Kosthold og Treningstråden

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av jhn »

LordShaft skrev:Neida, de løser langt ifra alle. Men føler folk har for høyt fokus på at det er noe medisinsk feil med dem. Da er det så mye lettere å finne på unnskyldninger for seg selv. Mens det virkelige faktum er at det er marginalt med folk som har sjukdommer som påvirker dette.

Så av prinsipp mener jeg alle bør fokusere på det som faktisk er saken og det største problemet. Latskap og for lite aktivitet!

Hvordan vet du at du hadde lagt på deg mer enn 1 kilo? 1 kcal er 1 kcal, uansett hvilken farge eller størrelse du er.
Hvordan din kropp forbrenner energi er avhengig av mange faktorer.
Har du aldri gått ned i vekt når du er syk kan vitne om at du har lav muskelmasse.

Hvis alle mennesker er forskjellig, men prinsippene er fortsatt helt lik for oss alle.
Altså ... jeg veide omtrent det samme fra 16 årsalderen til jeg var 37 og havnet på sykehus. Jeg var i god form og hadde et rimelig hardt fysisk arbeide, og jeg spiste mye ... og like mye i rolige tider, som ferier ol. Men vekta var stabilt lav.
Men jeg har aldri sett på dett som en medisinsk feil, eller en sykdom. Jeg vil heller ikke si det var latskap.
Det var den type forbrenning jeg hadde

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av ega16 »

Carpa skrev:
ega16 skrev:
Carpa skrev:Det skal ikke veldig mye utskeielser til før jeg legger på meg en kilo, det er fort gjort f.eks i julen med mye god mat og godterier.
I dag har jeg lav muskelmasse av forskjellige årsaker men jobber med saken. Jeg har stort sett alltid trent og vært i god form men fortsatt ikke gått ned i vekt ved sykdom.
Og jeg regner med at du måler fettprosenten din ukentlig så du er 100% sikker på at denne kiloen er rent fett eller? :)
Jeg måler aldri fettprosenten min og hvordan skal man klare på egenhånd å se forskjell på fett, muskler eller for mye vann i kroppen?

Jeg har et sunt syn på vekt og kosthold og jeg vet hva som er min trivselsvekt, kommer jeg over den så justerer jeg selv. Så om jeg har skeiet ekstra ut i julen og kjenner at jeg har lagt på meg så skjerper jeg inn på kosten.

Det er slett ikke sunt å fly på vekten hver uke, ei heller å måle bmi og fettprosent. Man må skape seg et naturlig forhold til sunn mat og legge opp til en livsstil som gjør at dette sklir av seg selv uten at man skal tenke og gruble for mye over det. Da får man fort et sykelig forhold til mat.
Det var jo akkurat det som var poenget mitt og det er derfor man måler fettprosent. Du klager over at du lett legger på deg 1kg. Hvordan vet du at du legger på deg 1kg? Sannsynligvis ved at du veier deg, men det betyr ikke nødvendigvis at du har lagt på deg 1 kg. Sannsynligvis har du bare spist litt mer enn normalt og har mere innhold i magen/tarmene. Hadde du veid 3-5kg mer derimot.

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av ega16 »

SuperMorten skrev:
LordShaft skrev:Neida, de løser langt ifra alle. Men føler folk har for høyt fokus på at det er noe medisinsk feil med dem. Da er det så mye lettere å finne på unnskyldninger for seg selv. Mens det virkelige faktum er at det er marginalt med folk som har sjukdommer som påvirker dette.

Så av prinsipp mener jeg alle bør fokusere på det som faktisk er saken og det største problemet. Latskap og for lite aktivitet!

Hvordan vet du at du hadde lagt på deg mer enn 1 kilo? 1 kcal er 1 kcal, uansett hvilken farge eller størrelse du er.
Hvordan din kropp forbrenner energi er avhengig av mange faktorer.
Har du aldri gått ned i vekt når du er syk kan vitne om at du har lav muskelmasse.

