Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23205
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Haymaker skrev:Nå kan jeg gratulere deg din luring :prf

Men du sier den ikke er svingvillig?
Jeg ser jo at du ikke har svingt enda, så hvordan vet du det? :knegg
Takk for det Haymaker :thumleft

Jeg sier ikke at den ikke er svingvillig. Jeg sier at Streeten var mer svingvillig :P :p

Man må "kjempe" litt mer for å legge den ned. Ikke noe annet. Bare en vanesak :thumleft

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av JK95 »

Dette kan jo fort ligge ned i dekkene, kan det ikke? Min var langt bedre i svingene med Michelin Power enn med Road 4 :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23205
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

JK95 skrev:Dette kan jo fort ligge ned i dekkene, kan det ikke? Min var langt bedre i svingene med Michelin Power enn med Road 4 :-k
Hadde de samme dekkene som jeg har nå på Streeten så er nok ikke dekkene :-k
Men de jeg har nå er litt bredere da.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Cutless »

Bjerknez skrev:Ja det er den kneppingen i hendelen jeg mener. Egentlig litt irriterende, men skal den være der så slipper jeg vertfall å tenke på at det er noe galt.
Jeg har knepping i hendelen på Ducatien også, ikke hver gang, men ofte. Enda ikke funnet ut hvorfor, men virker å være relativt normalt :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23205
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg endelig våknet og jeg sitter nå og venter på at turen går mot Vestold for å besøke mortenolb. han møter meg på fergekaien også tar vi en liten kjøretur før vi endre opp på Speed MC. Hvis det er noen andre som vil slenge seg med så pip ut. Jeg regner med å kjøre Fra Fredrikstad i 09:30 tiden og ta en ferge som går rundt klokken 10:30. Da er jeg nok på fergekaien (på Horten siden) rundt kl. 11:00.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av JK95 »

Locatoweb?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23205
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

JK95 skrev:Locatoweb?
Jepp:
http://locatoweb.com/map/single/072452236" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av LordShaft »

Cutless skrev:
Bjerknez skrev:Ja det er den kneppingen i hendelen jeg mener. Egentlig litt irriterende, men skal den være der så slipper jeg vertfall å tenke på at det er noe galt.
Jeg har knepping i hendelen på Ducatien også, ikke hver gang, men ofte. Enda ikke funnet ut hvorfor, men virker å være relativt normalt :-)
Jeg fikk forklart at dette var de flytende bremseskivene... å det blir langt mere merkbart når de blir mere slitt :prf

Note4

Toven

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Toven »

ah pokker at jeg er opptatt nå på formiddagen :P :p kjorra pent

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Cutless »

LordShaft skrev:
Cutless skrev:
Bjerknez skrev:Ja det er den kneppingen i hendelen jeg mener. Egentlig litt irriterende, men skal den være der så slipper jeg vertfall å tenke på at det er noe galt.
Jeg har knepping i hendelen på Ducatien også, ikke hver gang, men ofte. Enda ikke funnet ut hvorfor, men virker å være relativt normalt :-)
Jeg fikk forklart at dette var de flytende bremseskivene... å det blir langt mere merkbart når de blir mere slitt :prf

Note4
Hm, det er klutsjen du snakker om nå?

Jeg har en mistanke om at det er slipper-klutsjn som er synderen, men jeg har ikke noen tekniske forklaringer på hvorfor...

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av LordShaft »

Nei jeg snakker om når du napper litt i bremsen, så får du sånn knepping i styret. Nesten som du skulle hatt slakk i styrelageret (om du har opplevd slik) dette skulle visst ha med de flytende bremseskivene å gjøre. Ble jeg fortalt. Har ikke opplevd noe knepping i clutch

Note4

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Cutless »

Ah. Det vi opplever, eller ihvertfall jeg, er at det er et lite knepp i hendelen når jeg trykker inn noen gang, akkurat som den glir over et lite hakk.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av freddy123 »

Nå hvordan går det her fortsatt like fornøyd ? Du er vel bare ute å kjører om dagen regner jeg med :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23205
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Jada, jeg er strålende fornøyd freddy123 :thumleft

Nå har dne rullet ganske nøyaktig 500km og da er jeg halveis i innkjøringen. I dag har jeg knotet litt med og montere Kriegafestene til den bakerste alen og det var lett som en plett egentlig. De fremre festene på salen var der jo allerede men de bakerste har jeg montert på selv ved å borre ett hull i stroppen til kriega og tre den ned på skruefestet til braketten under salen. Den sitter som støpt :thumleft

Jeg har også hentet tankvesken og den synes jeg ble skikkelig fin på sykkelen da den går i ett med linjene. Denne tankvesken er den orgianle til BMW og den skal være 100% vanntett.

