NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av Busa Trond »

jhn skrev:
Busa Trond skrev:Jeg kjører Triumph og er NAF medlemBilde
Jeg kjører Suzuki og trenger ikke NAF-medlemskap :knegg
:[-X ..men så henger du i en tynn tråd også...

Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38037
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev:
Hvorofor finnes det ikke en eneste banner her på siden som reklamerer for NMCU?
Ingen banner og link i forumheadingen, men står oppført i venstre marg under "Linker" på portalsiden vår:

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av JohnnyTh »

SuperMorten skrev:[quote="jhn] hva koster et medlemskap?
1095 pr år.

Hvorfor bli medlem med veihjelp?

Veihjelp uansett årsak

Medlemskapet er personlig, som betyr at det er du som får hjelp, uansett om du kjører egen bil, leiebil eller sitter på med andre.
Dersom husstanden disponerer kun ett kjøretøy gjelder veihjelpen også for ektefelle / samboer (når husstandens bil benyttes).

NAF hjelper deg uansett årsak, og du får selvsagt også hjelp på hjemmeadresse, ved utforkjøring, punktering m.m. Mange av våre medlemmer opplever driftsstans på grunn av motorhavari, flatt batteri, tomt for drivstoff eller brukket / innelåst nøkkel.

Ingen egenandel på veihjelp

NAF Veihjelp har ingen egenandel på de 2 første assistansene i kontingentåret. Fra og med 3. assistanse beregnes en egenandel på kun kr 450,–.


Så er det jo det at man er ikke bare motorsyklist, men faktisk også billist, med to biler i husstanden. Uten at jeg har finregnet på det, er det billigere med ett sånt medlemsskap enn veihjelp på to biler og en motorsykkel..[/quote][/quote]

Jeg har tenkt mange ganger å melde meg inn i NAF men synes det er litt dyrt. Veihjelp har jeg uansett i forsikringen og det har jeg på alle bilene mine. Må jo ha forsikring på dem. :prf
En gang på 23 år har jeg vært så langt hjemmefra og problemet vært så alvorlig at jeg har måtte ha veihjelp. Da kostet det meg 500kr. Det er 22 kr i året. Så egenandelen er ikke noe argument for å være NAF medlem. Husker jeg og måtte betale mer for internasjonalt førerkort når jeg måtte ha det, men fremdeles er hadde nok medlemskapet vært dyrere.
NMCU derimot har jeg tenkt lenge jeg skulle melde meg inn i, om ikke annet enn for å støtte dem økonomisk. :thumleft
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av poulet_cavalier »

For meg virker det som at NMCU faktisk oppnår noe for motorsyklister - så der er jeg medlem. Hva har egentlig NAF oppnådd utenom å bygge NAF?
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av Bjerknez »

poulet_cavalier skrev:For meg virker det som at NMCU faktisk oppnår noe for motorsyklister - så der er jeg medlem. Hva har egentlig NAF oppnådd utenom å bygge NAF?
http://www.nationen.no/tunmedia/politikk-pa-fire-hjul/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dem har nok oppnådd langt mer enn NMCU gjennom tidene. Men NMCU er jo mer rettet mot motorsyklister. NAF og NMCU gjør nok mye av det samme og har nok mange like meninger rent politisk angående vedlikehold av veier, trafikksikkerhet etc. Så du skal ikke se bort i fra at det er NAF som faktisk har dratt det største lasset. Men dem har som sagt over 500.000 medlemmer mot NMCU's 17.000. Joda, kontigenten er høyere, fordelene med å være medlem er langt flere etc.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:
poulet_cavalier skrev:For meg virker det som at NMCU faktisk oppnår noe for motorsyklister - så der er jeg medlem. Hva har egentlig NAF oppnådd utenom å bygge NAF?
http://www.nationen.no/tunmedia/politikk-pa-fire-hjul/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dem har nok oppnådd langt mer enn NMCU gjennom tidene. Men NMCU er jo mer rettet mot motorsyklister. NAF og NMCU gjør nok mye av det samme og har nok mange like meninger rent politisk angående vedlikehold av veier, trafikksikkerhet etc. Så du skal ikke se bort i fra at det er NAF som faktisk har dratt det største lasset. Men dem har som sagt over 500.000 medlemmer mot NMCU's 17.000. Joda, kontigenten er høyere, fordelene med å være medlem er langt flere etc.
Medlemstallene antyder antakelig at det er langt flere bilister enn motorsyklister, og det stemmer nok ganske bra.
Men som motorsyklister kan vi ikke stole på at en bil- og biltrafikkorientert interesseorganisasjon er våken på utfordringene vi som MC-trafikanter er opptatt av. Vi opplever helt andre farer enn bilister gjør, selv om vi ferdes på de samme veiene.
NAF har jo riktignok en undergruppe i NAF MC som også har mange lokallag rundt omkring. Likevel har ikke disse den samme tyngde som NMCU her til lands, og slett ikke når det er snakk om samarbeid med søsterorganisasjonene i andre land og moderorganisasjonen FEMA når det tunge byråkratiet i Brussel skal påvirkes.

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av Banditmannen »

Jeg har valgt å støtte NMCU! Rett å slett fordi de er en interesseorganisasjon for noe jeg er interessert i! :thumleft
Jeg tror jeg tjener på det, ikke nødvendigvis bare i kroner og ører... ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
Bjerknez skrev:
poulet_cavalier skrev:For meg virker det som at NMCU faktisk oppnår noe for motorsyklister - så der er jeg medlem. Hva har egentlig NAF oppnådd utenom å bygge NAF?
http://www.nationen.no/tunmedia/politikk-pa-fire-hjul/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dem har nok oppnådd langt mer enn NMCU gjennom tidene. Men NMCU er jo mer rettet mot motorsyklister. NAF og NMCU gjør nok mye av det samme og har nok mange like meninger rent politisk angående vedlikehold av veier, trafikksikkerhet etc. Så du skal ikke se bort i fra at det er NAF som faktisk har dratt det største lasset. Men dem har som sagt over 500.000 medlemmer mot NMCU's 17.000. Joda, kontigenten er høyere, fordelene med å være medlem er langt flere etc.
Medlemstallene antyder antakelig at det er langt flere bilister enn motorsyklister, og det stemmer nok ganske bra.
Men som motorsyklister kan vi ikke stole på at en bil- og biltrafikkorientert interesseorganisasjon er våken på utfordringene vi som MC-trafikanter er opptatt av. Vi opplever helt andre farer enn bilister gjør, selv om vi ferdes på de samme veiene.
NAF har jo riktignok en undergruppe i NAF MC som også har mange lokallag rundt omkring. Likevel har ikke disse den samme tyngde som NMCU her til lands, og slett ikke når det er snakk om samarbeid med søsterorganisasjonene i andre land og moderorganisasjonen FEMA når det tunge byråkratiet i Brussel skal påvirkes.
Jeg er helt enig med deg kjellv.
Poenget mitt var å dra en parallell mellom NAF og NMCU med tanke på antall medlemmer/kundefordeler/gjennomslagskraft etc. Hvis du går bort til en hvilken som helst mopedist eller fersk eier av A-lappen og spør han/hun om han/hun vet hva NMCU er så kan jeg med stor sikkerhet si at dem bare klør seg i hodet. Dem kunne vært mye større enn dem er i dag hvis dem hadde gjort ting litt annerledes tror jeg.

Jeg savner liksom motorsyklistenes svar på NAF. Jeg føler NMCU er alt for dårlig til å markedsføre seg selv til å klare noe slikt.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:
kjellv skrev:
Bjerknez skrev:
poulet_cavalier skrev:For meg virker det som at NMCU faktisk oppnår noe for motorsyklister - så der er jeg medlem. Hva har egentlig NAF oppnådd utenom å bygge NAF?
http://www.nationen.no/tunmedia/politikk-pa-fire-hjul/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dem har nok oppnådd langt mer enn NMCU gjennom tidene. Men NMCU er jo mer rettet mot motorsyklister. NAF og NMCU gjør nok mye av det samme og har nok mange like meninger rent politisk angående vedlikehold av veier, trafikksikkerhet etc. Så du skal ikke se bort i fra at det er NAF som faktisk har dratt det største lasset. Men dem har som sagt over 500.000 medlemmer mot NMCU's 17.000. Joda, kontigenten er høyere, fordelene med å være medlem er langt flere etc.
Medlemstallene antyder antakelig at det er langt flere bilister enn motorsyklister, og det stemmer nok ganske bra.
Men som motorsyklister kan vi ikke stole på at en bil- og biltrafikkorientert interesseorganisasjon er våken på utfordringene vi som MC-trafikanter er opptatt av. Vi opplever helt andre farer enn bilister gjør, selv om vi ferdes på de samme veiene.
NAF har jo riktignok en undergruppe i NAF MC som også har mange lokallag rundt omkring. Likevel har ikke disse den samme tyngde som NMCU her til lands, og slett ikke når det er snakk om samarbeid med søsterorganisasjonene i andre land og moderorganisasjonen FEMA når det tunge byråkratiet i Brussel skal påvirkes.
Jeg er helt enig med deg kjellv.
Poenget mitt var å dra en parallell mellom NAF og NMCU med tanke på antall medlemmer/kundefordeler/gjennomslagskraft etc. Hvis du går bort til en hvilken som helst mopedist eller fersk eier av A-lappen og spør han/hun om han/hun vet hva NMCU er så kan jeg med stor sikkerhet si at dem bare klør seg i hodet. Dem kunne vært mye større enn dem er i dag hvis dem hadde gjort ting litt annerledes tror jeg.

Jeg savner liksom motorsyklistenes svar på NAF. Jeg føler NMCU er alt for dårlig til å markedsføre seg selv til å klare noe slikt.
Spør en hvilken som helst 18-20 åring med B-sertifikat og bil om de kan forklare deg noe om NAF. Tror du vil få samme svar.
Men jeg synes det er litt trist at det virker som mange vet hva NMCU er og mye om hva de gjør. Men likevel kan de ikke tenke seg medlemsskap fordi det ikke er gode nok medlemsfordeler. Jeg vil anta de samme heller ikke er fagorganisert. Medlemsfordelene der har heller ikke samme verdi som medlemskontingenten for de fleste.
For min egen del er jeg medlem i NMCU, men ikke fagorganisert! Det er et bevisst valg.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
Bjerknez skrev:
kjellv skrev:
Bjerknez skrev:
poulet_cavalier skrev:For meg virker det som at NMCU faktisk oppnår noe for motorsyklister - så der er jeg medlem. Hva har egentlig NAF oppnådd utenom å bygge NAF?
http://www.nationen.no/tunmedia/politikk-pa-fire-hjul/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dem har nok oppnådd langt mer enn NMCU gjennom tidene. Men NMCU er jo mer rettet mot motorsyklister. NAF og NMCU gjør nok mye av det samme og har nok mange like meninger rent politisk angående vedlikehold av veier, trafikksikkerhet etc. Så du skal ikke se bort i fra at det er NAF som faktisk har dratt det største lasset. Men dem har som sagt over 500.000 medlemmer mot NMCU's 17.000. Joda, kontigenten er høyere, fordelene med å være medlem er langt flere etc.
Medlemstallene antyder antakelig at det er langt flere bilister enn motorsyklister, og det stemmer nok ganske bra.
Men som motorsyklister kan vi ikke stole på at en bil- og biltrafikkorientert interesseorganisasjon er våken på utfordringene vi som MC-trafikanter er opptatt av. Vi opplever helt andre farer enn bilister gjør, selv om vi ferdes på de samme veiene.
NAF har jo riktignok en undergruppe i NAF MC som også har mange lokallag rundt omkring. Likevel har ikke disse den samme tyngde som NMCU her til lands, og slett ikke når det er snakk om samarbeid med søsterorganisasjonene i andre land og moderorganisasjonen FEMA når det tunge byråkratiet i Brussel skal påvirkes.
Jeg er helt enig med deg kjellv.
Poenget mitt var å dra en parallell mellom NAF og NMCU med tanke på antall medlemmer/kundefordeler/gjennomslagskraft etc. Hvis du går bort til en hvilken som helst mopedist eller fersk eier av A-lappen og spør han/hun om han/hun vet hva NMCU er så kan jeg med stor sikkerhet si at dem bare klør seg i hodet. Dem kunne vært mye større enn dem er i dag hvis dem hadde gjort ting litt annerledes tror jeg.

Jeg savner liksom motorsyklistenes svar på NAF. Jeg føler NMCU er alt for dårlig til å markedsføre seg selv til å klare noe slikt.
Spør en hvilken som helst 18-20 åring med B-sertifikat og bil om de kan forklare deg noe om NAF. Tror du vil få samme svar.
Men jeg synes det er litt trist at det virker som mange vet hva NMCU er og mye om hva de gjør. Men likevel kan de ikke tenke seg medlemsskap fordi det ikke er gode nok medlemsfordeler. Jeg vil anta de samme heller ikke er fagorganisert. Medlemsfordelene der har heller ikke samme verdi som medlemskontingenten for de fleste.
For min egen del er jeg medlem i NMCU, men ikke fagorganisert! Det er et bevisst valg.
Jeg viste hva NAF var siden jeg var rundt 10 år gammel da min far alltid har vert medlem der og det flyter av NAF bøker hjemme etc. De fleste har hørt om NAF, men ikke om NMCU. I en alder av 38 år så hadde jeg aldri hørt om NMCU før jeg ble medlem i dette forumet.

Ellers så er jeg enig med deg vedrørende at de gjør en god jobb isolert sett. Men jeg mener dem SELV kunne gjort det mye bedre med å satse litt mer på og få medlemmer og ikke bruke jungeltelegrafen. Har jobbet med salg/kundeoppfølging etc. i mange år og kan med en gang si at NMCU kunne gjort det bedre. Når ikke jeg føler at lysten til å skaffe medlemmer er der så faller også litt av interessen bort, selv om beløpet er lite og mye av det dem gjør er bra.

Men som jeg skrev lenger opp i tråden så kan jeg gjerne melde meg inn der av den grunn, og kanskje gjør jeg det også, men det er da altså ikke poenget her.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:
kjellv skrev:
Bjerknez skrev:
kjellv skrev:
Bjerknez skrev:
poulet_cavalier skrev:For meg virker det som at NMCU faktisk oppnår noe for motorsyklister - så der er jeg medlem. Hva har egentlig NAF oppnådd utenom å bygge NAF?
http://www.nationen.no/tunmedia/politikk-pa-fire-hjul/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dem har nok oppnådd langt mer enn NMCU gjennom tidene. Men NMCU er jo mer rettet mot motorsyklister. NAF og NMCU gjør nok mye av det samme og har nok mange like meninger rent politisk angående vedlikehold av veier, trafikksikkerhet etc. Så du skal ikke se bort i fra at det er NAF som faktisk har dratt det største lasset. Men dem har som sagt over 500.000 medlemmer mot NMCU's 17.000. Joda, kontigenten er høyere, fordelene med å være medlem er langt flere etc.
Medlemstallene antyder antakelig at det er langt flere bilister enn motorsyklister, og det stemmer nok ganske bra.
Men som motorsyklister kan vi ikke stole på at en bil- og biltrafikkorientert interesseorganisasjon er våken på utfordringene vi som MC-trafikanter er opptatt av. Vi opplever helt andre farer enn bilister gjør, selv om vi ferdes på de samme veiene.
NAF har jo riktignok en undergruppe i NAF MC som også har mange lokallag rundt omkring. Likevel har ikke disse den samme tyngde som NMCU her til lands, og slett ikke når det er snakk om samarbeid med søsterorganisasjonene i andre land og moderorganisasjonen FEMA når det tunge byråkratiet i Brussel skal påvirkes.
Jeg er helt enig med deg kjellv.
Poenget mitt var å dra en parallell mellom NAF og NMCU med tanke på antall medlemmer/kundefordeler/gjennomslagskraft etc. Hvis du går bort til en hvilken som helst mopedist eller fersk eier av A-lappen og spør han/hun om han/hun vet hva NMCU er så kan jeg med stor sikkerhet si at dem bare klør seg i hodet. Dem kunne vært mye større enn dem er i dag hvis dem hadde gjort ting litt annerledes tror jeg.

