Ung igjen på MC. Rolf-Arne 05.04.1960 - 26.01.2024: Hvil i fred.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Fjone vegen er en flott veg-stubb.. mye aktiv kjøring.

Æ var litt uheldig med timinga, bare 10 minutt til avgang, så det bare tid til en is.BildeBildeBildeBilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Ja det var fånyttes, bare å innse at Googlemaps kan både klokka og avstand.

Hadde en tanke om å nå Skien kl 16, 44 min forsein... no kl 17 25 på Vindfjelltunet...feil dag på nytt, som om det bryr mæ...har hatt en kjempeflott tur fra Fjone ned til Drangedal , via Klovholt - Skien , over Siljan og så hit.

No må det spises litt medbrakt, før man tenker seg ned til teltet i Arendal. BildeBilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Da har jeg fått i meg middagsmat til kvelds..

Turen i dag ble 355 km... interesant kjøring det meste.. noe maks 25% på E18..

Telemark har massevis av fine veier...

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Litt mer bilder fra Z-museet og resten av dagenBildeBildeBildeBildeBildeBildeBildeBildeBildeBilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38085
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av AJ »

rolf-arne skrev: 16 aug 2023, 22:02 Litt mer bilder fra Z-museet og resten av dagenBilde[IMG]https://uploads.tapatalk-
Solide Tomte-biler fra Lærdal leketøysfabrikk, ser jeg :) .
Hadde mange slike i min barndom.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

AJ skrev:
rolf-arne skrev: 16 aug 2023, 22:02 Litt mer bilder fra Z-museet og resten av dagenBilde[IMG]https://uploads.tapatalk-
Solide Tomte-biler fra Lærdal leketøysfabrikk, ser jeg :) .
Hadde mange slike i min barndom.
Jeg også

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Snodig dag i dag, uvant å sette opp telt kl 12 på høylys dag.

Nå sitter jeg, på puben/restauranten Sølvgården, vanligvis er det i denne tiden jeg lurer på om jeg kommer meg i hus før mørket kommer.

Det er en ny og veldig positiv opplevelse, selvfølgelig kommer det noe om litt som drar det litt ned... senere.

Var ute av campingen Nidelv ved Arendal, ca 8 , slutt og tøv gammer'n , Googlemaps har dæ klokka presis kl 0830, så ikke prøv å skryt.

Men det kosta, opp 0500 sånn ca, google vet ikke om det er sant eller ei, men æ prøve å vær samvittighetfull.

Tenkte VELDIG på å kryp tilbake i køya, men heldigvis æ havna under vann.. jada i dusjen..

Spiste middagsrestan fra i går, 6 fiskekaker og potetsalat- snakk om frokost...

En liten nedtur var å vasse i vått gress og pakke ned et vått telt. Men skitt la gå, det endte godt..

No kommer æ på at æ glemte en Rema-pose med tomgods, og litt søppel- på toalettet,, ja håper dem tar forglemmelsen med et smll.

Men ut av porten kl 0830, ut av Arendal, samme vei som i går, så det gikk greit. Fortsatte mot Evje, var enda ikke klar over at jeg måtte helt til Evje før jeg kunne begynne på Setesdalen.

Men fra Telemarksveien, som har noen flotte rasteplasser, til Evje er det en flott vei som tillater radig kjøring, fylkesvei 42..

Men som mangler rasteplasser. Fant dog et gammelt båtutsett, i ødemarken.

Ja det var helt til jeg så meg rundt, på andre siden av vannet var det hytter så langt jeg så. Tok et bilde, men la ut et annet.

Etter å ha tatt av i Evje, så dukket det opp et skilt med Steinsliping, spontant så bremset man opp og stakk til skogs.

Ved Evjen kirke, opp til Oddstemmen steinsliperi, det var det jeg hadde håpet på, småstein/smykkestein sliping og ikke sånt digert- svært.

Har en drøm om å få til noe sånt, beundrer dem som får det til.

Nå var det slik at han sjøl hadde hatt slag og ventet på time,sykehus, då æ fikk prate med ei hyggelig nederlandsk voksen dama. Sånn ca på min alder, joda æ blei litt betatt.. ho vikarierte i sommer som vert. Kunne ikke norsk, men klarte seg bra siden de fleste gjestene kom fra Nederland.

