Hva er den beste sykkelen?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

KrankenWagen skrev:Verste sykkel er utvilsomt noe fra Italia.
I tillegg til tvilsom byggekvalitet får du ikke deler til enkelte av dem, jmf svar fra MotoGuzzi Norge;
Modellen er over ti år gammel, så vi plikter ikke å føre deler til dem lengre. Faktisk fantes ikke denne delen lengre noe sted på jordens overflate, kanskje med unntak av Luigi's bakgårdsverksted i Torino, men der fant vi ikke fram.
Likevel kjøpte fyren NY Guzzi, etter å ha blitt tatt bakfra av importør og merke på den måten.
There's a sucker born every minute!

Som en god nummer to er det oppskrytte våset fra Tyskland, som appellerer til middelaldrende menn som MÅ ha dippedutter, og en sykkel der den minste ting krever spesialverktøy.
At alt av dippedutter gradvis vil slutte å fungere (dette bryr ikke dagens eiere seg om, de har byttet for lenge siden, se neste innskutte bisetning), og eiere (middelaldrende menn er endelig blitt kjøpesterke, så det er blakkere menn som eier dette da) av dette greiene her om 5-7 år vil vri seg i smerte hver gang det skal ordnes med dertil tilhørende groteske utlegg gjør at andreplassen er sikret. Kjøp klippekort hos merkeverksted og brett ned buksene!

På tvilsom tredje plass er HD. Trenger vel ikke å begrunne det, men kan peke på tvilsomme bremser, kjøreegenskaper, generell tvilsomhet(!!) men høy annenhåndsverdi (uforståelig, men har noe med siste setning i første avsnitt å gjøre vil jeg tro) . Derfor tredjeplass. At ALT av nødvendige viktige deler har pleid å være japansk er vel eneste grunnen til at dritten fungerer.

Man kan mene hva man vil om Japan, men bygge ting som virker kan dem, leeeeenge. Deler får man og, leeeeenge :)

God jul jenter, og kveruler gjerne videre, julen er lang. :P :p
He, he, det er faktisk noe av det beste jeg har lest her inne, om ikke det beste. Og spot on, her farer du ikke med en rund kulehammer, nei :lol :thumleft
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av MH434 »

Agree :thumleft
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

DrGreve skrev:
KrankenWagen skrev:Verste sykkel er utvilsomt noe fra Italia.
I tillegg til tvilsom byggekvalitet får du ikke deler til enkelte av dem, jmf svar fra MotoGuzzi Norge;
Modellen er over ti år gammel, så vi plikter ikke å føre deler til dem lengre. Faktisk fantes ikke denne delen lengre noe sted på jordens overflate, kanskje med unntak av Luigi's bakgårdsverksted i Torino, men der fant vi ikke fram.
Likevel kjøpte fyren NY Guzzi, etter å ha blitt tatt bakfra av importør og merke på den måten.
There's a sucker born every minute!

Som en god nummer to er det oppskrytte våset fra Tyskland, som appellerer til middelaldrende menn som MÅ ha dippedutter, og en sykkel der den minste ting krever spesialverktøy.
At alt av dippedutter gradvis vil slutte å fungere (dette bryr ikke dagens eiere seg om, de har byttet for lenge siden, se neste innskutte bisetning), og eiere (middelaldrende menn er endelig blitt kjøpesterke, så det er blakkere menn som eier dette da) av dette greiene her om 5-7 år vil vri seg i smerte hver gang det skal ordnes med dertil tilhørende groteske utlegg gjør at andreplassen er sikret. Kjøp klippekort hos merkeverksted og brett ned buksene!

På tvilsom tredje plass er HD. Trenger vel ikke å begrunne det, men kan peke på tvilsomme bremser, kjøreegenskaper, generell tvilsomhet(!!) men høy annenhåndsverdi (uforståelig, men har noe med siste setning i første avsnitt å gjøre vil jeg tro) . Derfor tredjeplass. At ALT av nødvendige viktige deler har pleid å være japansk er vel eneste grunnen til at dritten fungerer.

Man kan mene hva man vil om Japan, men bygge ting som virker kan dem, leeeeenge. Deler får man og, leeeeenge :)

God jul jenter, og kveruler gjerne videre, julen er lang. :P :p
He, he, det er faktisk noe av det beste jeg har lest her inne, om ikke det beste. Og spot on, her farer du ikke med en rund kulehammer, nei :lol :thumleft
Før du ler så tarmen kommer ut av rasstuten din skal du vite at dette er skrevet av som prøvde seg på en langtur i Europa med en japse offroad av merket Yamaha eller noe sånt :lol
Vel, etter x antall motorhavarier og andre sammenbrudd endte det vel avbrutt tur og hjemtur lenge før planen.
Så hvor godt fungerer og hvor lenge varer disse japsegreiene? :knegg :knegg

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

simpson skrev:
DrGreve skrev:
KrankenWagen skrev:Verste sykkel er utvilsomt noe fra Italia.
I tillegg til tvilsom byggekvalitet får du ikke deler til enkelte av dem, jmf svar fra MotoGuzzi Norge;
Modellen er over ti år gammel, så vi plikter ikke å føre deler til dem lengre. Faktisk fantes ikke denne delen lengre noe sted på jordens overflate, kanskje med unntak av Luigi's bakgårdsverksted i Torino, men der fant vi ikke fram.
Likevel kjøpte fyren NY Guzzi, etter å ha blitt tatt bakfra av importør og merke på den måten.
There's a sucker born every minute!

Som en god nummer to er det oppskrytte våset fra Tyskland, som appellerer til middelaldrende menn som MÅ ha dippedutter, og en sykkel der den minste ting krever spesialverktøy.
At alt av dippedutter gradvis vil slutte å fungere (dette bryr ikke dagens eiere seg om, de har byttet for lenge siden, se neste innskutte bisetning), og eiere (middelaldrende menn er endelig blitt kjøpesterke, så det er blakkere menn som eier dette da) av dette greiene her om 5-7 år vil vri seg i smerte hver gang det skal ordnes med dertil tilhørende groteske utlegg gjør at andreplassen er sikret. Kjøp klippekort hos merkeverksted og brett ned buksene!

På tvilsom tredje plass er HD. Trenger vel ikke å begrunne det, men kan peke på tvilsomme bremser, kjøreegenskaper, generell tvilsomhet(!!) men høy annenhåndsverdi (uforståelig, men har noe med siste setning i første avsnitt å gjøre vil jeg tro) . Derfor tredjeplass. At ALT av nødvendige viktige deler har pleid å være japansk er vel eneste grunnen til at dritten fungerer.

Man kan mene hva man vil om Japan, men bygge ting som virker kan dem, leeeeenge. Deler får man og, leeeeenge :)

God jul jenter, og kveruler gjerne videre, julen er lang. :P :p
He, he, det er faktisk noe av det beste jeg har lest her inne, om ikke det beste. Og spot on, her farer du ikke med en rund kulehammer, nei :lol :thumleft
Før du ler så tarmen kommer ut av rasstuten din skal du vite at dette er skrevet av som prøvde seg på en langtur i Europa med en japse offroad av merket Yamaha eller noe sånt :lol
Vel, etter x antall motorhavarier og andre sammenbrudd endte det vel avbrutt tur og hjemtur lenge før planen.
Så hvor godt fungerer og hvor lenge varer disse japsegreiene? :knegg :knegg
Vel, min sykkel er 27 år og Honda garanterer deletilgjengelighet i 18 år. Jeg har/hadde overhodet ingen problemer med å skaffe deler til renovering av min sykkel. Og før du svarer vil jeg bare påpeke at sykkelen gikk utmerket også før renovering, selv om det var litt rakling fra regkjeden :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

simpson skrev:
DrGreve skrev:
KrankenWagen skrev:Verste sykkel er utvilsomt noe fra Italia.
I tillegg til tvilsom byggekvalitet får du ikke deler til enkelte av dem, jmf svar fra MotoGuzzi Norge;
Modellen er over ti år gammel, så vi plikter ikke å føre deler til dem lengre. Faktisk fantes ikke denne delen lengre noe sted på jordens overflate, kanskje med unntak av Luigi's bakgårdsverksted i Torino, men der fant vi ikke fram.
Likevel kjøpte fyren NY Guzzi, etter å ha blitt tatt bakfra av importør og merke på den måten.
There's a sucker born every minute!

Som en god nummer to er det oppskrytte våset fra Tyskland, som appellerer til middelaldrende menn som MÅ ha dippedutter, og en sykkel der den minste ting krever spesialverktøy.
At alt av dippedutter gradvis vil slutte å fungere (dette bryr ikke dagens eiere seg om, de har byttet for lenge siden, se neste innskutte bisetning), og eiere (middelaldrende menn er endelig blitt kjøpesterke, så det er blakkere menn som eier dette da) av dette greiene her om 5-7 år vil vri seg i smerte hver gang det skal ordnes med dertil tilhørende groteske utlegg gjør at andreplassen er sikret. Kjøp klippekort hos merkeverksted og brett ned buksene!

På tvilsom tredje plass er HD. Trenger vel ikke å begrunne det, men kan peke på tvilsomme bremser, kjøreegenskaper, generell tvilsomhet(!!) men høy annenhåndsverdi (uforståelig, men har noe med siste setning i første avsnitt å gjøre vil jeg tro) . Derfor tredjeplass. At ALT av nødvendige viktige deler har pleid å være japansk er vel eneste grunnen til at dritten fungerer.

Man kan mene hva man vil om Japan, men bygge ting som virker kan dem, leeeeenge. Deler får man og, leeeeenge :)

God jul jenter, og kveruler gjerne videre, julen er lang. :P :p
He, he, det er faktisk noe av det beste jeg har lest her inne, om ikke det beste. Og spot on, her farer du ikke med en rund kulehammer, nei :lol :thumleft
Før du ler så tarmen kommer ut av rasstuten din skal du vite at dette er skrevet av som prøvde seg på en langtur i Europa med en japse offroad av merket Yamaha eller noe sånt :lol
Vel, etter x antall motorhavarier og andre sammenbrudd endte det vel avbrutt tur og hjemtur lenge før planen.
Så hvor godt fungerer og hvor lenge varer disse japsegreiene? :knegg :knegg

"Hæggisturen"...vel han har jo 1 million tommeltotter virker det som. Den gamle haugen av en Yamaha fikk kjenne mye rart :knegg

Brukeravatar
KrankenWagen
Innlegg: 135
Registrert: 26 apr 2012, 12:21
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000R, Z1000J, ZX7R

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av KrankenWagen »

simpson skrev:
Før du ler så tarmen kommer ut av rasstuten din skal du vite at dette er skrevet av som prøvde seg på en langtur i Europa med en japse offroad av merket Yamaha eller noe sånt :lol
Vel, etter x antall motorhavarier og andre sammenbrudd endte det vel avbrutt tur og hjemtur lenge før planen.
Så hvor godt fungerer og hvor lenge varer disse japsegreiene? :knegg :knegg
Nå må du ikke i blodtåken din bli helt forvirret, jeg er ikke Haggis (som forøvrig elsker italienere), så følgelig bommer du totalt her. :-)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

De to desidert værste syklene jeg har prøvd er Suzuki 1200 Madura og V-max 1200 ... for meg en helt elendig sittestilling. Tilfeldigvis har begge V4.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

jhn skrev:De to desidert værste syklene jeg har prøvd er Suzuki 1200 Madura og V-max 1200 ... for meg en helt elendig sittestilling. Tilfeldigvis har begge V4.
Du satt vel ikke på motoren?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

