MCsidens store tråd om Plastraketter!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3457
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av JohnnyTh »

Helt enig i dem. MEn når er det ikke en R lengre da, men en sportstourer?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3457
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av JohnnyTh »

Hvor mye kubikk er for mye for en R sykkel? :lol

Ikke meningen å kverulere. Synes bare det er vanskelig selv, å sette disse grensene.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av ZZR-Erling »

JohnnyTh skrev:Helt enig i dem. MEn når er det ikke en R lengre da, men en sportstourer?

Når det ikke er en av de nevnte ;)

Det handler om vekt, effekt, "omfang" og geometri. Dette kan tallfestes, men det gidder jeg ikke regne ut. Det fins heller ingen R-sykkel med gode forhold for passasjer, da blir det nemlig ei vektøkning, og vekt er fy fy på en R-sykkel.

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av ZZR-Erling »

JohnnyTh skrev:Hvor mye kubikk er for mye for en R sykkel? :lol

Ikke meningen å kverulere. Synes bare det er vanskelig selv, å sette disse grensene.
Nja, det er et bra spm. Mer kubikk, er nesten synonymt med mer vekt. Det kan bli for mye effekt også, selv i en R-sykkel. Da blir den lite håndterbar, og det senker ikke rundetidene, samme gjør ikke økt vekt heller, så rundt 1000 ccm ligger øvre grense for en R-sykkel i dag.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av EasyRider »

JohnnyTh skrev:Helt enig i dem. MEn når er det ikke en R lengre da, men en sportstourer?
Jeg har ikke R lengre. ZX9R var vel ment som en sportsykkel når den kom ut i i 1994.
Nå er den for tung, for svak, for treg til å være i klassen R.

Men det passer bra for meg, for jeg er vel i samme klasse selv :knegg

Så den har vel havnet i klassen sportourer med hardt sete.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av Tysnes »

EasyRider skrev:
JohnnyTh skrev:Helt enig i dem. MEn når er det ikke en R lengre da, men en sportstourer?
Jeg har ikke R lengre. ZX9R var vel ment som en sportsykkel når den kom ut i i 1994.
Nå er den for tung, for svak, for treg til å være i klassen R.

Men det passer bra for meg, for jeg er vel i samme klasse selv :knegg

Så den har vel havnet i klassen sportourer med hardt sete.
Du har jo den lettere utgaven, en zx9r fra 98 og oppover har alltid stått langt oppe på ønskelisten :-)

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av Kawasaki »

ZZR-Erling skrev:
JohnnyTh skrev:Ja si det. har jeg touring eler sportturing?
Touring vil jeg si, men ikke så "ille" som en Goldwing.

Tror Erlings definisjon og sammenligning er bra,jeg. Ikke så ille som GW :lol

GTR'en har ihvertfall ingenting i denne plastrakett-tråden å gjøre
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3457
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av JohnnyTh »

Unskyld, var ikke meningen å nevne den i denen tråden. Var bare for å prøve å få forklart hvor grensene går mellom disse kassene.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av Kawasaki »

JohnnyTh skrev:Unskyld, var ikke meningen å nevne den i denen tråden. Var bare for å prøve å få forklart hvor grensene går mellom disse kassene.

E du litt hårsår :scratch
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3457
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av JohnnyTh »

ikke i det hele tatt.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av Kawasaki »

Bra,da bare mistolket jeg
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av ZZR-Tom »

ZZR-Erling skrev:
JohnnyTh skrev:Hvor mye kubikk er for mye for en R sykkel? :lol

Ikke meningen å kverulere. Synes bare det er vanskelig selv, å sette disse grensene.
Nja, det er et bra spm. Mer kubikk, er nesten synonymt med mer vekt. Det kan bli for mye effekt også, selv i en R-sykkel. Da blir den lite håndterbar, og det senker ikke rundetidene, samme gjør ikke økt vekt heller, så rundt 1000 ccm ligger øvre grense for en R-sykkel i dag.
Ducati her no 1199cc på sin R-sykkel ;-)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3457
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av JohnnyTh »

Kawasaki skrev:Bra,da bare mistolket jeg
Trodde du virkelig jeg mente en GTR var en R sykkel?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av dag-zzr »

GTR :D

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av L-NA »

Jeg har lest igjennom denne tråden med "plastrakketter" og litt skuffet over all "utenompreiket". Jeg skulle så gjerne lest om plastrakketen, og hva folk har av erfaring, og meninger i den sammenhengen. Selv så har jeg mer design som ...en X-Bow (båt med Viking Skip baug) og har vel sån ca, ingen mulighet for å kjøre disse maskinene. Men det er nok disse syklene som blir brukt for å teste ut mye av Bremse, demping, motorer, og systemer som vi noen år etter finner på andre sykler. Men selv om dette ikke er "min greie" så blir jeg nå enormt fascinert og imponert over denne sykkelen som også har blitt kalt.
Massimo Tamburinis nakne mesterverk :thumleft

Og for å tilføre litt info om hvor "Grensene går"(?) F4 er liksom ingen R sykkel men en "standar"
2013-MV-Agusta-F4-and-F4-RR-Group-Track.jpg
http://www.motorcycle.com/manufacturer/ ... 91506.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hadde jeg vert 20 kg, og 20 år yngre. er eg redd det hadde endt med katastrofe.
Fytt i He.....øøø..Katta for en Bike :D :D
Sist redigert av L-NA den 09 feb 2013, 01:19, redigert 1 gang totalt.

Svar