Flott stopp, selv jeg ikke fikk fritta ut kunnskap og knep.

Labba ned igjen til riksvei 9 , og det bar oppiver dalen, som jeg hittil bare har hørt lm og sett bunader i fra.

Elv med fosser og stryk, og fulle rasteplasser, OG den mektige Byglandsfjorden.

Ingen fjird, men det føltes som lm den aldri tok slutt, nesten dom å kjøre innover hvilken som helst fjord langs vår kyst.

Så plutselig, Rysstad, og så sedat som jeg kjørte nå, så var det nesten bare å svinge inn, uten å bremse, på Sølvgården.

Navnet fra den tid da sølvsmia ikkje var en bar, der jeg sitter nå.

Ja jeg sitter i baren og studerer menyen, og har tabba meg ut, hadde spist men måtte prøvesmake desserten, Tildekka Stakkejente, nydelig sammen med kaffe.

Ja , ser jo det at menyen frister, og skal man se på gjestene så er maten bedre enn teksten.

Jeg lurer på lm jeg skal smake påRøykt Lammelår, ja i morra , selv om , æ får vatn i munnen, her æ sitt å skriv.

Nei men kjøreturen, e jo ikke ferdig.. fikk opp telt, slengt inn noe og letta sykkelen.

Ja sykkelen var lett den også, det var lite igjen på tanken, siste fylling var i hår i Siljan og der var ca 30 mil siden..

Kjørte innom Valle, så etter stol og noe annet,, blei bom tur.

Så opp mot Suleskard, helt til toppen..stedvis strålende vær, men ingen steder hvor sol og plass passet for sein lunsj...begynte å bli sulten.

Snudde ved Vardvatn, på 1030 høydemeter og tok det veldig pent nedover, det er lite klosser igjen.. så her ble det bare kjørt på gir.

Så no sitt æ her ved bordet å har klart å gjøre det av med ei Stakkejente, mens æ skreiv detta.

Stakkejenta var nydelig,deilig og ikke så veldig tilslørt lengre. Hadde man bare bært ung, så mye yngre enn før.

Da skal æ drive litt mer reasearch...hei då..

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Erik_B70
Innlegg: 189
Registrert: 27 jul 2018, 14:04
Motorsykkelen din: BMW K1200RS - 1997
Sted: Radøy , Vestland

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Erik_B70 »

Takk Rolf-Arne !
Håper du en dag får tid til å sette deg ned å skrive ei bok om reisene dine .
Fantastiske reiseskildringer som jeg alltid leser med et smil om munnen .
Vi sees i morgen, tipper rundt 16.00 på Sølvgarden .


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

En god morgen, ja mest på grunn av forventning om ei hyggelig helg..

Kroppen sier hardt og brutalt i fra om at dette liker den ikke, å komme seg opp fra mark til stående, blir et kunstverk verdig Picasso. .altså armer å ben på helt feile plasser.

Men opp i stående har jeg kommet meg, dusjet i skikjelig fine og forseggjort servicebygg på Sølvgården.

Siden det for meg er en lang spasertur fra der jeg bir, helt nederst ved stranden av Otra.. så tok jeg med meg lesestoff og snek til meg en kaffe i baren, mens andre spiser sin frokost.

Blandt annet den trivelige gjengen fra Hamar, som lm litt setter kursen hjemover mot Hamar , fremme på Søndag.

Og kunne sitte sammen med dem igår kveld, var fint det var som å være hjemme, ved kafe'bordet, hvor det skytes kommentarer, som man bare må aksepter innimellom diskusjoner om alt i denne verden.

Siden gjengen var yrkessjåfører i det daglige, så var det mye transport det gikk i.

Men i morges hilste jeg bare og lot dem ha sin frlkost tid for seg selv. Men jeg kunne høre dem tvers over rommet, og kan fremdeles humre over en del av praten deres.

Men for å få tiden til å gå litt , å gi kroppen tid til å våkne, så tok jeg med jubileumsboka til Classic HONDA Club Norway, 25 år..

Har skummet igjennom, 30 minutter, og ser hvor mye jeg har hått glipp av i Hondas levetud i Norge ,som er 1 år lengre enn hva jeg er gammel.

Mye av lesingen, bestod i CBX1000, naturligvis.

Skal jeg lese om Pan European så må jeg vist skrive det selv...stakkars Pan...forsømt på då mange måter.

Ikke minst av meg selv, så nå er det ned få nye sko på sykkelen, og ikje sitte her å late seg..dessuten er kaffekoppen tom..og forresten jeg spurte om jeg kunne ta en kopp, da jeg snek meg til kaffe.
BildeBilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Da er mandag kommet, jeg er i Tønsberg og nyter hotellfrokost, Thon Bryggen.

"Hjemturen" fra Sølvgården ble på knappe 24 mil... og er nå defacto blitt en omtur... fordi det blir Kristiansand i morgen..

Minimum 30 mil, blir nok noen avstikkere fra E18, på turen nedover.. siden det er lovet godt vær..

I dag ny tur til Tjøme, prate BMX , ops !!!! CBX , med Steinar ved CBX Norway.

Flott tur fra Sølvgården i går via 450, Skafsåvegen, 38, ned til Standhotell og lunsj.

https://youtu.be/phm_XHhBL0g



Efter en god lunsj, hvor vi ble redusert til 5 i følget, fulgte vi 41/38 til 38 skiller lag med 41 midt på Nisser, sånn ca.

Der tok en raskeste vei til Sandefjord, så da ble vi 4...over mot Drangedal. Da var vi inne på veien jeg kjørte på onsdag.

Fyllte tankene i Drangedal, ja en prat me 2 andre og en is ble det også. Den ene av disse traff jeg for nøyaktig en uke siden på ferga over Moss-Horten.

Så ble det rask kjøring gjennom mine gamle hjemtrakter, passerte barneskolen på Klovholt, hvor jeg gikk på slutten av 60 tallet, inn på 70.

Over Silja opp til Vindfjelltunet, og da klarte jeg på 3dje forsøk å være der i åpningstiden.

Det ble bare med kaffe allikevel.

Fulgte 32 ned til Sundbyfoss, hvor de 4 som var igjen splitta i 2. Tore og jeg holdt lag frem til ferga i Horten . Kort avskjed, vi høres nok.

Det ene som slår meg er at på Vindfjelltunet, så var vi 3 som støttet oss på YR og bestemt mente at det blei disig med ikke regn.

Anders så ut vinduet og mente det kom til å regne, han fikk rett. Riktignok ikke mye, forlite til regntøy, men når vi kjørte gjennom det våte, så var det ikke fritt for at man tenkte at nå hadde vi lurt Anders.

Hadde litt dårlig samvittighet, ei stund..

Sykkelen, klarer noen 100 mil til, men da må overhaling til. Blir å ringe MCOSLO å bestille lagre..

Må bare kjøre pent , fremover...

Frokost unnagjort og jeg kjører sightseeing nedover mot Tjøme..
BildeBilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk


Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Kjørt til Tjøme, sitter på Verdensende campingen og må berømme drivern, som desverre ikke hadde åpen kafe.

Men han satte no på kaffen alikevel. Vennligheta sjøl.

Var en tur innom Torås fort, klatra meg opp så jeg fikk litt oversiktsbilder. Prata med eieren, ja det er privateid , som trodde det var elektrikeren som kom.

Misforståelsen ble oppklart når varebilen kom og det kom ut en like skjeggete mann.

Men snakk og ikke være skyggeredd, gubben så etter ei lita hytta å kjøpe, og ente opp med et kystfort med kanon og det hele.. nesten sant vi lar det bære sånn.

No har æ kvalitetstid i sola, vurderer å skifte til shorts, men kanskje ikke.BildeBildeBildeBildeBildeBilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Matpause, straks innover til byen , se etter sko, noe bedre enn sandalene.

Nydelig vær på Nøtterø/Tjøme.. Bilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 405
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av SveinHa »

Se der, @rolf-arne En liten milepæl med 100.000 visninger:
Skjermbilde fra 2023-08-21 16-58-14.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

SveinHa skrev:Se der, [mention]rolf-arne[/mention] En liten milepæl med 100.000 visninger:
Skjermbilde fra 2023-08-21 16-58-14.png
Hvor fant du den?

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38085
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av AJ »

rolf-arne skrev: 21 aug 2023, 19:34
SveinHa skrev:Se der, @rolf-arne En liten milepæl med 100.000 visninger:
Skjermbilde fra 2023-08-21 16-58-14.png
Hvor fant du den?
Finner den på forumforsiden:
Visninger.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Låst