Første tur i 2015

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Bjerknez »

Ser foreløpig ut til at det blir såpass med nedbør i dagene før helgen til at det ikke kommer til å tørke opp i nevneverdig grad før helgen, så det ser nok litt mørkt ut for men del, men yr har tatt feil før så jeg sitter på gjerdet :thumleft

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Kawagutten »

Jeg trenger ikke tørre veier men helst isfrie mesteparten av veien og opphold og at jeg rekker hjem før det er helt mørkt så går det greit for min del.Synes det er greit å kunne se om det er glatt eller ikke så jeg vet når jeg må sakke av.Jeg er nok såpass ivrig på å kjøre at det skal litt til før jeg gir opp.Hvis noe skulle få meg til å gi opp må det være helsa før været :prop:
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:Jeg trenger ikke tørre veier men helst isfrie mesteparten av veien og opphold og at jeg rekker hjem før det er helt mørkt så går det greit for min del.Synes det er greit å kunne se om det er glatt eller ikke så jeg vet når jeg må sakke av.Jeg er nok såpass ivrig på å kjøre at det skal litt til før jeg gir opp.Hvis noe skulle få meg til å gi opp må det være helsa før været :prop:
Greie er vel den at jeg ikke gidder å dynke sykkelen i veisalt, for jeg får ikke vasket den skikkelig når jeg kommer hjem igjen. Men vi får som sagt se ann litt. Mye kan skje frem til helgen, selv om det ikke ser VELDIG lyst ut akkurat nå :-k

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Zadnez »

dere dynker syklene med salt selv om det er tørst, så dere må absolutt vaske syklene etter turen
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Kawagutten »

Jeg tar bare en vask på siste bensinstasjon før parkering så blir det bra,er ikke såå lenge til neste gang :prf
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Bjerknez »

I følge yr i skrivende stund så blir det vertfall ikke varmt den dagen. Skal jeg kjøre hjemmefra samt komme hjem før det blir for mørkt så må vertfall JEG kjøre hjemmfra i 09:00 tiden og da er det i følge yr 1 varmegrad. Å kjøre 10 mil hvorav mesteparten på motorvei i 1 varmegrad på halveis våte veier og fare for glatte partier frister ikke veldig... Det kan faktisk være fare for minusgrader mot kvelden også...

Da ser faktisk lørdagen hakket bedre ut med tanke på temperatur vertfall. Men jeg må vel inrømme at dette henger i et tynt snøre, hehe.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:I følge yr i skrivende stund så blir det vertfall ikke varmt den dagen. Skal jeg kjøre hjemmefra samt komme hjem før det blir for mørkt så må vertfall JEG kjøre hjemmfra i 09:00 tiden og da er det i følge yr 1 varmegrad. Å kjøre 10 mil hvorav mesteparten på motorvei i 1 varmegrad på halveis våte veier og fare for glatte partier frister ikke veldig... Det kan faktisk være fare for minusgrader mot kvelden også...

Da ser faktisk lørdagen hakket bedre ut med tanke på temperatur vertfall. Men jeg må vel inrømme at dette henger i et tynt snøre, hehe.
Du må slutte å klage og heller kjøre mer :lol sykkelen er til for å brukes :prop: bare å vaske en etter bruk :prf
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:
Bjerknez skrev:I følge yr i skrivende stund så blir det vertfall ikke varmt den dagen. Skal jeg kjøre hjemmefra samt komme hjem før det blir for mørkt så må vertfall JEG kjøre hjemmfra i 09:00 tiden og da er det i følge yr 1 varmegrad. Å kjøre 10 mil hvorav mesteparten på motorvei i 1 varmegrad på halveis våte veier og fare for glatte partier frister ikke veldig... Det kan faktisk være fare for minusgrader mot kvelden også...

Da ser faktisk lørdagen hakket bedre ut med tanke på temperatur vertfall. Men jeg må vel inrømme at dette henger i et tynt snøre, hehe.
Du må slutte å klage og heller kjøre mer :lol sykkelen er til for å brukes :prop: bare å vaske en etter bruk :prf
Bare kom en tur til Fredrikstad du, så skal jeg ta deg med på en fin tur. Da kan jeg garantere at det blir tur på meg, så sant det ikke snør eller fryser på. Hvis du er villig til det, så blir det tur på oss begge :thumleft
Saken er den at jeg får en transportetappe på til sammen 20 mil før i det hele tatt turen begynner hvis jeg skal til Vestfold og 20 mil på kalde våte veier og 1 plussgrad frister ikke veldig. Hvis dette er barnemat for deg, så foreslår jeg at du heller tar turen hit til meg og beviser at du er den mannen du er :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Første tur i 2015

Legg inn av mortenolb »

Jeg melder hvertfall pass med mindre sola skulle steke og tørke opp veiene innen den tid, men det vet vi alle at ikke kommer til å skje :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Bjerknez »

Største problemet mitt er kjøreturen til og fra Vesfold siden. Det er en ren transportetappe.

Hvis det ikke blir så værst vær, så kan jeg strekke meg til å ta Horten fergen over og komme på besøk til deg mortenolb? Jada.. jeg tar evt. med kaffe! :D
Det må i så tillfelle bli på lørdag og helst så tidlig som mulig.

Altså så lenge veiene er delvis tørre og det ikke er alt for kaldt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Bjerknez »

I skrivende stund er det skyfri himmel her i Fredrikstad. Måtte asfalten tørke opp og temperaturen holde seg på pluss siden... :-)å

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Snikendeugle »

KNALLvær her i Oslo nå :) Veien tørker fort om dette fortsetter.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Kawagutten »

Snikendeugle skrev:KNALLvær her i Oslo nå :) Veien tørker fort om dette fortsetter.
Ganske grønt ute her så hvis en liker å kjøre mc så er det vel ikke noe å lure på :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:
Kawagutten skrev:
Bjerknez skrev:I følge yr i skrivende stund så blir det vertfall ikke varmt den dagen. Skal jeg kjøre hjemmefra samt komme hjem før det blir for mørkt så må vertfall JEG kjøre hjemmfra i 09:00 tiden og da er det i følge yr 1 varmegrad. Å kjøre 10 mil hvorav mesteparten på motorvei i 1 varmegrad på halveis våte veier og fare for glatte partier frister ikke veldig... Det kan faktisk være fare for minusgrader mot kvelden også...

Da ser faktisk lørdagen hakket bedre ut med tanke på temperatur vertfall. Men jeg må vel inrømme at dette henger i et tynt snøre, hehe.
Du må slutte å klage og heller kjøre mer :lol sykkelen er til for å brukes :prop: bare å vaske en etter bruk :prf
Bare kom en tur til Fredrikstad du, så skal jeg ta deg med på en fin tur. Da kan jeg garantere at det blir tur på meg, så sant det ikke snør eller fryser på. Hvis du er villig til det, så blir det tur på oss begge :thumleft
Saken er den at jeg får en transportetappe på til sammen 20 mil før i det hele tatt turen begynner hvis jeg skal til Vestfold og 20 mil på kalde våte veier og 1 plussgrad frister ikke veldig. Hvis dette er barnemat for deg, så foreslår jeg at du heller tar turen hit til meg og beviser at du er den mannen du er :lol
Mil er mil bare kjør på :D
Ja er nok mer mann enn de fleste,har forstått det sånn at det er mange single damer i frekkstad så har vurdert å ta en helg der bare for å høvle over alle de single damene hehe
ellers så blir det ikke tur dit nå for denne gang :lol

Edit: syne jeg måtte oppdatere innlegget bare for å legge til denne linken hehe: https://www.youtube.com/watch?v=4dPhWDO ... freload=10" onclick="window.open(this.href);return false;
Sist redigert av Kawagutten den 11 jan 2015, 10:29, redigert 1 gang totalt.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev: ellers så blir det ikke tur dit nå for denne gang :lol
Tenkte meg det :thumleft

Men hvis det holder seg uten nedbør nå frem til søndag og temperaturen blir grei, så dukker jeg opp. Desverre er det meldt fare for regn/snø på fredag/lørdag....

Svar