MCsidens store tråd om Plastraketter!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38051
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av AJ »

Tror jeg kan slå fast uten heftige protester, at ingen Moto Guzzi sykler omfattes av denne plastikkrakett-kategorien...

:mk

Og det kan kanskje være like greit... :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av dag-zzr »

AJ skrev:Tror jeg kan slå fast uten heftige protester, at ingen Moto Guzzi sykler omfattes av denne plastikkrakett-kategorien...

:mk

Og det kan kanskje være like greit... :knegg
<helt enig
Moto_Guzzi_Watch_m.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38051
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av AJ »

Men det ække sikkert jeg blir noen sinke med Stelvio'en på fellesturer likevel... ;e

:prop:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av dag-zzr »

AJ skrev:Men det ække sikkert jeg blir noen sinke med Stelvio'en på fellesturer likevel... ;e

:prop:
sikkert ikke

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Kh4z3H2Rj7A[/video]

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av L-NA »

AJ skrev:Tror jeg kan slå fast uten heftige protester, at ingen Moto Guzzi sykler omfattes av denne plastikkrakett-kategorien...

:mk

Og det kan kanskje være like greit... :knegg
PROTEST....HEFTIG PROTEST
Moto Guzzi RR.jpg
Ta en kikk under høyre handa til føreren....Hva ser du??? :D :D

Jepp, bekreftes ved å Zoome inn på tank merket.. :thumleft

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av ZZR-Erling »

MV A har heftige R-sykler! F4 er jo også nydelig rent visuelt. Motor Guzzi, med kardang, tyngde og lav effekt..nei, ingen R-sykkel i min bok, like lite som BMW HP2 Sport. Det er min mening.

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av ZZR-Erling »

Tror jeg for høflighet skyld, lett kaller GTR for en sport/tourer. :prf

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av Busa Trond »

Liker det jeg leser om denne Aprilia RSV4 i tester. Feit motor og lett som en 600 :thumleft .
Har ikke prøvd den, men kun sittet på den hos forhandler. En av dem jeg har lyst til å prøve en gang :yeyeye

RSV4.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av ZZR-Erling »

Busa Trond skrev:Liker det jeg leser om denne Aprilia RSV4 i tester. Feit motor og lett som en 600 :thumleft .
Har ikke prøvd den, men kun sittet på den hos forhandler. En av dem jeg har lyst til å prøve en gang :yeyeye

RSV4.jpg
En R ja. Skal ha et særdeles bra chassie, også snasen V4. KTM RC8 er ikke helt vekk de heller, og Triumph 675!

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av Rottenikken »

images[1].jpg
Jeg mener det største framskrittet på plastrakettfronten i min tid som pilot er YAMAHA R1, ikke det at den hadde så voldsomme fartsresursser, men kjørbarheten og hvordan kreftene kom wow det var og er bra. Den kom plutselig flere hestehoder foran de andre.
2001- 2003 modellene har/hadde jeg veldig sans for.
Veien er viktigere enn målet.

Online
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3458
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg mener en plastrakett er noe som går fort, laget i Japan og masse plastik. En R sykkel er noe som er laget for å gå fort.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av Andreas »

Definisjon på hva som kan kalles R-sykkel er vell veldig enkel? Er den konstruert for, og vært brukt i baneracing, så er det en R-sykkel.

Ingen produsenter som har laget en R-modell uten å hatt som intensjon å bruke den i racing?

Plastrakettfavoritten min er forøvrig Ducati 1098R :prop:

Bilde
Sist redigert av Andreas den 09 feb 2013, 09:16, redigert 1 gang totalt.

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av ZZR-Erling »

Andreas skrev:Definisjon på hva som kan kalles R-sykkel er vell veldig enkel? Er den konstruert og vært brukt i baneracing, så er det en R-sykkel.

Ingen produsenter som har laget en R-modell uten å hatt som intensjon å bruke den i racing?

Plastrakettfavoritten min er forøvrig Ducati 1098R :prop:

Bilde
høres korrekt ut ja, enig.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av simpson »

Det som er R-sykler i dag er ofte gateverson av det de bruker i VMklassene Supersport 600 ccm og Superbike 1000 ccm.
Men så sier regelverket at trippel kan være 675 i Supersport eks. Trimup Daytona og MV Augusta F3 og 1200 for twin, eks Ducati.
Det er dette som setter dagens standarer.
Tidliger var det både 750 og 900 cmm klasser i Superbike og da hadde gsx- 750 og zx-9 osv.
Ingen tvil om at dette styrer mye av hva produsentene lager av R sykler.
Og som zzer-erling sier, passasjerer er ikke beregnet på en R sykkel, ikke store muligheten med vesker, gps fester osv heller.
En ting er vekt/effektforhold, en annen ting er geometri.
De er kun bygget for å gå fort, stoppe fort og med best mulig kjøreegenskaper. Ikke mye tanke på komfort eller praktiske løsninger, drivstofføkonomi eller andre uvesentlige ting.
Upraktisk? Tja, kanskje for Iron Butt, med fullt brukelig på langturer om du ikke er opptatt av mest mulig komfort.
Og ikke minst, hysterisk morsomme å kjøre på svingete vei. Lettsvingt, masse power og bremser som er absolutt det beste i mc-verden :thumleft

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av simpson »

L-NA skrev:har vel sån ca, ingen mulighet for å kjøre disse maskinene.
Ingen problem det vet du L-NA
Bare gi ett vink hvis du er på tur igjen så skal du gjerne få prøve min.

Svar