Politiets responstid...og andre ting

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Politiets responstid...og andre ting

Legg inn av RuneMC »

Apropos nødnett, så har vel Telenor poengtert i media at det er fullt mulig å prioritere trafikken i det vanlige mobilnettet for nødetatene og politi.

Nødnettet er bygget opp parallelt med mobilnettet med eget utstyr for å være helt separat (men ofte montert på samme mastene som basestasjoner til de andre mobiloperatørene), til stor kostnad, men det blir likevel for "lilleputt" å regne i forhold til kapasiteten og feiltoleranse som dagens mobilnett har. (Nødnettet har til nå kostet 9 milliarder pluss årlige driftsutgifter på 400 mill som belastes kommunenes budsjett).

M.a.o. er det brukt veldig mye skattekroner på et eget nødnett som i praksis er dårligere enn det vanlige mobilnettet. Og nødetatene kunne altså via prioritering av trafikken i det vanlige mobilnettet være sikret å alltid få kontakt. Kryptering finnes det flere løsninger for. Et eksempel er Topsec app som f.eks. Regjeringen bruker.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Politiets responstid...og andre ting

Legg inn av LordShaft »

Bra innlegg chanten! :thumleft

Det er overraskende hvor mye politiet er nødt å lastes for, til tross for at de gjør en formidabel innsats hver eneste dag.
Joda, jeg har selv vært oppgitt å ment at politiet er en flokk med idioter. Da gjerne for å rettferdiggjøre min egen idioti. Ressursbruken deres kan stilles spm ved veldig ofte, men det er ikke politiet sin feil.

Om det skulle vise seg at radioen til politiet ikke virket, kan det være mange grunner til det. Å da ikke nødvendigvis at det er gammelt eller dårlig utstyr. Vi bor i Norge, og alle som har litt greie på UHF og VHF vet hva jeg snakker om.
Husk at det nye nødnettet heller ikke vil fungere 100% over alt i hele Norge!

Jeg har hatt gleden av å jobbe tett med luftambulansen flere ganger, å de holder et nivå som er skyhøyt over de fleste andre når det kommer til sikkerhet og gode rutiner. Som alle andre plasser, uhell og uforutsette ting kan skje selv de beste. Det er utrolig trist det som er skjedd. Håper bare ikke dette gjør at folk mister tillit til luftambulansen.

Note 3

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Politiets responstid...og andre ting

Legg inn av Intruder »

En pilot her fra Brumunddal krasjet for noen år siden med helikopter i syketransport med ei høyspentlinje i Østerdalen,mener å huske at dårlig sikt var årsaken
Alle om bord omkom...
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Chanten
Innlegg: 123
Registrert: 26 okt 2011, 16:22
Motorsykkelen din: Suzuki SFV650 Gladius 2009

Re: Politiets responstid...og andre ting

Legg inn av Chanten »

Til syvende og sist så er vi alle mennesker...og mennesker gjør feil! :orefk

sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: Politiets responstid...og andre ting

Legg inn av sotOle »

Mennesker gjør feil, men innen en proffesjonell etat bør det forventes at feilmarginen er på et minimum, så å avskrive problemstillingen med at det er mennesklig å feile synes jeg kanskje er litt lettvint.

Da synes jeg heller de 7 Pene burde være en god retningslinje: Proper Prior Planning Prevents Piss Poor Performance. :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Politiets responstid...og andre ting

Legg inn av LordShaft »

Er du i det hele tatt klar over hvor mange flyvninger luftambulansen har i løpet av året, og hvor mange de har hatt totalt? Og hvor mange ulykker det har vært siden første flight? Feilmarginen er definitivt på et minimum!

Note 3

sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: Politiets responstid...og andre ting

Legg inn av sotOle »

LordShaft skrev:Er du i det hele tatt klar over hvor mange flyvninger luftambulansen har i løpet av året, og hvor mange de har hatt totalt? Og hvor mange ulykker det har vært siden første flight? Feilmarginen er definitivt på et minimum!

Note 3
Det gikk kanskje ikke helt klart fram av meldingen min at det var politiet jeg siktet til. Hvis du leser mitt tidligere innlegg i tråden går det frem der at jeg ikke har noe å utsette på brann og redning. Heller tvert om.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Politiets responstid...og andre ting

Legg inn av LordShaft »

:prf ;-)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3458
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Politiets responstid...og andre ting

Legg inn av JohnnyTh »

Chanten skrev:
JohnnyTh skrev:Håper virkelig at det ikke nå i etterkant av legehelikopterulykken, ikke kommer frem at politiets radio ikke virket...
Det må vel være grenser for hva politiet kan lastes for? Tror du politiet velger/vil ha dårlig utstyr? Eller kan det være at alt utstyr politiet (og andre statlige organer) må gjennom en anbudsrunde? Da er det ikke nødvendigvis det beste utstyret som blir kjøpt inn, men det som er "godt nok" innenfor budsjettet. Blir overraska over hvor lite opplyst folk er!

Og appropos trådens overskrift, nemlig responstid/utrykningstid. Det tiden som er offentliggjort og publisert omhandler da SAMTLIGE oppdrag politiet reiser ut på. Dvs, når du ringer og klager på at naboen spiller for høy musikk, eller at noen har parkert feil slik at du ikke kommer deg ut. Responstiden på slike oppdrag vil naturligvis være lang. Statistikk kan man som kjent vri og vende på til det ugjennkjennlige.

Distriktspolitikk er også en annen side av saken. Både brannvesenet og helsevesenet står på "stand-by" i distriktet og venter på å rykke ut. Har man tenkt over hva/hvor mange arbeidsoppgaver brannvesenet og ambulansen har? Noen som kan fortelle hva/hvor mange arbeidsoppgaver politiet har?

Norge er som kjent et av (om ikke) verdens tryggeste land å bo i. Det er som tidligere nevnt ikke behov for x antall politifolk for å passe på x antall folk i et dalsøkk.

Og helt tilslutt...for å runde av med et snev humor (og fakta): http://overkonstabelen.wordpress.com/20 ... ifolk-vet/" onclick="window.open(this.href);return false;
Må kanskje omformulere meg så det er forståelig. Håper ikke det kommer frem at det var radioen som politiet har tilgang til og som er kjøpt inn etter anbudsrunde.

Kan ikke se jeg har lastet politiet på stedet i mitt innlegg. Er vel på et høyere politisk nivå.

Jeg kan litt om VHF og UHF og vet at med riktig utstyr så skal det ikke mye til å få kontakt med en mottaker man har visuell kontakt med. Vet og at høyspentlinjer kan gjøre det vanskelig. I enkelte industriområder har vi problemer med å få kontakt på grunn av høyspent i bakken.

Mye flinke politifolk rundt omkring. Og gud hjelpe meg så mye dårlige.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Chanten
Innlegg: 123
Registrert: 26 okt 2011, 16:22
Motorsykkelen din: Suzuki SFV650 Gladius 2009

Re: Politiets responstid...og andre ting

Legg inn av Chanten »

JohnnyTh skrev:
Chanten skrev:
JohnnyTh skrev:Håper virkelig at det ikke nå i etterkant av legehelikopterulykken, ikke kommer frem at politiets radio ikke virket...
Det må vel være grenser for hva politiet kan lastes for? Tror du politiet velger/vil ha dårlig utstyr? Eller kan det være at alt utstyr politiet (og andre statlige organer) må gjennom en anbudsrunde? Da er det ikke nødvendigvis det beste utstyret som blir kjøpt inn, men det som er "godt nok" innenfor budsjettet. Blir overraska over hvor lite opplyst folk er!

Og appropos trådens overskrift, nemlig responstid/utrykningstid. Det tiden som er offentliggjort og publisert omhandler da SAMTLIGE oppdrag politiet reiser ut på. Dvs, når du ringer og klager på at naboen spiller for høy musikk, eller at noen har parkert feil slik at du ikke kommer deg ut. Responstiden på slike oppdrag vil naturligvis være lang. Statistikk kan man som kjent vri og vende på til det ugjennkjennlige.

Distriktspolitikk er også en annen side av saken. Både brannvesenet og helsevesenet står på "stand-by" i distriktet og venter på å rykke ut. Har man tenkt over hva/hvor mange arbeidsoppgaver brannvesenet og ambulansen har? Noen som kan fortelle hva/hvor mange arbeidsoppgaver politiet har?

Norge er som kjent et av (om ikke) verdens tryggeste land å bo i. Det er som tidligere nevnt ikke behov for x antall politifolk for å passe på x antall folk i et dalsøkk.

Og helt tilslutt...for å runde av med et snev humor (og fakta): http://overkonstabelen.wordpress.com/20 ... ifolk-vet/" onclick="window.open(this.href);return false;
Må kanskje omformulere meg så det er forståelig. Håper ikke det kommer frem at det var radioen som politiet har tilgang til og som er kjøpt inn etter anbudsrunde.

Kan ikke se jeg har lastet politiet på stedet i mitt innlegg. Er vel på et høyere politisk nivå.

Jeg kan litt om VHF og UHF og vet at med riktig utstyr så skal det ikke mye til å få kontakt med en mottaker man har visuell kontakt med. Vet og at høyspentlinjer kan gjøre det vanskelig. I enkelte industriområder har vi problemer med å få kontakt på grunn av høyspent i bakken.

Mye flinke politifolk rundt omkring. Og gud hjelpe meg så mye dårlige.
Det er klart det er på et høyere politisk nivå når du håper at det ikke er pga politiet sin radio at helikopteret krasjet...


Du får håpe HV blir satt inn...Da blir sikkert ting så meget bedre :prop: Mye flinke folk i innsatsstryken, men gud hjelpe meg så mange håpløse... Og som du selv nevner... Innsatsstryken sitt mandat tilsier (heldigvis) ikke at de skal aksjonere på eget initiativ, men etter bistand fra distriktets politimester! Takk gud for det! :-)å

Mongstad lar jeg ligge, da du vil bli dratt inn i en diskusjon som du helt ærlig har null peiling på! Hvis du mener du selv ville gjort en så mye bedre jobb, søk politihøgskolen og få ut fingern istedet for all sytinga! Vær en god samfunnsborger og få mest mulig ut av samfunnsresursene! :vs

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3458
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Politiets responstid...og andre ting

Legg inn av JohnnyTh »

Chanten skrev:
JohnnyTh skrev:
Chanten skrev:
JohnnyTh skrev:Håper virkelig at det ikke nå i etterkant av legehelikopterulykken, ikke kommer frem at politiets radio ikke virket...
Det må vel være grenser for hva politiet kan lastes for? Tror du politiet velger/vil ha dårlig utstyr? Eller kan det være at alt utstyr politiet (og andre statlige organer) må gjennom en anbudsrunde? Da er det ikke nødvendigvis det beste utstyret som blir kjøpt inn, men det som er "godt nok" innenfor budsjettet. Blir overraska over hvor lite opplyst folk er!

Og appropos trådens overskrift, nemlig responstid/utrykningstid. Det tiden som er offentliggjort og publisert omhandler da SAMTLIGE oppdrag politiet reiser ut på. Dvs, når du ringer og klager på at naboen spiller for høy musikk, eller at noen har parkert feil slik at du ikke kommer deg ut. Responstiden på slike oppdrag vil naturligvis være lang. Statistikk kan man som kjent vri og vende på til det ugjennkjennlige.

Distriktspolitikk er også en annen side av saken. Både brannvesenet og helsevesenet står på "stand-by" i distriktet og venter på å rykke ut. Har man tenkt over hva/hvor mange arbeidsoppgaver brannvesenet og ambulansen har? Noen som kan fortelle hva/hvor mange arbeidsoppgaver politiet har?

Norge er som kjent et av (om ikke) verdens tryggeste land å bo i. Det er som tidligere nevnt ikke behov for x antall politifolk for å passe på x antall folk i et dalsøkk.

Og helt tilslutt...for å runde av med et snev humor (og fakta): http://overkonstabelen.wordpress.com/20 ... ifolk-vet/" onclick="window.open(this.href);return false;
Må kanskje omformulere meg så det er forståelig. Håper ikke det kommer frem at det var radioen som politiet har tilgang til og som er kjøpt inn etter anbudsrunde.

Kan ikke se jeg har lastet politiet på stedet i mitt innlegg. Er vel på et høyere politisk nivå.

Jeg kan litt om VHF og UHF og vet at med riktig utstyr så skal det ikke mye til å få kontakt med en mottaker man har visuell kontakt med. Vet og at høyspentlinjer kan gjøre det vanskelig. I enkelte industriområder har vi problemer med å få kontakt på grunn av høyspent i bakken.

Mye flinke politifolk rundt omkring. Og gud hjelpe meg så mye dårlige.
Det er klart det er på et høyere politisk nivå når du håper at det ikke er pga politiet sin radio at helikopteret krasjet...


Du får håpe HV blir satt inn...Da blir sikkert ting så meget bedre :prop: Mye flinke folk i innsatsstryken, men gud hjelpe meg så mange håpløse... Og som du selv nevner... Innsatsstryken sitt mandat tilsier (heldigvis) ikke at de skal aksjonere på eget initiativ, men etter bistand fra distriktets politimester! Takk gud for det! :-)å

Mongstad lar jeg ligge, da du vil bli dratt inn i en diskusjon som du helt ærlig har null peiling på! Hvis du mener du selv ville gjort en så mye bedre jobb, søk politihøgskolen og få ut fingern istedet for all sytinga! Vær en god samfunnsborger og få mest mulig ut av samfunnsresursene! :vs
Det var då veldig så aggressiv man var i dag. Aner ikke hvorfor du begynner å snakke om HV? Du mener vel ikke at slike ulykker burde vært noe HV skulle engasjere seg i?

Jeg føler jeg har fått ut fingeren allerede og tror jeg gjør så godt jeg kan som samfunnsborger. Hvis du mener noe annet så kan vi ta det privat kanskje?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Chanten
Innlegg: 123
Registrert: 26 okt 2011, 16:22
Motorsykkelen din: Suzuki SFV650 Gladius 2009

Re: Politiets responstid

Legg inn av Chanten »

JohnnyTh skrev:Ganske flaut og se Forsvarets bombegruppe stå på Mongstad klar til å assistere ved bombetrusselen, men må vente på politiet som kommer fra Oslo. Jeg er svært tvilende til t politiet har høyere kompetanse på dette. Men er jo greit å skylde på videre etterforskning.

Vi som er i Innsatsstyrkene i HV har merket dette i mange år. Det er en uvilje i Politiet mot å la Forsvaret assistere. Snakk om sløsing med samfunnsresurser.
Da får jeg bistå med å friske opp minnet ditt! Derfor er "plutselig" HV dratt med inn i diskusjonen! :-k

Og jo! Det er i nettopp redningsaksjoner og større katastrofer/ulykker HV kan bli bedt om å bistå politiet. Er selv med i HV og vet at det er altfor mange "triggerhappye cowboyer" som skulle ønske de kunne få være med på væpna aksjoner! Takk gud for at det ikke er tilfellet!!

Her er ingen aggresjon, men en spade en spade, og en bedreviter en bedreviter! Tar gjerne opp en faglig diskusjon på privaten dersom en har noe faglig innenfor temaet å komme med. Ellers får en holde seg til et forum og synse og klage om noe en ikke man har førstehåndskunnskap om.

Hvis du mener at ting er så feil og galt som du fremstiller, så utfordrer jeg deg til å søke politihøgskolen for å se om du vil gjøre en bedre jobb enn den som nå blir gjort! Det må være mye bedre enn å sitte på ræva å klage over alt som er galt...

Lykke til, over og ut :vs

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Politiets responstid...og andre ting

Legg inn av Intruder »

Da jeg var i HV var interesse og vilje meget variabel,men vi gikk da manngard inni Åstadalen og fant en gammel mann som var forsvunnet i over ei uke.Dessverre død.
Men det var ikke aktuelt å be om hjelp før de blant annet Folkehjelpa og Røde Kors hadde ridd sine kjepphester lenge nok..
Så blir det alvor,er HV gode å ha...
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3458
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Politiets responstid

Legg inn av JohnnyTh »

Chanten skrev:
JohnnyTh skrev:Ganske flaut og se Forsvarets bombegruppe stå på Mongstad klar til å assistere ved bombetrusselen, men må vente på politiet som kommer fra Oslo. Jeg er svært tvilende til t politiet har høyere kompetanse på dette. Men er jo greit å skylde på videre etterforskning.

Vi som er i Innsatsstyrkene i HV har merket dette i mange år. Det er en uvilje i Politiet mot å la Forsvaret assistere. Snakk om sløsing med samfunnsresurser.
Da får jeg bistå med å friske opp minnet ditt! Derfor er "plutselig" HV dratt med inn i diskusjonen! :-k

Og jo! Det er i nettopp redningsaksjoner og større katastrofer/ulykker HV kan bli bedt om å bistå politiet. Er selv med i HV og vet at det er altfor mange "triggerhappye cowboyer" som skulle ønske de kunne få være med på væpna aksjoner! Takk gud for at det ikke er tilfellet!!

Her er ingen aggresjon, men en spade en spade, og en bedreviter en bedreviter! Tar gjerne opp en faglig diskusjon på privaten dersom en har noe faglig innenfor temaet å komme med. Ellers får en holde seg til et forum og synse og klage om noe en ikke man har førstehåndskunnskap om.

Hvis du mener at ting er så feil og galt som du fremstiller, så utfordrer jeg deg til å søke politihøgskolen for å se om du vil gjøre en bedre jobb enn den som nå blir gjort! Det må være mye bedre enn å sitte på ræva å klage over alt som er galt...

Lykke til, over og ut :vs
Aha, jeg trodde vi diskuterte omstendighetene rundt helikopterulykken. Det jeg sa var at jeg håper det ikke kommer frem i ettertid at politiets radio ikke virket. Det har jo vært mange tilfeller av at nettet deres har vært mangelfullt. 22 juli er vel et klassisk eksempel. Mulig du har en annen erfaring enn det som kommer frem i media og mener at politiets nett er godt nok. Hvis du mener du er en bedreviter så får du stå for det selv.

Uvilje i politiet mot å be om assistanse fra forsvaret står jeg for at jeg har sagt. Har selv merket dette og vi så det jo igjen 22 juli. At du har så mye imot forsvaret skal du få lov til, men jeg tror mange i samfunnet og også i politiet er glad for at vi har et forsvar i beredskap.
Var dumt av meg kanskje å si at forsvaret bombeeksperter sikkert ikke er dårligere enn politiets sine, for dette vet jeg jo ingenting om.

Når det gjelder "triggerhappye cowboyer" i HV så tror jeg HV har blitt mye flinkere til å luke ut disse. Jeg har motsatt erfaring så det er sikkert forskjell fra distrikt til distrikt
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Chanten
Innlegg: 123
Registrert: 26 okt 2011, 16:22
Motorsykkelen din: Suzuki SFV650 Gladius 2009

Re: Politiets responstid

Legg inn av Chanten »

JohnnyTh skrev:
Chanten skrev:
JohnnyTh skrev:Ganske flaut og se Forsvarets bombegruppe stå på Mongstad klar til å assistere ved bombetrusselen, men må vente på politiet som kommer fra Oslo. Jeg er svært tvilende til t politiet har høyere kompetanse på dette. Men er jo greit å skylde på videre etterforskning.

Vi som er i Innsatsstyrkene i HV har merket dette i mange år. Det er en uvilje i Politiet mot å la Forsvaret assistere. Snakk om sløsing med samfunnsresurser.
Da får jeg bistå med å friske opp minnet ditt! Derfor er "plutselig" HV dratt med inn i diskusjonen! :-k

Og jo! Det er i nettopp redningsaksjoner og større katastrofer/ulykker HV kan bli bedt om å bistå politiet. Er selv med i HV og vet at det er altfor mange "triggerhappye cowboyer" som skulle ønske de kunne få være med på væpna aksjoner! Takk gud for at det ikke er tilfellet!!

Her er ingen aggresjon, men en spade en spade, og en bedreviter en bedreviter! Tar gjerne opp en faglig diskusjon på privaten dersom en har noe faglig innenfor temaet å komme med. Ellers får en holde seg til et forum og synse og klage om noe en ikke man har førstehåndskunnskap om.

Hvis du mener at ting er så feil og galt som du fremstiller, så utfordrer jeg deg til å søke politihøgskolen for å se om du vil gjøre en bedre jobb enn den som nå blir gjort! Det må være mye bedre enn å sitte på ræva å klage over alt som er galt...

Lykke til, over og ut :vs
Aha, jeg trodde vi diskuterte omstendighetene rundt helikopterulykken. Det jeg sa var at jeg håper det ikke kommer frem i ettertid at politiets radio ikke virket. Det har jo vært mange tilfeller av at nettet deres har vært mangelfullt. 22 juli er vel et klassisk eksempel. Mulig du har en annen erfaring enn det som kommer frem i media og mener at politiets nett er godt nok. Hvis du mener du er en bedreviter så får du stå for det selv.

Uvilje i politiet mot å be om assistanse fra forsvaret står jeg for at jeg har sagt. Har selv merket dette og vi så det jo igjen 22 juli. At du har så mye imot forsvaret skal du få lov til, men jeg tror mange i samfunnet og også i politiet er glad for at vi har et forsvar i beredskap.
Var dumt av meg kanskje å si at forsvaret bombeeksperter sikkert ikke er dårligere enn politiets sine, for dette vet jeg jo ingenting om.

Når det gjelder "triggerhappye cowboyer" i HV så tror jeg HV har blitt mye flinkere til å luke ut disse. Jeg har motsatt erfaring så det er sikkert forskjell fra distrikt til distrikt
Ja, for 22 juli er et klassisk eksempel over en typisk hendelse i Norge... Hjelp!! :-)å

Som utdanna befal, så har jeg svært lite å utsette på min tidligere arbeidsgiver! Jeg har derimot slått meg til ro med hvem som gjør hva i samfunnet. En kan sitte på gjerdet og ønske seg så mye kuler og krutt en bare vil, men så lenge det er fred i Norge, så er det heldigvis politiet som løser disse oppdragene :-)å

Og som du selv nevner...cowboyene varierer fra distrikt til distrikt...tror du dette også gjelder hos politiet? Savner en mer nyansert kritikk! Frem til nå, virker det som hele politinorge er udugelig...bortsett fra de "mange flinke" som du forteller om. Slik du beskriver det, så er majoriteten av politifolka dårlig, og unntaket flinke.

Veldig spent og nysgjerrig på hvor du har dette ifra? Personlige opplevelser? Media? Forskning? Eller rett og slett, "kvalifisert" synsing?

Svar