GS vs RS....
I vinter kjøpte jeg altså sykkel igjen, som følge av akutt abstinens etter 6 år uten mc.
I'm a sucker for Telelever and paralever, etter å ha gode minner fra 2 tidligere GS'er i mitt eie. Men GS'er var dyrt, da abstinensen tok meg, og dessuten tenkte jeg at det er lugnt og fint med en rekkefirer. Så da ble det en K1200RS til en hyfsad pris. Usett. Fra Alta. Midtvinters.
Og så, for bare litt siden, ble den første lille turen gjennomført. Med ergonomien fra GS'en i erindringen, syntes jeg det ble litt vel sporty sittestilling på RS'en, og våte drømmer om en GS fikk ny næring.
Og så plutselig, så dukket den opp.... En R1150GS, hel og pen, til en hyggelig pris. What the heck, jeg tar den. Som tenkt, så gjort, og den ble kjøpt rett foran nesa for andre interessenter, fordi jeg var kjappest.
Og slik gikk det til at jeg gikk fra ingen mc, til to stk.
I dag fikk jeg det plutselig for meg at jeg skulle ta meg tid til det man alltid bør gjøre, før man kjøper motorsykkel eller gitarforsterker. Jeg A-B testet. Ikke langt, men en liten times tur på begge to, på svingete Telemarksveier, sånne som er morsomme å kjøre mc på.
Og da ble det tindrende klart. Og helt annerledes enn forventet.
R1150GS er en eventyrsykkel, en sånn man kan kjøre "over alt", både på vanlig vei, og på krøtterstier. En SUV, om man vil. K1200RS er en sports-tourer, en sånn man helst ikke kjører på krøtterstier men på asfalt, eller tar en runde på en bane, om man får tilgang. En litt sporty limmo.
Jeg kjører bare på asfalt. Og tar gjerne en sving på en bane, om anledningen byr seg.
RS'en blir, GS'en reiser videre uten meg.
Case closed
IMG_0825.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.