MLeikarnes's MC blogg - Suzuki DR350S

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: MLeikarnes's MC blogg - MiniTroll 2014!

Legg inn av RuneMC »

Fine bilder og like fin tur så det ut som.

Hehe ryper som ikke vil flytte seg, trodde det var sky fugler...

Skriv gjerne prisen på bomveier a la Slettefjellveien... kronisk vanskelig å finne info om både pris og betalingsmåter før en står der...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - MiniTroll 2014!

Legg inn av MLeikarnes »

norse900 skrev:Festlig... Opplevde det samme forrige helg på vei ned svingene fra Øygardstøl ("ørneredet") til lysebotn, men hos meg var det en annen "dødssynd". Gammel bremseveske... Tok det rolig, så det var ingen fare på ferde, men er en påminnelse om at bremsevesken MÅ skiftes med jevne mellomrom :redface
Ikke spesielt morsomt når man er ett stykke hjemmefra det... Men heldigvis viste det seg å være ett lite problem i forhold til hva jeg så for meg i hodet akkurat når jeg merket at det ikke var bremse igjen... :mk
RuneMC skrev:Fine bilder og like fin tur så det ut som.

Hehe ryper som ikke vil flytte seg, trodde det var sky fugler...

Skriv gjerne prisen på bomveier a la Slettefjellveien... kronisk vanskelig å finne info om både pris og betalingsmåter før en står der...
Trodde ryper var sky dyr jeg også ja, det har ihvertfall de jeg har møtt på før i skogen og på fjellet vært, men disse virket ikke å reagere før jeg kjørte forbi de på veg videre (da fløy de 2 meter...). Tror de må ha blitt "paralysert" av fjernlyset, og da BMW'n ikke lager noe særlig støy så kan det hende de ikke brydde seg! Får se om jeg får fyr på en data med skjermkort som er kompatibelt med GoPro studio til helga og lage litt videoer!

Ja hva var det prisen var... Det gikk ihvertfall fint å betale med kort! Mener prisen var 60 kroner for alle kjøretøy siden det er mulig å betale med kort. Liker å kjøre denne og andre slike veier enten tidlig om morgenen eller sent om kvelden, ikke så mange biler der da! Men denne gangen ble det noe sent så jeg merket at visiret mitt har stått på samme hjelm med vinter og sommerbruk i over 40.000km...

Tronfjellveien koste 100kr, tror jeg skal begynne å skrive ned det ja, var ikke dumt det!
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MLeikarnes's MC blogg - MiniTroll 2014!

Legg inn av LordShaft »

Fantastisk referat og flotte bilder.... Keep it coming

Sony Z2

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - MiniTroll 2014!

Legg inn av MLeikarnes »

LordShaft skrev:Fantastisk referat og flotte bilder.... Keep it coming

Sony Z2
Takker! :D
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Rundt om her og der!

Legg inn av MLeikarnes »

Tok en snartur rundt i Ålesund nå for en liten stund siden, skulle besøke en kar og se om han hadde sidekofferter til BMW'n men det var ingen hjemme der ute så da ble det å kjøre tilbake!

Stoppet i sentrum for å ta noen bilder:
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Tror ikke parkeringen er lovlig etter parkeringsvaktene sine standard... så jeg gikk ikke så langt vekk fra sykkelen... :mk
Bilde

På veg tilbake til hybelen tok jeg turen nedom kaia på Volsdalsberga videregående for å ta noen bilder sammen med Neptun!
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

"Selvportrett"
Bilde
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MLeikarnes's MC blogg - Rundt om her og der!

Legg inn av LordShaft »

Hvilket kamera er det du bruker, og hvilket program bruker du til å redigere?
Jævlig stilig de bildene dine!

Sony Z2

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Rundt om her og der!

Legg inn av MLeikarnes »

LordShaft skrev:Hvilket kamera er det du bruker, og hvilket program bruker du til å redigere?
Jævlig stilig de bildene dine!

Sony Z2
Hvis du ser på signaturen din... haha!

Bruker ikke bare telefonen da, men den blir mest brukt da den alltid er med!

Når jeg skal ta bilder på rett så blir den Canon EOS 60D med Sigma 17-70mm OS F2,8-4,5 eller Tokina 11-16mm f2,8, men det blir sjeldnere og sjeldnere jeg drar den med meg når jeg kjører motorsykkel (og jeg har ikke bil... så det har blitt sjelden...).

Så har jeg jo GoPro'ene som jeg en sjelden gang tar bilder med, men da oftest ute på tur i skogen i regnværet med hunden. Mest filming på tur.

Inntil søndag hadde jeg ett 4 år gammelt Canon Powershot A2200HD kompaktkamera som har fungert tålelig og har tålt mye gjennom 2 år på sjøen med bruk i alt mulig vær og overalt. Men på søndag på veg ned mot Lærdalsøyri så sluttet linsen å fungere, alt av drev og foringer inni der må være helt utslitt, da det ikke vil gå sammen igjen lengre...
Så da brukte jeg mamma sitt Canon G16 som pappa hadde lånt på resten av bildene fra den turen, samt noen telefon bilder.

Fikk nyss i at de hadde en utstillingsmodell av en Sony G DSC-HX50V Cyber-shot Superzoom til salgs billig på Lefdal her i Ålesund, så da ble det handling av det... :redface Med Wi-Fi og GPS så nå kan jeg overføre direkte til telefon og legge rett ut (har hatt lyst til dette lenge!) og alle bildene blir tagget med nøyaktig GPS-posisjon (testet dette idag når jeg var ute, posisjonene stemte på meteren!)

Så til redigering! Nå er jeg "google"-mann, bruker google til alt, da også deres automatiske opplastning av bilder fra telefon og data til Google+. Så om man går inn på bildene i Google+ og trykker på bildene, så på Rediger oppe til venstre:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Veldig greit program for å redigere bildene, gratis er det også! Jeg betaler for mer plass, har noen og 40.000 bilder der men tror ikke man har behov for å betale for mer plass dersom man ikke bruker det som hoveddatabase for bilder slik som jeg gjør. Man kan også laste ned bildene i forskjellige mapper som ZIP med full kvalitet, og da får man både orginale, forbedrede, redigerte og gif'er av bilder. Google lager automatisk gif'er av bilder de detekter er tatt i serier innenfor en hviss tid med samme motiv.

Man kan også redigere fra alle ting man kan logge på Google+ med, så mye redigering blir gjort via mobilen også, når jeg ikke har noe annet å gjøre.
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MLeikarnes's MC blogg - Rundt om her og der!

Legg inn av LordShaft »

Jeg er selv Google mann.... Men har aldri benyttet meg av denne tjenesten. Noe jeg blir nødt å kikke mere på. Takk for tips!

Sony Z2

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Rundt om her og der!

Legg inn av MLeikarnes »

LordShaft skrev:Jeg er selv Google mann.... Men har aldri benyttet meg av denne tjenesten. Noe jeg blir nødt å kikke mere på. Takk for tips!

Sony Z2
Det beste med Google+ er at alle enhetene jeg har kommuniserer sammen og kan brukes til akkurat det samme! Og det er enkelt og greit å bruke, har hatt noen forsøk på å plukke ut bilder fra mamma sin IPAD ( :evil ) og jeg har gitt opp 99% av gangene, så nå har jeg satt den også over på Google+ for å slippe Icloud-helvetet...

Tror gif'ene skal virke om man bruker img koden:
Bilde
Denne er automatisk generert av google.

Google redigerer også de bildene de velger ut: her fra Ørnesvingen mot Geiranger:
Bilde

Gif fra en burst fra GoProen:
Bilde

Her en gif av hunden:
Bilde

Google genererer også historier med kart og hele greie når de finner ut at du har vært på en tur og har tatt mange bilder her og der på samme dag, har enda ikke funnet ut hvordan jeg kan lage historier over flere dager, man kan heller ikke lage historiene selv, google må bestemme seg for å lage dem, men når de har laget den kan du redigere dem som du vil selv!
https://plus.google.com/u/0/11564802682 ... 46bcd30a9b
(akkurat nå så det ikke ut til å fungere på dataen her, men det skal fungere...)
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Sv: MLeikarnes's MC blogg - Rundt om her og der!

Legg inn av MLeikarnes »

Venting på ferga til Molde:
Bilde

Fikk endelig fikset dette idag:
Bilde

Nytt glass lå på benken i garasjen og ventet når jeg kom hjem!
Bilde

Nyvasket og ren K!
Bilde

Bilde

Bilde

Sent from my Sony Xperia Z2
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Sv: MLeikarnes's MC blogg - Rundt om her og der!

Legg inn av MLeikarnes »

Etter 40.000+ km var det godt å endelig bytte visir og pinlock! Det var nødvendig... Ikke så galt å se gjennom på dagtid og natt uten regn, men litt for dårlig i regn! (...) Arai har visir som holder lenge ihvertfall! På Bmw hjelmen jeg hadde før hadde jeg måttet brukt 4 visir på like mange km!

Gammelt:
Bilde

Bilde

Nytt:
Bilde

Bilde

Sent from my Sony Xperia Z2
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Rundt om her og der!

Legg inn av MLeikarnes »

Tester å lage ett dokument med priser på bomveier i Norge, bare for å se om det fungerer! Dette er bare de jeg husker fra hodet nå akkurat!

Sist redigert av MLeikarnes den 09 sep 2014, 20:14, redigert 1 gang totalt.
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: MLeikarnes's MC blogg - Rundt om her og der!

Legg inn av Orion »

MLeikarnes skrev:Etter 40.000+ km var det godt å endelig bytte visir og pinlock! Det var nødvendig... Ikke så galt å se gjennom på dagtid og natt uten regn, men litt for dårlig i regn! (...) Arai har visir som holder lenge ihvertfall! På Bmw hjelmen jeg hadde før hadde jeg måttet brukt 4 visir på like mange km!

Gammelt:
Bilde

Bilde

Nytt:
Bilde

Bilde

Sent from my Sony Xperia Z2
Ser du har sticker med navnet ditt og Norskeflagg på hjelmen. Det var faktisk på grensa te dritkult :) Tør jeg spørre om det er sjølvlaga, eller bestilt på nett?


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Rundt om her og der!

Legg inn av MLeikarnes »

Orion skrev:Ser du har sticker med navnet ditt og Norskeflagg på hjelmen. Det var faktisk på grensa te dritkult :) Tør jeg spørre om det er sjølvlaga, eller bestilt på nett?


Sent from my iPod touch using Tapatalk
Kjøpte de på Ebay, blir nok å kjøpe flere om en stund! Så noen som hadde på youtube så da måtte jeg også ha...

Her er linken til de jeg kjøpte: http://www.ebay.com/itm/2-Custom-person ... 35c65c1ff4

Bare å si at du skal ha Norge så får du det! Bra kvalitet egentlig! Hadde ett sett på forrige sykkelen også...
Sist redigert av MLeikarnes den 09 sep 2014, 20:41, redigert 1 gang totalt.
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: MLeikarnes's MC blogg - Rundt om her og der!

Legg inn av Orion »

Genialt! Tusen takk :D Blir å bestille i morgen.


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Svar