MCsidens store samletråd om intercom til MC

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av KydeX »

odelien skrev:Vi var 4 stk som kjøpte to sett scala rider g9 på mc messa. Vi har brukt disse litt.
Men først sliter vi med å få paret alle opp mot hverandre. Noen som kan forklare det veldig enkelt? Har lest bruksanvisninga. ;)
Når vi etter en del styr får alle paret, så hender det ganske ofte att en eller annen detter ut i noen sekunder før den blir koblet ttil igjen. dette skjer under kjøring. og trenger ikke være den som er bakerst. Noen forslag?
Jeg har hatt mitt i et år nå, og har testet det mot en kompis på sykkel, mot kona som passasjer, og mot begge to samtidig. Som det står i bruksanvisningen, enten kan du pare hver enkelt person, du kan da veksle mellom dem ved å si navnet på den G9'en du vil snakke med. Jeg har ikke testet dette, så jeg vet ikke hvordan det funker.

Skal dere alle fire snakke samtidig i konferanse, så må f. eks. fører 1 og 2 være koblet sammen med kanal A, så parer fører 2 med fører 3 på kanal B. Deretter kobler fører 3 med fører 4 på kanal A. Da er alle fire koblet sammen i konferanse.

Dersom noen detter ut et øyeblikk, så hender det at man må hente inn igjen den som detter ut. Da må man gi et lett trykk på A eller B knappen, alt etter hvilken kanal som detter ut. Hvis fører 1 mister A kanalen så mister han kontakten med alle sammen. Hvis fører 2 f.eks mister B kanalen, så vil han fortsatt ha kontakt med fører 1, men fører 3 og 4 vil dette ut. Fører 3 og 4 vil fortsatt ha kontakt. Fører 2 må da trykke på kanal B for å hente dem inn igjen.

Stort sett synes jeg det funker veldig bra. Dersom du har paret mobilen din og den ringer, så vil de andre dette ut av samtalen, men etter at mobilsamtalen er slutt så kan du hente dem inn igjen ved å trykke på rett kanalknapp, A eller B.

Egentlig tror jeg alt står lettere forklart i bruksanvisningen enn det jeg skriver :)

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av DrGreve »

Er det noen som gi en lettfattelig bruksanvisning på hvordan man kjører musikk fra en Iphone 4S via bluetooth til Cardo Rider?
Har en kompis som har lånt ett teamsett av meg som ikke helt klarer å løse dette problemet og siden han bor 22 mil unna meg, så tenkte det var lettere å spørre dere :)
Han har klart å pare iphone til settet når det ringer...
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av SuperMorten »

DrGreve skrev:Er det noen som gi en lettfattelig bruksanvisning på hvordan man kjører musikk fra en Iphone 4S via bluetooth til Cardo Rider?
Har en kompis som har lånt ett teamsett av meg som ikke helt klarer å løse dette problemet og siden han bor 22 mil unna meg, så tenkte det var lettere å spørre dere :)
Han har klart å pare iphone til settet når det ringer...
Jeg stilte i sin tid samme spørsmålet. Begge systemene må støtte A2DP. Hvis det gjør det, skal musikken komme av seg selv når tlf er paret. På mitt gamle Scala Q2 var det ikke støtte for A2DP, mens SRC til Schuberth har støtte for dette, og det funker som f... Men sjekk at begge ender har støtte for dette.

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av mortenolb »

Kan godt hende noen har spurt om dette før, og det er vel også muligens et innlysende svar, men må alle ha samme typen intercom, eller kan f.eks jeg kjøpe den som er til min Schuberth-hjelm, og snakke med noen som har G9?

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av DrGreve »

Ok, jeg tror ikke det første dinosaur-teamsettet har slike finesser. Jeg finner i alle fall ikke en slik betegnelse i manualen.
http://www.cardosystems.com/user_files/ ... wedish.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Takker uansett for svar.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av KydeX »

mortenolb skrev:Kan godt hende noen har spurt om dette før, og det er vel også muligens et innlysende svar, men må alle ha samme typen intercom, eller kan f.eks jeg kjøpe den som er til min Schuberth-hjelm, og snakke med noen som har G9?
Schuberth SRC bruker scala G4 teknologi, så ja, du kan snakke med andre som har scala headset, f.eks. G9. Men du kan ikke snakke med noen som har f.eks. Interphone.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av mortenolb »

Skjønner, skjønner. Da får jeg tvinge de jeg skal snakke med til å kjøpe noe som er kompatibelt :P

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av DrGreve »

mortenolb skrev:Kan godt hende noen har spurt om dette før, og det er vel også muligens et innlysende svar, men må alle ha samme typen intercom, eller kan f.eks jeg kjøpe den som er til min Schuberth-hjelm, og snakke med noen som har G9?
De aller fleste siste gen. intercom-sett kan vel kommunisere med hverandre, men usikker på schubert sitt system, men det er vel cardo som har laget til schubert?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av SuperMorten »

Jeg har gitt det gamle Scala Q2 til junior. Det snakker ihvertfall sammen med Schuberths uten probemer.

