MC-diskriminering??

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: MC-diskriminering??

Legg inn av AndreasB »

boblehue skrev:I ride purely, and only, because it is fun. I ride because I enjoy the freedom I feel from being ...
Sent from my Galaxy SIII using Tapatalk 2
Beklager, men dette gadd jeg virkelig ikke lese. Noen (ikke nødvendigvis du boble) må lære seg avsnitt.

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: MC-diskriminering??

Legg inn av AndreasB »

OleB skrev:GSn er ikke feminin nok til å være jente nei.... :[-X
Og sitte lange strekker overskrevs på en gutt.... nei nei :[-(
Men.... lange bein, langt tryne og ikke redd for å legge ut på tur.
Den har noen faste trekkruter som stadig benyttes (Smia....) :scratch
Kan fort bli hetende "Æljen" :knegg
Sykkær'n er nok ikke jente nei (Min altså).

Selv om den har krangla litt i det siste, håper jeg det løser seg etter jeg får bytta ventiler.
Sitte lange strekker overskrevs på en gutt funker helt greit, siden sykkær'n er en god kompis. Men er vel ikke noe man gjør med hvem som helst nei.. :scratch :lol

Selv om sykkelen går som et dyr, tror jeg nok den ikke kommer til å få noe navn basert på et dyr.
Iogmed at det er en '91 mod kan man jo kalle'n for "gammær'n", men dette blir feil å tenke på, at hver gang man skal ut skal sette seg på "gammær'n" :P =; :scratch

Nei, vanskelig skal det være ^^

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MC-diskriminering??

Legg inn av jhn »

AndreasB skrev:
boblehue skrev:I ride purely, and only, because it is fun. I ride because I enjoy the freedom I feel from being ...
Sent from my Galaxy SIII using Tapatalk 2
Beklager, men dette gadd jeg virkelig ikke lese. Noen (ikke nødvendigvis du boble) må lære seg avsnitt.
Må si det samme, når jeg hadde lest 1/3 hadde jeg ikke mere pust igjen, og ga opp

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: MC-diskriminering??

Legg inn av MaxTron »

jhn skrev:
AndreasB skrev:
boblehue skrev:I ride purely, and only, because it is fun. I ride because I enjoy the freedom I feel from being ...
Sent from my Galaxy SIII using Tapatalk 2
Beklager, men dette gadd jeg virkelig ikke lese. Noen (ikke nødvendigvis du boble) må lære seg avsnitt.
Må si det samme, når jeg hadde lest 1/3 hadde jeg ikke mere pust igjen, og ga opp
Enig, det hadde kanskje ett poeng, men gadd ikke lese alt...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
boblehue
Innlegg: 237
Registrert: 11 sep 2012, 11:32
Motorsykkelen din: Honda - CBR 1100 XX SuperBlacbird - 99
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: MC-diskriminering??

Legg inn av boblehue »

AndreasB skrev:
boblehue skrev:I ride purely, and only, because it is fun. I ride because I enjoy the freedom I feel from being ...
Sent from my Galaxy SIII using Tapatalk 2
Beklager, men dette gadd jeg virkelig ikke lese. Noen (ikke nødvendigvis du boble) må lære seg avsnitt.
:smile: Ikke alt er perfekt med tapatalk, copy/paste er en av tingene.

Rettet på teksten jeg..

I ride purely, and only, because it is fun.
I ride because I enjoy the freedom I feel from being exposed to the elements, and the vulnerability to the danger that is intrinsic to riding.
I do not ride because it is fashionable to do so.
I ride my machine, not wear it.
My machine is not a symbol of status.
It exists simply for me, and me alone.
My machine is not a toy. It is an extension of my being, and I will treat it accordingly, with the same respect as I have for myself.
I strive to understand the inner-workings of my machine, from the most basic to the most complex.
I will learn everything I can about my machine, so that I am reliant upon no one but myself for its health and well-being.
I strive to constantly better my skill of control over my machine.
I will learn its limits, and use my skill to become one with my machine so that we may keep each other alive.
I am the master, it is the servant. Working together in harmony, we will become an invincible team.
I do not fear death. I will, however, do all possible to avoid death prematurely.
Fear is the enemy, not death.
Fear on the highway leads to death, therefore I will not let fear be my master. I will master it.
My machines will outlive me. Therefore, they are my legacy.
I will care for them for future bikers to cherish as I have cherished them, whoever they may be.
I do not ride to gain attention, respect, or fear from those that do NOT ride, nor do I wish to intimidate or annoy them.
For those that do not know me, all I wish from them is to ignore me.
For those that desire to know me, I will share with them the truth of myself, so that they might understand me and not fear others like me.
I will never be the aggressor on the highway. However, should others mess with me, their aggression will be dealt with in as severe a manner as I can castupon them.
I will show respect to other bikers more experienced or knowledgeable than I am.
I will learn from them all I can.
I will not show disrespect to other bikers less experienced or knowledgeable than I am. I will teach them what I can.
It will be my task to mentor new riders, that so desire, into the lifestyle of the biker, so that the breed shall continue.
I shall instruct them, as I have been instructed by those before me.
I shall preserve and honor traditions of bikers before me, and I will pass them on unaltered.
I will not judge other bikers on their choice of machine, their appearance, or their profession. I will judge them only on their conduct as bikers.
I am proud of my accomplishments as a biker, though I will not flaunt them to others.
If they ask, I will share them. I will stand ready to help any other biker that truly needs my help.
I will never ask another biker to do for me what I can do for myself.
I am not a part-time biker. I am a biker when, and where ever I go.
I am proud to be a biker, and I hide my chosen lifestyle from no one.
I ride because I love freedom, independence, and the movement of the ground beneath me.
But most of all, I ride to better understand myself, my machine, the lands in which I ride, and to seek out and know other bikers like myself.
boblehue
Live to ride, ride to live.

[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: MC-diskriminering??

Legg inn av Anaxim »

Min er blå, traust og trofast og heter "Blåmann". Da er'n en gutt.

Brukeravatar
Chevy1974
Innlegg: 190
Registrert: 27 aug 2012, 19:33
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
Sted: Kongsberg

Re: MC-diskriminering??

Legg inn av Chevy1974 »

Anaxim skrev:Min er blå, traust og trofast og heter "Blåmann". Da er'n en gutt.
Blåmann likte eg :thumleft
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: MC-diskriminering??

Legg inn av ejs »

:-)

Hadde en gul gpz750 for noen år siden,den ble hetende Gunda...
If it ain't broke, I'll break it.

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: MC-diskriminering??

Legg inn av AndreasB »

ejs skrev::-)

Hadde en gul gpz750 for noen år siden,den ble hetende Gunda...
Hvorfor ikke Gulda? :yeyeye :prop:

Brukeravatar
Chevy1974
Innlegg: 190
Registrert: 27 aug 2012, 19:33
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
Sted: Kongsberg

Re: MC-diskriminering??

Legg inn av Chevy1974 »

AndreasB skrev:
ejs skrev::-)

Hadde en gul gpz750 for noen år siden,den ble hetende Gunda...
Hvorfor ikke Gulda? :yeyeye :prop:
Eller Gauda? :roll
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: MC-diskriminering??

Legg inn av Carpa »

AndreasB skrev:Hvorfor tror alle at sykkelen sin er ei jente? Noengang vurdert at den kanskje er en gutt?
Men på hvilken måte er det egentlig diskriminerende å bli kalt for jente :sk?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Online
mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MC-diskriminering??

Legg inn av mekkern »

i likestillingstidene så er vel kvinne/mann på vei ut og skal erstattes med de kjønnsnøytrale betegnelsene-venn/"kamerat"(bruktes på alle i sovjet)/person/slektning eller lignende?

eller holder det at kjønnet kvoteres inn? minimum 40% hun/hankjønn? :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: MC-diskriminering??

Legg inn av Carpa »

mekkern skrev:i likestillingstidene så er vel kvinne/mann på vei ut og skal erstattes med de kjønnsnøytrale betegnelsene-venn/"kamerat"(bruktes på alle i sovjet)/person/slektning eller lignende?

eller holder det at kjønnet kvoteres inn? minimum 40% hun/hankjønn? :lol
Nei nei, kjønnsnøytralisering er kjedelig da =;
Synes liksom ikke det passer helt å bli kalt for kamerat heller. Jeg har flere kamerater men jeg er ingens kamerat..
Men, det er vel på tide å innse at jenter også kan kjøre sykkel og det blir flere og flere av oss uten at vi trenger å kvoteres inn :thumleft og uten at guttene trenger å skvises ut :knegg
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: MC-diskriminering??

Legg inn av AndreasB »

mekkern skrev:i likestillingstidene så er vel kvinne/mann på vei ut og skal erstattes med de kjønnsnøytrale betegnelsene-venn/"kamerat"(bruktes på alle i sovjet)/person/slektning eller lignende?

eller holder det at kjønnet kvoteres inn? minimum 40% hun/hankjønn? :lol
En kamerat = guttevenn.
Venninne = jentevenn.

Men svenskene bruker jo kompis for alt egentlig.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: MC-diskriminering??

Legg inn av Carpa »

AndreasB skrev:
mekkern skrev:i likestillingstidene så er vel kvinne/mann på vei ut og skal erstattes med de kjønnsnøytrale betegnelsene-venn/"kamerat"(bruktes på alle i sovjet)/person/slektning eller lignende?

eller holder det at kjønnet kvoteres inn? minimum 40% hun/hankjønn? :lol
En kamerat = guttevenn.
Venninne = jentevenn.

Men svenskene bruker jo kompis for alt egentlig.
Nå er jeg verken svensk eller fra tidligere sovjet....
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Svar