Engangsavgift på mc ned 30%

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Engangsavgift på mc ned 30%

Legg inn av L-NA »

Klikket inn på FINN, da en urimelig god pris var oppgitt på en ny sykkel. Men er det for godt til å være sant, så er det for godt til å være sant :-)

Ref, nederst i annonse teksten

"Prisen forutsetter at engangsaviften blir som i forslaget til statsbudskjett.
Pris kr 229900,"
:-)

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Engangsavgift på mc ned 30%

Legg inn av ojda »

L-NA skrev:Klikket inn på FINN, da en urimelig god pris var oppgitt på en ny sykkel. Men er det for godt til å være sant, så er det for godt til å være sant :-)

Ref, nederst i annonse teksten

"Prisen forutsetter at engangsaviften blir som i forslaget til statsbudskjett.
Pris kr 229900,"
:-)

Humm! 1290`n ja :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Engangsavgift på mc ned 30%

Legg inn av L-NA »

ojda skrev:
L-NA skrev:Klikket inn på FINN, da en urimelig god pris var oppgitt på en ny sykkel. Men er det for godt til å være sant, så er det for godt til å være sant :-)

Ref, nederst i annonse teksten

"Prisen forutsetter at engangsaviften blir som i forslaget til statsbudskjett.
Pris kr 229900,"
:-)

Humm! 1290`n ja :lol
Naai. ....foreløpig så er det no Stelvio som definitivt er mest aktuell....men men...skal aldri sei aldri :-)

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Engangsavgift på mc ned 30%

Legg inn av Orion »

Spent på om Ducati Scrambler vil gå ned i pris. Har ingen hast, så venter med å bestille sykkel til dette er avgjort. 803cc, 55kw, 75hp. 129.000,- for "grunnmodellen". Hadde ikke gjort noe om den sank noen tusen :D


Sent from my iPod touch using Tapatalk

tobbelobb
Innlegg: 10
Registrert: 09 okt 2014, 10:35
Motorsykkelen din: 4-5 stykker :-)

Re: Engangsavgift på mc ned 30%

Legg inn av tobbelobb »

L-NA skrev:Klikket inn på FINN, da en urimelig god pris var oppgitt på en ny sykkel. Men er det for godt til å være sant, så er det for godt til å være sant :-)

Ref, nederst i annonse teksten

"Prisen forutsetter at engangsaviften blir som i forslaget til statsbudskjett.
Pris kr 229900,"
:-)
Ja de fikk avgifts kalkulatoren av meg pr mail, som er postet på forumet her, da jeg ville ha meg en 390 som sto fin og klar i lokalene der.
Den er nå min!
390 "detter" jo 9600 i pris hvis dette går i orden (noe som jeg forøvrig håper på , men ikke er 100% på)

Flott at de skjønner at vi kjøpere følger med og at vi vet NØYAKTIG prisredusksjonen med denne flotte kalkulatoren!
Høsten er da tiden for "gambling" kjøp ;-)

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Engangsavgift på mc ned 30%

Legg inn av L-NA »

tobbelobb skrev:
L-NA skrev:Klikket inn på FINN, da en urimelig god pris var oppgitt på en ny sykkel. Men er det for godt til å være sant, så er det for godt til å være sant :-)

Ref, nederst i annonse teksten

"Prisen forutsetter at engangsaviften blir som i forslaget til statsbudskjett.
Pris kr 229900,"
:-)
Ja de fikk avgifts kalkulatoren av meg pr mail, som er postet på forumet her, da jeg ville ha meg en 390 som sto fin og klar i lokalene der.
Den er nå min!
390 "detter" jo 9600 i pris hvis dette går i orden (noe som jeg forøvrig håper på , men ikke er 100% på)

Flott at de skjønner at vi kjøpere følger med og at vi vet NØYAKTIG prisredusksjonen med denne flotte kalkulatoren!
Høsten er da tiden for "gambling" kjøp ;-)
:thumleft

Jeg er redd dette forslaget til avgift lettelse er en av de postene som blir ofret for å få Venstre og Krf med på budsjettet...

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Engangsavgift på mc ned 30%

Legg inn av Banditmannen »

L-NA skrev:Jeg er redd dette forslaget til avgift lettelse er en av de postene som blir ofret for å få Venstre og Krf med på budsjettet...
Håper du tar feil, men jeg er også redd dette fort kan bli en "brikke" de ofrer i spillet... :-k

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Engangsavgift på mc ned 30%

Legg inn av L-NA »

Banditmannen skrev:
L-NA skrev:Jeg er redd dette forslaget til avgift lettelse er en av de postene som blir ofret for å få Venstre og Krf med på budsjettet...
Håper du tar feil, men jeg er også redd dette fort kan bli en "brikke" de ofrer i spillet... :-k
Ja det håper jeg også... :-)

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Engangsavgift på mc ned 30%

Legg inn av Intruder »

Synes folk som har råd til MC bør tåle denne utgifta,jeg :redface ...men er antagelig en 1 % er der også.. :lol :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Engangsavgift på mc ned 30%

Legg inn av L-NA »

Intruder skrev:Synes folk som har råd til MC bør tåle denne utgifta,jeg :redface ...men er antagelig en 1 % er der også.. :lol :prop:
Selvfølgelig må vi tåle det :-) på lik linje med alle andre avgifter som vi må tåle for å opprettholde byråkratiet vårt... :redface ... Skal jo tross alt leve alle byråkratene som Jens og gjengen fikk ansatt..... og dei også må jo ha råd til MC -slik som alle oss andre....Skulle bare mangle....ja .... :-)å

