LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: LordShaft - *Shoei X-Spirit 2 i hus*

Legg inn av SuperMorten »

Moby skrev:De er sjeldene men de finns. Jeg har 2 svinger som sammen lager en S kombinasjon som jeg kjører hver dag til jobb. Den svingen oppfyller to av de tre krava, asfalten kunne vært bedre der...
Var egentlig ment som en spøk til norsk veistandard, men joda, det finnes gode svinger rundt omkring :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Shoei X-Spirit 2 i hus*

Legg inn av LordShaft »

Skal du ha veier som du tenker på Moby, har vi et ca 20 km langt strekke her på vestlandet som får de fleste til å glise rundt hele hodet :roll :yahoo

Vår egen lille nordschleife her utenfor Bergen :yeyeye
Screen Shot 2013-06-27 at 22.27.31.png
Ulvikfjellet er til å få gåsehud av :prf
Om noen kommer til Vestlandet å har lyst på en god tur, er dette stedet du bør dra :P :p
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Pakke på vei i posten. igjen*

Legg inn av erikh »

LordShaft skrev:Da er godsaken prøvd og testkjørt.
Den er jævlig vanskelig å få av og på, men gud den sitter godt når jeg først har fått den på :lol

Ventilasjonen er god, men føles ikke voldsom. Den er overraskende støydempende også.
Bare få godt med finevær nå, så jeg får gått den skikkelig til :yahoo
uploadfromtaptalk1372348680667.jpg
Den så rå ut! Hva er forskjellen på den og gt air modellen bortsett fra solbrillen?
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: LordShaft - *Shoei X-Spirit 2 i hus*

Legg inn av TBI81 »

LordShaft skrev:Skal du ha veier som du tenker på Moby, har vi et ca 20 km langt strekke her på vestlandet som får de fleste til å glise rundt hele hodet :roll :yahoo

Vår egen lille nordschleife her utenfor Bergen :yeyeye
Screen Shot 2013-06-27 at 22.27.31.png
Ulvikfjellet er til å få gåsehud av :prf
Om noen kommer til Vestlandet å har lyst på en god tur, er dette stedet du bør dra :P :p
Neste gang jeg er i bergen :thumleft Om du ikke har vært for mye ute i sola da også :knegg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Shoei X-Spirit 2 i hus*

Legg inn av LordShaft »

erikh skrev:
LordShaft skrev:Da er godsaken prøvd og testkjørt.
Den er jævlig vanskelig å få av og på, men gud den sitter godt når jeg først har fått den på :lol

Ventilasjonen er god, men føles ikke voldsom. Den er overraskende støydempende også.
Bare få godt med finevær nå, så jeg får gått den skikkelig til :yahoo
uploadfromtaptalk1372348680667.jpg
Den så rå ut! Hva er forskjellen på den og gt air modellen bortsett fra solbrillen?
Forskjellen er vinkelen på visiret, luftingen, vekt, og aerodynamiske egenskaper. Den er optimalisert for racing og bruk på bane. Som igjen også resulterer i at den ikke er like godt lyddempet :thumleft

Er jo også en del design forskjeller nettopp pågrunn av det jeg nevner over.

Sutter på vakt igjen. Nettopp hatt den obligatoriske trimmen. Har hatt noe hver vakt siden jeg begynte. Er utrolig mange hendelser for tiden, å det kan virke som jeg er på vakt hver gang :-)

Det er liten tvil om at jeg har vært heldig å fått drømmejobben igjen. Jeg trives utrolig godt. I dag hadde vi en brann på Askøy, hvor jeg var inne som røykdykker.
Håper på noen fine dager så jeg kan få kjørt litt sykkel snart. Vært alt for mye regn siste tiden

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: LordShaft - *Shoei X-Spirit 2 i hus*

Legg inn av Moby »

LordShaft skrev:
Det er liten tvil om at jeg har vært heldig å fått drømmejobben igjen. Jeg trives utrolig godt. I dag hadde vi en brann på Askøy, hvor jeg var inne som røykdykker.
Håper på noen fine dager så jeg kan få kjørt litt sykkel snart. Vært alt for mye regn siste tiden

Det må jo være spennende når det skjer noe. Men samtidig leit for de som potensielt mister huset. Da kan man vel bruke ordet, Schadenfreude...
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Shoei X-Spirit 2 i hus*

Legg inn av LordShaft »

Ja missforstå meg rett, det er utrolig sårt og vanskelig for de som er forulykket.

