JK's bikerblogg GSX-R 600 "Thea" Liten update

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg... Skrutips?

Legg inn av JK95 »

Hei folkens :vs Er det noen der ute som kan tipse meg litt når det gjelder framgangsmåte på diverse skruing? :scratch Skal nemlig ta en større service på biken til vårs, og da er jo ikke tips fra folk med mer erfaring enn meg å forakte ;-) :prf

olje og filter tar jeg sikkert lett da jeg har gjort dette før, det jeg frykter mer er å skulle prøve meg på ventiljustering :-k Jeg har depotstøtter og det meste av verktøy tilgjengelig, er bare hvordan jeg skal gjøre dette jeg lurer på ;-)
Har også en plan om å bytte øvre styrelager, da dette er slakt, muligens hjullager også :scratch Og jeg frykter at jeg har kast i fremre bremseskive, så den må jeg kanskje bytte... Bremsevæske skal jeg også bytte :mk
Skal også på med ny tankpad og kanskje rimtape, noen tips til hvordan rengjøre for dette?

Helt enkelt, er det noen som har noen tips til en ungdom uten spesielt mye skruerfaring?

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av Dexter »

Sånn umiddelbart tenker jeg med den lista du har, at du burde få med deg en som kan disse tingene og skru sammen med deg :thumleft

Da får du både hjelp, forklaringer, tips og litt mc-sosial omgang ;-)

Vi får håpe det er noen der oppe som kan hjelpe til litt :-)
Det er det samme for skylda hvem som har den...

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av JK95 »

Dexter skrev:Sånn umiddelbart tenker jeg med den lista du har, at du burde få med deg en som kan disse tingene og skru sammen med deg :thumleft

Da får du både hjelp, forklaringer, tips og litt mc-sosial omgang ;-)

Vi får håpe det er noen der oppe som kan hjelpe til litt :-)
Skal høre med gudfaren min, han har skrudd mc i mange år på hobbybasis, så det er en mulighet ;-)

mekkern
Innlegg: 7627
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av mekkern »

tror ventilene er shimset på hyssingen.. da bør du finne ut typen/diameter shims før du begynner så det ikke stopper opp..et sett er et par 100drelapper på ebay.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av JK95 »

Hvordan funker det med shimsing da? :scratch

mekkern
Innlegg: 7627
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av mekkern »

først måle alle ventileneklaringene så demontere og måle shimsa-så bytte dem til riktig tykkelse og så montere.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av JK95 »

Liten update:
Nå har ei i dette lille bofellesskapet flytta ut, og der forsvant søren meg TV'n også gitt :sorry Det var veldig trivelig å finne ut når jeg kom hjem til hybelen med farrang ](*,) Derfor skal jeg nå kjøpe ny TV, sikter etter en som er større enn den hjemme, ca 40" :knegg Når dette er gjort til uka kan jeg sitte og vente på nye Top Gear eller kanskje denne fyren?
http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... b3c22d97c5" onclick="window.open(this.href);return false;

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av JK95 »

Da var endelig MC-sesongen 2013 igang! :prop: :mc1 Vått og kaldt her i Trondheim, men fy søren som jeg gliste og lo :knegg :yahoo Skal riktig nok nevnes at kjedet datt av ved sirkus kjøpesenter :redface :sorry Men takket være to supre karer på hver sin KTM 125 EXC som tilfeldigvis passerte ble kjedet satt på og turen fortsatt :prf :thumleft Nå når jeg vet at til og med ungdommer på min egen alder har samme holdning som de eldre om at vi motorsykkelister må holde sammen og hjelpe hverandre, kan jeg faktisk påstå at sesongen ikke kunne startet bedre :janikk Takk til dere to, hvor enn dere er :drg

mekkern
Innlegg: 7627
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av mekkern »

hva f*** er ikke første gang du har kjørt av kjedet????
har ikke du justert/skiftet det ennå?? :sk?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av JK95 »

mekkern skrev:hva f*** er ikke første gang du har kjørt av kjedet????
har ikke du justert/skiftet det ennå?? :sk?
Jo, har justert det ;-) Har bare latt det bli slakt igjen... :redface Skal bli flinkere og ikke la det gjenta seg :sorry

mekkern
Innlegg: 7627
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av mekkern »

JK95 skrev:
mekkern skrev:hva f*** er ikke første gang du har kjørt av kjedet????
har ikke du justert/skiftet det ennå?? :sk?
Jo, har justert det ;-) Har bare latt det bli slakt igjen... :redface Skal bli flinkere og ikke la det gjenta seg :sorry
hvis det slakker seg fort selv med smøring er det kaputt og tar drevene dine.bør byttes
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av JK95 »

mekkern skrev:
JK95 skrev:
mekkern skrev:hva f*** er ikke første gang du har kjørt av kjedet????
har ikke du justert/skiftet det ennå?? :sk?
Jo, har justert det ;-) Har bare latt det bli slakt igjen... :redface Skal bli flinkere og ikke la det gjenta seg :sorry
hvis det slakker seg fort selv med smøring er det kaputt og tar drevene dine.bør byttes
Skal sørge for å få det gjort så fort det lar seg gjøre ;-)

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av JK95 »

Small update:
Her går alt sin vante gang med skole og jobb. Sitter og tenker på hvorfor sommeren ikke kan komme med en gang, og hvorfor i huleste heite sykkelen ikke starter!!! :ills ](*,) Slukke kjøre til skolen i morges, men doningen fyrte jo ikke?! Hvordan er det mulig? Den hadde strøm nok til at lysene funka, og tenning var på, samme var den lille røde stoppbryteren :( Noen som har forslag? :dontknow
Uten om dette står jeg litt i et dilemma her... Jeg vurderer nemlig å kjøpe en nr.2-bike :prop: Nærmere bestemt enten en Honda CB 125 Twin 1977 ( http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=40176406" onclick="window.open(this.href);return false; )

Eller denna: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=40446667" onclick="window.open(this.href);return false;

Blir det Twinnen tror jeg den kan finne på å bli mye brukt iløpet av sesongen, hvis det derimot skulle bli 350en har jeg et år å stelle og fikse på den slik at den blir som jeg vil til neste sesong, da jeg forhåpentligvis tar mellomtunglappen :drg :mc1

Hva tror folket? Bare å komme med innspill :prf

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av Jompa »

Kjøp CBen og kvitt deg med den du har, 2 cylindre = dobbel så stor sjanse for at den starter :knegg
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av JK95 »

Jompa skrev:Kjøp CBen og kvitt deg med den du har, 2 cylindre = dobbel så stor sjanse for at den starter :knegg
Der er problemet, Hysesangen har også to sylindre :redface ;-) :lol Altså dobbelt så stor sjanse for at de ikke starter :-)å

Svar