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Engangsavgift på mc ned 30%

Legg inn av jhn »

L-NA skrev:
Intruder skrev:Synes folk som har råd til MC bør tåle denne utgifta,jeg :redface ...men er antagelig en 1 % er der også.. :lol :prop:
Selvfølgelig må vi tåle det :-) på lik linje med alle andre avgifter som vi må tåle for å opprettholde byråkratiet vårt... :redface ... Skal jo tross alt leve alle byråkratene som Jens og gjengen fikk ansatt..... og dei også må jo ha råd til MC -slik som alle oss andre....Skulle bare mangle....ja .... :-)å
Klart det hadde vært fint om alt av avgifter plutselig forsvant, men det finnes jo andre ting her i landet som kanskje kunne vært tatt tak i før man reduserer luksusavgifter .... eller kanskje ikke ... de har jo legalisert segway, så engangsavgiften er vel det siste hindret på veien mot et perfekt samfunn?

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: Engangsavgift på mc ned 30%

Legg inn av 929rr »

jhn skrev: Klart det hadde vært fint om alt av avgifter plutselig forsvant, men det finnes jo andre ting her i landet som kanskje kunne vært tatt tak i før man reduserer luksusavgifter .... eller kanskje ikke ... de har jo legalisert segway, så engangsavgiften er vel det siste hindret på veien mot et perfekt samfunn?
Tja, syns jeg alerede betaler endel i inteksskatt og moms og diverse andre avgifter jeg, er mc avgiften en luxus avgift?
Kansje ok og kutte i endel unødvendig utgifter, isteden for og flå folk som gidder og jobbe.
Men her er det jo blitt en styggdom og jobbe og tene penger, så da er det jo klart at når en legger seg opp en liten slant til og kjøpe seg noe en har lyst på, da er det jo rett og rimlig at staten indrar dette til beste for fellesskapet :evil

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Engangsavgift på mc ned 30%

Legg inn av L-NA »

jhn skrev:
L-NA skrev:
Intruder skrev:Synes folk som har råd til MC bør tåle denne utgifta,jeg :redface ...men er antagelig en 1 % er der også.. :lol :prop:
Selvfølgelig må vi tåle det :-) på lik linje med alle andre avgifter som vi må tåle for å opprettholde byråkratiet vårt... :redface ... Skal jo tross alt leve alle byråkratene som Jens og gjengen fikk ansatt..... og dei også må jo ha råd til MC -slik som alle oss andre....Skulle bare mangle....ja .... :-)å
Klart det hadde vært fint om alt av avgifter plutselig forsvant, men det finnes jo andre ting her i landet som kanskje kunne vært tatt tak i før man reduserer luksusavgifter .... eller kanskje ikke ... de har jo legalisert segway, så engangsavgiften er vel det siste hindret på veien mot et perfekt samfunn?
Uff ja, tenke om noen synes det er gøy med Segway, og da kjører rundt på disse vederstyggeligheter uten avgift...slik som jeg har sett at de gjør i mange andre land. Enkelte land har de jo nytte av disse segwayene også, bla. på flyplasser, sykehus, etc. Og så kunne det jo i det minste laget litt mer regler og forskrifter slik at vi kunne fått fø på enda noen dyre byråkrater. Hadde jo sett finere ut på Arbeidsledighet statistikken også det. Nei, moro uten avgift - det vil vi ikke ha noe av -blant vanlige folk. Men, men skal ikke klage vi har det jo godt her i landet, tross av månelandinger på Mongstad og politikkere som glemmer noen ti talls millioner rundt om i "kroker og krer".... Beklager :redface Nå glemmer vi dette tullet med reduserte avgifter, så kan vi heller snakke om noe hyggelig :-) , slik som skattelistenne som er komet ut i dag :-). legger jo en liten demper på at naboen kan se at jeg er inne og kikker på inntekten hans, men vi kan da ihvertfall kose oss med å snakke dritt om alle det millionærene og milliardærene som avisene gleder oss med å henge ut :-) . kolonnen hvor vi ser alle millionene det tross alt betaler i skatt, den driter vi i, men har Dere sett den formuen da gitt..... ;-)

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Engangsavgift på mc ned 30%

Legg inn av Intruder »

[video][/video]L-N-A

Skattelistene som er kommet i dag har ingen ting med engangsavgiften å gjøre.der får du nok lage en annen diskusjonsplattform.... :knegg

og hvis halvparten av de dobbeltarbeidende familier nøyde seg med ei lønn så ville antallet arbeidssøkere bli langt mindre.....men så var det at den ene part i disse tilfelle måtte ha trygd å leve av.....
Den som kaster den første sten...


OG mange av disse millionærene med losjebakgrunn og genser,nikkers og alpelue er jo de samme som er så ivrige på OL og annen dritt,eneste nedtur for dem hadde vel blitt at Knogen skulle stått foran dem på tribuna.. :evil
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Engangsavgift på mc ned 30%

Legg inn av SuperMorten »

Dette blir en smule OT, men hva hvis f.eks Røkke bare ga f.. og lot Aker gå nedenom og hjem? Han (som eier av Aker) holder 30.000 mann i jobb. Og det skal vi være glade for, mener jeg. Og hvis han ikke får lov til å fortsette med det (og får lov til å tjene penger), tar han med seg hele dritten til et lavkostland og så ser vi ikke mer til verken han eller arbeidsplassene
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar