MC-ulykker
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Bosted: Arendal
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
Vespa Piago 75cc Panter 50 cc Honda FT 500 cc XT660 Z Tennere KTM 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
-
- Innlegg: 482
- Registrert: 22 feb 2019, 23:21
- Motorsykkelen din: XMAX 300
Re: MC-ulykker
Det så styggt ut! En stor trussel ved pendling?
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
Jeg kjører ofte ut på motorveien fra Sarpsborg og over Sandesundbroa i sørgående retning og der er det ofte kø og full kaos. Jeg vil anta at trafikkbildet akkurat der er dte samme som i Oslo. Køen gir seg med en gang etter avkjørselen på andre siden, men før dette kjører folk sikksakk for å snirkle seg fram.
I slike situasjoner føler jeg meg ganske utrygg. Det er nesten så jeg finner det tryggest og kjøre forbi alle sammen i krabbefeltet til høyre (eller hva det heter). feltet på utsiden av veibanen til høyre. Tror det er mindre sjans for å bli truffet der enn ellers. Vertfall slik jeg har oppfattet det akkurat der.
Det er nok ikke lov, men så lenge jeg føler det øker sikkerheten for min del, så gir jeg blanke i det.
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Bosted: Asker
Re: MC-ulykker
Kjører der hver dag, og biler (og trailere) som skifter fil raskt, uten å se seg for og uten å bruke blinklys er dagligdags.
Gruppen er sammensatt av rusmisbrukere (https://www.tv2.no/a/9040165/ ), psykopater og generelle idioter.
Man blir etterhvert erfaren i å forutse dem og skygge banen..
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
Åsså må vi huske på at blandt psykopater og rusmissbrukere så finnes det også oppegående mennesker som gjør feil. Trist er det uansett selvsagt.
Re: MC-ulykker
Det avkjøringsfeltet er ikke noe styggere en andre forsåvidt. Man kan jo si at man ikke bør ligge i blindsona til noen, men det er ikke alltid så lett når det er tett trafikk...
Om noen bestemmer seg for et hurtig filskift på feil tidspunkt er det vel litt bingo om du rekker å komme unna eller ikke.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
Lite info i saken, men siden det står at personene i bobilen kom uskadet fra ulykken, ligger det i kortene at den kvinnelige MC-føreren, evt. passasjeren omkom i denne ulykken.
Tragisk... :
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/O ... tent=row-1
Får meg til å tenke på vårt møte med en bobil for noen år siden på Suleskardveien. Bobilen svingte over mot midten av veien, åpenbart for å unngå humper og ujevnheter, og kom dermed altfor nær MC'en vår, som fikk slått ut speilet i møte med bobilen.
Det holdt på å ende med en grøftekjøring, men heldigvis greide jeg å få kontroll på sykkelen og holde hodet klart.
Bobilsjåføren kom med en forklaring på manøveren han gjorde, som gjorde meg såpass paff at jeg ikke fikk tatt skikkelig fatt i fyren før han satte seg i bilen igjen og dro avgårde...
Har for øvrig nevnt historien her inne tidligere.
Uten å ta stilling til årsaksforholdene i den tragiske ulykken som er omtalt i VG-saken, vil jeg likevel advare mot disse bobiolene, som jeg synes tar uforholdsmessig mye plass på veien og dermed innebærer en ulykkesrisiko. Spesielt med tanke på at mange av disse bilene har eldre bilførere bak rattet, som har fått "grøfteangst" om en ser på hvordan de plasserer bobilen sin i veibanen, spesielt på smale svingete veier.
Tragisk... :
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/O ... tent=row-1
Får meg til å tenke på vårt møte med en bobil for noen år siden på Suleskardveien. Bobilen svingte over mot midten av veien, åpenbart for å unngå humper og ujevnheter, og kom dermed altfor nær MC'en vår, som fikk slått ut speilet i møte med bobilen.
Det holdt på å ende med en grøftekjøring, men heldigvis greide jeg å få kontroll på sykkelen og holde hodet klart.
Bobilsjåføren kom med en forklaring på manøveren han gjorde, som gjorde meg såpass paff at jeg ikke fikk tatt skikkelig fatt i fyren før han satte seg i bilen igjen og dro avgårde...
Har for øvrig nevnt historien her inne tidligere.
