Busa blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38042
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Busa blogg

Legg inn av AJ »

Busa Trond skrev:(En av gutta som har gjort det bra i hopp jobbet som læregutt en stund i firma før jeg begynnte der, Litt moro når det står AJ :knegg på en del av verktøyet mitt)
Du får... administrere hoppguttens verktøy best mulig, da... :knegg
Læregutten er vel på vei tilbake også, så vidt jeg vet... Men hopper vel neppe i Vikersund til helga.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

:skriver
Denne uken har vært rar slik værmessig. Regn og snø, kaldt og varmt, sterk vind og helt stille. Men i dag gikk det fint å sitte litt i solveggen etter jobb. Rundt fullmåne nå, så i går kveld fant fruen frem fotoaparatet og tokk en hel gjeng med bilder hengende ut av kjøkken vinduet :knegg . Nesten skyfritt og det lyser opp himmlen og fjorden på en merkelig måte

( Man kan se lysene fra veien som går over solihøgda på andre siden av fjorden, nesten litt trollsk stemning )
månen.jpg
( Prater man om sola så skinner den, Men neida.. dette er månen :knegg )


Til helga er det vell mc-messe i Porsgrunn, er nok 50 - 50 prosent for at det blir tur, skal prøve å overtale de andre i familien på en liten lørdagstur. Har hele kvelden på meg :D
Ses kansje i morgen.


:thumleft :thumleft :thumleft :thumleft
Fikk denne på mail fra en på jobben her en dag.
Det er godt teknologien tilpasser seg brukeren sier jeg \:D/ \:D/
IMG_7416.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

:thumleft
Moro med foto. fruen hang ut av vinduet på soverommet i kveld :D 2 etasje.
Måtte ut å ta en titt selv. Vakkert... ( Må være tatt med Busa kamera dette :D )
i dag.jpg
Nå er det snart et år siden dette bilde tatt. Fant en link inne her på forumet, og slang meg med. Møte opp på Kubbiken nede i Drammen. Ble en kjempe tur ned til Sverige, kjørte i glidelås mønster, moro når man er ganske mange det. Også handlet vi god mat og godt drikke. Spiste middag og traff flere kjørere fra Mc-siden. Bilde er vell tatt da jeg kjørte hjem og måtte fylle litt 95 og spe på med en hamburger på MC- Donald :D . Ikke langt unna Tusenfryd.
påsketur.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Busa blogg

Legg inn av ojda »

Virket ikke helt feil den utsikten der BusaTrond :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

Etter jobb i går ble jeg sittende å se på noe trial på Motorstv. Ganske innponerende må jeg si, vill liksom ikke tro det var fysisk mulig noe av det dem gjør :D .

For noen år siden når vi var på ferie i Sverige, var ute å gikk en tur fra campingen, kom vi over ei trening der dem kjørte i fjeillskrent. Nesten litt skumelt å se dem kjørte opp fjellskrenten der, tror også Lars Monsen hadde hatt problemer med å komme opp der, uten sykkel :D

Men etter og ha prøvd å følge med på bein og armer/hender på de gutta der, så kan vell ikke skjønne at dem kjører på dradisjonelt mcvis. Hvordan er det med clutch bruk på en slik sykkel tro?? :-k

Fant et klipp av en av gutta som jeg tror var med på Motorstv i går. :thumleft :thumleft


[video]http://www.youtube.com/watch?v=jjA819GI ... detailpage[/video]

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

Lørdag og litt O.T

Kan det være østrogenet, eller er det den myke mannen i meg som kom frem her :scratch
( Samme det bare Busan går :knegg )

Neida.. Bare litt moro å vri litt på rollene, sa hun. Kona reiste til byen for å se på ny bil, mens jeg var hjemme for å vaske huset og ordne klær. Heldigvis fikk hun låne med den hjem til mandag. Så fort hun kom hjem måtte jeg ut å prøve også. Ble en liten tur opp til butikken og hjem igjen. Kjøre en lengre tur i morgen tror jeg.

BMW X3 BMW X3 SKINN-NAVI-PANORAMA +++ 2011, 184HK DIESEL OG HEAD UP DISPLAY :thumleft
Lekker bil å se på da :-)

BMW1.jpg
BMW2.jpg
BMW3.jpg
BMW4.jpg

Lenge siden jeg har kjørt Bmw nå, men begge to fikk vell ikke noe Må ha av den første prøveturen i dag. Er jo en ganske dyr bil med det utstyret som er med. Da er det jammen mer opplevd kvalitet i den gamle A4èn, om jeg kan tørre å si det. Men på ingen måte en dårlig bil nei, super å kjøre og alt det der, men det er noe med kvaliteten på skinnet og plastikken inne i bilen som gjør at Audi stikker av med seiern der. Mer hjulstøy, knirk og knark var det også :[-X .

Vi har ei lang liste over biler vi har lyst til og ta en nærmere titt på før vi bestemmer oss, så fruen får nok nyvasket hus flere helger fremmover :-k .

( Tror jeg spretter ei flaske rødvin nå, blir god mat om en stund :yeyeye )
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Busa blogg

Legg inn av Svolp »

Meeeeeget bra bil.. Vurderte slik en selv før jeg kjøpte Qashqaien jeg hadde tidligere.. Grunnen til at det ble QQ var totalpris når alt ekstrautstyr var på plass.. BMW ble kostbar. Mange som importerer siden det blir litt mer for penga men da forsvinnet jo reklamasjon så en må jo selv se hva en vil.

Bra bil dog :yeyeye
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

( Også ble det ikke noe mer husvask på meg :yeyeye )


Det var ikke mange plussgrader i dag når jeg kjørte til Hønfoss 06.30. Men møtte en ZZR på veien, han kjente nok Pms rive i kroppen. Litt lenger utpå dagen ble det godt og varmt, og ikke noe fare for glatt vei. Tror det nesten var oppe i 16 grader midt på dagen. Har kontaktet Gms i dag og bedt dem gjøre klar sykkelen min også, er meldt så varmt vær de neste dagene.

Fikk pakke i posten en her også :thumleft
066.jpg
067.jpg

Dette ble bra det :thumleft , da er jeg nesten klar for sesongen :D
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

:mc1 :thumleft

I morgen er det den Store dagen, da blir det tur til Gjøvik for å hente Busan. ( Den sorte diamant :twisted )
Tror jeg gleder meg ja :D :D :D

Yr.no er klar i sin melding.
01d.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

Guttelarva her hjemme er blitt genial på å brette.
Han søker opp på nett og lager masse rart, har laget noen våpen som som han skyter små papir kuler med. Skulle ikke tro det var mulig, høyt forbruk av tape og papir blir det jo.

Han viste meg et par klipp av noen flinke gutter som bretter yamaha.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=ivNq8OvE ... page#t=10s[/video]

[video]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... s5EPA_ApSg[/video]


:thumleft :thumleft Busan har vært i hus ei uke nå, veldig godt og få kjørt litt igjen. Ikke blitt tid til noe turkjøring enda, men kansje en gang denne helga.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38042
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Busa blogg

Legg inn av AJ »

Busa Trond skrev:( Også ble det ikke noe mer husvask på meg :yeyeye )


Det var ikke mange plussgrader i dag når jeg kjørte til Hønfoss 06.30. Men møtte en ZZR på veien, han kjente nok Pms rive i kroppen. Litt lenger utpå dagen ble det godt og varmt, og ikke noe fare for glatt vei. Tror det nesten var oppe i 16 grader midt på dagen. Har kontaktet Gms i dag og bedt dem gjøre klar sykkelen min også, er meldt så varmt vær de neste dagene.

Fikk pakke i posten en her også :thumleft
066.jpg
067.jpg

Dette ble bra det :thumleft , da er jeg nesten klar for sesongen :D
Bilde
Ser veldig bra ut, ja! :prf
Blir en bra gjeng med slike T-shirts på Karlstad-treffet, regner jeg med ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

God påske alle sammen :vs

Ser det av værmelding, og flere som skriver inne på forumet her at det nok ikke har vært den store mc påsken i år. Samme har vært hvert for meg. men alikevel en liten tur ned på stranda nedenfor huset her i kveld med Polarisen, fint vær selv om det ikke er de helt store temperaturene. Ble en tur til Sokna på bursdag i dag ( verdens kaldeste sted ) men ikke i dag, ble jo nesten +10 i solveggen der mens jeg leste på forumet her at det var snø på sørlandet :scratch


[video]http://www.youtube.com/watch?v=SncXwoNA ... detailpage[/video]

( lang.....fredag i dag )

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Busa blogg

Legg inn av Globe »

...og der ble den videoen blokkert! :)

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

Globe skrev:...og der ble den videoen blokkert! :)
Tett snøvær Globe :-k

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Busa blogg

Legg inn av Globe »

Hmmm...

denne dukker opp:

Bilde

Svar