Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av Tommas »

Gratulerer, flotte saker!

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av Cutless »

Tusen takk AJ. Ja, det var potensiale som solgte meg.

Så godt å høre at du har positive erfaringer med Nitron - og ja, jeg skal også ha svart fjær. Nok farger på Street Rallyen fra før av ;-)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av Cutless »

Takk tommas.

Her er flere bilder for de som er nysgjerrige (er en elsk eller hat design):

Bilde
Bilde

Er veldig spent på hvordan det flate supermoto inspirerte setet føles sammenlignet med original setet.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38121
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av AJ »

Har du vært innom denne tråden, forresten... ;-) :

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=191531#p191531" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av Olav K »

Grattis med ny sykkel (in advance :thumleft )
Spennende valg, kjekt at ikke alle kjører det samme :) Og det blir nok bra med oppgraderte fjæringskomponenter, det har vel vært ankepunktet i tester både på youtube og i blader.... såvidt jeg minnes.
Og helt klart det blir finest med svart fjær på Nitro'en :)

Grattis igjen... og jeg må si meg enig i Flankers kommentar... : Du har gjort vinteren uutholdelig for deg selv :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av sankyo »

Stilig sykkel. Håper du vil trives med den. Grattis
Live long and prosper :janikk

TOH
Innlegg: 186
Registrert: 24 mar 2014, 23:10
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av TOH »

Se der ja.... :D
Gratulerer med ny sykkel :thumleft
"Only boring People are brilliant during breakfest"

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av poulet_cavalier »

Gratulerer :thumleft
Men vinteren må da bli fæl?
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av Busa Trond »

:HB
Alltid moro med ny sykkel. Gratulerer...
Har selv bestilt Öhlins fjærer i gaffelen på Tigern i vinter.
Da er det bare å slenge seg med over Aursjøvegen til våren, så skal vi se hva disse Svenske demperne gjør :yeyeye

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av TBI81 »

Grattis med nysykkel! Også rett før vinteren a gitt! Kjøpte førstesykkelen min seeent på høsten og det var den lengste vinteren i mitt liv :knegg

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6979
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av kjellv »

Gratulerer masse med valget! Fargen også. Jeg har ikke syntes den var så fin på bilder, men da jeg fikk se denne fargekomboen live ombestemte jeg meg tvert!
Når du blir kjent med denne kommer du til å kjøre 8-tall rundt en felles venn av oss med en ganske ny Triumph som også har 3 sylindre :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23250
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:Gratulerer masse med valget! Fargen også. Jeg har ikke syntes den var så fin på bilder, men da jeg fikk se denne fargekomboen live ombestemte jeg meg tvert!
Når du blir kjent med denne kommer du til å kjøre 8-tall rundt en felles venn av oss med en ganske ny Triumph som også har 3 sylindre :prf
8-tall faktisk :lol

Men med 100-kubikk, 10HK'er og rundt 20NM. mer og tilnærmet samme vekt så forventer jeg å bli frakjørt på sletta. Så får jeg heller kanskje ta igjen i svingene. :thumleft
Vi har et fint industriområde her i Fredrikstad hvor vi kan ta en liten uformell dragrace så hvis dette skal bli uavgjort, så må han vinne neste gang :prop:

Siden du har solgt GSX'en Cutless så kan man vel si at du hadde lite og stille opp med ovenfor Street'en med denne. Allerede 2-3 sykkel lengder (i følge deg) bak før andregiret var dratt ut :mk

Neste gang blir det mer spennende for nå har du vesentlig mer krefter i bunn. Men jeg har jo litt mer turtallsregister og spille på da... tror jeg...

___________

Men jeg skal inrømme at jeg liker MT09'en mer og mer jo mer jeg ser den. Jeg tror den salen på Street Rally'en får sykkelen til å se skikkelig bøllete ut og jeg tror også du kommer til å like denne sykkelen langt bedre på langturer da du sitter mer oppreist enn på den du hadde. Vi fpr ta noen ØL og skravle videre om dette i morgen. Prat om nysykkelen din, og diverse mods til min som jeg ikke helt har bestemt meg for ennå. Hvem vet.. kanskje jeg drar frem Visakortet etter et par ØL og låner pc'en din :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av mortenolb »

Apropos. Vi må ta dragrace, Bjerknez. Har lyst til å se nøyaktig hvor mye tregere min er!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23250
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Apropos. Vi må ta dragrace, Bjerknez. Har lyst til å se nøyaktig hvor mye tregere min er!
Jeg tror GSX'en har noe høyere toppfart (uten at jeg vet det for sikkert) men i ne dragrace så kan jeg med stor sikkerhet si du taper med relativt god margin og grunnen er (etter testen jeg tok sammens med Cutless) at jeg har mer krefter lenger ned i registeret, samt at jeg har et større register å spille på. Skal jeg synse litt (har jo kjørt sykkelen din) så har jeg det samme draget fra rundt 5.000-13.000rpm som din sykkel har på det absolutte klimaks. Jeg følte vertfall forskjellen som ganske heftig i positiv grad.

Men en dragrace kan vi vel få til en dag ja :prop:

Det jeg derimot liker aller best med sykkelen etter ca. 2.000km. er at den er så lettkjørt og svingvillig.
MEN!... jeg skal holde meg for god til å kapre tråden til Cutless med å dra frem min sykkel ytterligere. (for sent...) :lol

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av Cutless »

Olav K skrev:Grattis med ny sykkel (in advance :thumleft )
Spennende valg, kjekt at ikke alle kjører det samme :) Og det blir nok bra med oppgraderte fjæringskomponenter, det har vel vært ankepunktet i tester både på youtube og i blader.... såvidt jeg minnes.
Og helt klart det blir finest med svart fjær på Nitro'en :)

Grattis igjen... og jeg må si meg enig i Flankers kommentar... : Du har gjort vinteren uutholdelig for deg selv :knegg
Ja, du har nok rett i at fjæringskomponentene har fått litt pes. Men når det er sagt så er de sikkert mer enn god nok for min bruk sånn egentlig - men jeg liker at ting skal være så bra som mulig :) Det blir nok en lang vinter ja...
sankyo skrev:Stilig sykkel. Håper du vil trives med den. Grattis
TOH skrev:Se der ja.... :D
Gratulerer med ny sykkel :thumleft
Takker :)
poulet_cavalier skrev:Gratulerer :thumleft
Men vinteren må da bli fæl?
Takk :)
Spørs det ja - skal heldigvis reise en del i vinter. Vurderer å leie sykkel når jeg er i USA for å få bort den værste PMS'n.
TBI81 skrev:Grattis med nysykkel! Også rett før vinteren a gitt! Kjøpte førstesykkelen min seeent på høsten og det var den lengste vinteren i mitt liv :knegg
Noen tips på hvordan å komme seg gjennom det? ;)
kjellv skrev:Gratulerer masse med valget! Fargen også. Jeg har ikke syntes den var så fin på bilder, men da jeg fikk se denne fargekomboen live ombestemte jeg meg tvert!
Når du blir kjent med denne kommer du til å kjøre 8-tall rundt en felles venn av oss med en ganske ny Triumph som også har 3 sylindre :prf
Ja, den gjør seg bedre irl enn på bilder - godt å høre du synes det også. Haha, en felles venn av oss kjørte greit ifra meg på cruiser så tror ikke det er noen fare for det :P :p

Svar