Ble tur til Hønefoss i dag, kjapt utført ærend, for deretter å ta en kort Ringeriksrunde gjennom Hønefosslandsbyen, Osloveien opp til Hvervenkastet og videre med Norderhov og over Åsbygda, Jevnaker og hjem.
7 grader i Hønebyen og 3,5 her hjemme. Flott kjørevær, vindstille og lettskyet selv om man selvfølgelig kjenner at det ikke akkurat er sommerbris i fartsvinden...
Fikk en nesten overveldende, ja kanskje til og med et snev av religiøs åpenbarhetsfølelse på turen i dag hvor jeg tenkte at; du verden hvor heldig jeg er!
Kan stå opp akkurat når det passer meg hver dag, kle på meg kjøreutstyret og hive meg på verdens beste motorsykkel
og reise avgårde uten å tenke på at jeg
må rekke noe.
Joda, omtrent sånn er jeg heldig å ha det. Jobber akkurat når det passer og når jeg har lyst og bestemmer sånn sett arbeidstida selv. Noen selvvalgte hektiske perioder, andre langt roligere.
Brukbar arbeidsinnsats gjennom et langt yrkesliv, brukbar planlegging i lengre tid og brukbare disposisjoner kan nå høstes med mye fritid og et langt mer avslappet forhold til det å måtte arbeide, enn tidligere.
Og i dag, på en ganske så gjennomsnittlig grå novembermandag, fikk man altså en nesten berusende følelse av hvor heldig man er.
Gjorde absolutt kjøreturen ekstra bra i dag.
At 1290'en bare oppleves som bedre og bedre gjør ikke saken akkurat verre :-) . Til og med salen, som jeg syntes var hard og ubehagelig de første få tusen kilometerne, er blitt en fryd å sitte på
.
Og med det var dagens filosofering over om hva tilværelsen kan by på av gode ting.
Nå er det på tide å kikke på nytt kjøreutstyr. Tenker jeg må ha meg en ny tekstildress til den kommende sesongen.
Og nye hansker.
Så da blir det litt surfetid utover ettermiddagen og kvelden, tenker jeg
.
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering