Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Tobben84 »

Haymaker skrev:Episode 39. av roadkill.... jeg holdt på å flire meg i hjel! :lol
Har ikke sett den enda, men gleder meg :thumleft

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Tobben84 »

Lite updates på min blogg i det siste, og det skyldes lite kjøring pga en svært uheldig utvikling i forholdet mellom meg og min Bmw.

Har fra tidligere en kneskade som gjør at jeg overhode ikke tolererer noe særlig knevinkel, og jeg trodde i iveren etter ny sykkel at knevinkelen på bmwen var innafor det jeg tolererte og merket ingenting i starten. Desverre har dette gått til skogen, og sykkelen har måttet stå parkert i perioder pga betennelser i kne og delvis hofte :twisted dette merker jeg ingenting til på oppreiste sykler i motard/adventure segmentet og var helt fraværende på Duken som jeg kjørte MYE med, og heller ikke på Tigeren. Bmwen har jo setehøyde på 790mm og relativt høye fothvilere,mnoe som er altfor lavt for meg. Jeg trives med setehøyde på 845mm eller helst mere.

Jeg må nok bite i det sure eple og forsøke å selge den igjen, ellers blir det lite gode mc-opplevelser framover. Må i såfall være rekord i antall mc-bytter på en sesong, men nå har jeg faktisk ikke noe valg altså. Skal tenke noe mer på det, og høre hva forhandleren sier, så får jeg se de an......

Skal sies at på Tigeren tapte jeg ingenting pga det var en demosykkel, på denne derimot må jeg nok påregne et lite tap.

Når det er sagt så driter jeg i det økonomiske tapet, det er helt nødvendig å komme seg ut på to hjul igjen, og da skal jeg i såfall tilbake i rett segment. Stay tuned for more :prop:

Toven

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Toven »

Ai inte bra, kjedelig at det blir sånn.

Håper du finner deg til rette på eventuelt neste sykkel :prf

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av mortenolb »

På tide å prøve MT-09 Tracer, kanskje? :knegg

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Tobben84 »

mortenolb skrev:På tide å prøve MT-09 Tracer, kanskje? :knegg
Ja, jeg prøvde å bestille en da jeg kjøpte bmwen, men de kunne ikke skaffe meg en før i september, så det hadde betydd ingen sesong denne sommeren desverre. Satt som en gud på vanlig mt-09 hvertfall, med helt riktige vinkler på alle ledd :thumleft

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av ATWindsor »

Tobben84 skrev:Lite updates på min blogg i det siste, og det skyldes lite kjøring pga en svært uheldig utvikling i forholdet mellom meg og min Bmw.

Har fra tidligere en kneskade som gjør at jeg overhode ikke tolererer noe særlig knevinkel, og jeg trodde i iveren etter ny sykkel at knevinkelen på bmwen var innafor det jeg tolererte og merket ingenting i starten. Desverre har dette gått til skogen, og sykkelen har måttet stå parkert i perioder pga betennelser i kne og delvis hofte :twisted dette merker jeg ingenting til på oppreiste sykler i motard/adventure segmentet og var helt fraværende på Duken som jeg kjørte MYE med, og heller ikke på Tigeren. Bmwen har jo setehøyde på 790mm og relativt høye fothvilere,mnoe som er altfor lavt for meg. Jeg trives med setehøyde på 845mm eller helst mere.

Jeg må nok bite i det sure eple og forsøke å selge den igjen, ellers blir det lite gode mc-opplevelser framover. Må i såfall være rekord i antall mc-bytter på en sesong, men nå har jeg faktisk ikke noe valg altså. Skal tenke noe mer på det, og høre hva forhandleren sier, så får jeg se de an......

Skal sies at på Tigeren tapte jeg ingenting pga det var en demosykkel, på denne derimot må jeg nok påregne et lite tap.

Når det er sagt så driter jeg i det økonomiske tapet, det er helt nødvendig å komme seg ut på to hjul igjen, og da skal jeg i såfall tilbake i rett segment. Stay tuned for more :prop:
Kjedelig å høre, men pleier ikke å BMW å ha endel setevarianter? Det finnes ikke et høyere sete til sykkelen?

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Tobben84 »

@ATWindsor

Jo, det finnes et såkallt tall/comfort-sete som gir en setehøyde på 820 mm, og det ville nok ha hjulpet en del, men jeg har eksperimentert litt med å legge på ca 3 cm i høyde på setet mitt, men det er ikke nok desverre. I tillegg koster det 5500,-!!! :prf , så det er ikke en løsning jeg tror vil være god nok.

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av ATWindsor »

Det finnes ikke en "sport"-variant? Jeg vet på r1200r så er det et sete som heter "sport" som er enda høyere enn "tall" (840mm vs 820mm tror jeg), altså for all del, skal ikke tvinge deg til å beholde BMWen, men kan muligens være kjekt å vite.

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Elruts84 »

Det var jo vanvittig irriterende og frustrerende da..Men det er nå sånn at vi ikke alltid kan bestemme hvor vi skal ha vondt og hvor vi ikke skal.

Har selv sett litt på MT - 09 tracer. Og prøvekjørt den. Og det var jo rett og slett en leken og sprek sak. :D

Men hva har du sett for deg da? Mer over på Adventure lignende?

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Tobben84 »

ATWindsor skrev:Det finnes ikke en "sport"-variant? Jeg vet på r1200r så er det et sete som heter "sport" som er enda høyere enn "tall" (840mm vs 820mm tror jeg), altså for all del, skal ikke tvinge deg til å beholde BMWen, men kan muligens være kjekt å vite.
Nei, ikke som jeg fikk opplyst hvertfall, og har sjekket tilbehørskatalogen til bmw, men takker for tips :prf

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Tobben84 »

Elruts84 skrev:Det var jo vanvittig irriterende og frustrerende da..Men det er nå sånn at vi ikke alltid kan bestemme hvor vi skal ha vondt og hvor vi ikke skal.

Har selv sett litt på MT - 09 tracer. Og prøvekjørt den. Og det var jo rett og slett en leken og sprek sak. :D

Men hva har du sett for deg da? Mer over på Adventure lignende?

Elruts
Nei, det er akkurat det, så vet man som regel ikke hvordan det går før etter 15-20 mil i setet:(

Hvor fikk du prøvekjørt den Traceren? Har ikke fått gjort det enda jeg, men det er mye som må falle på plass først før jeg er kommet så langt. Sannsynligvis vil jeg nok måtte gå over til noe billigere/brukt, uten at det er noe minus. Har innsett et par andre ting i denne prossessen, at jeg liker å skru selv, og at jeg trenger noe med mer lidenskap :redface så ingenting er så ille at det ikke er godt for noe. Tar ikke så tungt på dette som det kanskje høres ut som, jeg er for gammel til å dvele med småting, bare å komme seg videre å kjøre på :prop:

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av sankyo »

Tobben84 skrev:@ATWindsor

Jo, det finnes et såkallt tall/comfort-sete som gir en setehøyde på 820 mm, og det ville nok ha hjulpet en del, men jeg har eksperimentert litt med å legge på ca 3 cm i høyde på setet mitt, men det er ikke nok desverre. I tillegg koster det 5500,-!!! :prf , så det er ikke en løsning jeg tror vil være god nok.
Dette var jo kjipt. Men før du taper penger på et salg bør du kanskje sjekke hva en salmaker kan tilby?
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Tobben84 »

Takk for innspill, og det hadde vært mulig, men jeg kan love deg at en f800 med setehøyde på 850 cm eller mer kommer til å se meget spesielt ut, så tror jeg ikke jeg når ned til styret desverre :P :p
Denne sykkelen kommer til å kreve enormt mye forandringer for å gjøre komfortabel, så den vurderingen har jeg lagt fra meg, valget er tatt etter flere uker med fram og tilbake. Håper bare ikke jeg blir for sår bak etter handelen :lol

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Cutless »

Du skal ha motard fra Ducati du :twisted

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Tobben84 »

Cutless skrev:Du skal ha motard fra Ducati du :twisted
Kanskje det ja :scratch jeg har en ondsinnet plan, så får vi se, sykkel må jeg hvertfal ha :-)

Svar