Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-logg. Sommer'n er endelig her, nesten.. og r

Legg inn av Kmann »

Med mildere vær kommer og regn. Kjørte til jobb i dag, ikke i veldig regn, men litt. Enda en dy erfaring med "mer naken" sykkel enn før. Til og med sadelen der jeg satt var sølete av sand fra veien hjemme... Kjører 1 km på grus før asfalten. Men var ikke våt, man har da klær som tåler litt :P :p
Men turbulensen på Betty er litt i overkant. Blir nok en annen skjerm etterhvert. Noen som har erfaringer/anbefalinger?
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg. Påskeferie og litt "Off-pist"

Legg inn av Kmann »

Det er påskeferie og som seg hør og bør må man på påsketur. Helst til fjells, og kjøre ski i puddersnø og after-ski og det hele. Nå har ikke jeg slike dragninger/muligheter. Men jeg har'a Betty, ho skulle får seg en tur i dag. Og ettersom det er påske tenkte jeg skitt, vi tar litt Off-pist med det samme.
I dag tidlig da jeg våknet var det knallvær, jeg sto opp og gikk en runde med de firbente og da jeg kom hjem kom det f....HAKKE meg ei skikkelig snøbyge. Ja ja, en kaffe til og litt surving på nett. Det klarner opp og jeg ruller ut damen. Hu må jo vaskes før en påsketur..
Løypa er befart med firbente og Off-pist-turen nøye planlagt med fotostopp. Det er bare å hoppe i det. Jeg laster Cannon'en i topp-pølsekoker'n og legger i vei. Mine tanker går til Ullevållseter og Paris Dakar og det hele... Dette blir stas, OFF-road med Betty :prop: Kanskje en Wheelie i skauen og... :lol
Bilde
Ja her er hun i sitt rette element..

Men steike ta, lille spede Ullevålsæter, (ja han ser nå slik ut) han har sikkert myyye lettere sykkel, og andre dekk og ja sikkert lettere i sandynene i Sahara :) For steike ta hu var tunghåndterlig damen i dag. Digre steiner og røtter som skulle forseres. Heldigvis så holdt jeg ju på hjula hele tia, og alt gikk vel.

Bilde

Men det var litt stas å ha prøvd litt da. Tror ikke jeg ser for meg noen karriere som Offroader, ikke off-pister heller..

Men vakkre damer i fine omgivelser er allikevel flott.
Bilde


Vel foreviget karret jeg meg ut av skauen, rik på erfaringer. Måtte finne en fjellovergang. Hmm Hvis jeg kjører til Skarnes og over til Hamar, der er det jo nesten en fjellovergang :)
Bilde
Så da ble det en liten tur på fine veier med alvorlige kastevinder underveis. Ja og litt sol og litt kaffe. En fin påskedagstur på ca 23 mil.
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Min egen MC-blogg. Påskeferie og litt "Off-pist"

Legg inn av Jompa »

Et enøyd troll i skogen ?
Ok,'æ e litt misunnelig
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg. Påskeferie og litt "Off-pist"

Legg inn av Kmann »

Da ble det en liten tur i dag og..
Tok meg en liten aftenstur oppi storberget på grusveg. Litt greit å trene litt balanse og naturopplevelse i rolige omgivelser.-
Bilde
Og for å ta bilde av Betty som blir bedre for hver dag

Bilde

Bilde

resten av kvelden ble brukt ved grillen med bl.a.
Bilde
Fortsatt god påske :D
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg. Vårsyssler..

Legg inn av Kmann »

Svingte Betty ut av garagen i dag som vanlig, fortsatt et par kuldegrader... Fysjom, men ikke verre enn at jeg brukte sommer hanskene. Tok en runde rundt og kikka litt mens hu gikk seg litt varm på tomgang, det var et par våte flekker i garasjen så jeg lurte litt. Og der joda, det rant bensin fra den ene slangen under tanken på høyre side, wooops, jeg hadde ikke tid, men stoppet og fant skrutrekkern og strammet slangeklemma. Slurv ved remontering av tanken i vinter kalles det... har vel stusset litt over forbruket av og til, men det har ikke rent hele tiden, da hadde jeg merket det, men nå er svinet tett.
Det ble en tur over grensen til broderfolket etter jobb, sol og fint vær, fortsatt kaldt men ok. Inne på Charlotten shopping var det hvertfall varmt nok med olabukse og genser med dress utenpå.. Ble ikke mye handling, kun det mest nødvendige (kaffe og snus).
Ruslet hjemover i bedagelig tempo like fornøyd med en godt fungerende "dinosaur". Var igrunn robuste og utholdene de dinosaurene... :knegg
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg. Vårsyssler..

Legg inn av Kmann »

Meteret viser 122000 og jeg bruker helga til ventiljustering og skifting av alle oljer rund baut. Filter og olje på motot, git og sluttdrev kardang blir skiftet ut. Greit med ny smørning av og til, Pluggene blir og nye, Dynamoreima ser litt trøtt og sprø ut i kantene så ny blir bestillt, slik i tilfelle. Planlegger og å få synket throttlene, det skal jeg mekkke noe greier til selv, noen meter slange og litt olje... fantastisk å han en så lettskrudd sykkel. Alt som skal skrus på stikker ut i friluft. Framhjulet blir og plukket av, det blir nye såler på det i morra :thumleft.
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Min egen MC-blogg. Vårsyssler..

