NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av jhn »

poulet_cavalier skrev:
jhn skrev:
LordShaft skrev:Hvor mange her inne sliter med å skifte dekk på bilen sin? Hvor mange har reserve dekk i bilen? Hvor mange har startkabler, og hvor mange ganger har du hatt motorhavari som ikke har vært relatert til flatt batteri?
I mine øyner er NAF medlemskap helt unødvendig. Du betaler for noe som er helt unødvendig. De fleste er dekket i forsikring og om du en gang skulle være maks uheldig eller er en jævlig kløne.... Koster det deg 500,- å få hjelp.

Note 4
Helt enig ... NAF er på mange måter overflødig. Jeg ser på NMCU litt på samme måte. Jeg ser egentlig ikke noe kjempebehov for de heller. Føler ikke at jeg trenger noen organisasjon som jobber spesielt for meg som motorsyklist.

Jeg synes også at det er litt råflott av NMCU å ta æren for at det ikke ble pkk ... de sier jo selv på hjemmesiden at regjeringen også var motstandere av pkk
NMCU har ihvertfall jobbet aktivt for å oppnå konkrete ting for motorsyklister: fri fra bompenger, lov til å kjøre i kollektivfelt, pkk, wire-rekkverk m.m. Veiboka til NAF kan jeg godt klare meg uten.
Joda, veiboka klarer jeg også meg uten, akkurat som medlemsbladet og bibelen fra NMCU ... papyrus er vel stort sett unødvendig i disse dager.
Bompenger, kollektivfelt og wire-rekkverk er ikke stort for min del, jeg må kjøre minst en dag for å finne noen av disse.
Bompenger og kollektivfelt er vel i stor grad personlige fordeler for de som bor i de tettest befolkede områder, og har lite med trafikksikkerhet å gjøre.
Kom til å tenke på at jeg betalte 70,- pr bompassering i 13 år, på mc. Altså ikke fri passering.
Om NMCU ønsker mere gjennomslagskraft bør de prøve å lokke til seg flere medlemmer ved å tilby noe som flere har nytte av.
Jeg synes jo at litt mange har et litt glorifisert syn på NMCU, det er tross alt en navlebeskuende organisasjon med en helt marginal påvirkningskraft

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av jhn »

kjellv skrev:
jhn skrev:
LordShaft skrev:Hvor mange her inne sliter med å skifte dekk på bilen sin? Hvor mange har reserve dekk i bilen? Hvor mange har startkabler, og hvor mange ganger har du hatt motorhavari som ikke har vært relatert til flatt batteri?
I mine øyner er NAF medlemskap helt unødvendig. Du betaler for noe som er helt unødvendig. De fleste er dekket i forsikring og om du en gang skulle være maks uheldig eller er en jævlig kløne.... Koster det deg 500,- å få hjelp.

Note 4
Helt enig ... NAF er på mange måter overflødig. Jeg ser på NMCU litt på samme måte. Jeg ser egentlig ikke noe kjempebehov for de heller. Føler ikke at jeg trenger noen organisasjon som jobber spesielt for meg som motorsyklist.

Jeg synes også at det er litt råflott av NMCU å ta æren for at det ikke ble pkk ... de sier jo selv på hjemmesiden at regjeringen også var motstandere av pkk
Jeg skjønner ikke helt hva du sikter til når du henviser til NMCU sin hjemmeside jhn.
Jeg fulgte prosessen med svært stor interesse mens den pågikk, og selv om jeg jobber hos en forhandler var jeg veldig imot forslaget. NMCU var en del av denne prosessen, og var nok de i Norge som bidro til at regjeringen tok en fast holdning imot.
Den store kampen foregikk i EU parlamentet, der sterke krefter i lobbyen kjempet for innføring. Manipulering av tallmateriale var utbredt på ja-siden, der de mente det store antallet dødsulykker blant MC-trafikanter kunne reduseres kraftig ved innføring av tvungen PKK. Det var vanskelig å argumentere imot. Vi som kjører mc selv skjønner ut i fra det vi ser at løsningen på problemet ikke ligger her, men blant det store flertall som ikke kjører mc virket det fornuftig.
Her er et lite notat fra NMCU sin skryteliste av hva de har oppnådd:
Jeg må jo innrømme at jeg ikke fulgte godt med, men når man leser hva som sies her inne og ellers rundt omkring, kan man fort få inntrykk av at NMCU egenhendig og alene stoppet pkk.
Var regjeringen i utgangspunktet positiv til forslaget, for så å bli omvendt av NMCU?

Men ikke misforstå, jeg er ikke motstander NMCU, jeg mener bare de kunne vært mye bedre.
Siden flere av de største sakene de har jobbet med ikke angår meg ser jeg ingen store grunner til å melde meg inn.

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av mekkern »

jhn skrev: Jeg synes jo at litt mange har et litt glorifisert syn på NMCU, det er tross alt en navlebeskuende organisasjon med en helt marginal påvirkningskraft
Selv sitter du som en "ødemarksnisse" og ikke har kontakt med resten av landet bortsett fra at du da har betalt "bompassering på mc" hvilket da sikkert er en strekning det var ferje tidligere? Men det ER det mulig å ha et historisk perspektiv på mer enn et par år..
Hadde ingen jobbet for de "få motorsykkelistene" her i landet hadde du antaglig ikke hatt lov til å kjøre 2hjuling nå. ELLER du hadde betalt samme årsavgift som bil-betalt i alle bommer og forbud m "lanesplitting" og kollektivfelt, ingen tilhengermulighet eller vært tillat å utskifte deler selv.
Vi (jeg og flere jeg kjenner) som bor steder med flere kjøretøy enn rein er intresserte i utformingen av veier og sidebeskyttelse som tar hensyn til oss på 2 hjul.

å påstå at det er :navlebeskuende organisasjon med en helt marginal påvirkningskrafter litt pussig når de faktisk blir tatt med på råd og det sitter egne utvalg (MC-Forum) i fylkene innen Statens Vegvesen med fylkesrepresentanter fra NMCU.

Vil si at i forhold til NAF (og deres store medlemsmasse) har de faktisk oppnådd mye.
OK -så får du ikke så mye "pengefordeler hvert år" men litt er det(halv årsavgift dekker forresten mer enn kontigenten) -også til og med hvis du skal kjøpe en bruktsykkel og er litt usikker på det tekniske:http://nmcu.org/teknisk-tilstandsrapport

Tror det er deg(jhn) som er navlebeskuende og uten påvirkningskraft mot myndighetene i denne saken.
Ps-Er bare vanlig nmcu medlem
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av kjellv »

jhn skrev:
kjellv skrev:
jhn skrev:
LordShaft skrev:Hvor mange her inne sliter med å skifte dekk på bilen sin? Hvor mange har reserve dekk i bilen? Hvor mange har startkabler, og hvor mange ganger har du hatt motorhavari som ikke har vært relatert til flatt batteri?
I mine øyner er NAF medlemskap helt unødvendig. Du betaler for noe som er helt unødvendig. De fleste er dekket i forsikring og om du en gang skulle være maks uheldig eller er en jævlig kløne.... Koster det deg 500,- å få hjelp.

Note 4
Helt enig ... NAF er på mange måter overflødig. Jeg ser på NMCU litt på samme måte. Jeg ser egentlig ikke noe kjempebehov for de heller. Føler ikke at jeg trenger noen organisasjon som jobber spesielt for meg som motorsyklist.

Jeg synes også at det er litt råflott av NMCU å ta æren for at det ikke ble pkk ... de sier jo selv på hjemmesiden at regjeringen også var motstandere av pkk
Jeg skjønner ikke helt hva du sikter til når du henviser til NMCU sin hjemmeside jhn.
Jeg fulgte prosessen med svært stor interesse mens den pågikk, og selv om jeg jobber hos en forhandler var jeg veldig imot forslaget. NMCU var en del av denne prosessen, og var nok de i Norge som bidro til at regjeringen tok en fast holdning imot.
Den store kampen foregikk i EU parlamentet, der sterke krefter i lobbyen kjempet for innføring. Manipulering av tallmateriale var utbredt på ja-siden, der de mente det store antallet dødsulykker blant MC-trafikanter kunne reduseres kraftig ved innføring av tvungen PKK. Det var vanskelig å argumentere imot. Vi som kjører mc selv skjønner ut i fra det vi ser at løsningen på problemet ikke ligger her, men blant det store flertall som ikke kjører mc virket det fornuftig.
Her er et lite notat fra NMCU sin skryteliste av hva de har oppnådd:
Jeg må jo innrømme at jeg ikke fulgte godt med, men når man leser hva som sies her inne og ellers rundt omkring, kan man fort få inntrykk av at NMCU egenhendig og alene stoppet pkk.
Var regjeringen i utgangspunktet positiv til forslaget, for så å bli omvendt av NMCU?

Men ikke misforstå, jeg er ikke motstander NMCU, jeg mener bare de kunne vært mye bedre.
Siden flere av de største sakene de har jobbet med ikke angår meg ser jeg ingen store grunner til å melde meg inn.
Neida, NMCU kan ikke ta æren for at tvungen PPK for moped og MC ikke ble innført. Men uten deres langvarige og store innsats hadde nok heller ikke den Norske regjeringen tatt standpunkt i saken.
Avgjørelsen ble tatt i EU parlamentet, til slutt en kompromissløsning som vel egentlig ikke har satt et definitivt punktum i saken. Hadde dette blitt vedtatt der, så hadde ordningen også blitt innført her i landet enten vi ville eller ikke.
Nå risikerer vi at det blir innført i 2022, dersom det ikke blir gjennomført trafikksikkerhetstiltak som tydelig reduserer ulykkene i årene framover. Derfor er det svært viktig at vi har ei tøff vaktbikkje som NMCU i disse årene som kan kjempe vår sak.
Veistandard, trygge midtdelere på motorveier, mc-vennlige underkjøringshindre på autovern i ulykkesutsatte svinger og veistrekninger kan være effektive tiltak. Men det er vår aktive bruk av http://nmcu.org/veifelleskjema som er det viktigste. Det er vi som kjører veiene på to hjul som best ser hva som er farlig! Disse opplysningene kan være viktige for å få ned ulykkesstatistikkene.
Ellers er det vel slik at verken du eller jeg har veldig stort personlig utbytte av mange av sakene som er kjempet fram. Vi bor ikke slik geografisk til i landet at det betyr noe med bomavgifter, kollektivfelt osv. Men enkelte av sakene er av veldig stor betydning, også for oss. Om ikke annet å unngå innføring av PKK.
Hvilke problemer ville du møtt om du måtte møte opp hos et godkjent MC-verksted eller en trafikkstasjon hvert år eller annethvert år for PKK? Mange ville ha svært lang vei dit, og kanskje også måtte møte opp en gang til for etterkontroll dersom feil ble avdekket.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av jhn »

mekkern skrev:
jhn skrev: Jeg synes jo at litt mange har et litt glorifisert syn på NMCU, det er tross alt en navlebeskuende organisasjon med en helt marginal påvirkningskraft
Selv sitter du som en "ødemarksnisse" og ikke har kontakt med resten av landet bortsett fra at du da har betalt "bompassering på mc" hvilket da sikkert er en strekning det var ferje tidligere? Men det ER det mulig å ha et historisk perspektiv på mer enn et par år..
Hadde ingen jobbet for de "få motorsykkelistene" her i landet hadde du antaglig ikke hatt lov til å kjøre 2hjuling nå. ELLER du hadde betalt samme årsavgift som bil-betalt i alle bommer og forbud m "lanesplitting" og kollektivfelt, ingen tilhengermulighet eller vært tillat å utskifte deler selv.
Vi (jeg og flere jeg kjenner) som bor steder med flere kjøretøy enn rein er intresserte i utformingen av veier og sidebeskyttelse som tar hensyn til oss på 2 hjul.
Mekkern min gode mann, til tross for at jeg er en ødemarksnisse, og bor i et fylke med mere rein enn mc, så har jeg rimelig god kontakt med resten av landet, sannsynligvis vel så god som du har.
Mener du NMCU er de rette å takke for at mc er lovlig, eller lanesplitting? Da gir man de litt mere ære enn de fortjener. Forbud mot mc ble vel foreslått av en svenske i Sverige, og lanesplitting har kanskje også vært foreslått å forby, men begge deler har vel i realiteten aldri vært veldig aktuelt. Det blir daglig foreslått mye rart fra mange hold, men det aller meste forsvinner ut i intet
mekkern skrev: å påstå at det er :navlebeskuende organisasjon med en helt marginal påvirkningskrafter litt pussig når de faktisk blir tatt med på råd og det sitter egne utvalg (MC-Forum) i fylkene innen Statens Vegvesen med fylkesrepresentanter fra NMCU.
Tja, kanskje det. Men av og til "spisser" jeg utsagnene mine en smule ... akkurat som du
mekkern skrev: Vil si at i forhold til NAF (og deres store medlemsmasse) har de faktisk oppnådd mye.
OK -så får du ikke så mye "pengefordeler hvert år" men litt er det(halv årsavgift dekker forresten mer enn kontigenten) -også til og med hvis du skal kjøpe en bruktsykkel og er litt usikker på det tekniske:http://nmcu.org/teknisk-tilstandsrapport

Tror det er deg(jhn) som er navlebeskuende og uten påvirkningskraft mot myndighetene i denne saken.
Ps-Er bare vanlig nmcu medlem
Halv årsavgift er jo flott, ingen tvil om det ... uten at jeg kan si det spiller en stor rolle når man ser på hele mc-budsjettet
Jeg har nok ikke så stor påvirkningskraft, det har du rett i, men jeg synes ikke selv jeg er så veldig navlebeskuende. Men slike ting er alltid mere synlig for utenforstående, sånn som du er i forhold til meg f.eks, og jeg er i forhold til NMCU ... så kanskje vi har rett begge to?
PS Jeg er bare et vanlig ex-medlem

ZZR-Erling

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Se min signatur ;-)

Jeg har vel vært sammenhengende medlem i godt over 20 år nu.
Vi må IKKE se oss blinde på fordeler ala billige dekk, olje osv, men tenke litt lenger enn det..

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av Banditmannen »

ZZR-Erling skrev:Se min signatur ;-)

Jeg har vel vært sammenhengende medlem i godt over 20 år nu.
Vi må IKKE se oss blinde på fordeler ala billige dekk, olje osv, men tenke litt lenger enn det..
Takk for tipset! :thumleft
Har herma etter deg. :-)

ZZR-Erling

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Banditmannen skrev:
ZZR-Erling skrev:Se min signatur ;-)

Jeg har vel vært sammenhengende medlem i godt over 20 år nu.
Vi må IKKE se oss blinde på fordeler ala billige dekk, olje osv, men tenke litt lenger enn det..
Takk for tipset! :thumleft
Har herma etter deg. :-)

:thumleft

Brukeravatar
Episk
Innlegg: 31
Registrert: 14 apr 2014, 18:35
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675. 2009 mod.
Sted: Sør-Trøndelag

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av Episk »

SuperMorten skrev:
Man FÅR ikke veihjelp i forsikringen. Man må betale for det.. :knegg

Jo, NAF-MC er 175 pr år, men uansett, i mitt tilfelle med 3 kjøretøy som kan berges to ganger pr år uten egenandel. Hvor mange ganger pr å trenger folk flest bergingsbil? Hvor mye koster veihjelpsdelen i forsikring, og hva er evt egenandel der? Jeg har ikke veihjelp i min forsikring, da dette ikke er nødvendig. Aner ikke hva det måtte koste.
I tillegg så gjør NAF samme jobben for bilister, som NMCU gjør for MC-folket..


Dine 3 kjøretøy kan ikke berges 2 ganger pr år. Det er medlemet som kan berges 2 ganger pr år. Den er viktig å huske, mange som ringer NAF og vil ha bilen hentet da datteren/sønnen/vennen lånte bilen din og fikk motorstopp e.l.
Hos meg med Jernbanepersonalets bank og forsikring er egenandelen på 375,- Da må jeg trenge hjelp 3 ganger pr år før jeg sparer noe på og bli medlem hos NAF.

Når det kommer til hva NAF gjør for billister... Har de egentlig gjort noe som helst de siste 10 åra?
Vi får bommer trødd nedover hue på oss, bensin og diesel prisen stiger og stiger. Veidekket er som i ett u-land 50 år tilbake i tid osv osv.
Det eneste jeg ser til NAF er en og annen annonse i avisa hvor de kommenterer vinter/sommerdekk eller uttaler seg om hvor forferdelig det er med alle disse utendlandske vogntoga som durer gjennom landet vårt med utslitte dekk. Men det skjer ikke noe?

Men for all del, skal ikke kritisere NAF for mye jeg. Var en konge arbeidsplass, trivdes meget godt der.
It was a great time. I can't remember it, but I'll never forget it!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av jhn »

ZZR-Erling skrev:Se min signatur ;-)

Jeg har vel vært sammenhengende medlem i godt over 20 år nu.
Vi må IKKE se oss blinde på fordeler ala billige dekk, olje osv, men tenke litt lenger enn det..
Neida, gjør jo ikke det, men det ble jo diskutert hva NMCU kunne gjort for å få flere medlemmer, og da ble det foreslått slike medlemsfordeler.
Den eneste fordelen NMCU har gitt meg er halv årsavgift, ellers merker jeg ingenting. Jeg har aldri sett en sving med disse underskinnene, jeg må i alle fall kjøre 60 mil for å finne kollektivfelt,,
og bomringer har vi heller ikke.
Om NMCU ønsker flere medlemmer, bør de prøve å finne noe forlokkende for de som bor et stykke unna de mest trafikkerte områdene også.
Men jeg har jo vært medlem, jeg også ... kanskje 4-5 år til sammen over en 20 årsperiode

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av SuperMorten »

LordShaft skrev:Hvor mange her inne sliter med å skifte dekk på bilen sin? Hvor mange har reserve dekk i bilen? Hvor mange har startkabler, og hvor mange ganger har du hatt motorhavari som ikke har vært relatert til flatt batteri?
I mine øyner er NAF medlemskap helt unødvendig. Du betaler for noe som er helt unødvendig. De fleste er dekket i forsikring og om du en gang skulle være maks uheldig eller er en jævlig kløne.... Koster det deg 500,- å få hjelp.

Note 4
Da skjønner jeg at du ikke er medlem. Fritt valg selvsagt. Fordelen, slik jeg ser det, er at medlemskapet følger meg og ikke bilen. Uansett hvilket kjøretøy jeg vil ha hjelp med. Jeg og fattern var på tur, og på E6 i nærheten av Hjerkinn, merket vi at lysa ble dårlige. Det var natt, og det bare glødet. Jeg ringer NAF, og de kom med en gang. Vi skjønte at det var ladinga, og lysa fortalte oss at batteriet var tomt også. Gammel dieselbil heldigvis, så vi holdt varmen. En times tid så var vi henta.
Søstra mi hadde et vrak uten skilt som skulle flyttes fra A til B. Jeg ringte NAF og de tok jobben. Ingen egenandel. Gjorde dog en avtale med søster om at hun skulle få betale egenandelen min, hvis jeg skulle trenge NAF etter de to gratis-bergingene.

I tillegg kan du se litt ekstra på bensinpumpene neste gang du fyller. Der er det sammen med Visa, MasterCard, og alle de andre kortene, bilde av NAF-logoen. NAF har avtaler om rabatter. Ihvertfall på Statoil (vet at Statoil ikke er bra nok for mange).
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av SuperMorten »

Episk skrev:
Dine 3 kjøretøy kan ikke berges 2 ganger pr år. Det er medlemet som kan berges 2 ganger pr år. Den er viktig å huske, mange som ringer NAF og vil ha bilen hentet da datteren/sønnen/vennen lånte bilen din og fikk motorstopp e.l.
Hos meg med Jernbanepersonalets bank og forsikring er egenandelen på 375,- Da må jeg trenge hjelp 3 ganger pr år før jeg sparer noe på og bli medlem hos NAF.
Selvsagt, men hvor mange ganger trenger man hjelp i løpet av et år? Jeg jobber ikke hos NSB, og takke f.. for det.. :lol
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av JohnnyTh »

SuperMorten skrev:
LordShaft skrev:Hvor mange her inne sliter med å skifte dekk på bilen sin? Hvor mange har reserve dekk i bilen? Hvor mange har startkabler, og hvor mange ganger har du hatt motorhavari som ikke har vært relatert til flatt batteri?
I mine øyner er NAF medlemskap helt unødvendig. Du betaler for noe som er helt unødvendig. De fleste er dekket i forsikring og om du en gang skulle være maks uheldig eller er en jævlig kløne.... Koster det deg 500,- å få hjelp.

Note 4
Da skjønner jeg at du ikke er medlem. Fritt valg selvsagt. Fordelen, slik jeg ser det, er at medlemskapet følger meg og ikke bilen. Uansett hvilket kjøretøy jeg vil ha hjelp med. Jeg og fattern var på tur, og på E6 i nærheten av Hjerkinn, merket vi at lysa ble dårlige. Det var natt, og det bare glødet. Jeg ringer NAF, og de kom med en gang. Vi skjønte at det var ladinga, og lysa fortalte oss at batteriet var tomt også. Gammel dieselbil heldigvis, så vi holdt varmen. En times tid så var vi henta.
Søstra mi hadde et vrak uten skilt som skulle flyttes fra A til B. Jeg ringte NAF og de tok jobben. Ingen egenandel. Gjorde dog en avtale med søster om at hun skulle få betale egenandelen min, hvis jeg skulle trenge NAF etter de to gratis-bergingene.

I tillegg kan du se litt ekstra på bensinpumpene neste gang du fyller. Der er det sammen med Visa, MasterCard, og alle de andre kortene, bilde av NAF-logoen. NAF har avtaler om rabatter. Ihvertfall på Statoil (vet at Statoil ikke er bra nok for mange).


Den der veihjelpen er da strengt tatt ikke noe bra argument for å være medlem. Du har brukt det to ganger. Hvis du har veihjelp inkludert i forsikringen -som mange av oss har- så hadde det kostet 1000kr for disse to assistansene. Altså det samme som et års medlemskap i NAF. Mulig du ikke har veihjelp i forsikringen men jeg har og jeg kan ikke velge det bort.

Faktisk så har jeg ingen egenandel ved behov for veihjelp i utlandet. Uten at det betyr så mye. Det er jo sjeldent man trenger denne hjelpen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har sagt hva jeg mener opp til flere ganger i denne tråden og føler ikke jeg har noe mer å tillegge. De fleste av dere er ikke enige med meg virker det som og det er helt greit.
Nå er det nattan her :thumleft

Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Sted: Oslo

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av mammut89 »

jeg er medlem av NAF og NAF MC Oslo

og her er mine grunner til at jeg er medlem

1. Veihjelp i europa
2. rabatt på hoteller
3. rabatt på leiebil
3. rabatt på rustløserkurs
4. mcturer, for eksempel naf mc oslo sin 25årsjubileumstur til alpene i sommer
5. verksted med no-mar dekkskifter
6. klubbkvelder hver torsdag noen ganger med besøk og presentasjoner av interessante personer
, for eksempel har vi hatt Ullevålseter på besøk.

og lista er nok lenger..

Det er individuelt hvilke tilbud man benytter seg av men man må vurdere helheten
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

Svar