Hvis alle mennesker er forskjellig, men prinsippene er fortsatt helt lik for oss alle.
Jeg vil påstå at du vet ikke hva du snakker om. Jeg er 43 år, 194 høy, og har problemer med å komme meg over 76 kg. Jeg har ingen problemer med fysikken. Som tidligere "spesialist" i forsvaret, har jeg hatt hele norges medisinske ekspertise i ryggen, helt opp til olympiatoppen. Jeg hadde ved siste måling et lungevolum på 7, 8 liter, og en hvilepuls på 38 slag pr minutt. Jeg har en langdistanse kropp med andre ord. Allikevel har jeg ett eneste ønske, å legge på meg. I følge disse samme legene er ikke det alltid like enkelt da dette er GENETISK (arvelig) betinget. Kostholdet mitt er så riktig som mulig, dvs jeg har prøvd det meste. Jeg har til og med prøvd bodybuilding, men det funker bare ikke.

Men ditt syn er en utbredt misforståelse blant en del sånne helsestudio-moteløver. Jeg har hørt det mange ganger før, men det er veldig feil.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

lol. sorry men du har prøvd bodybuilding?? :P Nå ble jeg nysgjerrig, hvordan prøver man bodybuilding?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av LordShaft »

SuperMorten skrev: Jeg vil påstå at du vet ikke hva du snakker om. Jeg er 43 år, 194 høy, og har problemer med å komme meg over 76 kg. Jeg har ingen problemer med fysikken. Som tidligere "spesialist" i forsvaret, har jeg hatt hele norges medisinske ekspertise i ryggen, helt opp til olympiatoppen. Jeg hadde ved siste måling et lungevolum på 7, 8 liter, og en hvilepuls på 38 slag pr minutt. Jeg har en langdistanse kropp med andre ord. Allikevel har jeg ett eneste ønske, å legge på meg. I følge disse samme legene er ikke det alltid like enkelt da dette er GENETISK (arvelig) betinget. Kostholdet mitt er så riktig som mulig, dvs jeg har prøvd det meste. Jeg har til og med prøvd bodybuilding, men det funker bare ikke.

Men ditt syn er en utbredt misforståelse blant en del sånne helsestudio-moteløver. Jeg har hørt det mange ganger før, men det er veldig feil.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Du kan få lov å mene at jeg ikke har peiling på hva jeg snakker om.

Jeg selv er 200cm høy, i skrivende stund ligger vekten min på 108 kilo pluss/minus 1 kilo. sist gang jeg målte fett% var den på 10%
Lungekapasiteten min har jeg ikke peiling på.
Jeg karakteriserer meg ikke som noe helsestudio moteløve :knegg
Mine foreldre ser ut som sugerør med knute på.

Når jeg skulle delta i NM i kickboksing for 10 år siden veide jeg 89 kilo. Å ja, jeg var fortsatt 200cm høy. Så jeg vet litt om hva det vil si å måtte gå opp i vekt. Det skal også sies at jeg har på det meste veid 125 kilo som var for ett par år siden. Men jeg har aldri vært overvektig.

Jeg har gjort, og lykkes med mine valg. På tross av at jeg har fått høre fra legen at jeg har "feil" type muskelfibrer. Jeg skulle satset på langdistanse og utholdenhet :knegg

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av JohnnyTh »

En god venn av meg har vært sykelig overvektig hele livet. Hun har prøvd alt mulig av dietter og trening. I årevis gått inn og ut av sykehus og spesialister for å få hjelp. Helt til man plutselig oppdaget at det var noe mat hun ikke tålte (jeg husker ikke detaljer) nå har vekten stabilisert seg.
Jeg tror ikke hun kunne bare gått på et helsestudio og så spist det som en eller annen trener anbefalte for så å plutselig ta av seg..

En kompis påstår han la på seg 12 kg etter en 14 dagers offshore tur.. ikke vet jeg om det stemmer, men det så sånn ut.

vekten min er ganske stabil på 100kg
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av ega16 »

Ingen unnskyldninger

Bilde


Bilde
Sist redigert av ega16 den 14 apr 2013, 23:40, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av Carpa »

LordShaft skrev: Karbohydrater binder en del vann i kroppen. Så spiser du sunt og holder deg lavt på karbohydrater er det fort å gå opp bare i vann hvis du skulle bryte dette mønsteret.
Har du lagt 7000 kcal i overskudd på en uke, kan det være sannsynlig at du er gått opp 1 kilo i fett. (1kg fett = 7000kcal ca)

For å vite helt nøyaktig hva du er gått opp i vekt, må en ta målinger, en må på vekten, og en må måle opp måltidene sine.

Det er veldig fort gjort å få et sykelig forhold til mat, vekt og trening. Men jeg har heller denne sykdommen en hva det motsatte kan gi meg. Selv om det er viktig å kose seg. Leve livet og ha det bra med en selv.
Likevell, skal en få resultater. MÅ en måle og gjøre forandringer. Noen store, noen små :-)
Jeg kjenner kroppen min, jeg vet om det er muskler eller fett, jeg er bevist på hva jeg spiser og jeg vet hvor mye eller lite jeg har trent. Etter mange års erfaring med både trening og kosthold så er det for meg unødvendig å sjekke dette ved å bruke disse metodene du prater om. Har jeg trent for lite så ser jeg at kroppen er slapp og jeg kjenner at den har for lite energi og blir mindre bevegelig og spenstig og får lettere belastningsskader. Spiser jeg usunt merker jeg det både psykisk og fysisk. Jeg har ikke lenger behov for å veie all maten jeg spiser hver eneste dag og jeg har ikke behov for å veie meg hver uke for å ha stålkontroll på vekten. Når buksa blir for trang og energinivået for lavt så vet jeg hva jeg må gjøre. Jeg orker ikke å leve et Grete Roede liv og jeg ønsker ikke at barna mine skal ha en mor som lever på denne måten.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av SuperMorten »

ega16 skrev:

lol. sorry men du har prøvd bodybuilding?? :P Nå ble jeg nysgjerrig, hvordan prøver man bodybuilding?
"Prøvd" som i treningsopplegg sammen med riktig kosthold. Når dette etter 6-8 mnd hadde null effekt, ga jeg opp. Ikke interessant. Hva trodde du? At Swartzenegger var født sånn..?


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av LordShaft »

JohnnyTh skrev:En god venn av meg har vært sykelig overvektig hele livet. Hun har prøvd alt mulig av dietter og trening. I årevis gått inn og ut av sykehus og spesialister for å få hjelp. Helt til man plutselig oppdaget at det var noe mat hun ikke tålte (jeg husker ikke detaljer) nå har vekten stabilisert seg.
Jeg tror ikke hun kunne bare gått på et helsestudio og så spist det som en eller annen trener anbefalte for så å plutselig ta av seg..

En kompis påstår han la på seg 12 kg etter en 14 dagers offshore tur.. ikke vet jeg om det stemmer, men det så sånn ut.

vekten min er ganske stabil på 100kg
Vi kan bevege oss ut i alle retninger når det kommer til trening og kosthold. Der er alltid en historie som overrasker både i ene og andre retningen.
Der er mange som sliter med alergier, intoleranse og problemer i forhold til mye mat som blir produsert eller finnes i naturen.
Men veldig mange slike historier forteller ikke alltid hele sannehten, men slik er det vel med alle historier.

for å gå opp 12 kilo på 14 dager. Det er en prestasjon :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av LordShaft »

SuperMorten skrev:
ega16 skrev:

lol. sorry men du har prøvd bodybuilding?? :P Nå ble jeg nysgjerrig, hvordan prøver man bodybuilding?
"Prøvd" som i treningsopplegg sammen med riktig kosthold. Når dette etter 6-8 mnd hadde null effekt, ga jeg opp. Ikke interessant. Hva trodde du? At Swartzenegger var født sånn..?


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Nå er det et velkjent faktum at de fleste bodybuildere bruker alvorlige store doser med anbole steroider (som arnold også gjorde) Så det blir ikke helt riktig sammenligningsgrunnlag :-)

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av ega16 »

Carpa skrev:
LordShaft skrev: Karbohydrater binder en del vann i kroppen. Så spiser du sunt og holder deg lavt på karbohydrater er det fort å gå opp bare i vann hvis du skulle bryte dette mønsteret.
Har du lagt 7000 kcal i overskudd på en uke, kan det være sannsynlig at du er gått opp 1 kilo i fett. (1kg fett = 7000kcal ca)

For å vite helt nøyaktig hva du er gått opp i vekt, må en ta målinger, en må på vekten, og en må måle opp måltidene sine.

Det er veldig fort gjort å få et sykelig forhold til mat, vekt og trening. Men jeg har heller denne sykdommen en hva det motsatte kan gi meg. Selv om det er viktig å kose seg. Leve livet og ha det bra med en selv.
Likevell, skal en få resultater. MÅ en måle og gjøre forandringer. Noen store, noen små :-)
Jeg kjenner kroppen min, jeg vet om det er muskler eller fett, jeg er bevist på hva jeg spiser og jeg vet hvor mye eller lite jeg har trent. Etter mange års erfaring med både trening og kosthold så er det for meg unødvendig å sjekke dette ved å bruke disse metodene du prater om. Har jeg trent for lite så ser jeg at kroppen er slapp og jeg kjenner at den har for lite energi og blir mindre bevegelig og spenstig og får lettere belastningsskader. Spiser jeg usunt merker jeg det både psykisk og fysisk. Jeg har ikke lenger behov for å veie all maten jeg spiser hver eneste dag og jeg har ikke behov for å veie meg hver uke for å ha stålkontroll på vekten. Når buksa blir for trang og energinivået for lavt så vet jeg hva jeg må gjøre. Jeg orker ikke å leve et Grete Roede liv og jeg ønsker ikke at barna mine skal ha en mor som lever på denne måten.
Sorry men du klarer ikke se om du har lagt på deg 1kg fett eller muskler med mindre ihvertfall ligger på rundt 15% eller under i fettprosent. Så igjen du vet ikke hva du snakker om. "Jeg har lagt på meg 1-2kg i jula" er også en av standard kommentarene.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av SuperMorten »

LordShaft skrev:
SuperMorten skrev:
ega16 skrev:

lol. sorry men du har prøvd bodybuilding?? :P Nå ble jeg nysgjerrig, hvordan prøver man bodybuilding?
"Prøvd" som i treningsopplegg sammen med riktig kosthold. Når dette etter 6-8 mnd hadde null effekt, ga jeg opp. Ikke interessant. Hva trodde du? At Swartzenegger var født sånn..?


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Nå er det et velkjent faktum at de fleste bodybuildere bruker alvorlige store doser med anbole steroider (som arnold også gjorde) Så det blir ikke helt riktig sammenligningsgrunnlag :-)
Neida, det er vel en kjent sak at Arnold har hatt problemer med leveren.. :lol: men det går da an å bygge muskler uten å ta dop.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av ega16 »

SuperMorten skrev:
LordShaft skrev:
SuperMorten skrev:
ega16 skrev:

lol. sorry men du har prøvd bodybuilding?? :P Nå ble jeg nysgjerrig, hvordan prøver man bodybuilding?
"Prøvd" som i treningsopplegg sammen med riktig kosthold. Når dette etter 6-8 mnd hadde null effekt, ga jeg opp. Ikke interessant. Hva trodde du? At Swartzenegger var født sånn..?


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Nå er det et velkjent faktum at de fleste bodybuildere bruker alvorlige store doser med anbole steroider (som arnold også gjorde) Så det blir ikke helt riktig sammenligningsgrunnlag :-)
Neida, det er vel en kjent sak at Arnold har hatt problemer med leveren.. :lol: men det går da an å bygge muskler uten å ta dop.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
tydeligvis ikke for deg :)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av Carpa »

ega16 skrev:
Carpa skrev:
LordShaft skrev: Karbohydrater binder en del vann i kroppen. Så spiser du sunt og holder deg lavt på karbohydrater er det fort å gå opp bare i vann hvis du skulle bryte dette mønsteret.
Har du lagt 7000 kcal i overskudd på en uke, kan det være sannsynlig at du er gått opp 1 kilo i fett. (1kg fett = 7000kcal ca)

For å vite helt nøyaktig hva du er gått opp i vekt, må en ta målinger, en må på vekten, og en må måle opp måltidene sine.

Det er veldig fort gjort å få et sykelig forhold til mat, vekt og trening. Men jeg har heller denne sykdommen en hva det motsatte kan gi meg. Selv om det er viktig å kose seg. Leve livet og ha det bra med en selv.
Likevell, skal en få resultater. MÅ en måle og gjøre forandringer. Noen store, noen små :-)
Jeg kjenner kroppen min, jeg vet om det er muskler eller fett, jeg er bevist på hva jeg spiser og jeg vet hvor mye eller lite jeg har trent. Etter mange års erfaring med både trening og kosthold så er det for meg unødvendig å sjekke dette ved å bruke disse metodene du prater om. Har jeg trent for lite så ser jeg at kroppen er slapp og jeg kjenner at den har for lite energi og blir mindre bevegelig og spenstig og får lettere belastningsskader. Spiser jeg usunt merker jeg det både psykisk og fysisk. Jeg har ikke lenger behov for å veie all maten jeg spiser hver eneste dag og jeg har ikke behov for å veie meg hver uke for å ha stålkontroll på vekten. Når buksa blir for trang og energinivået for lavt så vet jeg hva jeg må gjøre. Jeg orker ikke å leve et Grete Roede liv og jeg ønsker ikke at barna mine skal ha en mor som lever på denne måten.
Sorry men du klarer ikke se om du har lagt på deg 1kg fett eller muskler med mindre ihvertfall ligger på rundt 15% eller under i fettprosent. Så igjen du vet ikke hva du snakker om. "Jeg har lagt på meg 1-2kg i jula" er også en av standard kommentarene.
Åj åj åj, problemene kommer ikke pga den ene kiloen vann eller fett, dette blir bare flisespikkeri. Problemene kommer når man er helsefarlig overvektig og jeg er langt unna å være det.

Dere får trene på gutter, veie maten deres og måle fettprosenten og ta en pille som reduserer fettopptaket i kroppen om dere skulle skeie ut med litt ekstra potetgull en lørdagskveld. Jeg velger den mindre fanatiske veien
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av ega16 »

Carpa skrev:
ega16 skrev:
Carpa skrev:
LordShaft skrev: Karbohydrater binder en del vann i kroppen. Så spiser du sunt og holder deg lavt på karbohydrater er det fort å gå opp bare i vann hvis du skulle bryte dette mønsteret.
Har du lagt 7000 kcal i overskudd på en uke, kan det være sannsynlig at du er gått opp 1 kilo i fett. (1kg fett = 7000kcal ca)

For å vite helt nøyaktig hva du er gått opp i vekt, må en ta målinger, en må på vekten, og en må måle opp måltidene sine.

Det er veldig fort gjort å få et sykelig forhold til mat, vekt og trening. Men jeg har heller denne sykdommen en hva det motsatte kan gi meg. Selv om det er viktig å kose seg. Leve livet og ha det bra med en selv.
Likevell, skal en få resultater. MÅ en måle og gjøre forandringer. Noen store, noen små :-)
Jeg kjenner kroppen min, jeg vet om det er muskler eller fett, jeg er bevist på hva jeg spiser og jeg vet hvor mye eller lite jeg har trent. Etter mange års erfaring med både trening og kosthold så er det for meg unødvendig å sjekke dette ved å bruke disse metodene du prater om. Har jeg trent for lite så ser jeg at kroppen er slapp og jeg kjenner at den har for lite energi og blir mindre bevegelig og spenstig og får lettere belastningsskader. Spiser jeg usunt merker jeg det både psykisk og fysisk. Jeg har ikke lenger behov for å veie all maten jeg spiser hver eneste dag og jeg har ikke behov for å veie meg hver uke for å ha stålkontroll på vekten. Når buksa blir for trang og energinivået for lavt så vet jeg hva jeg må gjøre. Jeg orker ikke å leve et Grete Roede liv og jeg ønsker ikke at barna mine skal ha en mor som lever på denne måten.
Sorry men du klarer ikke se om du har lagt på deg 1kg fett eller muskler med mindre ihvertfall ligger på rundt 15% eller under i fettprosent. Så igjen du vet ikke hva du snakker om. "Jeg har lagt på meg 1-2kg i jula" er også en av standard kommentarene.
Åj åj åj, problemene kommer ikke pga den ene kiloen vann eller fett, dette blir bare flisespikkeri. Problemene kommer når man er helsefarlig overvektig og jeg er langt unna å være det.

Dere får trene på gutter, veie maten deres og måle fettprosenten og ta en pille som reduserer fettopptaket i kroppen om dere skulle skeie ut med litt ekstra potetgull en lørdagskveld. Jeg velger den mindre fanatiske veien
Gjør det og hold liv i mytene og unnskyldningene :)

Svar