SuperMortens eventyr, våryr..

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av hakhap »

SuperMorten skrev:
Snikendeugle skrev: Rødt lys er rødt lyst syns jeg ihvertfall. Men stiller meg somregel fremst i køen uansett.
Ja for all del, men når køen virket uendelig, tipper det var ca 1 km fra min posisjon i køen til lyset. Når jeg kom til køen, var folk ute av bilene og strakk på bena, mens de kikket utålmodig forover. Ingen kunne vite hva det var. Kunne vært en ulykke for alt jeg visste. Uansett jeg glir hensynsfult forover. Ca 100 meter fra rødlyset møter jeg kolonnen og legger meg inn. Ingen sure miner.. :knegg

Sånn jeg gjøre det for det meste
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av SuperMorten »

Det nærmer seg. En uke til avreise. Ruta er klar, teltet og soveposen ligger og venter, og jeg går utålmodig rundt og tripper :prop
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av tor2502 »

SuperMorten skrev:Det nærmer seg. En uke til avreise. Ruta er klar, teltet og soveposen ligger og venter, og jeg går utålmodig rundt og tripper :prop
Får ønske deg god tur.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Staven
Innlegg: 174
Registrert: 02 apr 2014, 21:36
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6
Sted: Hadeland

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av Staven »

God tur :D
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006

2014 - 8800km
2015 - venter!!

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av SuperMorten »

Takk for det. Får prøve som mange andre, å ta meg tid til å ta noen bilder underveis..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av RuneMC »

God tur etterhvert :thumleft

Skulle jeg tatt en sånn tur ville det verste ikke vært the fysiske, men at jeg merker søvnbehovet er vesentlig større nå, enn da jeg var 20 :lol Variasjon hjelper merket jeg på tur opp til Trøndelag igår med litt lite søvn fra forrige natt (stoppet kun for bensinfylling på Kvikne) - strekke ut beina, stå oppreist litt i fartsvinden, gjøre litt side til side med overkroppen selv om veien er rett

Telt & sovepose :-k Sikkert greit så lenge det ikke er vått, men ellers ville jeg satset på rom som har bad m/skikkelige varmekabler :gk

Ellers - har ikke sjekket ruta di i det siste men gjelder som advarsel til andre også - UNNGÅ E6 MINNESUND og litt nordover - tror jeg brukte en halvtime ekstra ca i veldig treg kø pga for#&%t veibygging pluss to hendelser i trafikken. Først en lastebil med stopp i veikanten på vei nordover hvor bilkøen sneglet seg forbi... og deretter litt etter tydeligvis en kjedekollisjon der skiltet til ene bilen lå igjen på bakken med endel glassskår og deretter rikelig mengde olje 50m bortover i høyre halvdel av kjørefeltet (det var såpass at selv bilene ville kjøre utenom og dermed kø selvfølgelig siden det var god trafikk imot også...)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av Carpa »

Flanker skrev:Indre riksvei i Sverige er den mest nitriste veien jeg noensinne har kjørt. Time etter time med bare granskau. Skulle jeg valgt mellom denne og E4 er valget lett, ferietrafikk eller ikke! På E4 er det ihvertfall noe annet enn trær å se på.

Når det er sagt så er begge veier kjedelige sånn MC messig. Jeg hadde gitt f i Iron Butt ambisjonene og kjørt kystriksveien oppover Norge.
Må si meg enig med Flanker her altså, den granskauen i Sverige er kjedelig. Kjørt den med bil x antall ganger.
Synd du ikke har tid til å kjøre kystriksveien, men god tur uansett :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av SuperMorten »

