Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23238
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Tidspunkt for avreise?

Legg inn av Bjerknez »

Joda... vi tar det litt på sparket. jeg blir nok med seru. kan jo ikek la denne sjansen gå fra meg, hehe.

Men min tanke er uansett at jeg vil heller kjøre på en tørr riksvei 9, enn en våt riksvei 41.

Dog vurderer jeg å ta Horten fergen over fjorden og møte dere i Kongsberg. Grunnen til dette er at jeg er veldig lei den Oslofjord veien samt transportetappen fra Fredrikstad mot denne. Tar jeg Horten fergen over så får jeg flottere veier også. Men gir et fullstendig svar i løpet av dagen. Uansett såp har jeg SMS kontakt med deg Tommas under veis :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23238
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Tidspunkt for avreise?

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:
Toven skrev:Kan ikke skjønne dere liker 41, har de asfaltert den etter jeg kjørte der sist :-k :P :p

9'ern nedover te Evje er helt fantastisk, natur messig :prf

Skal man henge på Street Triple, så merker man knapt dumper eller dårlig asfalt!

Men lenge siden jeg kjørte 9, så da gjør vi kanskje det da ;-)
Haha... jeg tror jaggu meg du har glemt hvilket råskinn av en sykkel du kjører Tommas! :lol

Du bør ha både krefter og erfaring nok til å etterlate meg som en prikk i speilet på den doningen :-)å

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Tidspunkt for avreise?

Legg inn av Olav K »

9'ern nedover Setesdal er jo dritakjedelig, de ma ha laget noen av de lengste rettstrekkene i hele landet der, de siste årene.... Men det er vel ikke noen bedre alternativer enda, før Suleskarsvegen åpner den 20 mai.
Misunner dere denne turen!!

og om Tommas skal bruke kreftene i den sykkelen fullt ut, vil han raskt etterlate det meste som en prikk i bakspeilet. inkludert sitt eget førerkort :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38113
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Tidspunkt for avreise?

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev:Joda... vi tar det litt på sparket. jeg blir nok med seru. kan jo ikek la denne sjansen gå fra meg, hehe.
Husk MCsiden banneret!
Kunne vært artig med bannerbilder fra denne turen, ikke minst fra Lindesnes :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Toven

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Tidspunkt for avreise?

Legg inn av Toven »

Joa, svingmessig er vel 41 bettre, men det holdt for meg å kjøre den èn gang fra Tveitsund opp til Vrådal. Så mye hopping og smelling gidder jeg ikke igjen :lol
Syntes 9ern var kjempefin, nå hadde jeg riktignok ikke "need for speed" så jeg nøyt natyyyyyren i solskinnet :knegg

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3459
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Tidspunkt for avreise?

Legg inn av JohnnyTh »

Har dere planlagt Lista tur på Lørdagen?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23238
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Tidspunkt for avreise?

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev:
Bjerknez skrev:Joda... vi tar det litt på sparket. jeg blir nok med seru. kan jo ikek la denne sjansen gå fra meg, hehe.
Husk MCsiden banneret!
Kunne vært artig med bannerbilder fra denne turen, ikke minst fra Lindesnes :thumleft .
Skal prøve og huske på det AJ :thumleft

Jeg kjører jo ikke en doning slik som deg med masse plass til overs og må pakke lett. Selv om ikke dette banneret tar så alt for mye plass så skal det nå uansett stappes inn ett sted. Hadde vert MYE enklere og laget ett slikt MCsiden vannmerke som man kunne legge til bildene i etterkant i stede for dette banneret. Men jada.. jeg skal ta det med AJ :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23238
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Tidspunkt for avreise?

Legg inn av Bjerknez »

Kanskje oppdatere listen over de som blir med kanskje?

Den ser vel foreløpig slik ut:

- Tommas
- Tommas' kompis
- Ojda
- Ashland
- Bjerknez
- ZnirlN (fredag til lørdag)
- Cutless (muligenskanskje?)

Venter svar fra Cutless, og jeg har fjernet freddy123 fra listen.

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Tidspunkt for avreise?

Legg inn av Ashland »

Bjerknez skrev:
AJ skrev:
Bjerknez skrev:Joda... vi tar det litt på sparket. jeg blir nok med seru. kan jo ikek la denne sjansen gå fra meg, hehe.
Husk MCsiden banneret!
Kunne vært artig med bannerbilder fra denne turen, ikke minst fra Lindesnes :thumleft .
Skal prøve og huske på det AJ :thumleft

Jeg kjører jo ikke en doning slik som deg med masse plass til overs og må pakke lett. Selv om ikke dette banneret tar så alt for mye plass så skal det nå uansett stappes inn ett sted. Hadde vert MYE enklere og laget ett slikt MCsiden vannmerke som man kunne legge til bildene i etterkant i stede for dette banneret. Men jada.. jeg skal ta det med AJ :thumleft
Skulle du skorte veldig på plass hr. B kjører jeg nok med topp boksen nedover. Er evt litt plass der...

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23238
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Tidspunkt for avreise?

Legg inn av Bjerknez »

Ashland skrev:
Bjerknez skrev:
AJ skrev:
Bjerknez skrev:Joda... vi tar det litt på sparket. jeg blir nok med seru. kan jo ikek la denne sjansen gå fra meg, hehe.
Husk MCsiden banneret!
Kunne vært artig med bannerbilder fra denne turen, ikke minst fra Lindesnes :thumleft .
Skal prøve og huske på det AJ :thumleft

Jeg kjører jo ikke en doning slik som deg med masse plass til overs og må pakke lett. Selv om ikke dette banneret tar så alt for mye plass så skal det nå uansett stappes inn ett sted. Hadde vert MYE enklere og laget ett slikt MCsiden vannmerke som man kunne legge til bildene i etterkant i stede for dette banneret. Men jada.. jeg skal ta det med AJ :thumleft
Skulle du skorte veldig på plass hr. B kjører jeg nok med topp boksen nedover. Er evt litt plass der...
Da booker jeg plass til en sixpack med pils hos deg Ashland! :thumleft

Tenkte å kjøre direkte mot Konsberg jeg da og møte dem der. Skal vi kjøre sammen dit?
Jeg orker ikke å kjøre den Oslofjord veien mot Drammen... Så får vi jo en kaffe på fergen også :thumleft

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Tidspunkt for avreise?

Legg inn av ojda »

Blir Lier på meg, men det sier seg vel nesten selv :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Tidspunkt for avreise?

Legg inn av Tommas »

ojda skrev:Blir Lier på meg, men det sier seg vel nesten selv :lol
:lol

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Tidspunkt for avreise?

Legg inn av ojda »

Tommas skrev:
ojda skrev:Blir Lier på meg, men det sier seg vel nesten selv :lol
:lol
Ja missforstå meg rett, det er koselig med Bastøyferga. :P :p
Men da slipper jeg i hverfall maset til Bjerknez de timene :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Tidspunkt for avreise?

Legg inn av Ashland »

Bjerknez skrev:
Ashland skrev:
Bjerknez skrev:
AJ skrev:
Bjerknez skrev:Joda... vi tar det litt på sparket. jeg blir nok med seru. kan jo ikek la denne sjansen gå fra meg, hehe.
Husk MCsiden banneret!
Kunne vært artig med bannerbilder fra denne turen, ikke minst fra Lindesnes :thumleft .
Skal prøve og huske på det AJ :thumleft

Jeg kjører jo ikke en doning slik som deg med masse plass til overs og må pakke lett. Selv om ikke dette banneret tar så alt for mye plass så skal det nå uansett stappes inn ett sted. Hadde vert MYE enklere og laget ett slikt MCsiden vannmerke som man kunne legge til bildene i etterkant i stede for dette banneret. Men jada.. jeg skal ta det med AJ :thumleft
Skulle du skorte veldig på plass hr. B kjører jeg nok med topp boksen nedover. Er evt litt plass der...
Da booker jeg plass til en sixpack med pils hos deg Ashland! :thumleft

Tenkte å kjøre direkte mot Konsberg jeg da og møte dem der. Skal vi kjøre sammen dit?
Jeg orker ikke å kjøre den Oslofjord veien mot Drammen... Så får vi jo en kaffe på fergen også :thumleft
Det går bra six-pack'en går fint vedsiden av porteren min :thumleft
Moss - Horten høres veldig bra ut! Skyr helst Oslofjord tunnellen om mulig. Når og hvor skal vi møtes hr. B?

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Tidspunkt for avreise?

Legg inn av Tommas »

Vi møter dere her 0945 (Shell Kongsberg):

https://goo.gl/maps/AQ5Xh


Så møter jeg Ojda på Esso 0900:

https://goo.gl/maps/ASW5t

Svar