Første tur i 2015

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23238
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Bjerknez »

Er meldt fare for nedbør/snø utover dagen i morgen samt minusgrader, så jeg står nok over denne gangen ja :-)å

Kawagutten:
Hvis du drar på tur, så husk og ta med deg GoPro'en elelr evt. ta bilder. Fullt referat ønskes :thumleft

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:Er meldt fare for nedbør/snø utover dagen i morgen samt minusgrader, så jeg står nok over denne gangen ja :-)å

Kawagutten:
Hvis du drar på tur, så husk og ta med deg GoPro'en elelr evt. ta bilder. Fullt referat ønskes :thumleft
Var ute og kjørte ista og det var tørre veier rundt her men ser det er helomvending på YR nå for i morgen men hvis jeg skal ut så skal dere få masse videoer ala Spieldberg med verdens beste referat ellers så får dere et lite et neste gang :knegg
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Kawagutten »

Carpa skrev:Imponert over optimisten deres altså. Planlegge kjøretur i januar :o

Du må gjerne være med :thumleft
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23238
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:
Carpa skrev:Imponert over optimisten deres altså. Planlegge kjøretur i januar :o

Du må gjerne være med :thumleft
Har du ikke kjørt ennå?

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:
Kawagutten skrev:
Carpa skrev:Imponert over optimisten deres altså. Planlegge kjøretur i januar :o

Du må gjerne være med :thumleft
Har du ikke kjørt ennå?
Nei men jeg har muligheten med fine bare veier her og å kjøre til Fredrikstad er jo bare tull siden det er dårlig vær der men når det blir fint vær så tar jeg turen dit bare for å ta en helg der å ha noe å gjøre hehe altså https://www.youtube.com/watch?v=4dPhWDO ... freload=10" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Første tur i 2015

Legg inn av bm »

Første tur i år var på fredag kveld. Poden og eg skulle ut å kjøre slik at han fikk teste ut nye moppen.
Fint kjørevær og tørre veier. Turen begynte bra og poden var storfornøyd med nye sykkelen, helt til den skar seg :sorry
Fulgte med ham i speilet da sykkelen plutselig skar ut, motor låste bakhjulet.
Han reagerte raskt og fikk lagt sykkelen inn til siden og unngikk akkurat å bli påkjørt av idioten i bil som kun lå to meter bak ham.
Parkerte moppen og hjem etter henger.
Hjemme i garasjen demonterer vi, sylinder/stempel er revet. Så nå er jakten på nytt sylinderkit i gang...
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Kawagutten »

bm skrev:Første tur i år var på fredag kveld. Poden og eg skulle ut å kjøre slik at han fikk teste ut nye moppen.
Fint kjørevær og tørre veier. Turen begynte bra og poden var storfornøyd med nye sykkelen, helt til den skar seg :sorry
Fulgte med ham i speilet da sykkelen plutselig skar ut, motor låste bakhjulet.
Han reagerte raskt og fikk lagt sykkelen inn til siden og unngikk akkurat å bli påkjørt av idioten i bil som kun lå to meter bak ham.
Parkerte moppen og hjem etter henger.
Hjemme i garasjen demonterer vi, sylinder/stempel er revet. Så nå er jakten på nytt sylinderkit i gang...
Så fint det gikk bra men det hørtes rart ut at den skar seg på første tur,hva skjedde?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Første tur i 2015

Legg inn av bm »

Kawagutten skrev: Så fint det gik bra men det hørtes rart ut at den skar seg på første tur,hva skjedde?

Vanskelig å si, virker som om olje/bensin er ok, skvetter en del ut eksosen. Kan være resultat av at tidligere eier kan ha hatt varmgang. Han er villig til å være med å dekke noe av kostnadene :D
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Rune75 »

bm skrev:
Kawagutten skrev: Så fint det gik bra men det hørtes rart ut at den skar seg på første tur,hva skjedde?

Vanskelig å si, virker som om olje/bensin er ok, skvetter en del ut eksosen. Kan være resultat av at tidligere eier kan ha hatt varmgang. Han er villig til å være med å dekke noe av kostnadene :D

Veldig sannsynlig at det kommer av for liten dyse. Nesten garantert. Har det blitt fjernet noen plomberinger ?

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Første tur i 2015

Legg inn av bm »

Rune75 skrev: Veldig sannsynlig at det kommer av for liten dyse. Nesten garantert. Har det blitt fjernet noen plomberinger ?

Plombering/turtallsperre skal være fjernet, trimpotte og større dyser skal etter sigende være montert.
Er litt usikker på hvordan jeg kan sjekke oljepumpe/dyse.
Kansje bare koble ut denne og blande olje i bensinen ?

Flytter denne over til denne tråden: http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=21&t=8630&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Svar