Det er ganske morbid å gå på jobb å håpe på andres elendighet.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: LordShaft - *Shoei X-Spirit 2 i hus*

Legg inn av SuperMorten »

Har jobbet med søk og redning til sjøs. Og jeg digget jobben. Men jeg tror at man gjør en bedre jobb hvis man liker det man driver med :-)

Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Shoei X-Spirit 2 i hus*

Legg inn av erikh »

LordShaft skrev:Ja missforstå meg rett, det er utrolig sårt og vanskelig for de som er forulykket.

Det er ganske morbid å gå på jobb å håpe på andres elendighet.
SuperMorten skrev:Har jobbet med søk og redning til sjøs. Og jeg digget jobben. Men jeg tror at man gjør en bedre jobb hvis man liker det man driver med :-)

Sent from my GT-I9300
bare for å dra dette litt lenger så jobber jeg i forsvaret :scratch
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Shoei X-Spirit 2 i hus*

Legg inn av LordShaft »

SuperMorten skrev:Har jobbet med søk og redning til sjøs. Og jeg digget jobben. Men jeg tror at man gjør en bedre jobb hvis man liker det man driver med :-)

Sent from my GT-I9300
Jeg er helt enig med deg. Men det kan være vanskelig å få de som aldri har jobbet med slik til å forstå det. Noe som jeg har full forståelse for

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: LordShaft - *Shoei X-Spirit 2 i hus*

Legg inn av Snikkeren »

Jeg går ut i fra at det som er mest givende med jobben er det å hjelpe andre i nød, ikke det at folks hjem brenner. :vs
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: LordShaft - *Shoei X-Spirit 2 i hus*

Legg inn av SuperMorten »

Jeg tror, for min del, at det var en blanding. Selvfølgelig, dersom jeg kunne utgjøre en forskjell, ville det være noe av den største belønning man kunne få, men samtidig var det noe med adrenalinkicket ved det å fly lavt og til tider litt ekstremt..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Shoei X-Spirit 2 i hus*

Legg inn av LordShaft »

Dagene siste tiden er gått litt slag i slag. Men var så heldig å få meg 40 mil på sykkelen på lørdag. Skulle bare ha meg en kosetur til Voss men endte opp over myrkdalen, vikefjell, Vadheim, Oppedal, og tilbake til Bergen.
uploadfromtaptalk1373306148788.jpg
Liten lunsj på Voss før turen gikk videre.
uploadfromtaptalk1373306191088.jpg
Mens jeg ventet på fergen. Møtte noen svensker som skulle kose seg litt her på vestlandet. Utrolig hyggelige folk.
uploadfromtaptalk1373306262948.jpg
Ble ikke så mange bilder da kameraet mitt er gåent, men ble ett par med mobilen.

Nå sitter jeg på jobb, håper på mere finevær framover. Veldig giret på å kjøre litt nedover sørlandet.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Shoei X-Spirit 2 i hus*

Legg inn av LordShaft »

Siden jeg bor i blokk har jeg ikke lagt så mye vekt eller penger i å stort stereo anlegg. Noe jeg virkelig har savnet de siste årene. Men er nå bare blitt en gang slik at jeg har nedprioritert dette.

På jobb i går hadde en kollega kjøpt en BOSE spiller som sjokkerte meg lydmessig. Ja for ikke å snakke om størrelsen. Helt latterlig at det går an å få så god lyd ut av en så liten boks! Det er liten tvil om at BOSE kan det med lydbilde og kvalitet.
Dette resulterte jo i at jeg bare måtte ha en slik selv.
bose soundlink bluetooth mobile ii

Bilde
Bilde

Jeg vil ikke si at denne erstatter lyden du får ut av et godt anlegg.... men det er langt på vei mot hva som kan sies å være et gjennomsnitt stereoanlegg i lydkvalitet. :thumleft

Nå skal det nytes et par gode skiver av god gammel Rock & Roll.... spørs om ikke The Who svinger innom popanlegget i løpet av kvelden også :knegg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Shoei X-Spirit 2 i hus*

Legg inn av LordShaft »

Mulig jeg blir å finne i stavanger rundt lunsjtider i dag :-P :-p får se hvor veiene fører meg.
Nå sitter jeg på fergen Halhjem-Sandviksvåg
uploadfromtaptalk1373618667370.jpg
Hadde vært digg å kjørt helt ned, fergen over til Tau og hjem via ryfylkene.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar