Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Cutless sin blogg *Jippi!*

Legg inn av tor2502 »

TomB skrev:
Cutless skrev:Har 12 mil til jobb ca hvis jeg kjører direkte, men jeg skulle kjøre inn de siste mila på sykkelen den dagen så skulle ta en del omveier - ville ikke ha en tung ryggsekk på :)
Ryggsekk er noe dritt, bruk heller en tankveske eller salveske.
Har brukt rygsekk i en årrekke når behovet har meldt seg, jeg er av motsatt oppfatning enn det du er, finnes mye flotte ryggsekker på markedet.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Cutless sin blogg *Jippi!*

Legg inn av TomB »

tor2502 skrev:
TomB skrev:
Cutless skrev:Har 12 mil til jobb ca hvis jeg kjører direkte, men jeg skulle kjøre inn de siste mila på sykkelen den dagen så skulle ta en del omveier - ville ikke ha en tung ryggsekk på :)
Ryggsekk er noe dritt, bruk heller en tankveske eller salveske.
Har brukt rygsekk i en årrekke når behovet har meldt seg, jeg er av motsatt oppfatning enn det du er, finnes mye flotte ryggsekker på markedet.
Har også brukt ryggsekk en stund, for flere år siden, aldri mer :[-X
Prøvde flere forskjellige sekker, ble aldri fornøyd, føltes som, en sekk på ryggen :lol
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Toven

Re: Cutless sin blogg *Jippi!*

Legg inn av Toven »

Storfornøyd med min Kriega R20 sekk, men jeg er vant med å kjøre med sekk :)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Jippi!*

Legg inn av LordShaft »

Kikk i bloggen min.... Kriega sine vesker er helt topp.... Syns også det er noe drit å kjøre med ryggsekk. Det går for kortere etapper, men et helvete å kjøre langt med.

Kriega har også noen solide og veldig gode rykksekker om du absolutt vil ha det :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *Jippi!*

Legg inn av Cutless »

Jeg har holdt på å bestilt Kriega sin tailbag flere ganger - leste bloggen din, det ser jo ut som et genialt system. Liker spesielt festeordningen.

Nå har det seg sånn at jeg skal på en ordentlig langtur i helga - 125 mil ca, og har ikke tid til å vente på Kriega eller lignende. Jeg var på biltema for å kjøpe noen billige vindtette underhansker og vantette overhansker til turen. Da oppdaget jeg at de har jo faktisk en vanntett bag til skarve 130 kr.

Bilde

Kjøpte også med to sånne pakke nett til kr 30 per stk.

Resultat:

Bilde

Sitter dønn fast, og jeg liker stilen. Litt røff i kantene - er jo ikke noen ducati jeg kjører :P :p

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Klar for langtur*

Legg inn av Bjerknez »

Husk å ta med deg kjedespray :)

120 mil er bare 40 mil lenger enn vi kjørte her om dagen så det klarer du fint. Når du kjører alene så kan du jo bestemme tempo litt mer selv også, så jeg tror du kommer til å få en fantastisk fin tur hvor du kommer til å oppleve forskjellige ting på godt og vondt. Du blir vertfall en lærepenge rikere :thumleft

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Cutless sin blogg *Jippi!*

Legg inn av ojda »

Cutless skrev:Jeg har holdt på å bestilt Kriega sin tailbag flere ganger - leste bloggen din, det ser jo ut som et genialt system. Liker spesielt festeordningen.

Nå har det seg sånn at jeg skal på en ordentlig langtur i helga - 125 mil ca, og har ikke tid til å vente på Kriega eller lignende. Jeg var på biltema for å kjøpe noen billige vindtette underhansker og vantette overhansker til turen. Da oppdaget jeg at de har jo faktisk en vanntett bag til skarve 130 kr.

Bilde

Kjøpte også med to sånne pakke nett til kr 30 per stk.

Resultat:

Bilde

Sitter dønn fast, og jeg liker stilen. Litt røff i kantene - er jo ikke noen ducati jeg kjører :P :p
Biltemas pakksekk fungerer glimrende den,
bare pass på å la åpningen peke mest mulig bakover :thumleft
Har da kjørt noen tusen mil med sånn, å pottetett var det :P :p
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *Klar for langtur*

Legg inn av Cutless »

Ja, blir nok mange "Hvorfor har jeg ikke kjøpt det.." øyeblikk :)

Så bra at du er fornøyd med mc-baggen. Den må jo være veldig dårlig for å ikke rettferdiggjøre den veldig lave prisen.

Om andre har noen tips for langtur-kjøring så bare å komme med de.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Klar for langtur*

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Om andre har noen tips for langtur-kjøring så bare å komme med de.
Husk at du ikke har vert på langtur før vi ser bevis i form av bilder! :P :p
Ellers så tror iiingen på deg :[-(

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Cutless sin blogg *Klar for langtur*

Legg inn av Kawagutten »

Cutless skrev:Ja, blir nok mange "Hvorfor har jeg ikke kjøpt det.." øyeblikk :)

Så bra at du er fornøyd med mc-baggen. Den må jo være veldig dårlig for å ikke rettferdiggjøre den veldig lave prisen.

Om andre har noen tips for langtur-kjøring så bare å komme med de.
Har en sånn bag jeg også og den har fungert den.Med hardstappa bag rullet jeg sammen åpningen og satte på en reim så var det samme hvilken vei jeg satte den fast på sykkelen :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Cutless sin blogg *Klar for langtur*

Legg inn av mortenolb »

Cutless skrev:Ja, blir nok mange "Hvorfor har jeg ikke kjøpt det.." øyeblikk :)

Så bra at du er fornøyd med mc-baggen. Den må jo være veldig dårlig for å ikke rettferdiggjøre den veldig lave prisen.

Om andre har noen tips for langtur-kjøring så bare å komme med de.
Hvor langt har du planer om å kjøre på en dag? Jeg tror du kan ta nytte av å ha et sitteunderlag eller to i buksa, får vondt av det setet etterhvert :P

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Cutless sin blogg *Klar for langtur*

Legg inn av Kawagutten »

Ikke så dumt det å ta med seg et par sitteunderlag som du kan putte i buksa når du merker det gjør vondt og du har en del mil igjen :thumleft
Jeg har med en Airhawk pute og to sitteunderlag når jeg er ute å kjører men jeg trenger det nok mer enn mange andre.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *Klar for langtur*

Legg inn av Cutless »

Takk for tipset. Jeg har vært innom tanken.

Forrige langtur, den jeg hadde med Bjerknez, så skjedde det noe merkelig. Setet hadde vært behagelig hele turen (værre med knærne), men når vi hadde 2 mil igjen fikk jeg intenst vondt i ræva. Det kom plutselig.

Da pakker jeg ned sitteunderlag. Hvis dere har flere gullkorn så kom gjerne med de.


Angående knærne så er det en kombinasjon av vinkel på knærne samt knebeskyttelsen som gjør at jeg får et lett press på kneskåla som etterhvert gjør de stive. Er jo litt over gjennomsnittet høy. Det har blitt mye bedre nå som jeg har tilbakelagt rundt 3200 km på sykkelen, men i høyre kne så kjenner jeg det etter jeg har kjørt en lengre tur. Det er ikke direkte vondt, men kjennes ut som jeg har brukt det godt. Virker som om venstre kne har vendt seg til det. Jeg har bestilt justerbare foot-pegs som jeg tror fikser biffen, men får ikke de før om 2-3 uker.

Alternativet er å ta ut knebeskytterne (festet med borrelås) for å unngå at knærne blir stive, men det går jo på bekostning av sikkerheten. Andre som har vært borti samme problemstilling og har noen tanker?

Toven

Re: Cutless sin blogg *Klar for langtur*

Legg inn av Toven »

Angående knebeskyttere kjøpte jeg et par Forcefield Limb Tubes til å erstatte de i buksene mine. Fikk gnagsår av den ene buksa og tanken på "dårlig" beskyttelse i jeansen gjorde at jeg kjøpte dem. Veldig fornøyd med dem, kjempe behagelig og lette å ta av og på. Gidder som regel ikke ta dem av når jeg er på forelesninger heller, gjør meg ikke stort å ha dem på :)

Bilde

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *Klar for langtur*

Legg inn av Cutless »

Takk for tipset, mulig det blir en god løsning !

Fantastisk profil bilde btw ^^

Svar