KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av ArcticTiger »

Hvorfor ikke en gammal, rimelig xt600 til vintersykkel? Da vet du jo omtrent hva du får. Har da inntrykk av at de som har de er fornøyd?

Se på denna http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33436421" onclick="window.open(this.href);return false; hadde jeg ikke allerede hatt for mange sykkler , så.....
Men den ser jo altfor bra ut til å ta ut i saltet :8-[
Sist redigert av ArcticTiger den 28 feb 2012, 22:45, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Stranger skrev:
De er det ikke mange av, men ja kjenner til dem. Er lilleknerten som tror den er i slekt med transalp, lettkjørt,behagelig, funket selv på lengre turer. Noe høy etter min smak. Og er jo en honda, en kamerat av meg hadde en i mange år. Bortsett fra att den spyttet ut tennpluggen en gang var det stort sett normalt vedlikehold.

Hvor den er laget aner jeg ikke, men stygg, treg, driftsikker, grei og kjøre og gikk man på trynet så gjorde det ingenting.Og er absolut styggest i rød. Jeg likte den.
Ja den er jo litt Transalp-lookalike, med noen herlige designtabber. Det med høyden er kanskje ikke det gunstigste for min del heller. Er relativt kort i lortfallet. Liker definitivt ikke XL/Transalp-høyden. Styggest i rød? Seriøst? Klikket du deg inn på den lenken til finn? :\m/: :bananas Tror virkelig jeg aldri i hele mitt syndefulle liv har sett noe styggere. Selv i 1993 ville jeg sagt det, æresord :knegg
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

ArcticTiger skrev:Hvorfor ikke en gammal, rimelig xt600 til vintersykkel? Da vet du jo omtrent hva du får. Har da inntrykk av at de som har de er fornøyd?
På alle måter en sykkel som burde vært vurdert. Bortsett fra høyden (og egentlig litt vekten også). Jeg klarer bare ikke å trives på så høye sykler.
Både denne og Honda sin XL er jo egentlig litt sånn av-vegen sykler, som kan kjøres på veien. Såvidt jeg har fått høre så er det "idiotsikre" sykler. Fullstendig ribbet for bling-bling, og kanskje nettopp derfor er de så god? :D
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Stranger
Innlegg: 109
Registrert: 28 feb 2012, 18:38
Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
Sted: Byen under skyen (Bergen)

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Stranger »

De er så stygg att det er sjarmerende! De turkise detaljene på den på finn setter bare preg og personlighet over det :knegg . Mulig den hadde noe justeringer på høyden jeg ikke kjenner til, er 175 og måtte strekke beinet litt for og nå nedi. Men lånte den på tur fra bergen gjennom modalen og tilbake, men det var en kjekk tur det. Humper og høl ble bare slukt av fjøringen og var behagelig. Fort gikk det heller ikke, men det var helt ok.
Sist redigert av Stranger den 28 feb 2012, 22:59, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

ArcticTiger skrev: Se på denna http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33436421" onclick="window.open(this.href);return false; hadde jeg ikke allerede hatt for mange sykkler , så.....
Men den ser jo altfor bra ut til å ta ut i saltet :8-[
Ojja meg. Den så fjong ut! Men du: 600 kubikk på 1 sylinder. Kickstart og 945mm setehøyde. Må kjøpe meg stige og støttehjul i så fall :P :p
Over en halvliter på milen og 154 KG. Nei, det blir litt for heftig for lille meg :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av ArcticTiger »

Ja xt600 er vel litt "diger" til deg, tenker ikke så mye på det aspektet jeg vet du, med mine 196 cm....

En annen pålitelig offroad/motard med langt serviceintervall er Suzuki DRZ400, feks denne: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33416639" onclick="window.open(this.href);return false; Den er vel ikke fullt så diger?

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Stranger skrev:De er så stygg att det er sjarmerende! De turkise detaljene på den på finn setter bare preg og personlighet over det :knegg . Mulig den hadde noe justeringer på høyden jeg ikke kjenner til, er 175 og måtte strekke beinet litt for og nå nedi. Men lånte den på tur fra bergen gjennom modalen og tilbake, men det var en kjekk tur det. Humper og høl ble bare slukt av fjøringen og var behagelig. Fort gikk det heller ikke, men det var helt ok.
Er ikke ute etter en rakett, bare den holder trafikken og litt til, så er det greit. Duke-en holder helt fint følge den, med sine 15 HK, så jeg er ikke kravstor akkurat. Skal bare brukes til jobben, fra Sund til Loddefjord (siden du er Bergenser regner jeg med du vet hvilket strekke jeg snakker om) og hem igjen. Om jeg så hadde hatt 1000 hester hadde jeg fremdeles måtte holde meg noenlunde til de knappe 50 KM/t en får i snitthastighet på dette strekket i rushet.
Jeg er 1.73, med relativt korte ben i forhold til ryggen, så jeg liker ikke høye sykler. Punktum. Men mye kan gjøres, for all del. På Deauville-en jeg hadde, senket jeg gaffelbena ned rundt 5 mm. Det hjalp faktisk veldig bra både på lavere høyde og ikke minst litt mer tyngde framme, så den ikke dykket så mye ved nedbrems. CBR-en som fruen hadde, var forholdsvis lav som standard, og passet meg sånn sett fint. Men alt for masse hester, og alt for mye vilje (hos meg) til å slippe alle eslene ut. Himla morro, men galskap. Snart far til 4. Kan ikke rase rundt lenger da :-J
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

ArcticTiger skrev:Ja xt600 er vel litt "diger" til deg, tenker ikke så mye på det aspektet jeg vet du, med mine 196 cm....

En annen pålitelig offroad/motard med langt serviceintervall er Suzuki DRZ400, feks denne: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33416639" onclick="window.open(this.href);return false; Den er vel ikke fullt så diger?
Det var noe annet ja :-) Bortsett fra at fyren har satt drømmepris på den. Eller? Uansett blir det jo ikke noe handel akkurat NU. Må først finne ut av Duke-en, så selge den, så handle ny. Men sondere markedet, det må til!
1.96, da har du vel helst en omvendt utfordring av meg. Tipper du ikke ville likt å kjøre Deauville-en jeg hadde...!
Takknemlig for at du/dere kommer med forslag. God knall :thumleft
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Stranger
Innlegg: 109
Registrert: 28 feb 2012, 18:38
Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
Sted: Byen under skyen (Bergen)

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Stranger »

fikse skrev:Er ikke ute etter en rakett, bare den holder trafikken og litt til, så er det greit. Duke-en holder helt fint følge den, med sine 15 HK, så jeg er ikke kravstor akkurat. Skal bare brukes til jobben, fra Sund til Loddefjord (siden du er Bergenser regner jeg med du vet hvilket strekke jeg snakker om) og hem igjen. Om jeg så hadde hatt 1000 hester hadde jeg fremdeles måtte holde meg noenlunde til de knappe 50 KM/t en får i snitthastighet på dette strekket i rushet.
Jeg er 1.73, med relativt korte ben i forhold til ryggen, så jeg liker ikke høye sykler. Punktum. Men mye kan gjøres, for all del. På Deauville-en jeg hadde, senket jeg gaffelbena ned rundt 5 mm. Det hjalp faktisk veldig bra både på lavere høyde og ikke minst litt mer tyngde framme, så den ikke dykket så mye ved nedbrems. CBR-en som fruen hadde, var forholdsvis lav som standard, og passet meg sånn sett fint. Men alt for masse hester, og alt for mye vilje (hos meg) til å slippe alle eslene ut. Himla morro, men galskap. Snart far til 4. Kan ikke rase rundt lenger da :-J

Er så enig så enig, er ikke poeng med det store til denslags, men kjekt og ha litt og gå på iblandt. Cbr er morro de men til hverdags er det litt for sportslig. Om du har sansen for dual sport sykler, så kan kansje yamaha wr 125/250 r/x være noe? eller tilsvarende av andre fabrikater. Passe sittehøyde, bra kraft. meget behagelig etter mitt syn og tar seg like godt frem av veien som på. Nyere yzf er heller ikke verst.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av JK95 »

Ta eventuelt en titt på denne: http://www.finn.no/finn/mc/new/object?finnkode=33127690
Ny for året, å en modell jeg tror kommer til å slå ann :knegg ;-)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Stranger skrev: Er så enig så enig, er ikke poeng med det store til denslags, men kjekt og ha litt og gå på iblandt. Cbr er morro de men til hverdags er det litt for sportslig. Om du har sansen for dual sport sykler, så kan kansje yamaha wr 125/250 r/x være noe? eller tilsvarende av andre fabrikater. Passe sittehøyde, bra kraft. meget behagelig etter mitt syn og tar seg like godt frem av veien som på. Nyere yzf er heller ikke verst.
Jepp, 15 HK er ikke "for mye", 25 hadde tatt seg godt ut på Duke-en :-) Ja, WR kan være noe å se på.. Fikk nettopp melding fra hun som har den Sting-en. Hun har den ennå... Så kanskje.... Det er iallfall KTM-kvalitet, selv om den er glad i drivstoff og olje (Yamaha DT125 motor i den)... :D
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

JK95 skrev:Ta eventuelt en titt på denne: http://www.finn.no/finn/mc/new/object?finnkode=33127690
Ny for året, å en modell jeg tror kommer til å slå ann :knegg ;-)
Tøff sak det der :thumleft Men over 100.000,- for å få den på gaten? Himmel... :scratch
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Stranger
Innlegg: 109
Registrert: 28 feb 2012, 18:38
Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
Sted: Byen under skyen (Bergen)

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Stranger »

Kjenner ikke personlig til sting, kan ikke huske og ha sett en engang. Men ser ut som en grei sykkel, og er det bedre enn inderen på ride som bedriver verkstedsvæting på gulvet og seg selv er jo det bare og kjøre på :thumleft

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Stranger skrev:Kjenner ikke personlig til sting, kan ikke huske og ha sett en engang. Men ser ut som en grei sykkel, og er det bedre enn inderen på ride som bedriver verkstedsvæting på gulvet og seg selv er jo det bare og kjøre på :thumleft
KTM Sting 125 finner du litt bilder og slikt av, på nettet. Men det har du vel alt funnet ut av :D Sting er samme konsept som Duke-en: WP gaffel, Brembo bremser, 17" hjul, 125 KG. Mye det samme å kjøre også. Men har ikke noe bling-bling, og designet er litt sånn bob-bob i forhold til Duke-en. MEN, den stooooooore fordelen her, er at ting er laget i Østerrike, med europeiske komponenter. Dvs WP gaffelen er nettopp en WP-gaffel, bremsene er hentet fra de gode hyller hos Brembo, det som er lakket er pulverlakk (og ruster fint lite, lett å kontrollere), elektriske kontakter er det samme en finner på andre KTM-er fra den tid; ikke helt vanntett, men i det minste av gode metaller/legeringer, så de er kurant å holde i sjakk. Det var denne sykkelen som fikk meg til å se på 125 som et seriøst kjøretøy. Jeg skaffet den til en i familien for noen år siden, av en bekjent på østlandet. Kjørte den hjem fra Geilo. Da sto det på "banedekk" fra Bridgestone (BT090) på den. Den mest sjokkerende opplevelsen jeg noengang har hatt på sykkel. Først kjentes det jo lite og pinglete ut, veldig uvant fra tunge sykler. Men så kom det jo noen svinger gjennom Hardanger.... Å du hildrane du så den sykkelen bare skrek etter å få lagt seg i svingene. Stabil som fjell, selv på dårlige vestlandsveier. Han som kjørte sammen med meg trodde det seriøst hadde klikket for meg. "Du bremser jo f.. ikke før svingene!" Så Sting-en er gullegod sånn sett. Motor er sprek på den, selv om den er original. En anelse sintere enn Duke-en, men så bruker den omtrent dobbelt så mye benzin, og ikke minst det oljesølet..... Så det er Stingen sin "feil" at jeg handlet Duke. Trodde at KTM var KTM vettu. Og det er det jo også, i forhold til kjøreegenskaper og slikt :thumleft Tipper jeg kan få fatt på den Sting-en til rundt 20.000,- eller så...
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Stranger
Innlegg: 109
Registrert: 28 feb 2012, 18:38
Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
Sted: Byen under skyen (Bergen)

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Stranger »

Høres ut som Ktm morro det ja, og så er det jo en totakter! Har selv en liten 125 exc, tørst, høyt vedlikehold osv. men hissig liten 2 takter på den og morro når svingene kommer så det gjør det godt igjen for all skruing. Og er liten og nett nok til og ta seg frem overalt.

Kjøper du stingen har du jo noen kr til overs til og legge inn aksjer hos fruen til og stikke på tur for også. Vinn-vinn :D

Svar