Jeg savner liksom motorsyklistenes svar på NAF. Jeg føler NMCU er alt for dårlig til å markedsføre seg selv til å klare noe slikt.
Spør en hvilken som helst 18-20 åring med B-sertifikat og bil om de kan forklare deg noe om NAF. Tror du vil få samme svar.
Men jeg synes det er litt trist at det virker som mange vet hva NMCU er og mye om hva de gjør. Men likevel kan de ikke tenke seg medlemsskap fordi det ikke er gode nok medlemsfordeler. Jeg vil anta de samme heller ikke er fagorganisert. Medlemsfordelene der har heller ikke samme verdi som medlemskontingenten for de fleste.
For min egen del er jeg medlem i NMCU, men ikke fagorganisert! Det er et bevisst valg.
Jeg viste hva NAF var siden jeg var rundt 10 år gammel da min far alltid har vert medlem der og det flyter av NAF bøker hjemme etc. De fleste har hørt om NAF, men ikke om NMCU. I en alder av 38 år så hadde jeg aldri hørt om NMCU før jeg ble medlem i dette forumet.

Ellers så er jeg enig med deg vedrørende at de gjør en god jobb isolert sett. Men jeg mener dem SELV kunne gjort det mye bedre med å satse litt mer på og få medlemmer og ikke bruke jungeltelegrafen. Har jobbet med salg/kundeoppfølging etc. i mange år og kan med en gang si at NMCU kunne gjort det bedre. Når ikke jeg føler at lysten til å skaffe medlemmer er der så faller også litt av interessen bort, selv om beløpet er lite og mye av det dem gjør er bra.

Men som jeg skrev lenger opp i tråden så kan jeg gjerne melde meg inn der av den grunn, og kanskje gjør jeg det også, men det er da altså ikke poenget her.
Din far kjørte kanskje ikke motorsykkel, og var kanskje av den grunn heller ikke NMCU medlem. Derfor har du ikke fått dette inn med morsmelka. NMCU er jo også en langt yngre organisasjon, og det er vel helst i de senere år at vi motorsyklister har trengt en organisasjon som taler for oss.
De har egen stand på MC-messa, jeg antar du skal dit en tur. De er ofte til stede under synlige bannere på svært mange tilstelninger der MC-folk møtes. Selv har jeg alltid liggende NMCU-materiell på pulten min på jobb. Selger jeg en MC pleier jeg å legge litt slikt inn i vognkortmappa før overlevering. Ofte blir det også en liten NMCU prat med andre kunder som er innom også.
Logoen deres finnes i MC-blader og nettsteder der det er naturlig. Det er nok ikke bare jungeltelegrafen. Åpne øynene og se :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av LordShaft »

Hvor mange her inne sliter med å skifte dekk på bilen sin? Hvor mange har reserve dekk i bilen? Hvor mange har startkabler, og hvor mange ganger har du hatt motorhavari som ikke har vært relatert til flatt batteri?
I mine øyner er NAF medlemskap helt unødvendig. Du betaler for noe som er helt unødvendig. De fleste er dekket i forsikring og om du en gang skulle være maks uheldig eller er en jævlig kløne.... Koster det deg 500,- å få hjelp.

