MCsidens store tråd om Plastraketter!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38051
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Tror jeg kan slå fast uten heftige protester, at ingen Moto Guzzi sykler omfattes av denne plastikkrakett-kategorien...
Og det kan kanskje være like greit...
Og det kan kanskje være like greit...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- dag-zzr
- Innlegg: 399
- Registrert: 18 feb 2012, 19:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
- Sted: Notodden
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
<helt enigAJ skrev:Tror jeg kan slå fast uten heftige protester, at ingen Moto Guzzi sykler omfattes av denne plastikkrakett-kategorien...
Og det kan kanskje være like greit...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38051
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Men det ække sikkert jeg blir noen sinke med Stelvio'en på fellesturer likevel...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- dag-zzr
- Innlegg: 399
- Registrert: 18 feb 2012, 19:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
- Sted: Notodden
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
sikkert ikkeAJ skrev:Men det ække sikkert jeg blir noen sinke med Stelvio'en på fellesturer likevel...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=Kh4z3H2Rj7A[/video]
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
PROTEST....HEFTIG PROTEST Ta en kikk under høyre handa til føreren....Hva ser du???AJ skrev:Tror jeg kan slå fast uten heftige protester, at ingen Moto Guzzi sykler omfattes av denne plastikkrakett-kategorien...
Og det kan kanskje være like greit...
Jepp, bekreftes ved å Zoome inn på tank merket..
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
MV A har heftige R-sykler! F4 er jo også nydelig rent visuelt. Motor Guzzi, med kardang, tyngde og lav effekt..nei, ingen R-sykkel i min bok, like lite som BMW HP2 Sport. Det er min mening.
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Tror jeg for høflighet skyld, lett kaller GTR for en sport/tourer.
- Busa Trond
- Innlegg: 2736
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Liker det jeg leser om denne Aprilia RSV4 i tester. Feit motor og lett som en 600 .
Har ikke prøvd den, men kun sittet på den hos forhandler. En av dem jeg har lyst til å prøve en gang
Har ikke prøvd den, men kun sittet på den hos forhandler. En av dem jeg har lyst til å prøve en gang
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
En R ja. Skal ha et særdeles bra chassie, også snasen V4. KTM RC8 er ikke helt vekk de heller, og Triumph 675!Busa Trond skrev:Liker det jeg leser om denne Aprilia RSV4 i tester. Feit motor og lett som en 600 .
Har ikke prøvd den, men kun sittet på den hos forhandler. En av dem jeg har lyst til å prøve en gang
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Sted: I svingen, ellers i Drammen
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
2001- 2003 modellene har/hadde jeg veldig sans for.
Veien er viktigere enn målet.
-
OnlineJohnnyTh
- Innlegg: 3458
- Registrert: 24 aug 2010, 13:20
- Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
- Sted: Lista
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Jeg mener en plastrakett er noe som går fort, laget i Japan og masse plastik. En R sykkel er noe som er laget for å gå fort.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Definisjon på hva som kan kalles R-sykkel er vell veldig enkel? Er den konstruert for, og vært brukt i baneracing, så er det en R-sykkel.
Ingen produsenter som har laget en R-modell uten å hatt som intensjon å bruke den i racing?
Plastrakettfavoritten min er forøvrig Ducati 1098R
Ingen produsenter som har laget en R-modell uten å hatt som intensjon å bruke den i racing?
Plastrakettfavoritten min er forøvrig Ducati 1098R
Sist redigert av Andreas den 09 feb 2013, 09:16, redigert 1 gang totalt.
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
høres korrekt ut ja, enig.Andreas skrev:Definisjon på hva som kan kalles R-sykkel er vell veldig enkel? Er den konstruert og vært brukt i baneracing, så er det en R-sykkel.
Ingen produsenter som har laget en R-modell uten å hatt som intensjon å bruke den i racing?
Plastrakettfavoritten min er forøvrig Ducati 1098R
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Det som er R-sykler i dag er ofte gateverson av det de bruker i VMklassene Supersport 600 ccm og Superbike 1000 ccm.
Men så sier regelverket at trippel kan være 675 i Supersport eks. Trimup Daytona og MV Augusta F3 og 1200 for twin, eks Ducati.
Det er dette som setter dagens standarer.
Tidliger var det både 750 og 900 cmm klasser i Superbike og da hadde gsx- 750 og zx-9 osv.
Ingen tvil om at dette styrer mye av hva produsentene lager av R sykler.
Og som zzer-erling sier, passasjerer er ikke beregnet på en R sykkel, ikke store muligheten med vesker, gps fester osv heller.
En ting er vekt/effektforhold, en annen ting er geometri.
De er kun bygget for å gå fort, stoppe fort og med best mulig kjøreegenskaper. Ikke mye tanke på komfort eller praktiske løsninger, drivstofføkonomi eller andre uvesentlige ting.
Upraktisk? Tja, kanskje for Iron Butt, med fullt brukelig på langturer om du ikke er opptatt av mest mulig komfort.
Og ikke minst, hysterisk morsomme å kjøre på svingete vei. Lettsvingt, masse power og bremser som er absolutt det beste i mc-verden
Men så sier regelverket at trippel kan være 675 i Supersport eks. Trimup Daytona og MV Augusta F3 og 1200 for twin, eks Ducati.
Det er dette som setter dagens standarer.
Tidliger var det både 750 og 900 cmm klasser i Superbike og da hadde gsx- 750 og zx-9 osv.
Ingen tvil om at dette styrer mye av hva produsentene lager av R sykler.
Og som zzer-erling sier, passasjerer er ikke beregnet på en R sykkel, ikke store muligheten med vesker, gps fester osv heller.
En ting er vekt/effektforhold, en annen ting er geometri.
De er kun bygget for å gå fort, stoppe fort og med best mulig kjøreegenskaper. Ikke mye tanke på komfort eller praktiske løsninger, drivstofføkonomi eller andre uvesentlige ting.
Upraktisk? Tja, kanskje for Iron Butt, med fullt brukelig på langturer om du ikke er opptatt av mest mulig komfort.
Og ikke minst, hysterisk morsomme å kjøre på svingete vei. Lettsvingt, masse power og bremser som er absolutt det beste i mc-verden
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Ingen problem det vet du L-NAL-NA skrev:har vel sån ca, ingen mulighet for å kjøre disse maskinene.
Bare gi ett vink hvis du er på tur igjen så skal du gjerne få prøve min.