Legg inn av Jompa »

Jeg er litt nyskjerrig på synkroniseringsverktøyet ditt.
Legg ut bilder når du har det klart og i bruk.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg. Vårsyssler..

Legg inn av Kmann »

Skriver 30.04.14. Turen hjem fra jobb i dag var mildt sagt slitsom. Fra Kongsvinger og nordover møtte jeg en vegg av støv og stormkast (som østlendinger kaller det når det blåser litt) Måtte ligge over på strekkene som om jeg kjørte i sving.
Glad jeg kom hjem i tide for nå snør det en mellomting mellom småguttvotter og kjøkkenhåndklær....
Bilde

Og til de som skal kjøre rundt Mjøsa eller rundt noe annet i morra: God tur, kjør pent og se opp for brøytebiler.. :vs
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg. Kom mai du skjønne milde !!!!

Legg inn av Kmann »

2.mai og en titt på gradestokken viser -4 forholdsvis kalde grader og i 80 km/t tilsvarer det -17 grader !! :O
Så da får jeg sette i vinterforet i jakka igjen før jeg drar på jobb, filler'n !
Skulle gjerne hatt noe mer vindtett rundt halsen. Noen som vet hvor jeg kan få tak i noe slik ?
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Sv: Min egen MC-blogg. Kom mai du skjønne milde !!!!

Legg inn av gorbys »

Kmann skrev: Skulle gjerne hatt noe mer vindtett rundt halsen. Noen som vet hvor jeg kan få tak i noe slik ?
Ganske sikker på at eg har sett slik vindtett hals på Xlmoto.no ;-)


Sent fra min C6903 via Tapatalk

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Min egen MC-blogg. Kom mai du skjønne milde !!!!

Legg inn av SuperMorten »

Kmann skrev: Skulle gjerne hatt noe mer vindtett rundt halsen. Noen som vet hvor jeg kan få tak i noe slik ?
Jeg har denne: http://www.bike.no/member_product/halskrage-135016" onclick="window.open(this.href);return false;
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Min egen MC-blogg. Kom mai du skjønne milde !!!!

Legg inn av xyvind »

SuperMorten skrev:
Kmann skrev: Skulle gjerne hatt noe mer vindtett rundt halsen. Noen som vet hvor jeg kan få tak i noe slik ?
Jeg har denne: http://www.bike.no/member_product/halskrage-135016" onclick="window.open(this.href);return false;
Den har jeg også. Kan anbefales.

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg. Kom mai du skjønne milde !!!!

Legg inn av Kmann »

xyvind skrev:
SuperMorten skrev:
Kmann skrev: Skulle gjerne hatt noe mer vindtett rundt halsen. Noen som vet hvor jeg kan få tak i noe slik ?
Jeg har denne: http://www.bike.no/member_product/halskrage-135016" onclick="window.open(this.href);return false;
Den har jeg også. Kan anbefales.
Så bra, må skaffe meg en slik, for sommer blir det visst ikke i år.. :sorry
Takk for kjappe tilbakemeldinger :) :thumleft
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

chromecast
Innlegg: 85
Registrert: 08 jan 2014, 18:56
Motorsykkelen din: Tysk, japse etc

Re: Min egen MC-blogg. Påskeferie og litt "Off-pist"

Legg inn av chromecast »

Kmann skrev: Bilde
Ja her er hun i sitt rette element..

M
Du får se å vrenge på noe knastete på de ekstra felgene du har så blir alt så mye bedre inne på skauen. Anbefales! SKaper fort et sug etter flere turer på de smale stier :knegg

Kald i nakken? Hvis du likevel bruker balaklava (jeg gjør alltid det) så er dette sannsynligvis det beste produktet som er laget for oss på to hjul:
http://www.rukka.com/motorsport/product ... -balaclava

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg. Påskeferie og litt "Off-pist"

Legg inn av Kmann »

chromecast skrev:
Kmann skrev: Bilde
Ja her er hun i sitt rette element..

M
Du får se å vrenge på noe knastete på de ekstra felgene du har så blir alt så mye bedre inne på skauen. Anbefales! SKaper fort et sug etter flere turer på de smale stier :knegg

Kald i nakken? Hvis du likevel bruker balaklava (jeg gjør alltid det) så er dette sannsynligvis det beste produktet som er laget for oss på to hjul:
http://www.rukka.com/motorsport/product ... -balaclava
Ja, men balaklava blir nok i varmeste laget, og med mitt store hode oppi den hjelmen så tror jeg det blir best med en bare for hals/nakke. Men tanken er god :)
Knastedekk hadde jeg ett sett av, vurderte det, men har solgt bakdekket og har fremdekk igjen. Betty blir for tung til skogsdrift, og jeg er ikke helt der...enda. Kan jo se om BT har noe billigbillig hvis behovet blir overveldende. Men å drive å skifte over bremseskiver osv osv tror ikke jeg at jeg gidder.. >Tar heller en litt roligere tur med de dekka jeg har . Men vet aldri :) Har jo muligheten :)
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Låst