Har noen erfaring med hjelm-kamera?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av LordShaft »

Det er veldig billig.... koster vel normalt 4.200,-

Formfaktoren på kamera er ingen problem. Det er uendelig med tilleggsutstyr og montering på hjelm er verken ubehagelig eller skaper noe som helst problem. Eneste minuset er at det stikker litt mer ut enn en del av konkurrentene. Eneste minuset med gopro i mine øyner er det svake batteriet. Varer så kort

Note 4

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Zadnez »

LordShaft skrev:Det er veldig billig.... koster vel normalt 4.200,-

Formfaktoren på kamera er ingen problem. Det er uendelig med tilleggsutstyr og montering på hjelm er verken ubehagelig eller skaper noe som helst problem. Eneste minuset er at det stikker litt mer ut enn en del av konkurrentene. Eneste minuset med gopro i mine øyner er det svake batteriet. Varer så kort

Note 4
hvor kort da?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av mortenolb »

Jeg har riktignok et gammelt et, altså Hero 2, og det dør på ca. 1 time filming.

Nå til noe annet; Hvordan fjerner jeg GoPro-festet fra hjelmen på best måte? Hårføner og varme opp, eller er det dumt for skallet?
(Forsåvidt samme spørsmål til et GoPro-feste jeg har på en gitar, om noen har noe å bidra med der)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av LordShaft »

Spray litt wd 40 på limet under festet....la det virke og begyn å jobb med det. Spray på etterhvert som det løsner.

Har en gopro hero 3 black...1 time er det beste du kan regne med i praksis

Note 4

Dykkeren
Innlegg: 94
Registrert: 30 okt 2011, 17:36
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GS LC/Husqvarna 701 E

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Dykkeren »

De festene jeg har tatt av (det gjelder på hjelmer og mc) er veldig enkelt. Ta et godt tak/evt press med fingertuppene mot et hjørne og opp fra der den er festet på hjelmen. Etter noen sekunder begynner limet å slippe og bare å fortsette. Tar ikke mange minuttene.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Crinos »

Har fremdeles mitt Contour GPS+ kamera, montert på siden av hjelmen.
Festet på hjelmen sitter fremdeles som heia, og kameraet i seg selv er OK etter dagens nye standarder.
Er dog ikke helt fornøyd med fargene, men det kan være noe innstillinger jeg ikke har tatt med bryderiet til å teste så alt for nøye på.

Skulle gjerne flyttet festet på hjelmen litt, slik at litt av hjelmen kom med i view'et. Men som sagt så sitter festet som sveiset fast i hjelmen. (har dog ikke prøvd wd40 eller lignende).
Grunnen til at jeg vil ha med litt av hjelmen er at nå føler jeg at det er VELDIG vinglete å se på, kontra fks downhill som har med litt av faceguard og vrir MYE på hodet... så er Downhill'n mye mer behagelig å se på.

Fks denne:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=v4Q9r7LTzvQ[/video]
Bremmen på hjelmen blir et stabilt punkt i bildet.
(men det er kanskje bare meg?)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Bjerknez »

Crinos skrev:Har fremdeles mitt Contour GPS+ kamera, montert på siden av hjelmen.
Festet på hjelmen sitter fremdeles som heia, og kameraet i seg selv er OK etter dagens nye standarder.
Er dog ikke helt fornøyd med fargene, men det kan være noe innstillinger jeg ikke har tatt med bryderiet til å teste så alt for nøye på.

Skulle gjerne flyttet festet på hjelmen litt, slik at litt av hjelmen kom med i view'et. Men som sagt så sitter festet som sveiset fast i hjelmen. (har dog ikke prøvd wd40 eller lignende).
Grunnen til at jeg vil ha med litt av hjelmen er at nå føler jeg at det er VELDIG vinglete å se på, kontra fks downhill som har med litt av faceguard og vrir MYE på hodet... så er Downhill'n mye mer behagelig å se på.

Fks denne:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=v4Q9r7LTzvQ[/video]
Bremmen på hjelmen blir et stabilt punkt i bildet.
(men det er kanskje bare meg?)
For å få av disse festene som er limt fast så varm opp med hårføner og bruk en tynn tråd til å "sage" deg gjennom. Ved varmluft så mykner limet. Har nettopp testet på hjelmen til kjærringa :thumleft

Moffa
Innlegg: 169
Registrert: 05 okt 2013, 14:18
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Moffa »

For de som vurderer RePlayXD, så har de er forholdsvis grei pris på ArmyGear :thumleft
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av ojda »

Noen som har meninger om GoPro3 White :-k
Trodde aldrig jeg skulle komme til å stille det spørsmålet Men her kommer det alså :redface
Grunnen er følgende: Vil selvfølgelig bruke det på sykkelen, men grunnen til at gopro
i det heletatt er aktuellt er vekten :-)
Cammen vil nemlig få extrajobb på et quadcopter :prop: Der vil det tjenestegjøre
uten plexihus, og vil derav være ganske utsatt for ytre påvirkninger ved "Expresslandinger" :redface Av samme grunn tror jeg ikke jeg vil bruke 3-4000 på Silver eller Black 4
Hvor dårlige er egentlig klippene :-k Er det bortkastede penger?
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Elruts84 »

ojda skrev:Noen som har meninger om GoPro3 White :-k
Trodde aldrig jeg skulle komme til å stille det spørsmålet Men her kommer det alså :redface
Grunnen er følgende: Vil selvfølgelig bruke det på sykkelen, men grunnen til at gopro
i det heletatt er aktuellt er vekten :-)
Cammen vil nemlig få extrajobb på et quadcopter :prop: Der vil det tjenestegjøre
uten plexihus, og vil derav være ganske utsatt for ytre påvirkninger ved "Expresslandinger" :redface Av samme grunn tror jeg ikke jeg vil bruke 3-4000 på Silver eller Black 4
Hvor dårlige er egentlig klippene :-k Er det bortkastede penger?
Har selv et Hero 3 Silver montert på et quadrocopter uten problemer med verken bilde eller vekt. Dette tjenestegjør også på sykkelen på turer. Har en kamerat som har "White" montert på quadrocopter og han har heller ikke problem med verken bilde eller vekt. Men han har bestilt en gyro sak som skal gjøre kamera stabilt uavhengig av bevegelse og risting (koster mer en quadrocopteret) hehe. Men bilde er veldig bra. Det kommer vel an på hva formålet er. Hobby eller litt mer seriøs hobby. Eller bare for morro skyld. :D

De nyere er nok bedre og da koster de mere, samt det er jo andre kameraer på markede. Men det kan du jo vurdere selv. Du ser jo hva folk har skrevet i denne posten. :thumleft Noen liker det andre liker det. (Selv har jeg GoPro 3 Silver og er meget fornøyd)

Fins også utallige klipp på youtube med "white" versjonen på quadrocopter. Søk på Go Pro 3 White Quadrocopter f.eks :D

F.eks:

https://www.youtube.com/watch?v=ispF5pDvbQg

Elruts :prop:
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av ojda »

Blir nok til å gå for White, synes det er knallbra det du viste til jeg.
Gikk akurat glipp av salg på XXL til 1499, men kan jo følge
litt med mot sommer`n å kjøpe da.
Eneste jeg kansje kunne tenkt meg er fjernstyring, men ikke til dobbel pris :-k
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av LordShaft »

ojda skrev:Blir nok til å gå for White, synes det er knallbra det du viste til jeg.
Gikk akurat glipp av salg på XXL til 1499, men kan jo følge
litt med mot sommer`n å kjøpe da.
Eneste jeg kansje kunne tenkt meg er fjernstyring, men ikke til dobbel pris :-k
Jeg har den remote wifi saken til min gopro.... jeg er ikke veldig positiv til denne. Den har vært kronglete å bruke lader på siden den var ny.... Nå tar den ikke lading med kabelen i det hele tatt... Lå ute et tips på youtube om at du kunne prøve å slipe litt på messing delene, men hjalp ikke meg. Samt at den er litt kronglete å feste osv. Jeg vil like greit anbefale gopro appen. Det er litt delay på denne (bildet) men her får du hvertfall gjengitt hvordan kameravinkelen er osv.... Fungerer langt bedre og mer optimalt syns jeg. Men nå vet jeg ikke hvordan rekkevidden er i forhold til droneflyging :-k (verken remote eller appen)

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av ojda »

LordShaft skrev:
ojda skrev:Blir nok til å gå for White, synes det er knallbra det du viste til jeg.
Gikk akurat glipp av salg på XXL til 1499, men kan jo følge
litt med mot sommer`n å kjøpe da.
Eneste jeg kansje kunne tenkt meg er fjernstyring, men ikke til dobbel pris :-k
Jeg har den remote wifi saken til min gopro.... jeg er ikke veldig positiv til denne. Den har vært kronglete å bruke lader på siden den var ny.... Nå tar den ikke lading med kabelen i det hele tatt... Lå ute et tips på youtube om at du kunne prøve å slipe litt på messing delene, men hjalp ikke meg. Samt at den er litt kronglete å feste osv. Jeg vil like greit anbefale gopro appen. Det er litt delay på denne (bildet) men her får du hvertfall gjengitt hvordan kameravinkelen er osv.... Fungerer langt bedre og mer optimalt syns jeg. Men nå vet jeg ikke hvordan rekkevidden er i forhold til droneflyging :-k (verken remote eller appen)
Ser litt på youtube-tester at 100m er innenfor rekkevidde med mobil.
Men det med fjernstyring var primært tenkt på ved keitete plassering av cam på sykkelen :scratch
Kansje like greit å få telefonen montert på styret også da :scratch Kjører ikke Gold-Wing assa :lol
Men først av alt prøver jeg å unngå å betale fullpris for greia :-)å (Ærra fra Oslo ikke Møre) :-k
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av ojda »

Da blei det GoPro på meg også.
GoPro HERO3 Silver.
Blir riktig nok 2. eier på denne,
men eier bedyrer "kun brukt 1 gang"?
Blir nok fornøyd :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Fjeldern »

Har kjøpt Ghost S, så og si ubrukt fra finn.no, og har ikke fått testa det enda, men ga under 2000 kroner for det, og virker bra utifra youtube.

Det jeg lurer på er om noen vet noe sted få kjøpt eksterne mikrofoner og lignende? Gjort noen kjappe søk, men ser ikke dette som vanlig ekstrautstyr til noen av de forskjellige kameraene noe sted? Kan hende jeg bare leter på feil sted

Og er eneste stedet å hente ekstra batterier til Ghost S på ebay, eller er det noen norske forhandlere av dvs ekstra utstyr?

Svar