KrankenWagen skrev:
simpson skrev:
Før du ler så tarmen kommer ut av rasstuten din skal du vite at dette er skrevet av som prøvde seg på en langtur i Europa med en japse offroad av merket Yamaha eller noe sånt :lol
Vel, etter x antall motorhavarier og andre sammenbrudd endte det vel avbrutt tur og hjemtur lenge før planen.
Så hvor godt fungerer og hvor lenge varer disse japsegreiene? :knegg :knegg
Nå må du ikke i blodtåken din bli helt forvirret, jeg er ikke Haggis (som forøvrig elsker italienere), så følgelig bommer du totalt her. :-)
Haggis-turen var et dårlig eksempel å dra frem, han kan vel neppe brukes som sannhetsvitne for noe som helst :sk? ... jeg hadde samtidig som denne turen foregikk besøk av en kar som måtte bytte gearkassa på en GS. En kar på en K 1200 RS hadde problemer med bakbremsa, noe som resulterte i full fyr. og så har jeg hørt om en fyr med en Duc..
skal vi bruke enkelte eksempler som bevis for våre påstander, bør vi være sikre på å få med alle historier om alle problemer alle syklene har hatt ... skal vi virkelig begi oss i kast med dette
Men sånn litt mere generelt ang denne "krigen" mellom Japan og Europa ...det virker som veldig mange av både BMW og Ducati-fantastene er veldig fastlåste og forutbestemte i sine meninger ... det virker ikke å være like utbredt blant de som kjører andre merker

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

KrankenWagen skrev:
simpson skrev:
Før du ler så tarmen kommer ut av rasstuten din skal du vite at dette er skrevet av som prøvde seg på en langtur i Europa med en japse offroad av merket Yamaha eller noe sånt :lol
Vel, etter x antall motorhavarier og andre sammenbrudd endte det vel avbrutt tur og hjemtur lenge før planen.
Så hvor godt fungerer og hvor lenge varer disse japsegreiene? :knegg :knegg
Nå må du ikke i blodtåken din bli helt forvirret, jeg er ikke Haggis (som forøvrig elsker italienere), så følgelig bommer du totalt her. :-)
Beklager, du har helt rett.
Litt mange baller i luften på lillejulaften :-)å
Du fikk vel en offroader fra Bike.
Men det forandrer ikke suksessen til haggis uansett :knegg
Sist redigert av simpson den 23 des 2013, 14:57, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

jhn skrev:
KrankenWagen skrev:
simpson skrev:
Før du ler så tarmen kommer ut av rasstuten din skal du vite at dette er skrevet av som prøvde seg på en langtur i Europa med en japse offroad av merket Yamaha eller noe sånt :lol
Vel, etter x antall motorhavarier og andre sammenbrudd endte det vel avbrutt tur og hjemtur lenge før planen.
Så hvor godt fungerer og hvor lenge varer disse japsegreiene? :knegg :knegg
Nå må du ikke i blodtåken din bli helt forvirret, jeg er ikke Haggis (som forøvrig elsker italienere), så følgelig bommer du totalt her. :-)
Haggis-turen var et dårlig eksempel å dra frem, han kan vel neppe brukes som sannhetsvitne for noe som helst :sk? ... jeg hadde samtidig som denne turen foregikk besøk av en kar som måtte bytte gearkassa på en GS. En kar på en K 1200 RS hadde problemer med bakbremsa, noe som resulterte i full fyr. og så har jeg hørt om en fyr med en Duc..
skal vi bruke enkelte eksempler som bevis for våre påstander, bør vi være sikre på å få med alle historier om alle problemer alle syklene har hatt ... skal vi virkelig begi oss i kast med dette
Men sånn litt mere generelt ang denne "krigen" mellom Japan og Europa ...det virker som veldig mange av både BMW og Ducati-fantastene er veldig fastlåste og forutbestemte i sine meninger ... det virker ikke å være like utbredt blant de som kjører andre merker
Kanskje for det at vi har igjennom japanske sykler og kommet videre, mens dere enda bare er på japsestadiet :knegg

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3460
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg ga 145 000kr for GTR så der ksn den være med. Men værste sykkel blir det ikke for jeg har en Suzuki GSX1100f og den er værre. Mindre hester, lavere toppfart, vørre sittestilling og mye dårligere bremser. Men så gar jeg hatt tre stk av dem. Den første var kjørt 90 000 km når jeg solgte den. Og bortsett fra er kjedebrudd har jeg aldri hatt noen problemer noen gang.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

DrGreve skrev:
jhn skrev:De to desidert værste syklene jeg har prøvd er Suzuki 1200 Madura og V-max 1200 ... for meg en helt elendig sittestilling. Tilfeldigvis har begge V4.
Du satt vel ikke på motoren?
V4 nevnte jeg bare for å sjekke om du var våken, det var du jo.
Strengt tatt så er det vel bare motoren som er brukbar på de to syklene

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av SuperMorten »

Den helt klart beste sykkelen er 2013 Ducati Multistrada. Den ser helt rå ut, har en masse computerstyrte finesser osv. En eneste liten ulempe at det ikke var cruisekontroll da.. ikke kardang heller, men det får så være. Men mer sexy sykkel finnes ikke. Det var bare en eneste ulempe, den passet ikke til min kropp. :sorry Trøsten får være at da sparte jeg de penga. Jeg prøvekjørte en gammel 86 Goldwing, som etter min mening var mye bedre enn MTS'en. Jeg er en relativt lang mann på 195 som stiller krav til komfort og ikke bare økonomi (kroner/hk - kr pr km/t eller hvordan folk måtte regne). Jeg driter i om det er V4, rekke 6, bokser, eller V12 og låter som en Subaru (er det gæærnt også nå da).. Jeg blåser en lang marsj i hva naboen sier og mener også. Når det kommer til driftssikkerhet og mekkevennlighet, har jeg et ønske om å kjøre mine 25000 i året, og all mekking skal være frivillig. Dvs at jeg ikke MÅ ut i garasjen og reparer noe fordi jeg skal kjøre på jobb i morgen tidlig. Jeg skal mekke fordi jeg har lyst å ta deler av normalt vedlikehold selv. Om det kommer lyd eller ikke, bryr meg ikke. Om toppfarten er 180 eller 280 er knekkende likegyldig. Hadde Suzuki DL 650 V-Strom og den var grei nok den. Prøvekjørte 2005 BMW R1200 RT, og den var bedre. Kjøpte denne, men skulle det dukke opp en annen som er bedre, kan det hende jeg bytter igjen. Det kan være alt fra HD, til Ducati, Triumph eller noe fra de fjerne rismarkene borte i øst et sted.. Eller kanskje en tysker til... Hvem vet, men enn så lenge er det RT'n som er den beste sykkelen. 100% sikkert :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

KrankenWagen skrev:Verste sykkel er utvilsomt noe fra Italia.
I tillegg til tvilsom byggekvalitet får du ikke deler til enkelte av dem, jmf svar fra MotoGuzzi Norge;
Modellen er over ti år gammel, så vi plikter ikke å føre deler til dem lengre. Faktisk fantes ikke denne delen lengre noe sted på jordens overflate, kanskje med unntak av Luigi's bakgårdsverksted i Torino, men der fant vi ikke fram.
Likevel kjøpte fyren NY Guzzi, etter å ha blitt tatt bakfra av importør og merke på den måten.
There's a sucker born every minute!

Som en god nummer to er det oppskrytte våset fra Tyskland, som appellerer til middelaldrende menn som MÅ ha dippedutter, og en sykkel der den minste ting krever spesialverktøy.
At alt av dippedutter gradvis vil slutte å fungere (dette bryr ikke dagens eiere seg om, de har byttet for lenge siden, se neste innskutte bisetning), og eiere (middelaldrende menn er endelig blitt kjøpesterke, så det er blakkere menn som eier dette da) av dette greiene her om 5-7 år vil vri seg i smerte hver gang det skal ordnes med dertil tilhørende groteske utlegg gjør at andreplassen er sikret. Kjøp klippekort hos merkeverksted og brett ned buksene!

På tvilsom tredje plass er HD. Trenger vel ikke å begrunne det, men kan peke på tvilsomme bremser, kjøreegenskaper, generell tvilsomhet(!!) men høy annenhåndsverdi (uforståelig, men har noe med siste setning i første avsnitt å gjøre vil jeg tro) . Derfor tredjeplass. At ALT av nødvendige viktige deler har pleid å være japansk er vel eneste grunnen til at dritten fungerer.

Man kan mene hva man vil om Japan, men bygge ting som virker kan dem, leeeeenge. Deler får man og, leeeeenge :)

God jul jenter, og kveruler gjerne videre, julen er lang. :P :p
Dette er jo noe av det mest morsomme som har blitt skrevet i denne tråden , bare synd det blir totalt skivebom på et motorsykkelforum.

Etter å ha lest innlegget får jeg assosiasjoner til en del bilforum , les VG forum og Broom forum. Der har småguttene som elsker Hyundai , Toyota og Honda gått sammen om å hate alt som ikke kommer fra soloppgangens land.
Der messes det om hvor fantastisk disse bilene er , med 5 års nybilgaranti , billige deler fra Asia og en mengde stylingutstyr osv , osv.
De samme folkene messer også selvfølgelig hvor elendig kvalitet det er på Italienske , Tyske , Engelske og Amerikanske , ja alt utenom asiatiske biler. :roll

Men jeg skal forsøke å dra det litt ned på grunnplanet og kanskje riste litt i sakens kjerne. Man jo starte med å spørre seg , hva har eller er en Japansk motorsykkel ?

Jo selvfølgelig , de virker vil du si. Men der stopper jo alt annet opp. Hvor finner man entusiasmen , sjelen, mytene , historiene, finishen , den opplevde kvaliteten, det spesielle , gleden og diskusjonene ?
Jo det finner man blant de Italienske , Tyske, Engelske og Amerikanske motorsyklene.

De sjelløse og kjedelige syklene som oftest blir brukt kun som bruksgjenstander finner man blant de Japanske og Koreanske merkene.
Jeg synes nesten det er trist for de Japanske merkene.
Ingen diskuterer disse merkene før det blir snakk om garantier og feilprosenter , de blir som skygger av alt det andre flotte som finnes i MC verdenen. Jeg vil driste meg til å si at de Japanske produsentene er feige. De safer med velprøvde men utdaterte og kjedelige løsninger. De produserer motorsykler for de samme kjedelige og utdaterte menneskene.
Klart de må produsere gamle deler i en menneskealder fordi de aldri fornyer seg , det samme kan vel sies om eierne.
Man kan kanskje forsiktig si at de Japanske produsentene var noe innovative på 70 og 80 tallet , men dessverre sluttet det der. Er vi heldige så finpusser de litt på konstruksjonene fra den tiden og snapper opp nyvinninger og design fra Europa i ny og ne. Resultatet kan vi jo alle diskutere , men joda.......det virker, det gjør det....jada :moi:

Derfor vil jeg snu på listen til KrankenWagen og påstå at de verste og mest kjedelige motorsyklene kommer fra Japan og Korea.

Det beste kommer selvfølgelig fra Italia , Tyskland , England og USA. Her diskuterer man lidenskap, teknikk , design og historie. At vi av og til kanskje får litt uprøvd teknikk eller får lide for designen gjør ingen ting. Vi føler oss i alle fall levende og lidenskapelig. Vi er dessuten med på å la motorsykkelen få leve videre.
Vi er også med på å la de sjelløse japanske fabrikkene få snappe opp godbiter når de er utprøvd, slik at eierne får fortsette å diskutere hvor fortreffelig og feilfri japsesyklene er :knegg

Til dere som utrolig nok velger Japansk eller Koreansk vil jeg si at det finnes en verden utenom skylappene.
Jeg har ofte fundert på hva de diskuterer med hverandre. Har de noe annet enn feilprosenter å diskutere ? Det finnes vel ikke så mye annet å diskutere ? :scratch
Snakk om å være ensporet og fastlåst :mk

Når de diskuterer med andre , diskuterer de jo aldri de Japanske syklene. Nei da har pumpen fullt opp med å diskutere syklene fra Italia , Tyskland , England og USA.........Hvorfor ???

Jo fordi der finnes spennende sykler som kan diskuteres.
Selv om det som oftest er rap og oppgulp som kommer ut fra japseeierne , så må vi andre se gjennom fingene med det.
Vi forstår jo frustrasjonen det må være å eie disse syklene :-)å

Nei nå har jeg hatt en lang dag og tar meg en mugge med julebrygg. Så får vi se hva mer oppgulp som kommer i denne tråden utover kvelden :D
Sist redigert av Bringisen den 23 des 2013, 17:55, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Svar