Har noen erfaring med hjelm-kamera?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Snikkeren »

Det er Hero 2 som angir modellen. Motorsports angir hvilket tilbehør som er med. Man får de i forskjellige pakker, som f.eks. motorsports og helmet.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Northman »

Vurderer det GoPro kamera, noen som har testet og kan svare meg på hva maks filmlengde er?

Hva stopper først, minnebrikke eller batteri? Hvor lang tid tar det å lade opp batteriet?
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Snikkeren »

Med 32 Gb minnekort i, så er det batteriet som tar kvelden først. Husker ikke helt hvor lenge batteriet varer, og har ikke tatt tiden på hvor lang tid det tar å lade det opp. Kanskje noen andre kan svare på det?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Mompen
Innlegg: 185
Registrert: 27 apr 2011, 20:31
Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
Sted: Hadeland
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Mompen »

Mener jeg har lest 2 - 2,5 timer.

Klart, det er med standard batteripakke, man får jo også en annen type som skal holde mye lenger :prf

edit: Opptil dobbelt så lang varighet!
Brombrom

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38037
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av AJ »

Kanskje det kan være på plass med en bitteliten påminnelse eller advarsel, om man vil, hva gjelder hjelmkamera...
Blir man stoppet i fartkontroll kan det hende at en våken representant blant lovens håndhevere som vinker deg inn, finner på å beslaglegge hjelmkameraet for å sjekke hva du har holdt på med rett forut... Les: videobevis i tillegg til fartsmålingsresultatet de selv måtte ha...

Bare nevner det i forbifarten...

:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Northman »

AJ skrev:Kanskje det kan være på plass med en bitteliten påminnelse eller advarsel, om man vil, hva gjelder hjelmkamera...
Blir man stoppet i fartkontroll kan det hende at en våken representant blant lovens håndhevere som vinker deg inn, finner på å beslaglegge hjelmkameraet for å sjekke hva du har holdt på med rett forut... Les: videobevis i tillegg til fartsmålingsresultatet de selv måtte ha...

Bare nevner det i forbifarten...

:mk
Dette er jeg klar over, det er også en av grunnene til at jeg egentlig vil ha fastmontert/skjult kamera på sykkelen. Det hadde også vært ønskelig med strøm koblet til MC og mer lagringsplass, men de eneste systemene jeg har funnet for slikt koster en formue...
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Geir »

AJ skrev:Kanskje det kan være på plass med en bitteliten påminnelse eller advarsel, om man vil, hva gjelder hjelmkamera...
Blir man stoppet i fartkontroll kan det hende at en våken representant blant lovens håndhevere som vinker deg inn, finner på å beslaglegge hjelmkameraet for å sjekke hva du har holdt på med rett forut... Les: videobevis i tillegg til fartsmålingsresultatet de selv måtte ha...

Bare nevner det i forbifarten...

:mk
:scratch Hvor i hule finner de lovhjemmel for noe slikt?! Øvrigheten kan da ikke beslaglegge saker & ting etter forgodtbefinnende vel?

Topic: Har et Drift HD170 Stealth som jeg er rimelig godt fornøyd med. Enkelt og greit å bruke, og med en småpraktisk fjernkontroll for å starte/stoppe opptak. Fjernkontrollen festes lett til styret med borrelåsbånd og har store hanskevennlige knapper. Den innebygde mic'en er følsom for vindsus selvsagt med det kan muligens gjøres noe med - får prøve meg frem. Kan også koble til ekstern mic, men da må kameraed brukes med åpen bakplate og er ikke lenger "waterproof"... Kjekk sak i grunnen.
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Globe »

Geir skrev:
AJ skrev:Kanskje det kan være på plass med en bitteliten påminnelse eller advarsel, om man vil, hva gjelder hjelmkamera...
Blir man stoppet i fartkontroll kan det hende at en våken representant blant lovens håndhevere som vinker deg inn, finner på å beslaglegge hjelmkameraet for å sjekke hva du har holdt på med rett forut... Les: videobevis i tillegg til fartsmålingsresultatet de selv måtte ha...

