kjellv skrev:
En pubrunde i Fredrikstad sammen med Bjerknez på fredagskvelden var også en av helgas store begivenheter. Dette kan også anbefales
Vi skulle nok aller helst tatt en runde på flere pub'er og kanskje spesielt til Havnelageret som skal ha rundt 180 forskjellige ØL-slag på menyen. Men siden du stablet deg rundt på krykker så var det nok tryggest og finne et vannhull ikke alt for langt fra hotellet, hehe.
Uansett en veldig hyggelig kveld med både karaoke og diverse andre orginaliterer
Dette må helt klart gjentas, men da kanskje aller helst inne på en hytte på vestlandet med sykkelen stående på utsiden
kjellv skrev:
En pubrunde i Fredrikstad sammen med Bjerknez på fredagskvelden var også en av helgas store begivenheter. Dette kan også anbefales
Vi skulle nok aller helst tatt en runde på flere pub'er og kanskje spesielt til Havnelageret som skal ha rundt 180 forskjellige ØL-slag på menyen. Men siden du stablet deg rundt på krykker så var det nok tryggest og finne et vannhull ikke alt for langt fra hotellet, hehe.
Uansett en veldig hyggelig kveld med både karaoke og diverse andre orginaliterer
Dette må helt klart gjentas, men da kanskje aller helst inne på en hytte på vestlandet med sykkelen stående på utsiden
kjellv skrev:
En pubrunde i Fredrikstad sammen med Bjerknez på fredagskvelden var også en av helgas store begivenheter. Dette kan også anbefales
Vi skulle nok aller helst tatt en runde på flere pub'er og kanskje spesielt til Havnelageret som skal ha rundt 180 forskjellige ØL-slag på menyen. Men siden du stablet deg rundt på krykker så var det nok tryggest og finne et vannhull ikke alt for langt fra hotellet, hehe.
Uansett en veldig hyggelig kveld med både karaoke og diverse andre orginaliterer
Dette må helt klart gjentas, men da kanskje aller helst inne på en hytte på vestlandet med sykkelen stående på utsiden
En utmerket plan
Er med på den jeg også
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Akkurat nå laster jeg ned siste versjon med gratis oppdateringer av Europakartet til gode, gamle Garmin Zumo 220, som jeg har og som fortsatt funker helt utmerket.
Greit å ha en denne lille praktiske GPS'en med ekstra batteri og det hele som en solid back-up til TomTom'en.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Nettopp spist en bedre biffmiddag og følger akkurat nå med håndballkamp mellom Norge og Montenegro i kvinnenes håndball-VM.
Vinner Norge, tro... ?
Andre omgang nettopp startet...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Fant ingen til og fra lapper til julegavene sånn i umiddelbar nærhet. Så da lagde jeg likesågodt kjapt noen selv...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Har leeenge fått påminnelse om å oppgradere til Windows 10 og i dag tar jeg steget. Jeg liker det ikke da jeg av erfaring har opplevd problemer tidligere ved andre oppgraderinger. Men en dag må jeg vel uansett gjøre det, så hvorfor ikke i dag....
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Har hatt windows 7 proffesional helt siden den kom og har aldri hatt problemer, så jeg håper ikke 10'ern skuffer meg heller. Jeg håper også at ikke dem har gjemt bort snarveiene til de litt mer avanserte funksjonene som msconfig etc. Jeg liker å ha litt styring selv på hva som skjer i bakgrunnen.
Bjerknez skrev:Har leeenge fått påminnelse om å oppgradere til Windows 10 og i dag tar jeg steget. Jeg liker det ikke da jeg av erfaring har opplevd problemer tidligere ved andre oppgraderinger. Men en dag må jeg vel uansett gjøre det, så hvorfor ikke i dag....
image.jpeg
Har selv Windows 7 og fornøyd med det. Men har prøvd å oppdatere til 10 flere ganger siden påminnelsen i systemgjørnet trigget meg til å gjøre det.
Men oppdateringen mislyktes hver gang. Så nå har jeg fjernet alle de "plagsomme" KB filene, men noe henger nok igjen fortsatt for jeg får med ujevne mellomrom opp denne oppdatering mislykket meldingen i Windows Update vinduet...
Så det er noe jeg åpenbart ikke har fått fjernet...
Har til og med laget egen registernøkkel med verdi 1 på at jeg ikke ønsker å oppdatere OS'et. Heller ikke det ser ut til å hjelpe... .
Har 10'ern på en annen PC her hjemme og kan ikke si annet enn at det funker helt fint på den.
Men på hovedPC'en, gode gamle Samsung R730 med 17" skjerm og hvor jeg har byttet tastaturet tre ganger allerede de årene jeg har hadde den, lar jeg 7'ern regjere videre så lenge det er liv i maskineriet .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering