Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av LordShaft »

Tobben84 skrev:Takk :thumleft Ja, den passa veldig godt synes jeg også. Lyden er veldig vanskelig å gjengi. Forsøkte med en iphone-film, men det høres merkelig ut. Den har en merkelig lyd denne motoren, nesten litt som en endunker på et vis, og det nærmeste jeg kan si ligner på denne potta uten db killeren i er hvis du ser på RJ sine filmer. Dog er hans motor borret 50cc tror jeg i Nuda ellers lik, så den høres noe mektigere ut, men ikke voldsomt stor forskjell.

Denne videoen syns jeg lyden ligner godt på:

https://m.youtube.com/watch?v=uv7LhHV0Mf0" onclick="window.open(this.href);return false;
Hører jeg den rett på datahøytaler blir lyden helt krise, kjører jeg på med hodetelefoner blir det straks bedre og dypere lydbilde, men fortsatt ikke "bra" slik som i virkeligheten :redface
Men var rimelig fet lyd i dette klippet ja :-)å Lyd på sykkel får jeg liksom aldri nok av. Det er bare noe med det som trigger meg på en litt sånn barnslig måte :eh

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av LordShaft »

Tobben84 skrev:Takk :thumleft Ja, den passa veldig godt synes jeg også. Lyden er veldig vanskelig å gjengi. Forsøkte med en iphone-film, men det høres merkelig ut. Den har en merkelig lyd denne motoren, nesten litt som en endunker på et vis, og det nærmeste jeg kan si ligner på denne potta uten db killeren i er hvis du ser på RJ sine filmer. Dog er hans motor borret 50cc tror jeg i Nuda ellers lik, så den høres noe mektigere ut, men ikke voldsomt stor forskjell.

Denne videoen syns jeg lyden ligner godt på:

https://m.youtube.com/watch?v=uv7LhHV0Mf0" onclick="window.open(this.href);return false;
Hører jeg den rett på datahøytaler blir lyden helt krise, kjører jeg på med hodetelefoner blir det straks bedre og dypere lydbilde, men fortsatt ikke "bra" slik som i virkeligheten :redface
Men var rimelig fet lyd i dette klippet ja :-)å Lyd på sykkel får jeg liksom aldri nok av. Det er bare noe med det som trigger meg på en litt sånn barnslig måte :eh

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Cutless »

Nice! Har du bilde fra sykkelen bakfra med den nye potta?

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Haymaker »

Det så veldig bra ut Tobben. Mørk potte kler F800! :yeyeye

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Tobben84 »

Thanks, skal se om jeg får til noen bedre bilder bakfra. Må komme meg ut å få kjørt en snarttur i dag også ser jeg siden været er ok :thumleft

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Tobben84 »

Kjøpte meg en Shoei Neotec i matt sort i dag. Dette er jo egentlig en utpreget gubbehjelm ,men har en annen hooliganhjelm, så denne blir pendle/touring hjelm. Kjører nesten hele året, så jeg er lei av dugg, og dårlig temperaturregulering i andre hjelmer. Ser fram til å kunne flippe opp fronten i bytrafikk på varme dager. Ser jo ikke ille ut heller syns jeg, og på hodet kjennes det ut som å ha en slags blanding av babyhud og Mercedes skinninteriør på, sykt behagelig.....skal ut å teste etterpå :thumleft

Bilde

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av norse900 »

Har troen på denne hjelmen, jeg. Fru Fryd fikk nettopp en slik, og er strålende fornøyd med den. Har selv Schuberth C3, men mekanikken på den neotech'en er utrolig mye mer "smooth". Tipper du har gjort et godt valg, til "gubbehjelm" å være... (pffff) :-)å
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Tobben84 »

norse900 skrev:Har troen på denne hjelmen, jeg. Fru Fryd fikk nettopp en slik, og er strålende fornøyd med den. Har selv Schuberth C3, men mekanikken på den neotech'en er utrolig mye mer "smooth". Tipper du har gjort et godt valg, til "gubbehjelm" å være... (pffff) :-)å
Haha, ja, det er jo littegrann gubbete. Praktiske hensyn gikk foran denne gangen altså, og helt enig i at alt virker veldig smooth. Vekta er heller ikke ille, og ikke merkbart ift andre helhjelmer jeg har hatt. Skal se om jeg får fyrt på et blått iridium visir eller noe sånt som ungdommene liker :prop:

Toven

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Toven »

Sleng på iridium, så er du en av gutta :knegg :prf

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Tobben84 »

Toven skrev:Sleng på iridium, så er du en av gutta :knegg :prf
Haha, det MÅ jeg jo være, så nå må det handles igjen :lol

Neida, men det skal jo se litt sprekt ut også, og hjelmen i seg selv er relativt nøytral og fra litt avstand helt lik de fleste av helhjelmene til Shoei. Driten er jo at visir til denne er skamdyrt!! Over en laks for et visir??

Toven

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Toven »

Jau, ser det kommer på totalt 1100,- (inkl. frakt og moms) fra RaceVisors. Koster å være kar :P :p

http://www.racevisors.co.uk/products.ph ... -16996-0-&

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Tobben84 »

Toven skrev:Jau, ser det kommer på totalt 1100,- (inkl. frakt og moms) fra RaceVisors. Koster å være kar :P :p

http://www.racevisors.co.uk/products.ph ... -16996-0-&
Jepps, så tenkte jeg å bestille med pinlock også så jeg slipper å skifte over, så da blir enda mer. Kanskje det er like greit å skifte over kanskje, og bare ha ett sånn pinlock-innervisir.....hmmmm...

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Haymaker »

Jeg måtte ut med 800 riksdaler for visir til Skyline, synes det var dyrt jeg :twisted

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Tobben84 »

Haymaker skrev:Jeg måtte ut med 800 riksdaler for visir til Skyline, synes det var dyrt jeg :twisted
Nok det også ja, får se etterhvert. Nok spending denne måneden merker jeg :lol

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Haymaker »

Episode 39. av roadkill.... jeg holdt på å flire meg i hjel! :lol

Svar