xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av kjellv »

kjellv skrev:Her et Kappa sine
6.625,- for sidekoffertene 33L ink fester
10.760,- for komplett touringpakke med 53L toppboks
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: xyvind's logg [Henter snart en Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av RuneMC »

Grattis.

Og om jeg får gi et råd (ift videoen som gir meg et anslag på kreftene i denne sykkelen) - så er det at forbikjøringer også må øves opp gradvis. Du blir ikke verdensmester på forbikjøring fordi du har massevis av krefter - alt bør øves i passelige porsjoner. Øvelse gjør mester. Svinger nevner jeg ikke engang, der setter fysikken begrensninger og det vil du oppdage om du kommer for "hot" inn mot en sving.

Har forøvrig ikke tall på hvor mange biler jeg har tutet på denne sesongen som bare saktner og stopper opp for så å svinge venstre uten å blinke. ](*,)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Henter snart en Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av xyvind »

Ambro skrev:Gratulerer så mye med sykkelen!
Tusen takk! :thumleft
sankyo skrev:Grattis med ny sykkel, så absolutt et spennende valg.
Bor i Oslo øst og er tilbake fra en ferietur i uke 35. Dersom været tillater det kan vi gjerne ta oss en kveldstur en gang etter det.
Hei, takk. Tar gjerne en tur! Bare å sende meg en pling :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Henter snart en Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av xyvind »

RuneMC skrev:Grattis.

Og om jeg får gi et råd (ift videoen som gir meg et anslag på kreftene i denne sykkelen) - så er det at forbikjøringer også må øves opp gradvis. Du blir ikke verdensmester på forbikjøring fordi du har massevis av krefter - alt bør øves i passelige porsjoner. Øvelse gjør mester. Svinger nevner jeg ikke engang, der setter fysikken begrensninger og det vil du oppdage om du kommer for "hot" inn mot en sving.

Har forøvrig ikke tall på hvor mange biler jeg har tutet på denne sesongen som bare saktner og stopper opp for så å svinge venstre uten å blinke. ](*,)
Takker. Fint at du nevner det. Jeg anser meg selv som veldig forsiktig på veien, spesielt når jeg ikke kjenner kjøretøyet. Eller, jeg er ikke så forsiktig, men etterstreber å være helt korrekt til enhver tid. Er dog ikke vant til å ha et overskudd av krefter, som Tracer til dels har. Så det kreves helt klart øvelse og timer i salen for å bli "ett" med sykkelen. Anser ikke meg selv som verdensmester, men er perfeksjonist og ganske kontrollfreak :redface Så jeg er ofte ganske frustrert når andre trafikanter ikke bruker blinklys eller plasserer seg feil. Mitt "knep" er å alltid holde god avstand til de foran.

I fjor sommer holdt jeg på å kjøre baki en bil på vei til jobb. Var trøtt som bare det og begynte å se på instrumentene på sykkelen. Det var noe jeg grubla på. Idet jeg løfter blikket igjen har trafikken stoppet opp og jeg var på vei til å kollidere, men stoppet med noen millimeter klaring til bilen foran. Hittil min værste "nesten-ulykke". Viktig å holde blikket oppe og holde avstand :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Henter snart en Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av xyvind »

Elolz skrev:Gratulerer med ny sykkel! Håper og tror du blir fornøyd med denne! :prf
Takk! Tror dette blir veldig gøy :prf kjøre mye :thumleft

Toven

Re: xyvind's logg [Henter snart en Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av Toven »

Grattis da! :prf

Får da moddet den litt og satt særpreg på denne og :D

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: xyvind's logg [Henter snart en Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av Fsva »

Gratulerer med heftig sykkel. :-)
Jeg måtte jo sjekke ut sykkelen på youtube, og jeg likte det jeg så :)
Skikkelig sporty tourer :-)
https://www.youtube.com/watch?v=YjzH470emmo" onclick="window.open(this.href);return false;

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Henter snart en Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av xyvind »

Toven skrev:Grattis da! :prf

Får da moddet den litt og satt særpreg på denne og :D
Takk :thumleft Ja, vi får se om det blir noe modding. Tror jeg nøyer meg med vindskjerm og varmeholker muligens kofferter i første omgang. Tail tidy er jeg ikke helt avhengig av, men kanskje neste år. Tror det finnes et Arrow-anlegg som ikke koster så mye til den. Det kan også hende kommer.. Men nå har jeg ihvertfall lyst til å kjøre mye ut sesongen :prf
Fsva skrev:Gratulerer med heftig sykkel. :-)
Jeg måtte jo sjekke ut sykkelen på youtube, og jeg likte det jeg så :)
Skikkelig sporty tourer :-)
https://www.youtube.com/watch?v=YjzH470emmo" onclick="window.open(this.href);return false;
Takker. Ja jeg skal ut på bakhjulet på torsdag, i 170, kun iført småsko :lol Noen førere kan vel dra hva som helst på bakhjulet på den måten.

TOH
Innlegg: 186
Registrert: 24 mar 2014, 23:10
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09

Re: xyvind's logg [Henter snart en Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av TOH »

Gratulerer med ny sykkel :thumleft
Syntes det var et meget bra valg :D
"Only boring People are brilliant during breakfest"

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: xyvind's logg [Henter snart en Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av norse900 »

Gratulerer med ny sykkel :thumleft
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Henter snart en Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av xyvind »

TOH skrev:Gratulerer med ny sykkel :thumleft
Syntes det var et meget bra valg :D
Takk! Se her ja, en som kjører MT-09 :thumleft
Gleder meg til å kjøre den på torsdag :knegg
norse900 skrev:Gratulerer med ny sykkel :thumleft
Thanks! :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23122
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Henter snart en Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av Bjerknez »

Igjen, gratulerer med flott sykkel :thumleft

Jeg håpet egentlig innerst inne på at du valgte en Tracer. Jeg tror du får ekstremt mye sykkel for pengene her og ut fra kjellv sine tall så er det rimelige servicer på den også. Motoren er ganske spenstig og i det hele tatt så tror jeg du kommer til å bli fornøyd. Jeg synes de Givi Tracker casene kledde sykkelen veldig bra også.

Det største ankepunktet med sykkelen (i mine øyne hvis JEG skulle kjøpt en slik) er vindskjermen og demperne. Men jeg anntar demperne kan strammes opp litt samt at vindskjermen kan byttes ut med en langt mindre en. Da tror jeg man skal være i mål :thumleft

Blir spennende å ta en nærmere kikk på sykkelen når du får den. Vi må få til en liten rundtur til torsdagen :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Henter snart en Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Igjen, gratulerer med flott sykkel :thumleft

Jeg håpet egentlig innerst inne på at du valgte en Tracer. Jeg tror du får ekstremt mye sykkel for pengene her og ut fra kjellv sine tall så er det rimelige servicer på den også. Motoren er ganske spenstig og i det hele tatt så tror jeg du kommer til å bli fornøyd. Jeg synes de Givi Tracker casene kledde sykkelen veldig bra også.

Det største ankepunktet med sykkelen (i mine øyne hvis JEG skulle kjøpt en slik) er vindskjermen og demperne. Men jeg anntar demperne kan strammes opp litt samt at vindskjermen kan byttes ut med en langt mindre en. Da tror jeg man skal være i mål :thumleft

Blir spennende å ta en nærmere kikk på sykkelen når du får den. Vi må få til en liten rundtur til torsdagen :thumleft
Ja jeg hadde et lite håp om Tracer hele veien selv :-D blir utrolig spennende. Jeg er hos forhandler litt før de stenger kl. 18, tenker jeg. Kan veldig gjerne møtes et sted etter det. Avtaler nærmere!

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23122
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Henter snart en Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev:
Bjerknez skrev:Igjen, gratulerer med flott sykkel :thumleft

Jeg håpet egentlig innerst inne på at du valgte en Tracer. Jeg tror du får ekstremt mye sykkel for pengene her og ut fra kjellv sine tall så er det rimelige servicer på den også. Motoren er ganske spenstig og i det hele tatt så tror jeg du kommer til å bli fornøyd. Jeg synes de Givi Tracker casene kledde sykkelen veldig bra også.

Det største ankepunktet med sykkelen (i mine øyne hvis JEG skulle kjøpt en slik) er vindskjermen og demperne. Men jeg anntar demperne kan strammes opp litt samt at vindskjermen kan byttes ut med en langt mindre en. Da tror jeg man skal være i mål :thumleft

Blir spennende å ta en nærmere kikk på sykkelen når du får den. Vi må få til en liten rundtur til torsdagen :thumleft
Ja jeg hadde et lite håp om Tracer hele veien selv :-D blir utrolig spennende. Jeg er hos forhandler litt før de stenger kl. 18, tenker jeg. Kan veldig gjerne møtes et sted etter det. Avtaler nærmere!
Tar dette videre på PM vi :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Henter snart en Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av xyvind »

På vei for å hente Tracer'n. Men dette toget går da ikke riktig vei? Hva skjer?

http://locatoweb.com/map/single/141256154" onclick="window.open(this.href);return false;

Følg med for oppdateringer!

Låst