Kjøreutstyr: kjøpte katta i sekken

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Kjøreutstyr: kjøpte katta i sekken

Legg inn av fikse »

AJ skrev:Noen få mil i vanlig høstregnvær (ikke akkurat monsunregn...) med kjøreklær fra HELD, tekstilbukse- og jakke, har (endelig...?) overbevist meg om at det ikke blir mer HELD på meg. Ble ikke mange km. i regn for jeg ble våt både her og der :sk?
Til og med lavprismerket ALIVE fra http://www.sharkspeed.no" onclick="window.open(this.href);return false; holder bedre regnvannet på utsiden enn det HELD gjør.
I tillegg har den tyske produsenten (som får klærne laget i Pakistan...) svakheter med glidelåser og festepunkter til innerfóret på jakka. Sømmene derimot ser ut til å være solide.
Men totalt sett er ikke kvaliteten på nivå¨med det jeg forventer av en produsent som dette.

Blir nytt kjøreutstyr i løpet av høsten.
Jakten på noe bedre er allerede i gang...
Jøss, og Held som skal være så bra?

Kan iallfall bekrefte at Klim Latitude holder seg potte tett, uten å bli klam. Har hatt endel vann fra oven kombinert med relativt høy temp, her i Bergensområdet. Og Klim Latitude-dressen holder virkelig det den lover. Ikke at dressen er perfekt, det er litt småplukk som litt vel små borrelåsfester flere steder, en trykknapp-låsning nederst på bena som jeg ikke forstår logikken i, og glidelåsen som skal låse jakke og bukse sammen er veldig liten og klønete plassert. Men likevel er dette småplukk i den store sammenheng. YKK glidelåser. Synes å huske at jeg fant en lapp med "Made in China", uten at jeg finner noen sammenheng.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Sted: Telemark

Re: Kjøreutstyr: kjøpte katta i sekken

Legg inn av LoneRider »

Jeg kjørte tur-retur Bergen i konstant regn med jakke og bukse fra Biltema uten antydning til lekkasje noe sted. Er også like helt etter velten jeg hadde for noen uker siden. Anbefales!

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Kjøreutstyr: kjøpte katta i sekken

Legg inn av Snikendeugle »

Dainese P. Tompsk d dry buksen, og KTM HQ Adventure jakken min er ikke vanntett for en skit i mer enn 20 min i regn, tops.
Jakka er noe rare greier.. Skryter på seg vanntette glidelås lommer, men hva er det godt for når selve lomma er som en svamp..

(Jakka er kun vanntett fra litt over magen og opp, så den er ikke så katastrofisk sammenlignet med Dainese svampen av en bukse)

Her snakker vi bukse til 2000,- og jakke til litt over 5000,-

Føler seg litt snurt da ja :))) har ikke giddet å styre med garantiklager enda, men neste sesong blir det ihvertfall innkjøp av litt KLIM utstyr.

Sent from my Galaxy Nexus
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23147
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjøreutstyr: kjøpte katta i sekken

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har nettopp kjøpt meg Klim Latitude jakke og bukse (Tror det var fikse som anbefalte meg dette?) og er strålende fornøyd så langt. :)

Jeg har dog ikke testet den i regnvær ennå, men kjørte over 20 mil her om dagen (øvekjørte) og jeg synes den var veldig behagelig å ha på seg. Jeg hadde ingenting annet enn t-skjorteunder og den holdt meg mer enn var nok på hele turen og vi hadde kun ett par småstopp på under 3min.

Det eneste jeg biter meg litt merke i er de doble knappene man fester buksen med i livet. Dem fungerer veldig bra nå, men hvis disse blir like "slappe" og "glipphendte" som de knappene jeg hadde i kjøreskole buksa, så er dem ikke mye tess spør du meg. Det er jo kun de to knappene som holder buksa oppe, og hvis ikke dem sitter, så detter buksa av. Jeg vet at man kan feste jakken til buksa slik at buksa kan holdes oppe på den måten, men lykke til med å feste den glidlåsen! :)

Når man strammer buksen med disse stroppene på hver side, så vil jo "stresset" på disse knappene øke ytterligere og jeg har for meg (som på kjøreskoledressen) at selve strammingen vil få knappene til å gå fra hverandre på sikt.
Men det kan jo være at knappene i denne buksa er av høyere kvalitet enn den dressen jeg hadde på kjøreskolen som forøvrig var av et ukjent merke.

Støvlene jeg kjøpte (TCX X-Miles) er helt topp og det samme er hanskene (Alpinestars 365). Hjelmen er også knall. (Schuberth C3 Pro) :)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Kjøreutstyr: kjøpte katta i sekken

Legg inn av fikse »

Tipper jeg tar en tur til et syverksted for å få satt på noe borrelås litt her og der, spesielt nede på benet. Selv om knappen virker til å være OK nå, er de tungvindte. Ikke lett å treffe med knappen når en har kledd seg opp med ryggskinne, hansker og hjelm.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23147
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjøreutstyr: kjøpte katta i sekken

Legg inn av Bjerknez »

fikse skrev:Tipper jeg tar en tur til et syverksted for å få satt på noe borrelås litt her og der, spesielt nede på benet. Selv om knappen virker til å være OK nå, er de tungvindte. Ikke lett å treffe med knappen når en har kledd seg opp med ryggskinne, hansker og hjelm.
Ikke dumt det med borrelås, men ingenting slår en skikkelig robust knapp. De knappene nederst på beinet ser jeg ikke noe problem med. Jeg klarte vertfall fint å knppe på disse.
Er det forresten noen garanti på Klim dressen angående knapper etc.?

Gjør jo ikke noe å sende denne inn for reparasjon etter hver sesong hvis det er noe skader... (så sant man ikke kjører vinterstid da så klart).

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 726
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Kjøreutstyr: kjøpte katta i sekken

Legg inn av JanK »

I stede for å kjøpe veldig dyre mc regnklær som aldri holder det de lover anbefaler jeg kvalitets (arbeids) regnklær utenpå vanlig mc utstyr. Jeg kjører året rundt her, ofte er det monsunregn i vinterhalvåret, men jeg er alltid knusktørr.

Rull sammen og legg i en ryggsekk eller topp/sideboks.

http://www.aalesund-oljeklede.no/?page=7&cat=5_1
:thumleft
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

Online
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3458
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Kjøreutstyr: kjøpte katta i sekken

Legg inn av JohnnyTh »

JanK skrev:I stede for å kjøpe veldig dyre mc regnklær som aldri holder det de lover anbefaler jeg kvalitets (arbeids) regnklær utenpå vanlig mc utstyr. Jeg kjører året rundt her, ofte er det monsunregn i vinterhalvåret, men jeg er alltid knusktørr.

Rull sammen og legg i en ryggsekk eller topp/sideboks.

http://www.aalesund-oljeklede.no/?page=7&cat=5_1
:thumleft
Arbeidsregnklær tar somregel mye plass. Jeg har en jofama regndress som fungerer helt ypperlig. Men etter at jeg kjøpte meg Rukka så har jeg ikke hatt behov for den, bortsett fra når det er kaldt.

Noen nevnte tidligere i tråden at Rukka hadde for lite ventilering, og det er riktig at det er lite. Men jeg brukte ArmaS'en min på turen til Tyrkia i sommer og den fungerte helt fint selv over 30 grader. Når det passerte 35 grader derimot så ble den veldig varm.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Kjøreutstyr: kjøpte katta i sekken

Legg inn av Snikendeugle »

Apropo katta i sekken og KTM jakka mi.. Glidelås "håndtaket" (i mangel på bedre ord), knakk rett og slett av når jeg tok på meg jakken idag, ikke på noen særlig spesiell måte. :) Så nå er det temmelig umulig å få brukt glidelåsen med hansker på.
Blir nok litt klaging hos forhandler på onsdag..
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38052
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kjøreutstyr: kjøpte katta i sekken

Legg inn av AJ »

Snikendeugle skrev:Apropo katta i sekken og KTM jakka mi.. Glidelås "håndtaket" (i mangel på bedre ord), knakk rett og slett av når jeg tok på meg jakken idag, ikke på noen særlig spesiell måte. :) Så nå er det temmelig umulig å få brukt glidelåsen med hansker på.
Blir nok litt klaging hos forhandler på onsdag..
Dette opplever jeg til stadighet, at glidelås-drageren knekker. Kona mener selvfølfgelig at feilen ligger hos meg... :roll
Jeg derimot, mener at kvaliteten på mange glidelåser er under enhver kritikk og at de tåler veldig lite.
Rart at ikke YKK, som anerkjent japansk (mener jeg å vite...?) glidelåsprodusent, ikke sørger for å bruke bedre materiale i disse dragerne (håndtakene) som stadig vekk ryker. Virker som at de fleste er laget av et slags annenrangs porøst metal som er lite robust, når det komemr til stykket... :sk?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Kjøreutstyr: kjøpte katta i sekken

Legg inn av Snikendeugle »

Porøst metall beskrev den godt, ja. Lagde meg en substitutt glidelås dragger med en binders, som garantert holder bedre :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38052
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kjøreutstyr: kjøpte katta i sekken

Legg inn av AJ »

Her er løsningen :-) :

http://www.zlideon.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Har også vært nevnt i en annen tråd inne.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Kjøreutstyr: kjøpte katta i sekken

Legg inn av evike »

fikse skrev:Tipper jeg tar en tur til et syverksted for å få satt på noe borrelås litt her og der, spesielt nede på benet. Selv om knappen virker til å være OK nå, er de tungvindte. Ikke lett å treffe med knappen når en har kledd seg opp med ryggskinne, hansker og hjelm.
På et eller annet vis må jeg jo bevise at jeg har kunnskaper og ferdigheter jeg også. Om så ikke tekniske mht. motorsykkelmekking, så vet jeg ihvertfall utmerket godt hvordan jeg syr på borrelåser og har det rette utstyret for å gjøre det. Sånn sett har jeg fungert som syverksted for ganske mange.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Svar