Book of joo, Hardangervidda rundt.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo

Legg inn av joo »

Planen for sommerens Nord-Norgetur er at vi ikke gidder telting hvis været er guffent. Da blir det å leie seg noe med skikkelig tak.
Men da trenger man ikke dra med fjellteltet! Så det ble en tur å handle liten gapahuk som kan lukkes. Nytt selfinflating liggeunderlag ble det også, men skulle ikke SELFinflating blåse seg opp sjøl? Lot det ligge en time, men nei... flatt som en valsa serviett fremdeles! Så man må nok ty til fysisk utfoldelse og blåse selv :evil
Da kan man strengt tatt prøvecampe på stua i natt. For å ta den helt ut har jeg planer om å åpne et vindu på gløtt :knegg
Sist redigert av Globe den 17 feb 2013, 15:12, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: link til slettet bilde fjernet!
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Iron76
Innlegg: 147
Registrert: 29 sep 2011, 10:56
Motorsykkelen din: Harley Davidson Sportster 883 Iron

Re: Book of joo, prøvecamper...

Legg inn av Iron76 »

Den derre så jo brukenes ut, hvilke telt er det?

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Book of joo, prøvecamper...

Legg inn av ArcticTiger »

Nå, hvordan forløp natten? Litt snufsete :~| kanskje, siden du hadde vinduet åpent :-k
Så bra ut det teltet, du kan få slå det opp på "plenen" (mest mose da, men den er myk å ligge på :thumleft ) vår når du kommer til ArcticTiger Area :vs

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, prøvecamper...

Legg inn av joo »

Iron76; er en billig sak fra XCAMP. Handla på XXL. Er av enkleste sort med bare enkel duk. Tviler på at der blir kos inni når det høljer ned. Er også så liten plass at man lett blir liggende borti duken. Det blir dårlig i regnvær. Men til formålet, lett camping i godvær blir det bra. Litt myggnetting i fronten når man lukker det. Håper på noen godværshelger på Hardangervidda i enden av en grusveg med et vann ved siden av og fiskestanga og bål i solnedgangen :D

AT; ja føler meg egentlig litt pjusk i dag... Men mose er godt underlag. Får se om man finner en moseflekk når vi camper på nordsiden av øyene i Lofoten :-k Får se om vi legger første legget sørover via Narvik og Virak eller om været mest innbyr til Lødingen og Hamarøya.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Book of joo

Legg inn av Pollti »

AJ skrev:..hun med sikkerhet kunne opplyse om at hun ventet vårt fjerde barn... .


Sånn villpuling er no dritt altså! Har gjort den blemma der 4 ganger jeg og. Tør ikke å åpne buksesmekken jeg så heretter tisser jeg i buksa før jeg åpner smekken.Bare jenter er det blitt produsert. Og hildrande sterkt å se de "ploppe" ut. En opplevelse å ta med seg selv om jeg ikke vil inrømme det til daglig. Barn er en glede selv for meg ! :prop: :prop:
Vi har en adoptivsønn og, han har gir oss andre gleder i livet enn hva vi har med døtterene. Barn er herlige uansett !

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, prøvecamper...

Legg inn av joo »

Ny sommer kommer. Denne gangen får man tro den blir her ei stund også.
Dagens tur starta i Røyken med en stopp i EU som delmål. Regner med det er surt og kaldt innover fjella i Telemark, så da får man holde seg nær kysten noen uker til.
Første legget ble den lugne veien via Heer og retning Son. Så kryssa vi E6, men med kronisk allergi mot E-saker og en nordlending uten stedssans eller lokalkunnskaper om vegnettet (meg) i front satsa jeg på et legg mot øst. Så etterhvert ble kursen lagt mot sør i et passende veikryss. Har lest Hakkespettboka så jeg kan ta retninga sånn passe etter sola. Sånn tråkla vi oss videre. Etter Råde ble det i retning Saltnes, inn i skogen på ukjente stier, men i bakhodet visste jeg at jeg hadde vært der før. Imidlertid fant jeg ingen kjente veger, men fant spennende veger likevel. Vi poppa ut i nærheten av Fredrikstad. Sånn omtrent kan jeg tenke meg turen ned så ut:



Når vi først var over grensa harryhandla vi litt, tok en særdeles sein frokost og satte nesa nordover igjen. Med min speiderkunnskap kunne jeg bare sjekke på hvilken side av trærne maurtuene lå, så kunne jeg stake ut en kurs! Passerte et skilt mot Fredriksten festning. Da kom idèen om å legge litt historie inn i turen, fulgte skilta og endte opp over Halden. Greit å titte innom severdighetene langs ruta isf å bare passere dem! Fin utsikt fra festninga, og finfint vær. Luftelukene i kjøredressen ble åpna for første gang i år :-)å



Bilde med mobilkamera... Grøss det er dårlige saker.

Etter ymse legg nordover svingte vi ned til Son og fulgte den lugne deilige veien til Heer igjen før vi stoppa på Sætre for en prat og alle dro hjem til sitt.

Kurant kosetur. 30 lugne mil. Men nå har jeg lyst på Telemark, bare man vet det er åpent i høyden :P :p
Sist redigert av Globe den 17 feb 2013, 15:13, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Link til slettede bilder fjernet!
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, Harrytur i godværet

Legg inn av joo »

1 mai-tur. Vi dro til Nevlunghavn for en bedre middag. Via Hvittingfoss nedover. Nydelig vær, og siden vi har gjort dette på 1 mai før er det vel plutselig en tradisjon...?



Mye sykla over alt, de fleste med MC var vel ute og rulla.
Softis på brygga i Tønsberg er vel også tradisjon.



Hjem via Sande og ferga fra Svelvik. Bare lekker dag :thumleft

Tok gamle Blåmann med på turen så den fikk lufta seg ordentlig på landeveg.
Sist redigert av Globe den 17 feb 2013, 15:14, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Link til slettede bilder fjernet!
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, 1. mai-tur

Legg inn av joo »

Innom MC Oslo og henta nytt sete til Røder, hadde lavt sete og det ble alt for lavt for meg selv om jeg bare holder standard lengde.

Men det var ikke det som var casen her. En kompis hadde handla Rukka sin balaklava med hals. Og sånn som han skrøt av saken ante det meg at her var nettopp den ultimate gadgeten jeg hadde savna etter drøyt tre 10-år på MC??? Har alltid kjent at det trekker ett eller annet sted i halsen uansett hva som pakkes rundt. Og flere lag med skjerf og krager gjør bare at man føler man kveles i tillegg til at man blir kald likevel. Rukka-saken ble prøvd, ikkeno skjerf eller andre saker i tillegg. WOW! Ble en svært lang tur hjem fra jobben, måtte bare rulle og rulle. Dette var virkelig saken som kompletterte kjøreutstyret. Hvorfor oppdaget jeg ikke dette for mange år sida?

http://www.rukka.com/mxl-fashion/rukkaw ... nt&Cat=2_5
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Book of joo, 1. mai-tur

Legg inn av AJ »

joo skrev:WOW! Ble en svært lang tur hjem fra jobben, måtte bare rulle og rulle. Dette var virkelig saken som kompletterte kjøreutstyret. Hvorfor oppdaget jeg ikke dette for mange år sida?

http://www.rukka.com/mxl-fashion/rukkaw ... nt&Cat=2_5
Som denne omtrent...?
Balaklava.JPG
:
http://www.mamut.net/controls/shop/shop ... deri&gid=1'" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med denne så lenge man få plassert den riktig (strukket den godt ut) på hodet og rundt halsen og nakken.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, oppdaget ny uunnværlig Rukka-gadget!

Legg inn av joo »

Det geniale med Rukkaen er at oppe er den tynn som de balaklavaene jeg har brukt i mange år, mens nedre delen er fullstendig tett, windstopper. Vet ikke om det er samme?
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Book of joo, oppdaget ny uunnværlig Rukka-gadget!

Legg inn av AJ »

joo skrev:Det geniale med Rukkaen er at oppe er den tynn som de balaklavaene jeg har brukt i mange år, mens nedre delen er fullstendig tett, windstopper. Vet ikke om det er samme?
Høres nok ut som at selve kragen er tykkere, ja.
Rukka lager bra saker, ingen tvil om det.
Uansett er balaklavaer verd en aldri så liten anbefaling :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, oppdaget ny uunnværlig Rukka-gadget!

Legg inn av joo »

AJ skrev: Rukka lager bra saker, ingen tvil om det.
Uansett er balaklavaer verd en aldri så liten anbefaling :thumleft
Helt enig. Brukt det i mange år, klarer ikke å ta på hjelm og kjøre uten.
Merkelig hvordan oppdagelsen av en godt designet sak som denne hever komforten med mange mange hakk. Gjør en fin kjøreopplevelse langt bedre. Ellers tenker man mest på kjøredressene men glemmer de små detaljene.
Skal etter hvert fase ut helt greit kjøreutstyr fra andre produsenter med Rukka i takt med at behovet for fornyelse melder seg. Minner meg på noe Marit Larsen sa for noen år sida; hun fikk en gitar i den høyere prisklassen. Etter to år er prisen glemt men kvaliteten hadde hun ennå i mange år ;-)
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, oppdaget ny uunnværlig Rukka-gadget!

Legg inn av joo »

Når jeg tenker på at jeg bare tenkte å male noen vegger i underetasjen (vært utleiedel der en del år) og ender opp med at alt rives til reisverket lurer jeg på om man er rett navla?
At alt elektrisk opplegg får stryk av meg gir ikke mindre jobb...
Men blir nok bra til slutt. Bare legge alt elektrisk skikkelig, nytt tak, nye vegger, flislegge 18kvm gang og sette inn 5 nye dører, og dette er i sesongstarten! Jaja, kan ta sin tid.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, oppdaget ny uunnværlig Rukka-gadget!

Legg inn av joo »

Vi gav oss Telemark i vold i dag. Satt på Suledal og lurte på om vi skulle dra over Tuddal til Rjukan... så ikke ut til å være snø der. Noen MC-er tok den vegen mens vi drakk kakao og tenkte. Men så ble det Flatdal og videre til Dalen istf. Får bli neste gang vi er i området.
Nydelig vær!

Sånn var ruta:

http://g.co/maps/er4bx

Så deilig kan det være å kafferaste ved Fyresvatn:



Vi tok avstikkeren opp fra Kongsberg på RV37. Denne stubben er nyrenovert og innbyr til aktiv kjøring. Anbefales!
Sist redigert av Globe den 17 feb 2013, 15:14, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: link til slettet bilde fjernet!
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, Telemarkstur i maxvær.

Legg inn av joo »

Når legen har ordinert 1-2 fridager hver uke de neste 3 ukene for å blåse en i overkant stressende jobb litt bort og samtidig formante til koselig aktivitet passet det jo bra å ta en lang kajakktur tidlig på morran i godværet!
Så blir det vel en lufting av Røder langs vegene på kvelden.
Mobiltelefon avslått, jobben glemt...

Det må vel være god medisinering det?
Sist redigert av Globe den 17 feb 2013, 15:15, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: link til slettet bilde fjernet!
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Svar