Note 4

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av jhn »

LordShaft skrev:Hvor mange her inne sliter med å skifte dekk på bilen sin? Hvor mange har reserve dekk i bilen? Hvor mange har startkabler, og hvor mange ganger har du hatt motorhavari som ikke har vært relatert til flatt batteri?
I mine øyner er NAF medlemskap helt unødvendig. Du betaler for noe som er helt unødvendig. De fleste er dekket i forsikring og om du en gang skulle være maks uheldig eller er en jævlig kløne.... Koster det deg 500,- å få hjelp.

Note 4
Helt enig ... NAF er på mange måter overflødig. Jeg ser på NMCU litt på samme måte. Jeg ser egentlig ikke noe kjempebehov for de heller. Føler ikke at jeg trenger noen organisasjon som jobber spesielt for meg som motorsyklist.

Jeg synes også at det er litt råflott av NMCU å ta æren for at det ikke ble pkk ... de sier jo selv på hjemmesiden at regjeringen også var motstandere av pkk

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av poulet_cavalier »

jhn skrev:
LordShaft skrev:Hvor mange her inne sliter med å skifte dekk på bilen sin? Hvor mange har reserve dekk i bilen? Hvor mange har startkabler, og hvor mange ganger har du hatt motorhavari som ikke har vært relatert til flatt batteri?
I mine øyner er NAF medlemskap helt unødvendig. Du betaler for noe som er helt unødvendig. De fleste er dekket i forsikring og om du en gang skulle være maks uheldig eller er en jævlig kløne.... Koster det deg 500,- å få hjelp.

Note 4
Helt enig ... NAF er på mange måter overflødig. Jeg ser på NMCU litt på samme måte. Jeg ser egentlig ikke noe kjempebehov for de heller. Føler ikke at jeg trenger noen organisasjon som jobber spesielt for meg som motorsyklist.

Jeg synes også at det er litt råflott av NMCU å ta æren for at det ikke ble pkk ... de sier jo selv på hjemmesiden at regjeringen også var motstandere av pkk
NMCU har ihvertfall jobbet aktivt for å oppnå konkrete ting for motorsyklister: fri fra bompenger, lov til å kjøre i kollektivfelt, pkk, wire-rekkverk m.m. Veiboka til NAF kan jeg godt klare meg uten.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av kjellv »

jhn skrev:
LordShaft skrev:Hvor mange her inne sliter med å skifte dekk på bilen sin? Hvor mange har reserve dekk i bilen? Hvor mange har startkabler, og hvor mange ganger har du hatt motorhavari som ikke har vært relatert til flatt batteri?
I mine øyner er NAF medlemskap helt unødvendig. Du betaler for noe som er helt unødvendig. De fleste er dekket i forsikring og om du en gang skulle være maks uheldig eller er en jævlig kløne.... Koster det deg 500,- å få hjelp.

Note 4
Helt enig ... NAF er på mange måter overflødig. Jeg ser på NMCU litt på samme måte. Jeg ser egentlig ikke noe kjempebehov for de heller. Føler ikke at jeg trenger noen organisasjon som jobber spesielt for meg som motorsyklist.

Jeg synes også at det er litt råflott av NMCU å ta æren for at det ikke ble pkk ... de sier jo selv på hjemmesiden at regjeringen også var motstandere av pkk
Jeg skjønner ikke helt hva du sikter til når du henviser til NMCU sin hjemmeside jhn.
Jeg fulgte prosessen med svært stor interesse mens den pågikk, og selv om jeg jobber hos en forhandler var jeg veldig imot forslaget. NMCU var en del av denne prosessen, og var nok de i Norge som bidro til at regjeringen tok en fast holdning imot.
Den store kampen foregikk i EU parlamentet, der sterke krefter i lobbyen kjempet for innføring. Manipulering av tallmateriale var utbredt på ja-siden, der de mente det store antallet dødsulykker blant MC-trafikanter kunne reduseres kraftig ved innføring av tvungen PKK. Det var vanskelig å argumentere imot. Vi som kjører mc selv skjønner ut i fra det vi ser at løsningen på problemet ikke ligger her, men blant det store flertall som ikke kjører mc virket det fornuftig.
Her er et lite notat fra NMCU sin skryteliste av hva de har oppnådd:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar