MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ArcticTiger »

Jompa skrev:Med fare for å drite i eget reir: ja, æ kjøre Volvo XC 70.
Akkurat for at bilen er brubar til det meste som æ bruke den til,
Å frakte folk, hund, mer eller mindre bagasje, på god vei og dårlig vei, med og uten tilhenger.
God komfort og passelig status.......
Hmm, du som er sånn en Gammal-Jappse-knallert-4-er-entusiast, du burde jo vært litt mer tidsriktig i bilvalget og :roll .
Da hadde en mørkerød -83 Mazda 929 stassjonsvogn vært det natturlige valget for deg :thumleft

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Jompa »

ArcticTiger skrev:
Jompa skrev:Med fare for å drite i eget reir: ja, æ kjøre Volvo XC 70.
Akkurat for at bilen er brubar til det meste som æ bruke den til,
Å frakte folk, hund, mer eller mindre bagasje, på god vei og dårlig vei, med og uten tilhenger.
God komfort og passelig status.......
Hmm, du som er sånn en Gammal-Jappse-knallert-4-er-entusiast, du burde jo vært litt mer tidsriktig i bilvalget og :roll .
Da hadde en mørkerød -83 Mazda 929 stassjonsvogn vært det natturlige valget for deg :thumleft
Hmm, har du en å selge ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ArcticTiger »

Jompa skrev:
ArcticTiger skrev:
Jompa skrev:Med fare for å drite i eget reir: ja, æ kjøre Volvo XC 70.
Akkurat for at bilen er brubar til det meste som æ bruke den til,
Å frakte folk, hund, mer eller mindre bagasje, på god vei og dårlig vei, med og uten tilhenger.
God komfort og passelig status.......
Hmm, du som er sånn en Gammal-Jappse-knallert-4-er-entusiast, du burde jo vært litt mer tidsriktig i bilvalget og :roll .
Da hadde en mørkerød -83 Mazda 929 stassjonsvogn vært det natturlige valget for deg :thumleft
Hmm, har du en å selge ?
Nei, desverre... Har ikke hatt mange Jappse-blekk jeg, men vi hadde en -74 Datsun 220C ei stund (gammal Dråsje), den hadde litt stil, savner den innimellom. Uslitelig dieselmottor, det var rusta som tok den, som de fleste andre Jappser...

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Barbarozza »

Litt oppklaring, du regnes som senior i arb livet fra fylte 45.

Middelaldrene er du fra gjennomsnittsalderen din er nådd, omtrent fra 40 år for menn og 42 for kvinner.

Jeg er på vei til å bli "gammel" :lol , jeg er 50 år om noen dager.

Men i motsetning til de som kjører ADV og er gamliser så liker jeg ymse sportsykler, gjerne noe jeg kan skru og forbedre og holde på med. Jeg har alltid likt det. Og det er dritkult når jeg som en gamling kan kjøre fletta av unguttene på R og ADV riderne i nedoverbakkene i alpene :thumleft Stort sett er det ADV riderne som er vanskeligst og tukte, og jeg har blitt grisebanka av mange med knappt halvparten av hestekreftene mine oppover samme pass. Men jeg kan sitte på Hondaen 15 timer i strekk og kan grisebanke adv ridere når det gjelder effektiv kjøring og hvor lenge jeg orker å sitte på setet. Og sånn sett er biken min original mht sete og styre osv Men dette er jo en digresjon i debatten hehe

Nå er jeg rimelig ny her, og synes ikke mcsiden er noe verre eller bedre en andre steder, at det er smalt sier seg selv, det har med at det er et forum om MC og deretter er det et spørsmål om hvor mye den enkelte gidder å skrive på et forum. Jeg har ikke et ønske om å være en forumsnisse som må skrive i alle tråder.

Brukerne på slike forum som disse tilhører et like bredt grunnlag som resten av befolkninga, du finner antagelig alle politiske partier, alle mulige yrkesgrupper osv.

Ja jeg er enig i at ADV gruppa er stor her, og ergo skaper de flest tråder naturlig nok, men de trådene det er mest liv i omhandler stort sett sportsykler vs adv og alt rundt det. Synes faktisk takhøyden er bra. Så Jompa, din oppgave er å skape flere tråder med din interesse :D

Intet menneske eller forum for den saks skyld har godt av å bare ha "JA" mennesker rundt seg. Uenighet er et must for å få framdrift, det være seg personlig eller sammfunnsmessig. Det å bli utfordret på meninger, det å diskutere seg til et konsensus eller være uenig og bli enig om at man er uenig det er et sunnhetstegn i samfunnet og også her inne.
Memento mori

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av TomB »

Som relativ fersk her inne, så syns jeg det er lav takhøyde. :sorry

Noen blir veldig fort sure og går i skyttergrava, om man "køddær" litt angående deres valg av sykkel.
Tenker da på "cc tråden" ;-)
Litt må man da tåle.

Kanskje ikke alltid så enkelt å se hva som er "vedfyring" eller ikke :scratch


Angående hva man kjører, så spiller det ingen rolle, bare man kjører!! :prop:
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Snikkeren »

@TomB: Takhøyden er jo her, ihvertfall i forhold til hva vi som moderatorer tillater av avsporinger og opphetede diskusjoner. At enkelte går iforsvarsposisjon fortere enn andre er det jo brukeren selv som styrer.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Barbarozza »

TomB skrev:Som relativ fersk her inne, så syns jeg det er lav takhøyde. :sorry

Noen blir veldig fort sure og går i skyttergrava, om man "køddær" litt angående deres valg av sykkel.
Tenker da på "cc tråden" ;-)
Litt må man da tåle.

Kanskje ikke alltid så enkelt å se hva som er "vedfyring" eller ikke :scratch


Angående hva man kjører, så spiller det ingen rolle, bare man kjører!! :prop:
Å bli fort "sure"...er ikke enig ...det er vel heller mer en OPPHETET diskusjon ??

Jeg vil heller kalle det engasjert :P :p

Skal strekke meg til at enkelte ikke helt skjønner når man holde fingra vekk fra tastaturet (les holde kjeft)
Sist redigert av Barbarozza den 13 jan 2013, 13:23, redigert 1 gang totalt.
Memento mori

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av simpson »

Greit takhøyden er stor fra moderatorer, men noen blir utrolig gretne hvis du ikke deler samme syn og meninger med de og ikke liker deres valg av sykkel.
Men folk må også skjønne at noen bevisst trykker på de rette knappene hos de rette folkene for å få en reaksjon, uten at det er noe mer alvor enn en god diskusjon.

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Mc-siden.no, et

Legg inn av TomB »

Snikkeren skrev:@TomB: Takhøyden er jo her, ihvertfall i forhold til hva vi som moderatorer tillater av avsporinger og opphetede diskusjoner. At enkelte går iforsvarsposisjon fortere enn andre er det jo brukeren selv som styrer.
Avsporinger er 1 sak, opphetede diskusjoner, noe helt annet :-#
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av TomB »

simpson skrev:Greit takhøyden er stor fra moderatorer, men noen blir utrolig gretne hvis du ikke deler samme syn og meninger med de og ikke liker deres valg av sykkel.
Men folk må også skjønne at noen bevisst trykker på de rette knappene hos de rette folkene for å få en reaksjon, uten at det er noe mer alvor enn en god diskusjon.
:thumleft
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Barbarozza »

simpson skrev:Greit takhøyden er stor fra moderatorer, men noen blir utrolig gretne hvis du ikke deler samme syn og meninger med de og ikke liker deres valg av sykkel.
Men folk må også skjønne at noen bevisst trykker på de rette knappene hos de rette folkene for å få en reaksjon, uten at det er noe mer alvor enn en god diskusjon.
Men er det ikke dette da som skaper litt liv ? at noen fyrer litt opp

Som jeg sier, det er ikke bra å være enig i et og alt og bare omgi seg med JA mennesker
Memento mori

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av JohnnyTh »

simpson skrev:Greit takhøyden er stor fra moderatorer, men noen blir utrolig gretne hvis du ikke deler samme syn og meninger med de og ikke liker deres valg av sykkel.
Men folk må også skjønne at noen bevisst trykker på de rette knappene hos de rette folkene for å få en reaksjon, uten at det er noe mer alvor enn en god diskusjon.
Diskusjoner er jo fint. Men noen av disse knappene folk trykker på blir jo av og til litt personlige og kun provoserende. Men har vært mye gode diskusjoner her, og jeg har lært mye.
Så får en heller prøve å ignorere de spm kun er ute etter å provosere
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Tysnes »

Smalt forum, nei syns ikke det. Forumet er vel ka vi gjør det til. er langt i fra den som skriver mest, men leser di fleste tråder. er inne flere ganger om dagen, er av og til inne på merke forum(fz forum, Kawa forum)
Men det er her eg liker meg best, så skriv i vei folkens :-)

Brukeravatar
Stranger
Innlegg: 109
Registrert: 28 feb 2012, 18:38
Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
Sted: Byen under skyen (Bergen)

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Stranger »

Er relativt fersk her innpå jeg også, men føler igrunn ikke att takhøyden er lav. Selv om enkelte individer snakker litt for stort om eget kjøretøy og alt det kan gjøre, men de har aldri brukt den til det, så er alle her av samme grunn. Vi liker mc.

Om det føles att noen går til tastaturkrig over ett tema, ta igjen da vel. Moderatorene må ha litt og gjøre på dem også :-) Så lenge man har en kameratslig tone og ikke blir ufin så er det da begrenset hvor galt det kan bli :-)

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Kawasaki »

Jompa skrev:Uten å kunne legge frem tall som beviser min påstand, og uten å prøve å rakke ned på noen eller syklene deres påstår jeg
at MC-siden for det meste består av middelaldrende menn som kjører 2 og 3-cylindrede adventure-sykler.
Disse medlemmene kjører for det meste i lovlig fart, handler øl og kjøtt på ICA i Sverige og har dårlig stedsans, ettersom
mange bruker GPS.
Og..... ingenting galt i at adventure-folket både er skriveføre og har skrivekløe.
Jeg tror ikke at det stemmer at det består av sånne som du nevner,men det kan være at det fremstår slik. At de nettopp som du skriver; har skrivekløe. Kanskje for å prøve å overbevise "oss andre" om at deres valg er best?
Jompa skrev:Det har jo hendt at det har vært folk inne på forumet som ikke har hatt helt A4-meninger om hverken fartsgrenser, trafikkregler osv.
De har som oftest blitt satt ettertrykkelig på plass, og blitt borte etter ei kort stund.
De "små grønne" er vel verstinger når det gjelder å skryte av fart...
Jompa skrev:Men tilbake til spørsmålet.
Er mc-siden det forumet jeg ganske uærbødig påstår i første avsnitt at det er, et ganske "smalt" forum med lav takhøyde ?
Njaa,er vel ikke smalt,det bare virker sånn fordi uansett hva tråden starter som,så ender den opp med å forherlige Tiger,Gussi eller TDM.
Når det gjelder takhøyde,så er det vanskelig å mene noe om det. På den tiden jeg har vært her har jeg aldri sett noe som kvalifiserer til en løftet finger,engang. Folk her er jo sååå høflige,tilogmed Vstrom-eierne får gå ifred :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

Svar