MC parade mot mobbing.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MC parade mot mobbing.

Legg inn av LordShaft »

SuperMorten skrev: Jeg diskuterte dette med Haaby før ballen begynte å rulle. Jeg var i utgangspunktet helt enig med deg LordShaft, at det gjør ingen forskjell, og det tror jeg vel fortsatt, men det fikk meg også til å tenke. Jeg ble mer bevisst på oppførselen til mine egne barn. Spesielt han som skal begynne på skole til høsten. Det var en episode hvor han og en kamerat ikke ville leke med tredjemann som kom på besøk. Dette var starten på mitt engasjement mot mobbing. Som jeg sier tidligere, jeg kan ikke forhindre at mine barn blir mobbet, men jeg skal gjøre hva jeg kan for å hindre at de mobber andre.
Dersom MC-paraden kan få flere foreldre til å tenke som det jeg gjør nå, er vi kanskje på rett vei.
Bidrar dette til at flere faktisk bruker sin egen vilje til å påvirke egne barn positivt er det helt topp... Det er definitivt veien å gå. Men jeg tror at slike kampanjer blir å handle mer om min sykkel og se her kommer jeg. Men jeg har heldigvis tatt feil før jeg :thumleft

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: MC parade mot mobbing.

Legg inn av Intruder »

Jompa skrev:Jeg er muligens en dilter, men må si meg helt enig med ojda og lordshaft.
Mc-parader mot mobbing er mest for å vise frem seg selv og sin fine sykkel.

Skal man gjøre noe med mobbing, må det skje hjemme, i skolegården, på arbeidsplassen, forumet og der mobbinga faktisk skjer.
Både med å ta tak i mobbinga direkte, og selv være et godt forbilde.
Det var et fakkeltog i vinter her i Alta mot mobbing, mye folk møtte opp, trivelig vandring langs veien.
Etter fakkeltoget fortalte en dame sin historie.
Da var det slutt på solidariteten fra de fleste, i stedet for å vise litt respekt og ekte engasjement dro langt over halvparten hjem for å se Farmen.
Tar meg den frihet å være enig med Jompa og flere,litt rart liksom å være med i slik parade.Burde være likere å være med i en "ordentlig" parade,men hver sin smak..Så får vi brukt beina litt også...ingen ser sykker`n da,men den får vi vise fram en annen dag...

Nå får jeg vel andre benevnelser ovenfra enn "hårsår" og "fattigmannstyv"...håper dette er korrekt sitert..
Men er villig til å gå mot mobbing hver dag jeg... :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MC parade mot mobbing.

Legg inn av JohnnyTh »

En motorsykkel og en motorsyklist er jo ofte litt tøft i et barns øyner. Og jeg vil tro at et barn som blir mobbet og som ser at flere hundre motorsyklister stiller opp for å vise støtte til mobbeofrene kan vokse litt på det.

Hvis husmorlaget tar med strikketøyet sitt og demonstrerer mot mobbing så har det sikkert en effekt, men tipper en motorsykkel er bedre. Jeg synes dette er en flott ting og håper jeg kan bli med.

Det er vel ikke snakk om enten eller? Man må ikke velge. Man kan jobbe mot mobbing hele året ellers selv om man er med i en parade.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: MC parade mot mobbing.

Legg inn av Jompa »

Løfter denne frem på forsida igjen.
Selv om jeg og etpar andre har uttalt oss skeptisk til nytten av en sånn parade,
fortjener tråden, og aller mest saken å bli godt synlig.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: MC parade mot mobbing.

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:En motorsykkel og en motorsyklist er jo ofte litt tøft i et barns øyner. Og jeg vil tro at et barn som blir mobbet og som ser at flere hundre motorsyklister stiller opp for å vise støtte til mobbeofrene kan vokse litt på det.

Hvis husmorlaget tar med strikketøyet sitt og demonstrerer mot mobbing så har det sikkert en effekt, men tipper en motorsykkel er bedre. Jeg synes dette er en flott ting og håper jeg kan bli med.

Det er vel ikke snakk om enten eller? Man må ikke velge. Man kan jobbe mot mobbing hele året ellers selv om man er med i en parade.
Jeg er enig med deg.

Dessuten det og løfte mobbing opp på dagsorden må man aldr bli lei. Hvem kan påberope seg retten til å avgjøre hva som er mobbing eller ikke. De som oftest blir "lei maset om mobbing" har vel sikkert aldri hatt problemet som kan kalles mobbing. Mobbing kan være så mangt, og selvfølgelig kan det som er helt uskyldig for oss være noe svært alvorlig for andre.
Skal vi som synes dette er uskyldig fortsette fordi vi påberoper oss retten til å mene at dette bør man godta?
Er det ikke enklere å oppføre seg respektfult enn å få andre til å akseptere at vi ikke er respektfulle?
Vi som foreldre er de første som bør gå i oss selv, man kan til og med være vitne til foreldre som sitter på tribunen i håndballkmpen til poden og lire i fra seg strofer som selv den mest harbarkete motorsyklist kanbli flau av. Og ved siden av sitter de aller minste søskene som ennå ikke har begynt på hånballtreningen. Ved middagsbordet diskuterer de voksne de "unaturlige" menneskene. Barna fanger opp det meste og antar at det er akseptabelt og oppføre seg på samme neandertalervis som foreldrene.
Man kan aldri bli "lei maset om mobbing" når man blir vitne til barn som tar sitt eget liv eller forsøker på det fordi de ikke orker å leve sammen med dem som er "lei maset om mobbing" eller på steinaldervis mener at den sterkestes rett er lov.
I dag er det dessverre ikke den uskyldige knuffingen som er det største problemet, men de tause stemmene og de digitale spøkelsene.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: MC parade mot mobbing.

Legg inn av Carpa »

Fikk høre fra min datter på 9 år nå at en gutt på hennes skole skal flytte over til en annen skole. Knuffing, dytting og trakassering på skoleveien er årsaken. Blir trist når jeg hører slikt. Og jeg lurer på hva slags form for straff eller sanksjoner mobberene får. En advarende pekefinger eller noe som svir litt mer?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: MC parade mot mobbing.

Legg inn av Tonys »

Jeg tror fokus hjelper uansett, om det blir en lang kortesje med motorsyklister vil folk snakke om det, og snakker man om det, er man på rett vei.
De "tøffe" gutta som er mobbere i dag vil kanskje se at "Bikerne" er imot mobbing, og hvis dette kan så et frø hos 1 så synes jeg det er vellykket i hvertfall.

Bonusen er at man også har et påskudd til å kjøre sykkel en dag man kanskje hadde sitti i sofaen allikevel.

Make a difference!
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MC parade mot mobbing.

Legg inn av LordShaft »

Carpa skrev:Fikk høre fra min datter på 9 år nå at en gutt på hennes skole skal flytte over til en annen skole. Knuffing, dytting og trakassering på skoleveien er årsaken. Blir trist når jeg hører slikt. Og jeg lurer på hva slags form for straff eller sanksjoner mobberene får. En advarende pekefinger eller noe som svir litt mer?
Jeg mener helt seriøst at slikt fortjener god gammeldags pryl! Fått seg godt i ræven!!! Det får så lite konsekvenser for de som mobber, i forhold til de som blir mobbet. Enkelte ganger er det ikke nok å prate om det.

Jeg fikk selv godt i ræven noen ganger når jeg vokste opp. Å gudene vet jeg fortjente det. Det satt meg i respekt å jeg lærte av det. Det var ikke det at det gjorde vondt, men den ydmykelsen det var.... den stakk og jeg vil si at det formet meg til det bedre :prf

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: MC parade mot mobbing.

Legg inn av Haymaker »

LordShaft skrev: Fått seg godt i ræven!!!
LordShaft skrev:
Jeg fikk selv godt i ræven noen ganger når jeg vokste opp.
LordShaft skrev:Det var ikke det at det gjorde vondt, men den ydmykelsen det var.... den stakk og jeg vil si at det formet meg til det bedre :prf
Altså.. disse setningene gjør teksten litt feiltolkbar for meg.
Men jeg skjønner absolutt hva du mener, og er helt enig!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MC parade mot mobbing.

Legg inn av LordShaft »

Hahaha... det er en talemåte her i bergen :redface
Men ja, som de sier på svensk... stryk :thumleft

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: MC parade mot mobbing.

Legg inn av Crinos »

Carpa skrev:Fikk høre fra min datter på 9 år nå at en gutt på hennes skole skal flytte over til en annen skole. Knuffing, dytting og trakassering på skoleveien er årsaken. Blir trist når jeg hører slikt. Og jeg lurer på hva slags form for straff eller sanksjoner mobberene får. En advarende pekefinger eller noe som svir litt mer?
Det er nok veldig variabelt fra skole til skole hva som skjer med selve mobberen.

Hvert år, med begge mine to eldste som går i skolen, på den første felles konferansen, har jeg gitt klar og tydelig beskjed til de andre foreldrene, at om mitt barn er stygg med ditt, så ta kontakt med meg direkte. Gjerne via skolen om det er lettere, men jeg kan ikke gjøre noe med mine barn om jeg ikke er klar over problemet, derfor vil jeg gjerne ha det første hånds.

Så snur jeg på flisa og sier, og jeg kommer selvsagt på døra deres om ditt barn er slem mot mitt.

Har aldri fått noen telefoner..... og nei, jeg ser ikke SÅ bøs ut..
Bilde
Holder klørne inne på gode dager! :lol
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

the 3 X
Innlegg: 21
Registrert: 22 aug 2014, 18:32
Motorsykkelen din: Honda Shadow

Re: MC parade mot mobbing.

Legg inn av the 3 X »

Carpa skrev:Fikk høre fra min datter på 9 år nå at en gutt på hennes skole skal flytte over til en annen skole. Knuffing, dytting og trakassering på skoleveien er årsaken. Blir trist når jeg hører slikt. Og jeg lurer på hva slags form for straff eller sanksjoner mobberene får. En advarende pekefinger eller noe som svir litt mer?

Er jo helt feil å flytte den som blir mobbet etter min mening, det riktige vil være å flytte mobberen.

Det blir jo som å premiere mobberen, og straffe offeret ekstra.

Brukeravatar
lars_helgek
Innlegg: 234
Registrert: 02 aug 2013, 15:24
Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999

Re: MC parade mot mobbing.

Legg inn av lars_helgek »

Mobbetull. .. Bør tas veldig seriøst. Var selv mobbeoffer, og kjente flere. Samme gutta begynte å trene, noen har dødd pga narkotika, og andre har sittet I fengsel gjentatte ganger for vold, torpedovirksomhet, med mer.... bak mange farlige folk, står en uheldig oppvekst... og de har overkompensert med å bli psykisk ustabile, og følgelig 'samfunnsFiender. Det er de som ikke har tatt sitt eget liv.

Skriver kort, hater å skrive på nettBrett.
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: MC parade mot mobbing.

Legg inn av Bringisen »

lars_helgek skrev:Mobbetull. .. Bør tas veldig seriøst. Var selv mobbeoffer, og kjente flere. Samme gutta begynte å trene, noen har dødd pga narkotika, og andre har sittet I fengsel gjentatte ganger for vold, torpedovirksomhet, med mer.... bak mange farlige folk, står en uheldig oppvekst... og de har overkompensert med å bli psykisk ustabile, og følgelig 'samfunnsFiender. Det er de som ikke har tatt sitt eget liv.

Skriver kort, hater å skrive på nettBrett.
Mye sant i det du skriver lars_helgek. Jeg har selv vært der og begynte å trene kampsport. Levde for meg selv til jeg nådde det sorte beltet. Gikk ukeslangeturer på fjellet alene med telt, sovepose og kompass, jeg overbeviste meg selv om at jeg kunne klare meg selv og var selvstendig på tross av en tung tid. Fant venner i hjelpekorpset der jeg fikk lederkurs og andre oppgaver.MC miljøet hjalp også veldig og kom meg videre. Er i dag en meget selvstendig og trygg person med familie og god utdannelse. Men som du sier så klarer ikke alle dette, noen får en stygg sjebne.
Men forskning viser også at en stor overvekt av dem som sitter inne for forbrytelser er tidligere mobbere. Dette er en ting som samfunnet må ta på alvor. Mobberne koster samfunnet ekstremt mye penger.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
lars_helgek
Innlegg: 234
Registrert: 02 aug 2013, 15:24
Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999

Re: MC parade mot mobbing.

Legg inn av lars_helgek »

Bringisen skrev:
lars_helgek skrev:Mobbetull. .. Bør tas veldig seriøst. Var selv mobbeoffer, og kjente flere. Samme gutta begynte å trene, noen har dødd pga narkotika, og andre har sittet I fengsel gjentatte ganger for vold, torpedovirksomhet, med mer.... bak mange farlige folk, står en uheldig oppvekst... og de har overkompensert med å bli psykisk ustabile, og følgelig 'samfunnsFiender. Det er de som ikke har tatt sitt eget liv.

Skriver kort, hater å skrive på nettBrett.
Mye sant i det du skriver lars_helgek. Jeg har selv vært der og begynte å trene kampsport. Levde for meg selv til jeg nådde det sorte beltet. Gikk ukeslangeturer på fjellet alene med telt, sovepose og kompass, jeg overbeviste meg selv om at jeg kunne klare meg selv og var selvstendig på tross av en tung tid. Fant venner i hjelpekorpset der jeg fikk lederkurs og andre oppgaver.MC miljøet hjalp også veldig og kom meg videre. Er i dag en meget selvstendig og trygg person med familie og god utdannelse. Men som du sier så klarer ikke alle dette, noen får en stygg sjebne.
Men forskning viser også at en stor overvekt av dem som sitter inne for forbrytelser er tidligere mobbere. Dette er en ting som samfunnet må ta på alvor. Mobberne koster samfunnet ekstremt mye penger.
Flott at du deler den historien :)

Samme her, ble kickboksing, mye styrketrening.. 17 år gammel i første NM i strongman.. Problemet er at en blir aggressiv av å ha blitt plaget. Tok hevn så snart mobberne var litt brå i kjeften. Satt et par unødige ganger i arresten ja.. Gikk heldigvis raskt over, og ryktet om hva som skjedde med en av mobberne spredde seg raskt. Også funnet enorm støtte og felleskap i mc miljøet, der folk møter folk med respekt og omtanke, men har flere venner som gikk under... Enten at de traff gulvet og ødela seg selv, eller at de overkompenserte og ble farlig harde gutter.. Som skader folk uten snev av samvittighet.
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)

Svar