Hakhaps blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hakhaps blogg - annet som skjer. ny bike i garasjen!

Legg inn av hakhap »

LordShaft skrev:Hva med (uten at jeg sitter på noe som helst fasit) Siden introen varer såpass lenge.... At skriften kommer til syne eller inn fra en side eller lignende. Ta et eller flere bilder å legg oppå hverandre. Enten det, eller så ville jeg ha kortet den ned en god del sekund.

Slik den er nå er helt strålende, men da ville jeg ha kuttet den ned til mellom 4 og 6 sekund :thumleft

Gott innspill skal se hva jeg kan få til

Tanken er at det kommer lit tekst ved bilden ved hver video og at bilden av sykkel byttes om jeg kjører en annen sykkel
Sist redigert av hakhap den 03 mai 2015, 18:15, redigert 1 gang totalt.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Toven

Re: Hakhaps blogg - annet som skjer. ny bike i garasjen!

Legg inn av Toven »

Syntes den var noe lang selv, liker ikke lengre intro på snutter :P :p

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hakhaps blogg - annet som skjer. ny bike i garasjen!

Legg inn av LordShaft »

hakhap skrev: Gott innspill skal se hva jeg kan få til

Tanken er at det kommer lit tekst ved bilden ved hver video og at bilden av sykkel byttes om jeg kjører en annen sykkel
Utgangspunktet er helt suverent det (hvertfall slik jeg liker det) men slik den er laget nå, 15 sekund uten at noe "skjer" bortsett fra lyden, det blir for lenge. Da skipper "vi" i filmen, også går vi gjerne glipp av det første minuttet.

Skal se om jeg finner noen gode eksempler som det går an å "låne" litt av på youtube :redface Trenger jo ikke finne opp alt kruttet på nytt :twisted

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hakhaps blogg - annet som skjer. ny bike i garasjen!

Legg inn av LordShaft »

Ta Royal f.eks..... Totalt 8 sekund med intro, men se så mye den forteller, selv om den ikke forteller noe om filmens innhold.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=1aC_fFqNkl4[/video]

Her er en annen Intro jeg personlig liker, der filmen foregår under logen
[video]https://www.youtube.com/watch?v=ivK5mJAkj34[/video]

Så syns jeg introen til Bjerknez er veldig ålreit.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=KP-Fh106des[/video]

Det som går igjen hos alle er at de er enkle, korte og forteller raskt hva eller hvem.

Slike ting er langt viktigere å holde kort enn du tror.
Skal du lage lang intro, ja da MÅ du ha et godt buskap. Slik som han her.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=pp7fB4FHkF0[/video]

Den siste filmen har intro på 1 min :redface

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hakhaps blogg - annet som skjer. ny bike i garasjen!

Legg inn av hakhap »

Blir nok mer eksperimentering med intro ettervert som jeg har med material å bruke :-)

ble en video igår [video]https://www.youtube.com/watch?v=z-mHHBfWGxA[/video]
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hakhaps blogg - annet som skjer. ny bike i garasjen!

Legg inn av LordShaft »

Satt hele klippet å skrudde opp lyden :redface Dæven jeg har lyst å høre mere av lyden i den biken der :yeyeye

En ting med introen, som var langt bedre nå.... La skriften til høyre bli synlig et sekund eller to før det nederste på venstre. Tror det kunne blitt langt mere blikkfangende :thumleft

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hakhaps blogg - annet som skjer. ny bike i garasjen!

Legg inn av Snikkeren »

Ny sykkel og vært på banekjøring. Synes det begynner å lukte PreHøstTur av dette her. ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Hakhaps blogg - annet som skjer. ny bike i garasjen!

Legg inn av thewiz »

Flott sykkel du har kjøpt! Gratulerer!

Et spørsmål: Bildene du har av deg selv på Rudskogen, er det en fast fotograf der som man kan få bilder av etterpå eller er dette arrangert privat? Hadde vært morro med noen banebilder.

Jeg visste jeg skulle dratt på Rustløseren, men hadde dessverre for mye å gjøre på den ene dagen jeg hadde fri. Hva må man gjøre for å kunne kjøre med Senior MC på torsdager på Rudskogen? Jeg har veldig lyst å prøve meg.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hakhaps blogg - annet som skjer. ny bike i garasjen!

Legg inn av hakhap »

thewiz skrev:Flott sykkel du har kjøpt! Gratulerer!

Et spørsmål: Bildene du har av deg selv på Rudskogen, er det en fast fotograf der som man kan få bilder av etterpå eller er dette arrangert privat? Hadde vært morro med noen banebilder.

Jeg visste jeg skulle dratt på Rustløseren, men hadde dessverre for mye å gjøre på den ene dagen jeg hadde fri. Hva må man gjøre for å kunne kjøre med Senior MC på torsdager på Rudskogen? Jeg har veldig lyst å prøve meg.

Det var en fyr der som tok bildene, derfor jeg linket til de som er lastet opp til Facebook, jeg skal spøre fotografen om å få kjøpe bilder eller få kjøpt de på trykk men ikke kommet så langt.
Er rimelig sikker på at det alltid finnes en som fotografer, antaglig for SeniorMc, så det kan brukes til å få flere til å deltage.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Hakhaps blogg - annet som skjer. ny bike i garasjen!

Legg inn av thewiz »

hakhap skrev: Det var en fyr der som tok bildene, derfor jeg linket til de som er lastet opp til Facebook, jeg skal spøre fotografen om å få kjøpe bilder eller få kjøpt de på trykk men ikke kommet så langt.
Er rimelig sikker på at det alltid finnes en som fotografer, antaglig for SeniorMc, så det kan brukes til å få flere til å deltage.

Send meg en PM når du skal begynne å kjøre med Senior MC, har lyst å bli med på opplæringskurs eller hva det heter slik at man kan kjøre på Rudskogen.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hakhaps blogg - annet som skjer. ny bike i garasjen!

Legg inn av hakhap »

thewiz skrev:
hakhap skrev: Det var en fyr der som tok bildene, derfor jeg linket til de som er lastet opp til Facebook, jeg skal spøre fotografen om å få kjøpe bilder eller få kjøpt de på trykk men ikke kommet så langt.
Er rimelig sikker på at det alltid finnes en som fotografer, antaglig for SeniorMc, så det kan brukes til å få flere til å deltage.

Send meg en PM når du skal begynne å kjøre med Senior MC, har lyst å bli med på opplæringskurs eller hva det heter slik at man kan kjøre på Rudskogen.
Det skal jeg gjøre, men blir mest sansynlig ikke før i Juni en gang da det er veldig snar termin på gravide kone
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Hakhaps blogg - annet som skjer. ny bike i garasjen!

Legg inn av thewiz »

Det passer nok bra for min del! :prf

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hakhaps blogg - annet som skjer. ny bike i garasjen!

Legg inn av Kawagutten »

hakhap skrev:
thewiz skrev:
hakhap skrev: Det var en fyr der som tok bildene, derfor jeg linket til de som er lastet opp til Facebook, jeg skal spøre fotografen om å få kjøpe bilder eller få kjøpt de på trykk men ikke kommet så langt.
Er rimelig sikker på at det alltid finnes en som fotografer, antaglig for SeniorMc, så det kan brukes til å få flere til å deltage.

Send meg en PM når du skal begynne å kjøre med Senior MC, har lyst å bli med på opplæringskurs eller hva det heter slik at man kan kjøre på Rudskogen.
Det skal jeg gjøre, men blir mest sansynlig ikke før i Juni en gang da det er veldig snar termin på gravide kone
Blir det en mcmekaniker tro :lol
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hakhaps blogg - annet som skjer. ny bike i garasjen!

Legg inn av hakhap »

Kawagutten skrev:
hakhap skrev:
thewiz skrev:
hakhap skrev: Det var en fyr der som tok bildene, derfor jeg linket til de som er lastet opp til Facebook, jeg skal spøre fotografen om å få kjøpe bilder eller få kjøpt de på trykk men ikke kommet så langt.
Er rimelig sikker på at det alltid finnes en som fotografer, antaglig for SeniorMc, så det kan brukes til å få flere til å deltage.

Send meg en PM når du skal begynne å kjøre med Senior MC, har lyst å bli med på opplæringskurs eller hva det heter slik at man kan kjøre på Rudskogen.
Det skal jeg gjøre, men blir mest sansynlig ikke før i Juni en gang da det er veldig snar termin på gravide kone
Blir det en mcmekaniker tro :lol
:lol :thumleft
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Re: Hakhaps blogg - annet som skjer. ny bike i garasjen!

Legg inn av hakhap »

Jeg har som noen av dere kanskje husker Rukka Armaxion bukse. Til saken er at siden jeg kjøpte de I mars forrige år har de nå blitt sendt for rep i Finland 2 ganger for plast spenne som gått i stykke. Ca 3 uker vente tid hver gang. Nå gikk hengsler i stykke rett ved påske og importøren har ennå ikke sendt de til Finland. Jeg ønske egentlig ikke å ha disse bukse lenger, åpenbart mandags eks., og lurer derfor på hvilke rettigheter jeg har overfor selger og importør?
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Svar