The Tob

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: The Tob & Beistet - Videoklipp fra Ringen

Legg inn av Voodoodoo »

Den løfter jo hele tia den Busa'n din. Min ligger stort sett godt nedpå, ikke er jeg noen kløpper til å balansere den på ett hjul heller så d er kanskje like greit..

Aldri feil med Ringen... er der selv om ca 28 døgn :thumleft
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Videoklipp fra Ringen

Legg inn av TBI81 »

Voodoodoo skrev:Den løfter jo hele tia den Busa'n din. Min ligger stort sett godt nedpå, ikke er jeg noen kløpper til å balansere den på ett hjul heller så d er kanskje like greit..

Aldri feil med Ringen... er der selv om ca 28 døgn :thumleft
Lett på tå for å værra så tung :knegg
Det høres ikke feil ut! Skulle gjerne tatt en tur dit igjen snart altså. Trenger treninga ..
Tror det blir norge i år, men man vet aldri. Få se om det kanskje kan bli en svipptur iløpet av sommeren/høsten :-)

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: The Tob & Beistet - Vi er igang!

Legg inn av Busa Trond »

Tøøøøft..... Lett lurt den Busan din ja :prf
Sist jeg snakket med Globe så sa han at du hadde noe snutter på lur.

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: The Tob & Beistet - Videoklipp fra Ringen

Legg inn av MH434 »

Ser gøy ut å kjøre på ringen! Men skjønner nesten ikke at folk tørr, av det jeg har sett og hørt, så har jo ikke folk respekt for hverandres liv utpå der.. :sk? Detta er for viderekomne, det er ikke jeg!
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Vi er igang!

Legg inn av TBI81 »

Busa Trond skrev:
Tøøøøft..... Lett lurt den Busan din ja :prf
Sist jeg snakket med Globe så sa han at du hadde noe snutter på lur.
Spørmålet er hvem som blir lurt :knegg Har stadig noen snutter på lur - skal få rotet sammen litt mer fra den turen snart :-)

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: The Tob & Beistet - Videoklipp fra Ringen

Legg inn av Voodoodoo »

MH434 skrev:Ser gøy ut å kjøre på ringen! Men skjønner nesten ikke at folk tørr, av det jeg har sett og hørt, så har jo ikke folk respekt for hverandres liv utpå der.. :sk? Detta er for viderekomne, det er ikke jeg!
Det er ikke så ille som det kan se ut for. Hvis man er litt selektiv med når en kjører ut så kan en få fine runder i fred og ro.
Skal nedover i slutten av mnd. men da er det åpent torsd-sønd og erfaringsmessig pleier det å være jævla mye trafikk så jeg får se hvor mange runder det blir. går vel for et par tre ved åpning på morran og så et par tre på kvelden før stengetid.
Har en tendens til å bli for villt der på slike helger. Mye unge gutter med slitne oppjazza biler og baneerfaring fra Playstation er en sikker oppskrift på ulykker.

Regner det så står jeg heller og ser på.

Om en er fersk er det ideelle å få en av de som kjører flaggvakt(marshal) til å tegne spor. De kan ruta i blinde og guider der rundt på 9min. uten at du finner det dramatisk. De veit også om hver eneste oljeprikk og hvor det er fare.

Ringen er fantastisk artig å kjøre på men egner seg ikke til å teste grenser, til det finnes det baner med sandfeller.

Blir visst nye tider nå med 100% kameradekning, automatisk varslingsanlegg og transponder på alle kjøretøy som varsler ved ulykke. Får bare håpe det ikke går utover turistkjøringa.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Videoklipp fra Ringen

Legg inn av TBI81 »

MH434 skrev:Ser gøy ut å kjøre på ringen! Men skjønner nesten ikke at folk tørr, av det jeg har sett og hørt, så har jo ikke folk respekt for hverandres liv utpå der.. :sk? Detta er for viderekomne, det er ikke jeg!
De fleste er greie, men det er litt forskjellig utpå der og er jo daglige ulykker så man bør kjøre med litt margin og hode. Mange som jager bestetiden og lar det gå litt ut over manerene for å si det slik. Den BMW'en som kom forbi meg på høyresiden i videoen feks (man skal kjøre forbi på venstre) - Den hadde ikke jeg fått med meg at var der så skvatt skikkelig. Tok meg igjen (fort) på nedbremsingen inn mot svingen. Skulle ikke vært mye mer satsing fra hans side, og uoppmerksomhet fra min side, før det kunne gått ille. Det ble noen rolige svinger etter den gitt..

Annet fint eksempel som jeg så:
golf.JPG
Golf som tutende dundrer forbi en Kawa som er på vei forbi to biler. Kawaen ble presset mellom bilene rett før svingen.
Ufin manøver rett og slett ..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: The Tob & Beistet - Vi er igang!

Legg inn av Voodoodoo »

TBI81 skrev:
Busa Trond skrev:
Tøøøøft..... Lett lurt den Busan din ja :prf
Sist jeg snakket med Globe så sa han at du hadde noe snutter på lur.
Spørmålet er hvem som blir lurt :knegg Har stadig noen snutter på lur - skal få rotet sammen litt mer fra den turen snart :-)
Dreva om mye den sykkelen.. La merke til speedoet nå og ikke F om den går så jævli mye bedre enn min :scratch
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: The Tob & Beistet - Videoklipp fra Ringen

Legg inn av Voodoodoo »

TBI81 skrev:
MH434 skrev:Ser gøy ut å kjøre på ringen! Men skjønner nesten ikke at folk tørr, av det jeg har sett og hørt, så har jo ikke folk respekt for hverandres liv utpå der.. :sk? Detta er for viderekomne, det er ikke jeg!
De fleste er greie, men det er litt forskjellig utpå der og er jo daglige ulykker så man bør kjøre med litt margin og hode. Mange som jager bestetiden og lar det gå litt ut over manerene for å si det slik. Den BMW'en som kom forbi meg på høyresiden i videoen feks (man skal kjøre forbi på venstre) - Den hadde ikke jeg fått med meg at var der så skvatt skikkelig. Tok meg igjen (fort) på nedbremsingen inn mot svingen. Skulle ikke vært mye mer satsing fra hans side, og uoppmerksomhet fra min side, før det kunne gått ille. Det ble noen rolige svinger etter den gitt..

Annet fint eksempel som jeg så:
golf.JPG
Golf som tutende dundrer forbi en Kawa som er på vei forbi to biler. Kawaen ble presset mellom bilene rett før svingen.
Ufin manøver rett og slett ..
Desverre har det blitt mer og mer av det der, det er enkelte som inni sitt eget primitive lille hode er på billøp og kjører deretter. Turistkjøring er turistkjøring og skal ha plass til alle. Irriterer meg no jævlig over de som blir forbanna på de som kjører sakte fordi de ødelegger rundetider osv. Er det rundetider de jager så finnes det lukkede banedager for slikt. Greit nok å gasse bra på men det nytter ikke å bli forbanna på de som ikke gjør det.

De som kjører sakte har også en jobb å gjøre. først og fremst mht. plassering og speil. Ingen vits i å legge seg i idealsporet når en rusler rundt innafor norske fartsgrenser. Da er det bare å holde høyre og ha blinklyset på.

Klassisk eksempel på turist som ikke skjønner hvor han bør plassere seg på ca. 0:20 her:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=kwVJyjOoVM0[/video]
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Vi er igang!

Legg inn av TBI81 »

Voodoodoo skrev:
TBI81 skrev:
Busa Trond skrev:
Tøøøøft..... Lett lurt den Busan din ja :prf
Sist jeg snakket med Globe så sa han at du hadde noe snutter på lur.
Spørmålet er hvem som blir lurt :knegg Har stadig noen snutter på lur - skal få rotet sammen litt mer fra den turen snart :-)
Dreva om mye den sykkelen.. La merke til speedoet nå og ikke F om den går så jævli mye bedre enn min :scratch
Det høres da rar ut .. Skal være orginal dreving altså. Har aldri hatt av framdrevet så kan ikke garantere det, men med utfra hva gearingcommander sier om utvekslingen så er det klin orginalt. Jeg SKAL derimot dreve om nå til +3 bak. Med speedohealer, selvsagt. Når det er sagt så er det jo litt feilvisning - har vel 290 på toppen av 5-giret når speedometeret viser 300 blank.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Videoklipp fra Ringen

Legg inn av TBI81 »

Voodoodoo skrev:
TBI81 skrev:
MH434 skrev:Ser gøy ut å kjøre på ringen! Men skjønner nesten ikke at folk tørr, av det jeg har sett og hørt, så har jo ikke folk respekt for hverandres liv utpå der.. :sk? Detta er for viderekomne, det er ikke jeg!
De fleste er greie, men det er litt forskjellig utpå der og er jo daglige ulykker så man bør kjøre med litt margin og hode. Mange som jager bestetiden og lar det gå litt ut over manerene for å si det slik. Den BMW'en som kom forbi meg på høyresiden i videoen feks (man skal kjøre forbi på venstre) - Den hadde ikke jeg fått med meg at var der så skvatt skikkelig. Tok meg igjen (fort) på nedbremsingen inn mot svingen. Skulle ikke vært mye mer satsing fra hans side, og uoppmerksomhet fra min side, før det kunne gått ille. Det ble noen rolige svinger etter den gitt..

Annet fint eksempel som jeg så:
golf.JPG
Golf som tutende dundrer forbi en Kawa som er på vei forbi to biler. Kawaen ble presset mellom bilene rett før svingen.
Ufin manøver rett og slett ..
Desverre har det blitt mer og mer av det der, det er enkelte som inni sitt eget primitive lille hode er på billøp og kjører deretter. Turistkjøring er turistkjøring og skal ha plass til alle. Irriterer meg no jævlig over de som blir forbanna på de som kjører sakte fordi de ødelegger rundetider osv. Er det rundetider de jager så finnes det lukkede banedager for slikt. Greit nok å gasse bra på men det nytter ikke å bli forbanna på de som ikke gjør det.

De som kjører sakte har også en jobb å gjøre. først og fremst mht. plassering og speil. Ingen vits i å legge seg i idealsporet når en rusler rundt innafor norske fartsgrenser. Da er det bare å holde høyre og ha blinklyset på.

Klassisk eksempel på turist som ikke skjønner hvor han bør plassere seg på ca. 0:20 her:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=kwVJyjOoVM0[/video]
Off, den der var nære på!

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Videoklipp fra Ringen

Legg inn av TBI81 »

Oh, wheeelieee?
beisting.jpg
Er det nå det er på tide å gire?

Dette er selvsagt i forbindelse med banekjøring i langtvekkistan.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Videoklipp fra Ringen

Legg inn av TBI81 »

Da har jeg rotet sammen noen flere actionklipp fra det store utland! Dvs Tyskland 8)
[video]https://www.youtube.com/watch?v=TAVZtF9q-xE[/video]
:prop:

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: The Tob & Beistet - Videoklipp fra Ringen

Legg inn av LordShaft »

Hahaha bra bakhjulsvillig den sykkelen din :thumleft

Note 3

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Videoklipp fra Ringen

Legg inn av TBI81 »

LordShaft skrev:Hahaha bra bakhjulsvillig den sykkelen din :thumleft
Lett som fuglen, vet du :knegg

Svar