Bare nevner det i forbifarten...

:mk
:scratch Hvor i hule finner de lovhjemmel for noe slikt?! Øvrigheten kan da ikke beslaglegge saker & ting etter forgodtbefinnende vel?

Topic: Har et Drift HD170 Stealth som jeg er rimelig godt fornøyd med. Enkelt og greit å bruke, og med en småpraktisk fjernkontroll for å starte/stoppe opptak. Fjernkontrollen festes lett til styret med borrelåsbånd og har store hanskevennlige knapper. Den innebygde mic'en er følsom for vindsus selvsagt med det kan muligens gjøres noe med - får prøve meg frem. Kan også koble til ekstern mic, men da må kameraed brukes med åpen bakplate og er ikke lenger "waterproof"... Kjekk sak i grunnen.

Kjøper du deg denne til Driftkamera, så er det fortsatt vanntett ved bruk av ekstern mic også :thumleft

Bilde

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Crinos »

Uten å være jurist... Tror jeg ikke det er hjemmel i lov for å beslagelegge ens egen videofilming på spekulasjoner om overtredelse/lovbrudd.
Tror også at personvernloven overstyrer her også..

Men som sagt.. jeg er ingen jurist.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Northman »

Crinos skrev:Uten å være jurist... Tror jeg ikke det er hjemmel i lov for å beslagelegge ens egen videofilming på spekulasjoner om overtredelse/lovbrudd.
Tror også at personvernloven overstyrer her også..

Men som sagt.. jeg er ingen jurist.
Jeg antar at de kan ta kamera for undersøkelse ved mistanke, om mistanken er god eller ikke :\
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Geir »

Globe skrev: Kjøper du deg denne til Driftkamera, så er det fortsatt vanntett ved bruk av ekstern mic også :thumleft
Bilde
Ahhh... Se der ja! Den har jeg rett og slett oversett i tilbehørsjungelen. Takk for tipset! :thumleft
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
Mompen
Innlegg: 185
Registrert: 27 apr 2011, 20:31
Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
Sted: Hadeland
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Mompen »

Pris på grom-utgaven av GoPro (HD Hero 2) faller stadig! :thumleft

Nå nede i 2699

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1011577" onclick="window.open(this.href);return false;

Men! Husk cdon tilbudet som ble postet på forrige side, 500kr avslag med rabattkode (totalt 2500 for kamera)
Brombrom

Brukeravatar
KaffeLars
Innlegg: 17
Registrert: 08 mar 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Yamaha fz1s 2008, Honda GL 1800 2005
Sted: Ålesund

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av KaffeLars »

Har lenge gått og siklet på et kamera til sykkelen :yeyeye , og da jeg så på denne tråden at det var satt ned 500 kr på cdon bestemte jeg meg for å slå til. Så nå er det bestillt :thumleft
Nåværende sykkel: Yamaha fz1s `08 & Honda GL 1800 Goldwing `05

Brukeravatar
GSF
Innlegg: 161
Registrert: 30 apr 2010, 20:38
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000sx 2017
Sted: Lier

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av GSF »

:vs Japanphoto.no selger ut GoPro Motorsports Hd (den originale utgående versjonen) for 1985,-. For de som nøyer seg med en litt eldre versjon er det noen kroner å spare :roll
http://www.japanphoto.no/product/kampan ... sports-hd/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
stigagixx
Innlegg: 132
Registrert: 15 mar 2012, 19:50
Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 750 K8
Sted: Ringsaker

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av stigagixx »

GSF skrev::vs Japanphoto.no selger ut GoPro Motorsports Hd (den originale utgående versjonen) for 1985,-. For de som nøyer seg med en litt eldre versjon er det noen kroner å spare :roll
http://www.japanphoto.no/product/kampan ... sports-hd/" onclick="window.open(this.href);return false;
Duger denne eller er det så stor forskjell at man bør gå for nyeste utgave?
Regner igrunn med at denne utgående modellen duger for meg..

Svar