Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler ?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
RoJo
Innlegg: 217
Registrert: 18 okt 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Sted: Stord

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av RoJo »

Synes at de fleste hilser enten de kjører HD eller andre merker, unntaket er vel R-gutta, de har nok med seg selv ser det ut for, ja utenlandske turister på MC hilser sjelden enten de kommer fra det ene eller det andre landet eller kjører det ene eller det andre merket.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av Busa Trond »

Skal hilse :vs fra en som kjører HD her. Han hilser vist på alle som hilser og ikke hilser sier han.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av evike »

KydeX skrev:
Det er bare noe damene sier, akkurat som at vi sier "neida, rompa di er ikke for stor" ;)
NÅ ble jeg bekymra.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

ZZR-Erling

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av ZZR-Erling »

De jeg har lagt merke til som "gjengangere" som ikke hilser, er unge karer på R-sykkel som kjører opp og ned i sentrum..hehe..de bare stirrer meg inn i øya..jau jau :knegg

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av SuperMorten »

ZZR-Erling skrev:De jeg har lagt merke til som "gjengangere" som ikke hilser, er unge karer på R-sykkel som kjører opp og ned i sentrum..hehe..de bare stirrer meg inn i øya..jau jau :knegg
Kanskje de prøver å si at "Min er større enn din..." eller noe sånt.. :prop: :lol
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av Jarle »

Banditmannen skrev:
Jarle skrev:En hilsen er vell også en "beskjed" om klar bane.
Dvs ingen blålys de neste milene og ikke andre trafikkalene problemer.
Selv har jeg opplevd flere ganger å kjøre rett inn i laserkontroller uten å bli advart av møtende mc folk.
Å da snakker jeg om mc folk på Japanske og Europeiske sykler.
Å ta en hilsen for noe mer en en hilsen er vel i beste fall naivt... :-J
Man vet jo ikke hvor lenge de man møter har kjørt på samme vei, eller om de har samme oppfatning som deg ang. tegn/hilsing. ;-)

Hvis en hilsen bare er en hilsen er det vell litt merkelig å hilse på alle mc langs veien?
Da burde jo alle biler også hilse på hverandre.
Når man hilser bruker man som regel å hilse med V tegnet. Og hvis ikke V er ment som «seier», menes det ofte «fred».
Så når du kjører rett inn i en laserkontroll 2-300 meter etter å ha møtt mc’er som gir V tegnet synes jeg det blir litt feil.
Men det er min mening og min oppfatning av mc hilsen langs veien.
Heldigvis er det lov og ha forskjellige oppfatninger av hva som legges i en mc hilsen uavhengig om man er naiv eller ikke.
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av Banditmannen »

Jarle skrev:Hvis en hilsen bare er en hilsen er det vell litt merkelig å hilse på alle mc langs veien?
Da burde jo alle biler også hilse på hverandre.
Når man hilser bruker man som regel å hilse med V tegnet. Og hvis ikke V er ment som «seier», menes det ofte «fred».
Så når du kjører rett inn i en laserkontroll 2-300 meter etter å ha møtt mc’er som gir V tegnet synes jeg det blir litt feil.
Men det er min mening og min oppfatning av mc hilsen langs veien.
Heldigvis er det lov og ha forskjellige oppfatninger av hva som legges i en mc hilsen uavhengig om man er naiv eller ikke.
For all del! Ville vært kjedelig om alle var enig hele tiden! :-)
Selv tenker jeg som så at med mindre det er snakk om pumpende flat hånd under styret, velger jeg som sagt ikke å legge noe mer i en hilsen jeg mottar, en en hilsen.
Jeg vet jo ikke om den jeg møter har samme oppfatning av hilsen, eller i verste fall om han/hun er full av f*** :sk?

PS: Jeg hilser på andre med MC, bare fordi jeg selv kjører MC! :vs

ZZR-Erling

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av ZZR-Erling »

SuperMorten skrev:
ZZR-Erling skrev:De jeg har lagt merke til som "gjengangere" som ikke hilser, er unge karer på R-sykkel som kjører opp og ned i sentrum..hehe..de bare stirrer meg inn i øya..jau jau :knegg
Kanskje de prøver å si at "Min er større enn din..." eller noe sånt.. :prop: :lol
Da sliter de :lol

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av Busa Trond »

ZZR-Erling skrev:
SuperMorten skrev:
ZZR-Erling skrev:De jeg har lagt merke til som "gjengangere" som ikke hilser, er unge karer på R-sykkel som kjører opp og ned i sentrum..hehe..de bare stirrer meg inn i øya..jau jau :knegg
Kanskje de prøver å si at "Min er større enn din..." eller noe sånt.. :prop: :lol
Da sliter de :lol
Ja min er bare 1300 :redface

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av dag-zzr »

[quote="jolan"]

Noen motorsyklister føler kanskje heller ikke så stort behov for å identifisere seg med "motorsykkelbrorskapet", de bare kjører motorsykkel, og det er jo greit... De skal jo få lov til det uten at vi andre slutter å hilse på hverandre :-)


Prøver å hilse på alle som jeg møter i kjøretøy der hjelm er påbudt. Hender at jeg kjører i "andre tanker" eller har fokus på kjøringa. Da er det ikke bestandig at jeg rekker å hilse tilbake. Antar at det er den samme grunn når noen ikke hilser tilbake når jeg hilser.

At jeg skal velge å ikke hilse på enkelte fordi de kjører et bestemt fabrikat eller modell, er for meg ganske meningsløst. Jeg hilser på føreren, og det er hans/hennes valg hva de vil kjøre.

Syntes ikke HD førere skiller seg ut med å ikke å hilse (tilbake) Gidder ikke å reflektere på hem som hilser- ikke hilser tilbake.
Dem om det- det betyr ikke en drittt.

Trur at dagens MC førere representerer et "bedre" snitt av befolkningen, enn i 70-80 og 90 årene. Det er nok noe av grunnen til den noe avmålte hilsingen og brorskap følelsen.

Var på en liten rundtur i helga. Deriblant Polen. Møtte der en del polakker på motorsykler, fra gamle jawa'er, mz og annet på to hjul til nyere sykler. Felles for alle var en meget entusiastisk hilsing og vennlig kontakt ved stopp. Som i gamle dager her på berget. Virkelig moro å treffe ekte MC entusiaster.
:thumleft

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av jhn »

Jarle skrev: .... ...
Heldigvis er det lov og ha forskjellige oppfatninger av hva som legges i en mc hilsen uavhengig om man er naiv eller ikke.
Ja, men særlig lurt e det vel ikke? Da kan det bli som i ditt tilfelle, han sier "hei", og du tolker det som klar bane.
Enig med bandittmannen, det e bare pumpende hånd under styret som blir tatt som en beskjed. Alt annet blir tolket som et "hei", og intet annet.
Det skjer relativt ofte at enkelte ting blir oversett, sikkert noen fartskontroller også. Kun min feil om æ blir tatt i fartskontroll
Men til det opprinnelige spørsmålet, æ ser ikke noe system i hvem som ikke hilser, kanskje bortsett fra, som noen sa, de fargesprakende RR-gutta hilser ikke like ofte

Brukeravatar
Fantstav
Innlegg: 17
Registrert: 20 mai 2012, 19:33
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX7R 1992 & Versys 1000 2014

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av Fantstav »

Er første sommeren jeg har sykkel og gjør som jeg lærte da jeg var 18 og kjørte opp, hilse på mc man møter.
Har lagt merke til at det er rundt 35% av de jeg møter i Sarpsborg, Fredrikstad og Moss som hilser tilbake.
Fantstav
Kawasaki ZXR 750 j2 & Versys 1000

Brukeravatar
Icetruck
Innlegg: 275
Registrert: 24 mai 2012, 08:50
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Sted: Drammen (Lier)

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av Icetruck »

ZZR-Erling skrev:De jeg har lagt merke til som "gjengangere" som ikke hilser, er unge karer på R-sykkel som kjører opp og ned i sentrum..hehe..de bare stirrer meg inn i øya..jau jau :knegg
Hender jeg hilser litt for sent har jeg merket, men hvis du ser en blå plastikrakett hvis du er i drammensområdet en gang, så bare se i speilet, så ser du en liten hils :prf

edit: nå kjører jeg veldig lite i sentrum, bare så det er oppklart.. :knegg
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av Crinos »

Mener å si at dette har vert oppe som tema før også ? :-k
Men aldri så galt å ta det opp igjen, for svarene er alltid det samme som jeg har lest meg igjennom her i denne tråden! :prf

Selv kjører jeg HD og hilser alltid på alt og alle, til og med en og annen moped blir hilst på ja.. Er noe med denne "tidlig krøkes" greia.
Før, da jeg som en yppling kjøpte meg gammal harley i en alder av 18 år og ble med i bikerklubb og gode greier.. Da var det en "om å gjøre å IKKE hilse på plastraketter, fordi de liker ikke oss, og da liker ikke vi dem". Etter hvert synes jeg dette var idiotisk, så jeg begynte da å hilse på alt som kom imot.

Hender også at jeg i dag, når jeg innhenter mopeder, ligger i "convoy formasjon" med den eller de et lite stykke... Stopper dog med første lille slake oppforbakke da mopeden må slakke ned til 30 km/t fordi den ikke får lov til å ha mer juice i motren. ](*,)

Jeg kjører i Aust/Vest -agder for det meste, og føler at folk her er flinke til å hilse.
Personlig hilser jeg på veteranbiler også, men da er det ikke labben som går opp, men tommelen :thumleft
Noen av dem hilser tilbake med et salig smil.

Btw: referansen om at HD er som å kjøre trillebår med en hånd..
personen som ratter trillebåra er ikke sterk nok :lol
Spøk til side.. Er ofte jeg setter på cruise controllen og slipper rattet helt og styrer meg avgårde med å lene meg.
Før da jeg hadde apeheng og "king and queen" sadel (http://images.motorcycle-superstore.com ... n-Seat.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;) så la jeg meg pent tilbake og la beina opp i styret.. Da kunne jeg styre med å vippe litt på tærne.... Helt genialt! :prf
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3459
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hvorfor hilser ikke Harley-gutta på oss med andre sykler

Legg inn av JohnnyTh »

Nå har jeg kommet meg nesten hjem fra en liten 2000kmmrundtur i norge og svergie og har ikke merket noen tendens til at noen særskilte ikke hilser. Men husker når jeg var 2 uker på kurs så tenkte jeg; merkelig så få som hilser. Men så leser jeg jo at andre sier det ikke er sånn. Så er sikkert tilfeldig ofte. Men mulig det er flere i byene som bare har sykkel for å pendle og dermed ikke så kjent i mc miljøet og deres skikker.

Jeg hilser vanligvis ikke på mopeder, men gjør jeg det så gremmes jeg ikke over det og håper han syntes det var morro å bli hilst på.2 hjul er 2 hjul

Idag er siste økta hjem. Kragerø til Lista så får vi se om noen hilser:)

edit
Men husker når jeg var 2 uker på kurs i bergen så tenkte jeg, skulle det stå
Sist redigert av JohnnyTh den 26 jul 2012, 00:55, redigert 1 gang totalt.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar