MCsidens emne om "Neste års modeller".

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38084
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av AJ »

jhn skrev: Ang. det AJ sier om "bare" 1000 ccm og ikke 1200, så ser ikke æ på det som bare negativt.
Helt enig. Behøver slett ikke være noe negativt i det at den ikke havner i 1200 klassen. Men det jeg tror er at norske MC-kjørere på jakt etter såkalt adventure sykkel, heller skjeler til 1200 kubikkerne og fortrinnsvis de med kardang... Er blitt en tradisjon som har bitt seg fast for det her i landet, ser det ut til...
I så fall er jeg redd både Kawasaki Versys 1000 og Suzuki V-Strom 1000 kommer til kort.
Men for all, jeg håper jeg tar feil! Fordi jeg synes begge er fine sykler, selv om jeg kan styre begeistringen for Suzuki-nebbet... ;-)

Skal uansett bli spennende å lese de første testene når nye V-Strom er kjøreklar. Ikke minst sammenligningstester hvor konkurrenten Versys 1000 har gjort det overraskende bra i forhold til 1200 kubikkerne i eventyr/allroad klassen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av jhn »

AJ skrev:
jhn skrev: Ang. det AJ sier om "bare" 1000 ccm og ikke 1200, så ser ikke æ på det som bare negativt.
Helt enig. Behøver slett ikke være noe negativt i det at den ikke havner i 1200 klassen. Men det jeg tror er at norske MC-kjørere på jakt etter såkalt adventure sykkel, heller skjeler til 1200 kubikkerne og fortrinnsvis de med kardang... Er blitt en tradisjon som har bitt seg fast for det her i landet, ser det ut til...
I så fall er jeg redd både Kawasaki Versys 1000 og Suzuki V-Strom 1000 kommer til kort.
Ja, det har du nok rett i. Det e vel ikke så mange land som kubikksyken har sånn omfang som her til lands
AJ skrev: Men for all, jeg håper jeg tar feil! Fordi jeg synes begge er fine sykler, selv om jeg kan styre begeistringen for Suzuki-nebbet... ;-) .
Suzukinebbet skiller seg vel ikke så mye fra de andre nebbene, så greit nok for min del.
AJ skrev: Skal uansett bli spennende å lese de første testene når nye V-Strom er kjøreklar. Ikke minst sammenligningstester hvor konkurrenten Versys 1000 har gjort det overraskende bra i forhold til 1200 kubikkerne i eventyr/allroad klassen.
Æ har ikke lest noen tester av Versys etter at den har vært i bruk et år, eller er det to?
Men hvis æ skal tippe så har den mye å takke sin R4-motor for sin eventuelle popularitet.
Æ va ganske positiv da æ først hørte om Versys, men det snudde fort når det første bildet dukka opp, det e ikke noen skjønnhet akkurat

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av Intruder »

Liker min Intruder,men 2013 modellen har så stygg lykt at den antakelig ville gjøre seg best som fugleskremsel i en jordbæråker..! =; =; :sorry
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

ZZR-Erling

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av ZZR-Erling »

jhn skrev:
AJ skrev:
jhn skrev: Ang. det AJ sier om "bare" 1000 ccm og ikke 1200, så ser ikke æ på det som bare negativt.
Helt enig. Behøver slett ikke være noe negativt i det at den ikke havner i 1200 klassen. Men det jeg tror er at norske MC-kjørere på jakt etter såkalt adventure sykkel, heller skjeler til 1200 kubikkerne og fortrinnsvis de med kardang... Er blitt en tradisjon som har bitt seg fast for det her i landet, ser det ut til...
I så fall er jeg redd både Kawasaki Versys 1000 og Suzuki V-Strom 1000 kommer til kort.
Ja, det har du nok rett i. Det e vel ikke så mange land som kubikksyken har sånn omfang som her til lands
AJ skrev: Men for all, jeg håper jeg tar feil! Fordi jeg synes begge er fine sykler, selv om jeg kan styre begeistringen for Suzuki-nebbet... ;-) .
Suzukinebbet skiller seg vel ikke så mye fra de andre nebbene, så greit nok for min del.
AJ skrev: Skal uansett bli spennende å lese de første testene når nye V-Strom er kjøreklar. Ikke minst sammenligningstester hvor konkurrenten Versys 1000 har gjort det overraskende bra i forhold til 1200 kubikkerne i eventyr/allroad klassen.
Æ har ikke lest noen tester av Versys etter at den har vært i bruk et år, eller er det to?
Men hvis æ skal tippe så har den mye å takke sin R4-motor for sin eventuelle popularitet.
Æ va ganske positiv da æ først hørte om Versys, men det snudde fort når det første bildet dukka opp, det e ikke noen skjønnhet akkurat
Nei, den Versys'en e awfully...hoff! :-)å ...liker forsåvid ikke "klunsen" Crosstourer heller. Men, Versys'en skal være bra den, å gå silkemykt, noe Triumphen vistnok ikke gjør, under alle forhold. Den har ubehagelige on/off-reaksjon i gassen, og en alt for lett gass der humper forplanter seg til rykk i gassen.. :-k

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av ojda »

ZZR-Erling skrev:
jhn skrev:
AJ skrev:
jhn skrev: Ang. det AJ sier om "bare" 1000 ccm og ikke 1200, så ser ikke æ på det som bare negativt.
Helt enig. Behøver slett ikke være noe negativt i det at den ikke havner i 1200 klassen. Men det jeg tror er at norske MC-kjørere på jakt etter såkalt adventure sykkel, heller skjeler til 1200 kubikkerne og fortrinnsvis de med kardang... Er blitt en tradisjon som har bitt seg fast for det her i landet, ser det ut til...
I så fall er jeg redd både Kawasaki Versys 1000 og Suzuki V-Strom 1000 kommer til kort.
Ja, det har du nok rett i. Det e vel ikke så mange land som kubikksyken har sånn omfang som her til lands
AJ skrev: Men for all, jeg håper jeg tar feil! Fordi jeg synes begge er fine sykler, selv om jeg kan styre begeistringen for Suzuki-nebbet... ;-) .
Suzukinebbet skiller seg vel ikke så mye fra de andre nebbene, så greit nok for min del.
AJ skrev: Skal uansett bli spennende å lese de første testene når nye V-Strom er kjøreklar. Ikke minst sammenligningstester hvor konkurrenten Versys 1000 har gjort det overraskende bra i forhold til 1200 kubikkerne i eventyr/allroad klassen.
Æ har ikke lest noen tester av Versys etter at den har vært i bruk et år, eller er det to?
Men hvis æ skal tippe så har den mye å takke sin R4-motor for sin eventuelle popularitet.
Æ va ganske positiv da æ først hørte om Versys, men det snudde fort når det første bildet dukka opp, det e ikke noen skjønnhet akkurat
Nei, den Versys'en e awfully...hoff! :-)å ...liker forsåvid ikke "klunsen" Crosstourer heller. Men, Versys'en skal være bra den, å gå silkemykt, noe Triumphen vistnok ikke gjør, under alle forhold. Den har ubehagelige on/off-reaksjon i gassen, og en alt for lett gass der humper forplanter seg til rykk i gassen.. :-k

Explorerens gass er lett, det er sant. Men å fremlegge det som en negativ egenskap
er helt på jordet :[-X Javel! Det er greit å få en dag på seg til å venne seg til
noe som er anneledes en man er vant til å kjøre, men etter litt tilvenning
er den hverken rykkete eller føles ubehaglig lett :[-(
Jeg har nå snart lagt ned 20000 km med sykkelen, på mye vekslende underlag
å vil bare understreke at gassbetjeningen fungerer GULL :thumleft
Når dette i tillegg er kombinert med glimrende Cruiskontroll blir dette
et flott komfortpluss :prf
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av Bringisen »

Andreas skrev:KTM har oppgradert Adventure-modellen sin også. Litt mindre offroadpreget og med 1190cc og 150hk, så nå har 1200GS, Tiger XC, Stelvio, Super Tenere og Multistrada fått enda en lekekamerat :prf

http://www.ashonbikes.com/content/ktm-1 ... nture-news" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde
Denne liker jeg virkelig , kjenner pengene brenner under madrassen :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38084
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av AJ »

Bringisen skrev: Bilde

Denne liker jeg virkelig , kjenner pengene brenner under madrassen :P :p
Hadde ikke sagt nei takk til denne jeg heller, nei :knegg
Må vel prøve å få til en aldri så liten testkjøring av denne så snart det blir sesong igjen, tenker jeg... ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av Bringisen »

AJ skrev:
Bringisen skrev: Bilde

Denne liker jeg virkelig , kjenner pengene brenner under madrassen :P :p
Hadde ikke sagt nei takk til denne jeg heller, nei :knegg
Må vel prøve å få til en aldri så liten testkjøring av denne så snart det blir sesong igjen, tenker jeg... ;-)
Jepp, skal prøve den i versjonen uten R også , tror den blir enda bedre som tourer. Må nok også prøve den nye 1200GS også :D
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av omaas »

Dette er ikke noen MC, men den har en BMWs K1300R motor og den kan sikkert brukes i vann og til vanns- sommer som vinter :-)

http://www.batmagasinet.no/artikkel/bli ... nt-i-norge
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38084
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av AJ »

Løp og kjøp?

http://bikerscafeblog.com/2012/06/30/cz ... -240hp-v6/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mektige Midalu... :-)å
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av Carpa »

AJ skrev:Løp og kjøp?

http://bikerscafeblog.com/2012/06/30/cz ... -240hp-v6/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mektige Midalu... :-)å
Nja,,, muligens litt "overkill" for min del altså

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av Svein2 »

Hva har dette med neste års modeller:

Chat+Call
Meet pretty Thai Girls

Eller var det noe mer på sia? :scratch

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av pelsen »

AJ skrev:Løp og kjøp?

http://bikerscafeblog.com/2012/06/30/cz ... -240hp-v6/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mektige Midalu... :-)å
med hundre kilo overvekt blir jo dette daffe greier :-)å de må nok ta den med på en slankekur :knegg

ZZR-Erling

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av ZZR-Erling »

En annen 6'er. Horex VR6:

http://www.horex.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av Carpa »

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Svar