Jeg har bodd oppi der, og kjørt både E6 og kystriksvei så mye at jeg kan de nærmest utenat. Det er også kjedelig når du har gjort det mange nok ganger. Derfor hadde jeg lyst å prøve noe nytt, Iron Butt, 1600 km på 24 timer. Jeg skal kjøre motorsykkel, ikke lage en jæ... naturdokumentar.. :knegg Og det bør være mulig å holde litt høyere snitthastigheter enn på en vanlig norsk bygdevei..
Og så blir det telt. Er egentlig et utprega turmenneske, ekte fjellgeit, som har tilbrakt mange netter i telt, i all slags vær. Og sommervær blir ikke ille, selv ikke i NordNorge. Har ligget i telt i minus 30, og i full storm og 0 grader. Satser på å ligge på campingplasser, så får jeg en dusj, og tømt ryggen på en nokså sivilisert måte. Også er det økonomisk :knegg
Men altså her er det Iron Butt for alle penga. Det er slett ikke sikkert jeg klarer det, men da prøver jeg på nytt på returen :prop
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av Flanker »

Lykke til! :)

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av tagesk »

SuperMorten skrev:Jeg har en sånn syk fantasi om å kjøre fra Florida til Alaska. Er ganske godt kjent på veiene der borte, men har selvsagt aldri vært i nærheten av denne prestasjonen. Ulempen er at man skal tilbake også... :prop: Google sier bare 8800 km :lol
Vi bor i Europa, og her er det ultimate GN-72: Gibraltar - Nordkapp på 72 timer.

For menn med hår på brystet, og andre steder.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av tagesk »

SuperMorten skrev:Konklusjon er at et Iron Butt-forsøk på norske veier er dødfødt.
Dersom den dustete miljøgrensen oppheves, da er det mulig å kjøre IronButt på Ring3 i Oslo.

Jeg vet godt det er kjedelig. Men ingen sier til skøyteløpere at sporten deres er dustete fordi de bare løper i ring.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23287
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av Bjerknez »

SuperMorten skrev:Jeg har bodd oppi der, og kjørt både E6 og kystriksvei så mye at jeg kan de nærmest utenat. Det er også kjedelig når du har gjort det mange nok ganger. Derfor hadde jeg lyst å prøve noe nytt, Iron Butt, 1600 km på 24 timer. Jeg skal kjøre motorsykkel, ikke lage en jæ... naturdokumentar.. :knegg Og det bør være mulig å holde litt høyere snitthastigheter enn på en vanlig norsk bygdevei..
Og så blir det telt. Er egentlig et utprega turmenneske, ekte fjellgeit, som har tilbrakt mange netter i telt, i all slags vær. Og sommervær blir ikke ille, selv ikke i NordNorge. Har ligget i telt i minus 30, og i full storm og 0 grader. Satser på å ligge på campingplasser, så får jeg en dusj, og tømt ryggen på en nokså sivilisert måte. Også er det økonomisk :knegg
Men altså her er det Iron Butt for alle penga. Det er slett ikke sikkert jeg klarer det, men da prøver jeg på nytt på returen :prop
Husker du snakket om denne turen her om dagen og jeg kan ikke annet si enn "god tur" :prop:

Jeg har også vert i militæret, men jeg hadde nok ikke de samme genene som deg når det kom til overnatting i friluft, og spesielt ikke i minus 42 kalde(!!) Det gikk, men det er ikke noe jeg kommer til å gjøre igjen frivillig for å si det sån :-)

PS! Husk at du må hjem til en malejobb også :lol

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av SuperMorten »

tagesk skrev:
SuperMorten skrev:Konklusjon er at et Iron Butt-forsøk på norske veier er dødfødt.
Dersom den dustete miljøgrensen oppheves, da er det mulig å kjøre IronButt på Ring3 i Oslo.

Jeg vet godt det er kjedelig. Men ingen sier til skøyteløpere at sporten deres er dustete fordi de bare løper i ring.

[TaSK]
Og det kunne jo blitt gøy. Klokket rundetider.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av SuperMorten »

Bjerknez skrev:
SuperMorten skrev:Jeg har bodd oppi der, og kjørt både E6 og kystriksvei så mye at jeg kan de nærmest utenat. Det er også kjedelig når du har gjort det mange nok ganger. Derfor hadde jeg lyst å prøve noe nytt, Iron Butt, 1600 km på 24 timer. Jeg skal kjøre motorsykkel, ikke lage en jæ... naturdokumentar.. :knegg Og det bør være mulig å holde litt høyere snitthastigheter enn på en vanlig norsk bygdevei..
Og så blir det telt. Er egentlig et utprega turmenneske, ekte fjellgeit, som har tilbrakt mange netter i telt, i all slags vær. Og sommervær blir ikke ille, selv ikke i NordNorge. Har ligget i telt i minus 30, og i full storm og 0 grader. Satser på å ligge på campingplasser, så får jeg en dusj, og tømt ryggen på en nokså sivilisert måte. Også er det økonomisk :knegg
Men altså her er det Iron Butt for alle penga. Det er slett ikke sikkert jeg klarer det, men da prøver jeg på nytt på returen :prop
Husker du snakket om denne turen her om dagen og jeg kan ikke annet si enn "god tur" :prop:

Jeg har også vert i militæret, men jeg hadde nok ikke de samme genene som deg når det kom til overnatting i friluft, og spesielt ikke i minus 42 kalde(!!) Det gikk, men det er ikke noe jeg kommer til å gjøre igjen frivillig for å si det sån :-)

PS! Husk at du må hjem til en malejobb også :lol
Tror jeg slipper temperatur under 0 denne gangen :knegg

Som jeg sikkert har sagt før, så er dette en konkurranse. Den eneste motstanderen er meg selv. Det er sånn man kommer seg opp på den høyeste toppen, eller går den lengste turen. Husker en gang for noen år siden, da tok jeg og bikkja toget tidlig på morgenen opp i AJ-land (Hadeland), la inn kompasskurs igjennom Nordmarka, og gikk tilbake til Carl Berner. Ikke helt kompasskurs, siden vi fulgte veiene igjennom marka. Det ble drøyt 50 km på en lørdag. Gjett om bikkja var sliten når vi nærmet oss byen... :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23287
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av Bjerknez »

SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev:
SuperMorten skrev:Jeg har bodd oppi der, og kjørt både E6 og kystriksvei så mye at jeg kan de nærmest utenat. Det er også kjedelig når du har gjort det mange nok ganger. Derfor hadde jeg lyst å prøve noe nytt, Iron Butt, 1600 km på 24 timer. Jeg skal kjøre motorsykkel, ikke lage en jæ... naturdokumentar.. :knegg Og det bør være mulig å holde litt høyere snitthastigheter enn på en vanlig norsk bygdevei..
Og så blir det telt. Er egentlig et utprega turmenneske, ekte fjellgeit, som har tilbrakt mange netter i telt, i all slags vær. Og sommervær blir ikke ille, selv ikke i NordNorge. Har ligget i telt i minus 30, og i full storm og 0 grader. Satser på å ligge på campingplasser, så får jeg en dusj, og tømt ryggen på en nokså sivilisert måte. Også er det økonomisk :knegg
Men altså her er det Iron Butt for alle penga. Det er slett ikke sikkert jeg klarer det, men da prøver jeg på nytt på returen :prop
Husker du snakket om denne turen her om dagen og jeg kan ikke annet si enn "god tur" :prop:

Jeg har også vert i militæret, men jeg hadde nok ikke de samme genene som deg når det kom til overnatting i friluft, og spesielt ikke i minus 42 kalde(!!) Det gikk, men det er ikke noe jeg kommer til å gjøre igjen frivillig for å si det sån :-)

PS! Husk at du må hjem til en malejobb også :lol
Tror jeg slipper temperatur under 0 denne gangen :knegg

Som jeg sikkert har sagt før, så er dette en konkurranse. Den eneste motstanderen er meg selv. Det er sånn man kommer seg opp på den høyeste toppen, eller går den lengste turen. Husker en gang for noen år siden, da tok jeg og bikkja toget tidlig på morgenen opp i AJ-land (Hadeland), la inn kompasskurs igjennom Nordmarka, og gikk tilbake til Carl Berner. Ikke helt kompasskurs, siden vi fulgte veiene igjennom marka. Det ble drøyt 50 km på en lørdag. Gjett om bikkja var sliten når vi nærmet oss byen... :knegg
Du er en råtass Supermorten, og nicket ditt passer deg perfekt :thumleft

Jeg ønsker deg vertfall en god tur! Litt horn i panna med en liiten gloria rundt må nok til for å kunen klare noe slikt :)

Svar