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

odelien
Innlegg: 25
Registrert: 27 okt 2012, 14:20
Motorsykkelen din: Suzuki gsr 750 2012

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av odelien »

Er det mulig å lade scala rider g9 samtidig som en kjører og har kommunikasjon eller mobil tilkoblet? Har så vidt prøvd, men når putter i ladepluggen så slår den seg av. Ganske dumt hvis det ikke går ann. Må lade på slutten av hver dag. :(

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38050
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av AJ »

odelien skrev:Er det mulig å lade scala rider g9 samtidig som en kjører og har kommunikasjon eller mobil tilkoblet? Har så vidt prøvd, men når putter i ladepluggen så slår den seg av. Ganske dumt hvis det ikke går ann. Må lade på slutten av hver dag. :(
Har prøvd dette med Scala Teamset og på det systemet funker det ikke. Lar seg ikke gjøre å lade under kjøring mens settet er i bruk.
Er sikkert ikke gjort noen forandring på dette på g9, selv om det er en nyere (og forbedret) utgave enn det vi har.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av MysteryShadow »

Dette er ingen intercom, ettersom den heter "solo", men jeg trenger vist litt hjelp.

Jeg har en Interphone City F2 S som ifølge manualen (som er litt spinkel) har mulighet for å koble til både gps og telefon via blåtann. Samtidig.

Problemet er bare at jeg ikke får koblet til to ting samtidig, mens en og en fungerer det fint.

Noen som har råd og tips?

Prøvde å sette Interphone i paringsmodus og telefon og gps i det samme, samtidig, men den paret seg med den som slås på først.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av SuperMorten »

MysteryShadow skrev:Dette er ingen intercom, ettersom den heter "solo", men jeg trenger vist litt hjelp.

Jeg har en Interphone City F2 S som ifølge manualen (som er litt spinkel) har mulighet for å koble til både gps og telefon via blåtann. Samtidig.

Problemet er bare at jeg ikke får koblet til to ting samtidig, mens en og en fungerer det fint.

Noen som har råd og tips?

Prøvde å sette Interphone i paringsmodus og telefon og gps i det samme, samtidig, men den paret seg med den som slås på først.
Jeg har koblet både headset og mobil til GPS'en. Sånn at teoretisk er ikke telefon og headset koblet til hverandre.

Edit: Jeg har Schuberth SRC headset, TomTom Rider GPS og Samsung Galaxy S3 telefon :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av Hjernen »

Kjøpte disse i vinter og har nå hatt dem i ca 1,5 mnd tid
til musikk, har også hatt en tlf og må si at lyden er upåklagelig!!

Både tlf og musikk!!

Han som ringte la merke til at lyden var "inneklemt" men det blir
vel slik i hjelmen? Var heller ikke noe støy som han a merke til
selv i 140 km/t!! :[-X

Kan dermed anbefales på det sterkeste!


PS: Har ikke prøvd samtale mellom mc enda, så dermed vet jeg ikke
om de er kompatible med andre sett!!

http://www.aliexpress.com/item/2012-New ... 45385.html

Bilde

EDIT: "Bakdelen" er nok at mic'n bare er på bom men med litt lettere
modifisering av innmat og "trekking" av bommen er de lette å plassere.
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Toalmar
Innlegg: 362
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: .
Sted: Gjøvik

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av Toalmar »

SuperMorten skrev:
MysteryShadow skrev:Dette er ingen intercom, ettersom den heter "solo", men jeg trenger vist litt hjelp.

Jeg har en Interphone City F2 S som ifølge manualen (som er litt spinkel) har mulighet for å koble til både gps og telefon via blåtann. Samtidig.

Problemet er bare at jeg ikke får koblet til to ting samtidig, mens en og en fungerer det fint.

Noen som har råd og tips?

Prøvde å sette Interphone i paringsmodus og telefon og gps i det samme, samtidig, men den paret seg med den som slås på først.
Jeg har koblet både headset og mobil til GPS'en. Sånn at teoretisk er ikke telefon og headset koblet til hverandre.

Edit: Jeg har Schuberth SRC headset, TomTom Rider GPS og Samsung Galaxy S3 telefon :prf
Hvordan fungerer radioen på SRC saken din?

Svar