Trondgv - KTM 690 Duke R - Ut på tur aldri sur
Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!
Sykkelen står fortsatt vel i kjelleren, men får seg en start en gang i blant, bare for å forsikre meg om at den lever 8-) Den har utrolig nok kun 3,1km på nakken, så det lover godt for at jeg lar den bli stående der til lappen er i boks. :) Har banekjøring i morgen så nærmer meg med stormskritt nå, tror ikke jeg har så mye mer enn landeveiskjøring igjen til jeg er klar for å kjøre opp.
Foruten om det, lurer jeg på om det er bensinmåler på sykkelen, eller om jeg bare må se når det lyser at det er lite igjen? Så fort gjennom instruksjonsboka men fant ikke noe.
Også litt om innkjøring, hvordan skal jeg gjøre dette, foruten om at jeg skal holde meg under 6000 rpm de første 1000km. Kjøre i mye forskjellige hastigheter på forskjellige gir? Håper noen kan komme med gode råd. :)
Foruten om det, lurer jeg på om det er bensinmåler på sykkelen, eller om jeg bare må se når det lyser at det er lite igjen? Så fort gjennom instruksjonsboka men fant ikke noe.
Også litt om innkjøring, hvordan skal jeg gjøre dette, foruten om at jeg skal holde meg under 6000 rpm de første 1000km. Kjøre i mye forskjellige hastigheter på forskjellige gir? Håper noen kan komme med gode råd. :)
Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!
Hvis det er av typen som bare lyser når tanken nærmer seg tom, så er det best å nulle ut tripteller ved tanking.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!
Du får et varsel når det er ca. 1,5-2 liter igjen på tanken. Da starter en egen tripteller
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!
Nesten litt skummelt å henvise til en tråd som denne, men gjør det likevel. Fornuftige og kloke MC-eiere vet å kunne sortere ut hva som er lurt og logisk og hva som ikke er det... :Trondgv skrev: Også litt om innkjøring, hvordan skal jeg gjøre dette, foruten om at jeg skal holde meg under 6000 rpm de første 1000km. Kjøre i mye forskjellige hastigheter på forskjellige gir? Håper noen kan komme med gode råd. :)
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=208830#p208830" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!
Maaasse forskjellige svar og meninger her, så får se hvordan jeg gjør det. Lurer på om jeg skal høre med mekanikerene hos forhandler, og spør dem hvordan de hadde gjort det vis det hadde vært deres egen sykkel Vis mekanikerene der sier at jeg bør ta det litt med ro, tror jeg at jeg gjør det, selv om mange på forumet er i mot. Ser på tråden at det aldri kommer til å bli en enighet på det temaet allikevel Og, hadde vel vært lurt å kjøre litt forsiktig med en gang jeg får lappen.AJ skrev:Nesten litt skummelt å henvise til en tråd som denne, men gjør det likevel. Fornuftige og kloke MC-eiere vet å kunne sortere ut hva som er lurt og logisk og hva som ikke er det... :Trondgv skrev: Også litt om innkjøring, hvordan skal jeg gjøre dette, foruten om at jeg skal holde meg under 6000 rpm de første 1000km. Kjøre i mye forskjellige hastigheter på forskjellige gir? Håper noen kan komme med gode råd. :)
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=208830#p208830" onclick="window.open(this.href);return false;
Snikendeugle skrev:Du får et varsel når det er ca. 1,5-2 liter igjen på tanken. Da starter en egen tripteller
Takker for svarRuneMC skrev:Hvis det er av typen som bare lyser når tanken nærmer seg tom, så er det best å nulle ut tripteller ved tanking.
Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!
Forhandler refererte selvsagt til manualen, slik som jeg forventet. Tror jeg går for den metoden, siden det er min første sykkel, og i grunn ganske greit å ikke gi bånn gass med det første jeg får lappen, har ingen erfaring med MC fra før av. Men uansett, så blir det veiledningstime nå på mandag, landeveiskjøring på fredag, så mangler jeg kun oppkjøring :)
Bestilte også kort skiltoppheng fra R&G i går, så det monteres så snart det kommer i posten. Vurderer også å kjøpe tankbeskyttelse, da jeg syntes det mangler noe på kåpa på R modellene, samtidig som det beskytter når jeg skal på tur senere og bruke tankveske. http://shop.ktm.com/int_en/powerparts/p ... &year=2015" onclick="window.open(this.href);return false;
Bestilte også kort skiltoppheng fra R&G i går, så det monteres så snart det kommer i posten. Vurderer også å kjøpe tankbeskyttelse, da jeg syntes det mangler noe på kåpa på R modellene, samtidig som det beskytter når jeg skal på tur senere og bruke tankveske. http://shop.ktm.com/int_en/powerparts/p ... &year=2015" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!
Powerparts er dyyyrt Har bestilt de svarte klistermerkene nå, men er fortsatt myyye jeg har lyst på Lurer også på å kjøpe Fresco Cat Bypass. Regner med at dette er plug and play, eller trenger jeg noe remap for dette? Vis det er plug and play, vet jeg hva som skal bli kjøpt inn ved neste lønning
Ser også litt på handguards, men disse får jeg ta som det kommer, er litt usikker. Vurderer også å lakkere halve felgen hvit/svart, men det blir ikke før etter sesongen i alle fall.
Vis dere har noen anbefalinger for hva jeg "må ha", så kom med det
Ser også litt på handguards, men disse får jeg ta som det kommer, er litt usikker. Vurderer også å lakkere halve felgen hvit/svart, men det blir ikke før etter sesongen i alle fall.
Vis dere har noen anbefalinger for hva jeg "må ha", så kom med det
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!
Du bør remappe om du fjerner katalysatoren om du ikke vil ha crappy ytelse og feil blandingsforhold. Du bør samtidig åpne luftfilteret med enten DNA S2 filter coveret, eller kutte hull i den originale slik som PP luftboksen ser ut.Trondgv skrev:Powerparts er dyyyrt Har bestilt de svarte klistermerkene nå, men er fortsatt myyye jeg har lyst på Lurer også på å kjøpe Fresco Cat Bypass. Regner med at dette er plug and play, eller trenger jeg noe remap for dette? Vis det er plug and play, vet jeg hva som skal bli kjøpt inn ved neste lønning
Ser også litt på handguards, men disse får jeg ta som det kommer, er litt usikker. Vurderer også å lakkere halve felgen hvit/svart, men det blir ikke før etter sesongen i alle fall.
Vis dere har noen anbefalinger for hva jeg "må ha", så kom med det
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!
Vurderer remap til fulleffekt etter førstegangsservice, regner med at vis jeg fjerner katalysator og monterer bypass røret, så tar de seg vel av det vis jeg spør. Med å kutte hull, tenker du da på innenfor de røde strekene jeg har tegnet på bildet her?Snikendeugle skrev: Du bør remappe om du fjerner katalysatoren om du ikke vil ha crappy ytelse og feil blandingsforhold. Du bør samtidig åpne luftfilteret med enten DNA S2 filter coveret, eller kutte hull i den originale slik som PP luftboksen ser ut.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!
Niks, det lokket er bare for "show". Mener å kutte hull på oversiden av boksen.
De legger inn Fulleffekt eller Evo2 map om du spør om det. EVO 2 er mappen som er ment for å kjøre uten katalysator, større lufttilførsel og performance kam.
Kam'en er ikke like viktig i puslespillet for at sykkelen skal yte bra, men jeg hører den gjør en bra bedring.
De legger inn Fulleffekt eller Evo2 map om du spør om det. EVO 2 er mappen som er ment for å kjøre uten katalysator, større lufttilførsel og performance kam.
Kam'en er ikke like viktig i puslespillet for at sykkelen skal yte bra, men jeg hører den gjør en bra bedring.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!
Ok, takker. Da får jeg se hva det blir til, regner med jeg går for å kutte den originale :)
Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!
Ferdig med kjøretimer på freddan og datoer for oppkjøringer blir utgitt på mandag, så nå nærmer det seg. :) Fikk også en pakke i posten i dag, noen som kan gjette hva det er? :
Får en ny pakke neste uke, men denne er nok litt tyngre og er laget av metall, produsert av R&G..:)
Får en ny pakke neste uke, men denne er nok litt tyngre og er laget av metall, produsert av R&G..:)
- cosmogs
- Innlegg: 306
- Registrert: 05 jul 2014, 22:09
- Motorsykkelen din: Speed Triple RS
- Bosted: Drammen
Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!
Dæven, synes det er mange flotte nye sykler her i år, kjempegratulerer med din! Synes KTM´n er en utrolig fin maskin!
Førerkortet nærmer seg også, har gått kjapt for deg dette. Tenker du får en flott sommer!
Førerkortet nærmer seg også, har gått kjapt for deg dette. Tenker du får en flott sommer!
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!
Takker for det! Får bare håpe på at jeg slipper oppkjøring mer enn en gang, så kan det bli en veldig flott sommercosmogs skrev:Dæven, synes det er mange flotte nye sykler her i år, kjempegratulerer med din! Synes KTM´n er en utrolig fin maskin!
Førerkortet nærmer seg også, har gått kjapt for deg dette. Tenker du får en flott sommer!
Forresten noen som vet hvordan jeg skal få av kåpene på sykkelen? Skal feste disse på, og ser for meg at det er lettere å ta av kåpene. Har skrudd ut de torx skruene, men sitter fortsatt veldig godt. Ser at de går litt under sete, er det noen skrue der? http://shop.ktm.com/int_en/powerparts/p ... &year=2015
Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!
Fått montert beskyttelse til tank nå, ble j*vlig bra skal jeg være ærlig