Joe Bar Team - Baren der alt er lov!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38121
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Joe Bar Team - Baren der alt er lov!

Legg inn av AJ »

Dexter skrev:Nå er jeg inne på Marillion...
Marillion ække det verste man kan bruka tida på. Men noen kan kanskje oppfatte musikken deres som litt kompleks og krevende...?
Liker godt Marillion selv, men kjenner ikke katalogen deres godt nok til å peke ut enkeltlåter jeg setter mer pris på enn andre... :redface
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Joe Bar Team - Baren der alt er lov!

Legg inn av Dexter »

Min musikksmak er nok også krevende og kompleks, men jeg faller tilbake på enkelt sjangere i det jeg foretrekker å høre
Det er det samme for skylda hvem som har den...

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Joe Bar Team - Baren der alt er lov!

Legg inn av pelsen »

har tatt et glass rødvin til en sen middag, det har vært en lang kveld i verkstedet. Prøvekjøring av bobberen idag bekreftet at dustemekanikeren min har satt inn feil girkasse i vinter. :-)å 4-trinn close ratio var det satt inn, og det betyr i praksis en kasse med 4 stk 4.gear. Fint på bane, men veldig upraktisk i bytrafikk. Så kvelden har gått med til å bytte innmat i kassa.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Joe Bar Team - Baren der alt er lov!

Legg inn av MaxTron »

Er på Gullfaks A for tiden, og det sterkeste vi får her på lørdagskvelden er Munkholm, men skål til dere som kan :cheers
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Joe Bar Team - Baren der alt er lov!

Legg inn av Northman »

Skål!
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Joe Bar Team - Baren der alt er lov!

Legg inn av Geir »

MaxTron skrev:Er på Gullfaks A for tiden, og det sterkeste vi får her på lørdagskvelden er Munkholm, men skål til dere som kan :cheers
Du er på GFA altså? Jeg også. Reiser hjem på mandag. Du kan jo slå til med et glass alkoholfri vin da... :knegg
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Joe Bar Team - Baren der alt er lov!

Legg inn av MaxTron »

Geir skrev:
MaxTron skrev:Er på Gullfaks A for tiden, og det sterkeste vi får her på lørdagskvelden er Munkholm, men skål til dere som kan :cheers
Du er på GFA altså? Jeg også. Reiser hjem på mandag. Du kan jo slå til med et glass alkoholfri vin da... :knegg
Jasså, du er her du og ja!?

Sant det, kan selvfølgelig drikke vin som er nesten like sterk som Munkholmen :knegg

Litt usikkert når æ ska heim, var opprinnelig planlagt til onsdag, men no er vi jo ferdig med det vi skulle gjøre så...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Joe Bar Team - Baren der alt er lov!

Legg inn av Geir »

Yepp, FV på heisene ombord. En kollega og jeg har hele Gullfaksfeltet så vi reker rundt her støtt & stadig. Blir lediggang på deg i morgen da hvis dere er ferdige - blir laaaange dager da... Nei, tid for en liten røyk i resepsjonen før det er natt! :prf
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Joe Bar Team - Baren der alt er lov!

Legg inn av pelsen »

haha, dere har det sikkert vondt der ute :D
har vært offshore på kort oppdrag, men foretrekker jobb på land, Noen må jo bygge nye plattformer oså :D

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Joe Bar Team - Baren der alt er lov!

Legg inn av MaxTron »

Geir skrev:Yepp, FV på heisene ombord. En kollega og jeg har hele Gullfaksfeltet så vi reker rundt her støtt & stadig. Blir lediggang på deg i morgen da hvis dere er ferdige - blir laaaange dager da... Nei, tid for en liten røyk i resepsjonen før det er natt! :prf
Har lagt merke til at heiser har stått ja, både ute og inne..

De finner nok alltids jobb til oss, æ jobber med NDT / inspeksjon.
Har vært å inspisert tilstanden på rør i skafta...

Men de har vist søkt røntgen AT til oss til i morra, så da får æ vel finne sænga...
hadde vært helt gret å bli sendt heim på mandag, men det er vel opp til "de høye herrer (og damer)" å bestemme..
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Joe Bar Team - Baren der alt er lov!

Legg inn av Geir »

pelsen skrev:haha, dere har det sikkert vondt der ute :D
har vært offshore på kort oppdrag, men foretrekker jobb på land, Noen må jo bygge nye plattformer oså :D
Ja det er et helv*te! :knegg Indrefilet opp og i mente, speilegg & bacon til frokost, lange dager, bare en liten flat-TV på lugaren og ellers bare et par solarium og en diger tarsanfabrikk med all slags torturredskap designet for å holde skroget i form. Det er tøft, men det er jo tross alt bedre en å jobbe... :prf
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Joe Bar Team - Baren der alt er lov!

Legg inn av Geir »

MaxTron skrev:
Geir skrev:Yepp, FV på heisene ombord. En kollega og jeg har hele Gullfaksfeltet så vi reker rundt her støtt & stadig. Blir lediggang på deg i morgen da hvis dere er ferdige - blir laaaange dager da... Nei, tid for en liten røyk i resepsjonen før det er natt! :prf
Har lagt merke til at heiser har stått ja, både ute og inne..

De finner nok alltids jobb til oss, æ jobber med NDT / inspeksjon.
Har vært å inspisert tilstanden på rør i skafta...

Men de har vist søkt røntgen AT til oss til i morra, så da får æ vel finne sænga...
hadde vært helt gret å bli sendt heim på mandag, men det er vel opp til "de høye herrer (og damer)" å bestemme..
Jadda - det er alltid en heis som står når vi er ute... Vårt bidrag for å holde den jevne offshorearbeideren i trinn; legge opp til trappebruk :knegg Du får ta en sjekk på Alimaktårnet også da - skal være en AO på det et eller annet sted. Vi har heliheisen og øvre skaftheis på programmet i morgen hhv. før og etter lunsj, så skal du ned igjen i utstyrsskaftet bør du legge turen dit før lunsj... :-J
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Joe Bar Team - Baren der alt er lov!

Legg inn av MaxTron »

Geir skrev:
MaxTron skrev:
Geir skrev:Yepp, FV på heisene ombord. En kollega og jeg har hele Gullfaksfeltet så vi reker rundt her støtt & stadig. Blir lediggang på deg i morgen da hvis dere er ferdige - blir laaaange dager da... Nei, tid for en liten røyk i resepsjonen før det er natt! :prf
Har lagt merke til at heiser har stått ja, både ute og inne..

De finner nok alltids jobb til oss, æ jobber med NDT / inspeksjon.
Har vært å inspisert tilstanden på rør i skafta...

Men de har vist søkt røntgen AT til oss til i morra, så da får æ vel finne sænga...
hadde vært helt gret å bli sendt heim på mandag, men det er vel opp til "de høye herrer (og damer)" å bestemme..
Jadda - det er alltid en heis som står når vi er ute... Vårt bidrag for å holde den jevne offshorearbeideren i trinn; legge opp til trappebruk :knegg Du får ta en sjekk på Alimaktårnet også da - skal være en AO på det et eller annet sted. Vi har heliheisen og øvre skaftheis på programmet i morgen hhv. før og etter lunsj, så skal du ned igjen i utstyrsskaftet bør du legge turen dit før lunsj... :-J
Så det er behov for NDT på Alimaktårnet? det var jo betryggende... :-k

Som sakt, ferdig med den jobben, og har jobba bari i de 3 skafta som IKKE har heis, puh!
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Joe Bar Team - Baren der alt er lov!

Legg inn av Geir »

MaxTron skrev: Så det er behov for NDT på Alimaktårnet? det var jo betryggende... :-k

Som sakt, ferdig med den jobben, og har jobba bari i de 3 skafta som IKKE har heis, puh!
He, he... Ja ikke sant? Nå er det heldigvis bare snakk om å verifisere at godstykkelsen fremdeles er innenfor spec. Greit å sjekke slikt før man evt. oppdager at de ikke er det på den harde måten... :-J Ahhh... Du som har meldt deg opp og ned i skaftene på radioen altså - ja ja, da har jo du fått unna noe trappegåing en stund fremover. :knegg
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Joe Bar Team - Baren der alt er lov!

Legg inn av Svein2 »

Etter bygdas beste pølsegryte passer det bra å gjenåpne bar`n for høstsesongen, vi er tross alt i august
etter en sommer som går over i historien som bløt, grå, ingen danmarkstur, men alikevel morsom,
spennende og mye småturer på to og fire hjul.
Men, for å komme tilbake til pølsegryta så kan jeg avsløre oppskrifta:
Del røkte kjøttpølser i skiver og stek dem
Skjær opp løk, sopp og bacon og stek.
Ha alt i ei jerngryte sammen med buljong, tomatpurre, fløte og kraft som du koker opp.
Spises med mariestads øl, loff og meierismør.
Lettvindt og gørgøtt.
Ei blanding etterpå setter prikken over i`en.

Bar`n er åpen. :cheers

Svar