Jørgen`s alt-mulig-prat.! 04 R1. Skifte av gaffeltetning på gang.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Nybegynner prøver "blogging". Mere bilder s.2 :)

Legg inn av MH434 »

Anbefaler Michelin Power Cup!
Supert på alt utenom våt vei, der er det andre typer dekk som gjelder.
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Nybegynner prøver "blogging". Mere bilder s.2 :)

Legg inn av MH434 »

Elolz skrev:Veldig fornøyd med Pirelli Angel GT, vunnet flere tester, bla annet Motorrad sin sportstouring test. Supert grep på vått! Er kanskje litt dyrere enn andre dekk, men dette er et helt nytt dekk som skal vare lenge, så vil si det er verdt det.

Såvidt jeg forstår blir sportstouring dekk kjappere varme og varmere enn mer sportslige dekk, noe som er bra for veigrepet med tanke på norske forhold. Om du derimot skal på banekjøring eller kjører på grensen hver gang, da er det andre dekk som gjelder, men disse er glatte på vått igjen.

Ellers er det mellomting som f.eks Pirelli Diablo Rosso II, dette var jeg veldig fornøyd med på gamlesykkelen, men på større racingsykler slites de visst fort og våtgrepet er heller ikke like bra som Pirelli Angel GT. Tørrgrepet er nok et hakk bedre, men ikke så det merkes på veikjøring.

Kort oppsummert:
Sportstouring: godt grep både på vått og tørt, blir raskt varme, holder lenge. F.eks Pirelli Angel GT, Metzeler Z8, Michelin PR3.
Sportsdekk: hakket bedre på tørr vei, dårligere på vått, slites mye fortere. F.eks Pirelli Diabli Rosso II, Michelin Pilot Power 3, Metzeler Sportec M5/M7.
Supersport/racingdekk: best grep på tørt, veldig glatte på vått, slites veldig fort. F.eks Pirelli Diablo Corsa/Supercorsa, Michelin Power Cup, Metzeler Racetec.
Er generelt sett enig med deg, men det finnes unntak her også!

Jeg gjorde nøye research på dekker som fungerte på både gate og bane, får somregel ikke i pose og sekk.. ;-)
Tok beslutningen med å prøve Power Cup som hadde rask oppvarming, god levetid på gate(hard center) og ekstremt godt grep på tørt!
De er også lette, noe som gjør sykkelen svært kvikkstyrt, her er det faktisk stor forskjell!
I skikkelig regnvær er de nok like dårlig på resten av track dekka..
Mange av de andre banedekka fungerer ikke på veien siden de trenger høy temp for iheletatt å være kjørbare.

Men hvis du skal kun kjøre gate og koseturer, så ville jeg valgt: Angel GT, Z8, PR3(eller 4 som kommer straks) da får du lengst levetid, bra grep på tørt og vått!
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Nybegynner prøver "blogging". Mere bilder s.2 :)

Legg inn av MH434 »

Har 140mil på gate pluss en dag på rudskogen, så er litt tidlig å bedømme levetiden enda.
Det er iallefall ingen flatspots på midten enda, ser helt nytt ut der.
På kantene er de jo opptrevlet, men masse mønster igjen der og!
Tipper en får fra 400-700mil på de dekka avhengig av bruken.

Kjører du endel i regn så ville jeg faktisk ikke kjøpt slike dekk, men jeg som holder meg hjemme når det regner og liker det ekstra grepet dekka gir, så er det en no brainer..

Jeg kjører jo mest på gata, men tar med meg de banedagene jeg har tid til.
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: Nybegynner prøver "blogging". Mere bilder s.2 :)

Legg inn av Tomgsx-r »

Var noe kjent med R1'n jeg såg på Finn :P :p

Har du noe ny sykkel på gang? :-)

Brukeravatar
Jørgen L
Innlegg: 134
Registrert: 02 sep 2013, 00:26
Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
Sted: Smøla, Møre og Romsdal

Re: Nybegynner prøver "blogging". Mere bilder s.2 :)

Legg inn av Jørgen L »

Stemmer nok det..!

Off, nei.. Det blir ikke noe ny sykkel :( Totalrenovering av bolig, med kun en lønning sier at det er bare dumt og ha kapital stående, så derfor ligger den for salg nå. Så blir det ny sykkel igjen når min bedre halvdel finner seg jobb her og kommer flyttende!

Har vært storfornøyd med sykkelen det lille jeg har fått brukt den, så det kommer nok til å bli R1 igjen, uten tvil.!


Her er FINN-annonse om noen er interessert i et godt kjøpt:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... ditAd=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jørgen L
Innlegg: 134
Registrert: 02 sep 2013, 00:26
Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
Sted: Smøla, Møre og Romsdal

Re: Nybegynner prøver "blogging". R1 selges s.3

Legg inn av Jørgen L »

Over et år siden siste update!

Grunn: Hus, hus, hus, flytting, og hus.
Har det siste året totalrenovert et gammelt småbruk, som har tatt stort sett all fritid, alt av penger, og litt til.

Men, nå er jeg på utkikk etter ny sykkel.

Det ligger nok an til at det blir en R-sykkel igjen, og R1 står høyt på ønskelista. Men, med litt begrenset budsjett, og dagens priser, så ser det ut som om jeg må ha litt is i magen fremover. Har også luktet litt på import fra øst-europea, så vi får se hva som skjer. Er i alle fall rimelig bestemt på at i løpet av sesongen 2015 så skal Mr.Lie ha navnet sitt i vognkortet på en MC igjen :)


Så om noen har f.eks en pen R1, GSXR 1000, 929rr/954rr eller lignende, så gi meg et hint.:)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! På leting etter

Legg inn av Bjerknez »

Hør med Kjellv i forumet om han vet om noen sykler. Han jobber på Yamaha i Hjelset(?) og kan sikkert komme med noe "inside" info hvis han vet om noen pent brukte R1 sykler :thumleft

Derimot håper jeg på og treffe deg i juli, for da kommer jeg til Molde, da jeg har familie der oppe. Blir i Jazzuken en gang. :thumleft

Brukeravatar
Jørgen L
Innlegg: 134
Registrert: 02 sep 2013, 00:26
Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
Sted: Smøla, Møre og Romsdal

Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! På leting etter

Legg inn av Jørgen L »

Takk for info Bjerknez! Skal se om jeg får sendt han en PM :)


Er nok lite i Molde gitt. Aldri vært på jazzen heller! 3 timer og 2 ferger herifra, så det er litt mere enn bare en svipptur ;)
Tror faktisk jeg er på sjøen den uka også:)

Reodor Felgen
Innlegg: 262
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! På leting etter

Legg inn av Reodor Felgen »

Hvordan er det med mc på Smøla? Dama har familie der men jeg har ikke registrert mange motorsyklister på innsmøla iallfall.

Brukeravatar
Jørgen L
Innlegg: 134
Registrert: 02 sep 2013, 00:26
Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
Sted: Smøla, Møre og Romsdal

Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! På leting etter

Legg inn av Jørgen L »

Den tiden jeg var 11-12-13år og oppover til 16-17år (jeg er 29 nå), så var Smøla MC-Klubb en veldig stor klubb med tanke på innbyggere her ute. Tror det var 40-50 medlemmer på d meste, pluss støttemedlemmer, når klubben var på topp.

Det ble skaffet klubbhus, arrangert treff med bortimot 300 stk på det meste.

Klubben døde sakte men sikkert ut, jevnt med mere og mere dugnad, der samme folka møtte opp. Flere solgte og kjøpte aldri ny sykkel.

Klubben ble vel avviklet for et par år siden da lederen som satt da døde i arbeidsulykke.

Pr i dag er det kanskje 10stk +/- som har MC, som jeg vet om. Smøla er godt besøkt av motorsyklister i løpet av sesongen, men miljøet her ute er vel lik null nå dessverre.

Reodor Felgen
Innlegg: 262
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! På leting etter

Legg inn av Reodor Felgen »

Jeg letet etter min egen annonse på facebook hvor jeg skal selge en Piaggio scooter og kom over din ønskes kjøpt annonse, ser vi har en del felles venner.

Brukeravatar
Jørgen L
Innlegg: 134
Registrert: 02 sep 2013, 00:26
Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
Sted: Smøla, Møre og Romsdal

Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! På leting etter

Legg inn av Jørgen L »

Jasså? Nordmøringer eller?

Reodor Felgen
Innlegg: 262
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! På leting etter

Legg inn av Reodor Felgen »

Jepp, bor i Kristiansund på 8. året.

Brukeravatar
Jørgen L
Innlegg: 134
Registrert: 02 sep 2013, 00:26
Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
Sted: Smøla, Møre og Romsdal

Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! På leting etter

Legg inn av Jørgen L »

Da kan man vel kalles nordmøring;)

Brukeravatar
Jørgen L
Innlegg: 134
Registrert: 02 sep 2013, 00:26
Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
Sted: Smøla, Møre og Romsdal

Re: Nybegynner prøver "blogging". Im back!! På leting etter

Legg inn av Jørgen L »

Honda VTR SP1.... Noen som har pluss / minus og si om den? :)

Sjelden sykkel?
Typiske problemer?

Svar