Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler ?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av Tysnes »

hilser på alle MC-er, viss det er noen så er litt trege så er det GW folka. Eller en og annen tysker på BMW, men di ser kanskje mer på naturen( eller smale og krappe svinger). Så hender det vel att eg og glemmer å hilse. :-k

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av SuperMorten »

På vei til Smia i dag, møtte jeg et følge på en 4-5 HD. Alle hilste på meg i gul vest på V-strom. Møtte mange, og alle hilste. Følte meg nesten som outsideren, da de fleste jeg møtte var grupper på flere, mens jeg var alene. Eneste gangen jeg ikke fikk et vink tilbake var da jeg møtt to blondiner på hver sin scooter.. Jeg hilste kjekt og selvsikkert på de, men neida.. :sorry
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av pelsen »

har ikke lagt merke til at HD-førere er over-representert blant de som ikke hilser nåfortiden. Før var det vel litt slik at hd-gjengen ikke hilste på japser, men det kom regel opp en labb i møte med en gammel Triumph. :vs
Idag er jo HD et av de mest solgte merkene, syklene er blitt pålitelige, og det er ikke noen spesiell gruppe folk som kjører HD, annet enn at de har hatt råd til å kjøpe en.
Igår møtte jeg en fyr på en langgaffel som ikke hilste tilbake. Aner ikke hva slags motor det var, har verken syn eller tid til å inspisere sykler jeg møter. Jeg kjørte RC8Ren, og tenkte at dette var en fyr som har kjøpt seg en kul sykkel og blitt en av de tøffe guttene som ikke hilser på japser og det som ligner. :knegg

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av joo »

I går var det bare to som ikke hilste tilbake i løpet av hele dagen, og de kjørte V-Strom begge to... Så da er det vel Suzuki-kjørere som ikke hilser på BMW-kjørere? :scratch
HD-folket smilte i halvhjelmene sine og hilste og kose seg tydeligvis langs vegen.

I dag (da kjørte jeg Betaen (350)) og da hilste ingen på meg :sorry Enda hadde jeg dusja før jeg dro på grusjakt, hadde til og med rein truse på! Kanskje det var Scorpion-dekka som gjorde det?

Nei, de fleste på to hjul er ålreite folk.

Bilde
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av SuperMorten »

joo skrev:I går var det bare to som ikke hilste tilbake i løpet av hele dagen, og de kjørte V-Strom begge to...
Det vakke meg.. Stod parkert i garasjen i hele går... :vs
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av pelsen »

joo skrev:I dag (da kjørte jeg Betaen (350)) og da hilste ingen på meg :sorry Enda hadde jeg dusja før jeg dro på grusjakt, hadde til og med rein truse på! Kanskje det var Scorpion-dekka som gjorde det?

Nei, de fleste på to hjul er ålreite folk.
dekka er nok greie, det var nok rensligheten og påkledningen som var feil :knegg
mulig at den ligner for mye på en moped, de hilser jo aldri

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av Duville »

pelsen skrev:
joo skrev:I dag (da kjørte jeg Betaen (350)) og da hilste ingen på meg :sorry Enda hadde jeg dusja før jeg dro på grusjakt, hadde til og med rein truse på! Kanskje det var Scorpion-dekka som gjorde det?

Nei, de fleste på to hjul er ålreite folk.
dekka er nok greie, det var nok rensligheten og påkledningen som var feil :knegg
mulig at den ligner for mye på en moped, de hilser jo aldri
Såpelukt er jo ikke det som utpreger de fleste etter en dag i salen :redface

Er nok derfor de har skygget unna

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av joo »

LOL.

Joda, Betaen ser nok ut som en moped den. Gutta på stor sykkel hilste nok mest tilbake i reint sjokk når jeg løfter lanken.

At man ikke dufter som nyutsprungne roser når man er på langtur burde kanskje ikke merkes FØR man møter noen, eller kanskje noen har spesielle evner der? Vi lå på hytte på NN-turen tidlig på sommeren da jeg sa: "Føler jeg lukter som gamle kalosjer nu...". "Kjenner ikkeno jeg" sa kompisen min. Bare et bevis på at også luktesansene kan bli bevisstløse når det er ille nok :lol

Mistenker egentlig ingen Suzuki-eiere jeg Morten, vet jo selv at man kan være oppslukt av naturen så man overser andre når man nikoser seg og er midt oppi nasjonalromantiske perler!
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av jhn »

Av og til hilser æ alltid, og noen ganger gjør mange andre det samme. Konsekvent. Og det gjelder samtlige. Bortsett fra de meget få gangene æ ikke hilser, noe som skjer ganske ofte, og da gjør de andre ingen av delene, før de vinker og kjører videre. :scratch Hvis det passer sånn :eh

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av Bjønnavind »

Jeg tror HD folka ikke gidder å hilse da de innser at de kunne kjøpt en mye artigere sykkel, og dermed kjører forbi furtne av misunnelse. GW folka ser deg ikke gjennom vindskjermen. :lol

Jeg har delt min vindskjerm på midten så jeg hilser på alt! :prf

Lego
Innlegg: 65
Registrert: 12 apr 2011, 12:07
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av Lego »

Når jeg tidligere kjørte R-sykkel, merket jeg at mange HD-folk ikke hilset. Det har forandret seg etter at jeg kjøpte Triumph'en. :)

Selv hilser jeg IKKE på firehjulinger. :D

Brukeravatar
Bikeridr
Innlegg: 185
Registrert: 20 jun 2012, 16:43
Motorsykkelen din: Yamaha FJR1300A 2011
Sted: På to hjul / Babīte

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av Bikeridr »

Jeg hilser på det meste, bortsett fra på motorvei med separate kjørefelt (da blir det upraktisk). Men, joda, hilser på motorsyklister, triker, barn langs veien hvis de vinker til meg, vogntogsjåfører som hjelper meg frem i trafikken. Samme med bobilkusker som er flinke med praktisk gjennomføring av å slippe meg "opp og frem".

Ellers, jeg har faktisk observert at det er de på italienske "dezign" sykler som ikke ser det nødvendig å hilse på en helsvart japse de møter langs veien.

HD-folk er litt sånn opp og ned, tror iallefall 70-80% av nevnte kjøretøygruppe hilser eller hilser tilbake. Jeg tror nok vi er i ferd med å få avlivet myten med at folket på "jernkomfyrer" ( ;-) ) ikke hilser. :mc6
Bikeridr
*Honning og RigaBalsam*

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler ?

Legg inn av KydeX »

Chanten skrev: Ikke størrelsen det kommer ann på...har jeg hørt :cheers
Det er bare noe damene sier, akkurat som at vi sier "neida, rompa di er ikke for stor" ;)

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av Jarle »

En hilsen er vell også en "beskjed" om klar bane.
Dvs ingen blålys de neste milene og ikke andre trafikkalene problemer.
Selv har jeg opplevd flere ganger å kjøre rett inn i laserkontroller uten å bli advart av møtende mc folk.
Å da snakker jeg om mc folk på Japanske og Europeiske sykler.
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av Banditmannen »

Jarle skrev:En hilsen er vell også en "beskjed" om klar bane.
Dvs ingen blålys de neste milene og ikke andre trafikkalene problemer.
Selv har jeg opplevd flere ganger å kjøre rett inn i laserkontroller uten å bli advart av møtende mc folk.
Å da snakker jeg om mc folk på Japanske og Europeiske sykler.
Å ta en hilsen for noe mer en en hilsen er vel i beste fall naivt... :-J
Man vet jo ikke hvor lenge de man møter har kjørt på samme vei, eller om de har samme oppfatning som deg ang. tegn/hilsing. ;-)

Svar