Uten å ta stilling til årsaksforholdene i den tragiske ulykken som er omtalt i VG-saken, vil jeg likevel advare mot disse bobiolene, som jeg synes tar uforholdsmessig mye plass på veien og dermed innebærer en ulykkesrisiko. Spesielt med tanke på at mange av disse bilene har eldre bilførere bak rattet, som har fått "grøfteangst" om en ser på hvordan de plasserer bobilen sin i veibanen, spesielt på smale svingete veier.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 7812
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: MC-ulykker
Og det er jo DER de ofte liker å kjøre... akkurat som oss på 2 hjul.AJ skrev: ↑17 mai 2019, 19:30 vil jeg likevel advare mot disse bobiolene, som jeg synes tar uforholdsmessig mye plass på veien og dermed innebærer en ulykkesrisiko. Spesielt med tanke på at mange av disse bilene har eldre bilførere bak rattet, som har fått "grøfteangst" om en ser på hvordan de plasserer bobilen sin i veibanen, spesielt på smale svingete veier.
Så husk marginer for unnamanøver for "låvevegger".
Trist lesing.Tøft for alle gjenlevende parter.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: MC-ulykker
Har en teori om at flere sitter å surfer i køa der inn mot Oslo, så løsner køa litt mens surfinga ikke avtar, og da får de med seg lite av det som foregår, ser at ojjjj her skal jeg jo av, og smekker bilen over i feltet der bikene ligger i nokså mye høyere fart..... Bang!
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: MC-ulykker
Du kan nok regne med at du kjører forbi en person som er ruset hver gang du er ute å kjører.poulet_cavalier skrev: ↑09 mai 2019, 12:31Kjører der hver dag, og biler (og trailere) som skifter fil raskt, uten å se seg for og uten å bruke blinklys er dagligdags.
Gruppen er sammensatt av rusmisbrukere (https://www.tv2.no/a/9040165/ ), psykopater og generelle idioter.
Man blir etterhvert erfaren i å forutse dem og skygge banen..
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
- Bosted: Trondheim
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
Veldig tragisk heldelse. Det var 15/20 sykler på Harrytur i strålende solskinn 17. mai. En stor gruppe kjører oppover, men på returen deler gruppen seg i mindre små. Denne gruppen var på 4 sykler.
Vet godt hvem det var - noe som gjør det ekstra trist...
Kjent vei - vi kjører der flere ganger i året - legg merke til at svingen har "mc-skinner" under autovernet...
https://www.adressa.no/pluss/nyheter/20 ... 073500.ece
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... post=13143
Nok en tragisk ulykke med 2-hjuling. Ung mopedist forulykket i Gran.
Nok en tragisk ulykke med 2-hjuling. Ung mopedist forulykket i Gran.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
Moped eller MC? Tragisk er det uansett... Og ikke langt unna her vi bor...gsx750_80 skrev: ↑21 mai 2019, 09:06 https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... post=13143
Nok en tragisk ulykke med 2-hjuling. Ung mopedist forulykket i Gran.
https://www.hadeland.no/nyheter/trafikk ... -21-583997
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: MC-ulykker
Det var en mopedist, AJ. Først ble det beskrevet som "MC-fører", men det ble litt senere endret til mopedist. I følge Hadeland kom sykkelen over i motgående felt. Det er tre felt på den delen av veien, så mopeden krysset midtstripe, venstre felt og endte da til slutt i det siste feltet, der vogntoget befant seg. Ufattelig triste greier. Tok en ringerunde når det først stod MC-fører, bor jo selv på Roa og har flere kompiser og familie som kjører på Hadeland.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
Ja, det blir til at en gjør som du når slike ting skjer i nærmiljøet. Jeg tenker også alltid på om det kan være en her på MCsiden når disse tragiske ulykkene skjer.L M skrev: ↑21 mai 2019, 13:15 Det var en mopedist, AJ. Først ble det beskrevet som "MC-fører", men det ble litt senere endret til mopedist. I følge Hadeland kom sykkelen over i motgående felt. Det er tre felt på den delen av veien, så mopeden krysset midtstripe, venstre felt og endte da til slutt i det siste feltet, der vogntoget befant seg. Ufattelig triste greier. Tok en ringerunde når det først stod MC-fører, bor jo selv på Roa og har flere kompiser og familie som kjører på Hadeland.
Det er ikke større forhold i distriktet vårt enn at vi kjenner noen som står den omkomne nær. Så også i dette tilfellet for konas del i det en nærkollega av henne er sterkt berørt av det som har skjedd...
Dessverre er det også mange tegn og signaler som tyder på at dette er et selvmord...
Forferdelig trist hendelse.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering