Treff & Turer med aktive MCsiden.no folk i 2012!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38118
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Planlagte treff med aktive MC-folk fra MCsiden.no i 2012

Legg inn av AJ »

Mulig det er behov for en liten presisering/avklaring?
Denne tråden - Planlagte treff med aktive MC-folk fra MCsiden.no i 2012 - var og er fortsatt tiltenkt de treffene som medlemmer her inne har kommet med forslag på og som andre medlemmer har kommet med innspill og forslag til som gjerne er blitt tatt til følge.

Ferdiglagede opplegg er treff hvor det klart kommer fram at andre enn MCsiden.no er arrangør. Er vel rimelig klart at turopplegget til MrPitlane hører hjemme i gruppen ferdiglaga opplegg. Flott at han er medlem og annonserer arrangementet her inne. Men det blir litt feil om det skulle skje sammen med MCsiden.no treffene som Godtvoksen, Intruder, Svein2 og jeg har på gang med gode innspill underveis fra andre medlemmer.

Ved å skille slike treff fra hverandre - den typen MrPitlane 'annonserer' og de som medlemmer har laget med innspill fra andre medlemmer, ser man kanskje forskjellene bedre og kan ta en avgjørelse på hvilke treff de vil være med på ut fra den bevisstheten.

Håper dette gir mening og nødvendig presisering for de som syntes det var på sin plass...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Planlagte treff med aktive MC-folk fra MCsiden.no i 2012

Legg inn av evike »

Godtvoksen skrev:Vel, Eviketreffet er et ferdig konsept og det samme er vel Pre-høstturen 2012 som sikker snart blir presentert som et planlagt og ferdig konsept... :dontknow
Poengterer i dette tilfellet at vårt "Konsept: Eviketreffet" snarere koster oss penger, enn å tjene noen og derfor ikke er sammenlignbart med dette på Golsfjellet. At vi har spurt pent om 50,- for å dekke noe av utgiftene til kaffe, frokost, grillkull er neppe noen "Inntekt" (og vi har ikke laget regnskap for det heller).

Edit: Og vi vil ikke bytte det bort for alt i verden. At vi har flyttet til en liten hage er en liten utfordring som vi nå jobber med!

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Planlagte treff med aktive MC-folk fra MCsiden.no i 2012

Legg inn av Intruder »

evike skrev:
Godtvoksen skrev:Vel, Eviketreffet er et ferdig konsept og det samme er vel Pre-høstturen 2012 som sikker snart blir presentert som et planlagt og ferdig konsept... :dontknow
Poengterer i dette tilfellet at vårt "Konsept: Eviketreffet" snarere koster oss penger, enn å tjene noen og derfor ikke er sammenlignbart med dette på Golsfjellet. At vi har spurt pent om 50,- for å dekke noe av utgiftene til kaffe, frokost, grillkull er neppe noen "Inntekt" (og vi har ikke laget regnskap for det heller).

Edit: Og vi vil ikke bytte det bort for alt i verden. At vi har flyttet til en liten hage er en liten utfordring som vi nå jobber med!
Fint skrevet,og selv om jeg selv kanskje ikke dukker opp vil jeg iallfall ønske dere lykke til !! Også til Sjusjøen ! :prf
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Re: Planlagte treff med aktive MC-folk fra MCsiden.no i 2012

Legg inn av Godtvoksen »

evike skrev:
Godtvoksen skrev:Vel, Eviketreffet er et ferdig konsept og det samme er vel Pre-høstturen 2012 som sikker snart blir presentert som et planlagt og ferdig konsept... :dontknow
Poengterer i dette tilfellet at vårt "Konsept: Eviketreffet" snarere koster oss penger, enn å tjene noen og derfor ikke er sammenlignbart med dette på Golsfjellet. At vi har spurt pent om 50,- for å dekke noe av utgiftene til kaffe, frokost, grillkull er neppe noen "Inntekt" (og vi har ikke laget regnskap for det heller).

Edit: Og vi vil ikke bytte det bort for alt i verden. At vi har flyttet til en liten hage er en liten utfordring som vi nå jobber med!
Det er helt klart at det er forskjell på disse to konseptene blant annet det du nevner så er et av arrangementene regnskapspliktig, det har jeg aldri bestridt. Likheten er at begge er ferdiglaget opplegg, og brukere av MCsiden står bak begge arrangement. Og jeg er svært glad for å bli tilbudt å være med på begge typer arrangement. :thumleft

Må også føye til at jeg tror vi skal være svært glad for at turist og reiselivsbransjen kanskje nå er i ferd å oppdage oss MC-entusiaster som en gruppe som er verd å satse på... :bananas :bananas :bananas

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Planlagte treff med aktive MC-folk fra MCsiden.no i 2012

Legg inn av Intruder »

Er langt fra Kvinesdal til Mjøsas strand,men det er enda litt lenger til Sjusjøen,jeg HÅPER du finner tid og anledning til et Ride i august..! :vs
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Re: Planlagte treff med aktive MC-folk fra MCsiden.no i 2012

Legg inn av Godtvoksen »

Intruder skrev:Er langt fra Kvinesdal til Mjøsas strand,men det er enda litt lenger til Sjusjøen,jeg HÅPER du finner tid og anledning til et Ride i august..! :vs
Tusen takk Intruder, jeg har veldig lyst siden det er deg som inviterer meg spesielt og at det er deg som drar det i gang. Si fra når fristen for bestilling av sengeplass går ut.... ;e

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Planlagte treff med aktive MC-folk fra MCsiden.no i 2012

Legg inn av Intruder »

Godtvoksen skrev:
Intruder skrev:Er langt fra Kvinesdal til Mjøsas strand,men det er enda litt lenger til Sjusjøen,jeg HÅPER du finner tid og anledning til et Ride i august..! :vs
Tusen takk Intruder, jeg har veldig lyst siden det er deg som inviterer meg spesielt og at det er deg som drar det i gang. Si fra når fristen for bestilling av sengeplass går ut.... ;e
Det er ingen frist,regner med at det går greit !! :mk :vs
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Planlagte treff med aktive MC-folk fra MCsiden.no i 2012

Legg inn av MrPitlane »

AJ skrev:Mulig det er behov for en liten presisering/avklaring?
Denne tråden - Planlagte treff med aktive MC-folk fra MCsiden.no i 2012 - var og er fortsatt tiltenkt de treffene som medlemmer her inne har kommet med forslag på og som andre medlemmer har kommet med innspill og forslag til som gjerne er blitt tatt til følge.

Ferdiglagede opplegg er treff hvor det klart kommer fram at andre enn MCsiden.no er arrangør. Er vel rimelig klart at turopplegget til MrPitlane hører hjemme i gruppen ferdiglaga opplegg. Flott at han er medlem og annonserer arrangementet her inne. Men det blir litt feil om det skulle skje sammen med MCsiden.no treffene som Godtvoksen, Intruder, Svein2 og jeg har på gang med gode innspill underveis fra andre medlemmer.

Ved å skille slike treff fra hverandre - den typen MrPitlane 'annonserer' og de som medlemmer har laget med innspill fra andre medlemmer, ser man kanskje forskjellene bedre og kan ta en avgjørelse på hvilke treff de vil være med på ut fra den bevisstheten.

Håper dette gir mening og nødvendig presisering for de som syntes det var på sin plass...
Tar det til etterretning, men...
Dette er et non profit tiltak som jeg har tatt initiativet til. Det er ingen økonomisk vinning for meg og kameraten min som står for arrangementet, kun kr 1790 til hotellet, som dekker to overnattinger og full pensjon.

Vi har reservert hele hotellet i håp om å kunne tilby et treff for motorsyklister som ikke lenger tiltrekkes fra overnatting i telt eller trange hytter. Hotellet stillte sitt navn til disp for å kunne opprette en nettside, med .no ending. Dette er goodwill fra dem, og jeg grep anledningen for å kunne presentere det vi trodde kunne være et interessant tilbud til motorsyklister.

Jeg er altså kun en statsansatt motorsyklist som er litt mer enn middels interessert i å kjøre tur, og tolket muligens denne tråden helt feil. Tar kritikken til etterretning, og ser at jeg burde ha vært mer klar på at jeg ikke er et firma, men et medlem av noe jeg så på som et fellesskap, og ville tilby en opplevelse.

Selv etter å ha tråkket feil, er jeg alikevel freidig nok til å opprettholde min invitasjon til alle herinne på Mcsiden, men invitasjonen er også for andre motorsyklister som ikke tilhører denne siden.

Har og i mail redegjort detteoverfor AJ.

Beklager dersom jeg har tråkket noen på tærne, men det var kun i iveren etter å kunne samle motorsyjkkelentusiaster til et hyggelig treff på fjellet.
:eh

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38118
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Planlagte treff med aktive MC-folk fra MCsiden.no i 2012

Legg inn av AJ »

Oppklarende post, MrPitlane :thumleft

Ingen "skade" skjedd.
Flott med egen tråd.

En annen ting:
Sjusjøen-treffet som Intruder har tatt initiativet til og treffet du står som arrangør av på Golsfjellet har til felles at turene som er planlagt og som er under planlegging, delvis skjer i samme området.
Dermed burde det kunne være mulig for noen av treffdeltakerne på begge treffene å møtes et eller annet sted? Ser at en av Gol MCevent-turene er innom Lillehammer...

Bare en tanke...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Godtvoksen

Re: Planlagte treff med aktive MC-folk fra MCsiden.no i 2012

Legg inn av Godtvoksen »

Det var godt vi fikk oppklart hvem som tjente penger på det flotte tilbudet, og at det ikke var en av oss forumdeltakere som var/er hotelldirektør el... :thumleft Da hadde jo alt blitt annerledes :knegg

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Planlagte treff med aktive MC-folk fra MCsiden.no i 2012

Legg inn av Intruder »

AJ skrev:Oppklarende post, MrPitlane :thumleft

Ingen "skade" skjedd.
Flott med egen tråd.

En annen ting:
Sjusjøen-treffet som Intruder har tatt initiativet til og treffet du står som arrangør av på Golsfjellet har til felles at turene som er planlagt og som er under planlegging, delvis skjer i samme området.
Dermed burde det kunne være mulig for noen av treffdeltakerne på begge treffene å møtes et eller annet sted? Ser at en av Gol MCevent-turene er innom Lillehammer...

Bare en tanke...
Høres bra ut med en møteplass for treffdeltakerne,men dette får vi ta senere da jeg er inne i en skikkelig " downperiode ".. :dontknow
Akkurat nå er Karlstad som Katmandu og Sjusjøen som Santiago :8-[
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Planlagte treff med aktive MC-folk fra MCsiden.no i 2012

Legg inn av Banditmannen »

Intruder skrev:Høres bra ut med en møteplass for treffdeltakerne,men dette får vi ta senere da jeg er inne i en skikkelig " downperiode ".. :dontknow
Akkurat nå er Karlstad som Katmandu og Sjusjøen som Santiago :8-[
Tror du ikke det blir litt bedre når våren og varmen kommer? :-k
Vet jo av egen erfaring at ting går litt opp og ned... Og når det er ned, ser det meste mørkt og trist ut! :8-[
Men så kommer oppturen, og da er det bare å slenge seg på, og se hvor den bærer deg!

Selv vet jeg ikke om jeg blir med til hverken Sjusjøen eller Karlstad...
Men ser fram til en "lang" og flott sesong, hvor jeg håper å treffe mange forumister, bl.a. deg! :thumleft
Uansett, lykke til! :-)

Godtvoksen

Re: Planlagte treff med aktive MC-folk fra MCsiden.no i 2012

Legg inn av Godtvoksen »

Intruder skrev:
Høres bra ut med en møteplass for treffdeltakerne,men dette får vi ta senere da jeg er inne i en skikkelig " downperiode ".. :dontknow
Akkurat nå er Karlstad som Katmandu og Sjusjøen som Santiago :8-[
Det er så fint at du skriver at "dette får vi ta senere" for det viser jo at du vet at nå er det bare en vei, og det er veien oppover... :thumleft

Jeg vet ikke om dette er noe for deg som har mange års erfaring på selv å takle "downperioder", men vil tipse deg om et nytt tilbud på nettet. Sidetmedord.no har fra før en svartjeneste hvor de som trenger det, kan sende inn en melding og få svar tilbake fra en veileder innen 48 timer. Fra og med onsdag 25. januar er det satt i gang en prøverunde hvor de som skriver inn kan velge å chatte direkte med veilederne.

http://sidetmedord.no/temasider/nyhet_s ... skere_svar

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Planlagte treff med aktive MC-folk fra MCsiden.no i 2012

Legg inn av Intruder »

Å dra inn en eventuell forsterket vinterdepresjon i dette temaet er vel høl i huet,men er jo en mulighet for
at også andre kan lide av samme kasus og dermed føler det godt å se at andre har det likedan... :notworthy:
:[-X Skal prøve å skjerpe meg således !! 8)
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Re: Planlagte treff med aktive MC-folk fra MCsiden.no i 2012

Legg inn av Godtvoksen »

Intruder skrev:Å dra inn en eventuell forsterket vinterdepresjon i dette temaet er vel høl i huet,men er jo en mulighet for
at også andre kan lide av samme kasus og dermed føler det godt å se at andre har det likedan... :notworthy:
:[-X Skal prøve å skjerpe meg således !! 8)
Jeg kan ikke se noen grunn for at du skal skjerpe deg. Din åpenhet om dette er både prisverdig og modig. :=D> :=D> :=D>
Hvis det er noe utefor tema så må en vel tillate slike menneskelige og viktige "out of topic".. :prf

Svar