Jeg har også fikset feste til GoPro kameraet og jeg testet dette her om dagen når jeg filmet deler av turen jeg var på i Vestfold sammens med mortenolb og SoloRider i går. Men det ble litt vibrasjoner mellom 4-5.000rpm desverre. Vet ikke helt hvordan jeg skal få fikset dette. Usikker på om jeg gidder å gjøre noe med det...

Her er noen bilder:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23205
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Må legge til at jeg blir mer og mer imponert over de adaptive demperne på sykkelen. Når man bråbremser med frembremsen så kjenner jeg at den "strammer" seg forran for å forhindre for mye dykk, og over fartsdumper og feks. brostener etc. så merker jeg at demperne jobber med å tilpasse seg underlaget. I krappe svinger i litt hastighet så forhindrer den for mye komprimering og jeg kjenner faktisk at den justerer seg. Helt magisk. Jeg følte etter mortenolb i går og det ver intet problem for meg å holde følge med han. I følge hans eget utsagn så klarte jeg de krappe svingene bedre enn han. Dette tror jeg ene og alene skyldes demperne, vertfall i stor grad tror jeg. For de fleste her vet jo at mortenolb snart har slitt ut bremsepedalen sin :lol

Kyllingstripene mine er også snart borte. Bare ett par millimeter igjen og jeg føler liksom ikke at jeg har vert like langt nede med BMW'en kontra Streeten. Dette kan sikkert ha med dekkdimensjon og kurven på dekket etc. men allikevel.

Lyden blir jeg faktisk mer og mer glad i. Jeg liker den. Litt sånn "racing" aktig lyd og ikke så buldrete som Streeten. (i mangel på bedre ord) Begge syklene har veldif fin lyd, men på hver sin måte.

Den kneppingen når jeg klemmer inn clutchen er litt irriterende, men føler ikke det er vaieren eller at det er noe galt. Men irriterende er det uansett. Jeg sliter litt med å sette den i fri da jeg synes dette hakket er veldig lite. Men ikke noe stort problem. Girkassen er bra, som sagt, men ikke like bra som Triumph sin, faktisk. Salen har jeg blitt mer og mer vant til og selv om jeg ikke har kjørt fryktelig langt ennå, så skal jeg nok avvente bestilling av mykere sal. Jeg er forrøvrig også veldig fornøyd med at det er vanlig lakk på tanken og at den ikke er matt. Tok en liten maskinpolering i dag og etter 2 minutter så var den bedre enn da den var ny :thumleft

Jeg kunne dog tenkt meg og fått en høyere sal (eller senket fothvilerene litt). Jeg føler jeg sitter med litt for mye knebøy og at jeg mister blodsirkulasjonen til beina etter noen mil i salen. Ikke et stort problem dog.

Streeten var med tanke på sitteposisjon helt perfekt for meg. BMW'en er 90% perfekt. Bra nok, men kunne vert justert litt.

Når det er sagt så kan jeg ikke la vær og nevne motoren en gang til. Det er vertfall det sykeste motoriserte kjøretøyet jeg har kjørt siden jeg ble født. Lå på E6 i går på vei hjem fra Moss og når jeg ligger i 120km/t og vrir på rulla så kjenner jeg fronten heiser seg og det går som ville helvete. Jeg har ennå ikke turt og gi full gass i 1. og 2. gir ennå. Det er rett og slett for mye krefter til at jeg klarer å takle dem...ennå. Føler liksom at det er mer krefter enn man noensinne har bruk for. Den har jo tross alt mer moment og hester opp til ett visst turtall enn storebroren S1000RR og det sier jo litt. Skremmende...rett og slett.

Alt i alt en sykkel jeg er meget godt fornøyd med og jeg gleder meg til sommerturen som snart blir et faktum :prop:

Svar