20 mil og stopp på første stasjon er effektivt og greit. var bare litt "uheldig" med den høyfartstrekka. Den dukka forresten opp pga. at hele autobahn var stengt pga et par vogntog som hadde klint inni hverandre. vi kjørte "norsk" taktikk og smatt mellom 7,5 km med kø. var mye furtne tyskere som hytta med neven osv. men akkurat det driter jeg langt i, setter det på kontoen for misunnelse. var ganske festlig da vi smatt gjennom glippa som var igjen mellom lastebilene og das polizei bare gav os tommel opp og vi hadde 3 felt med tom autobahn foran oss. Eneste jeg angrer på er at vi ikke stillte opp på linje og tok en "start" men det hadde vel vært å provosereTBI81 skrev:Hadde for mange år siden en 70cc scooter med rundt 12hk, den brukte rundt halvlitern i byen (ble naturlig nok aldri brukt på langtur). SVen på 650cc med en 70-80hk bruker rundt halvlitern på langkjøring. Og busaen .. på 1300cc med en par hundre bruker også rundt halvlitern - om jeg kjører snilt på langkjøringJK95 skrev:Synes det er på grensa til morsomt, en 1000cc 200hk plastikkracer drikker oppunder 0,7 mens min 125cc 14,2hk drikker nær 0,4 Noen som sa effektiv bruk av bensin?
Angående planlegging så fyller jeg uansett sykkel på hver 20ende mil som tommelfingerregel. Beinstrekk på 10 mil og fylling og energi på 20. Holder ut litt lengre da og slipper å stresse med "hvor langt klarer jeg" (blir alt for fort "hvor f*** blir det av neste bensinstasjon???" ). Ser jo nå at det til og med er en grei regel med hyper-tempo, eller hva voodoo?
Måtte uansett tanke og stoppa etter et par kilometer, han på benser'n lurte veldig på hvorfor han knapt hadde kunder
Æniveis så var det ikke åpna når vi rulla utpå igjen heller og vi hadde ca. 10 mil før det begynte å fylles på såpass med biler at det bremset. Sjeldent en har så klar bane da trafikken som regel er tjukkere enn tåka i kollen på A1.
sleit litt mht topphastighet på Haya'n da jeg ikke kom langt nok ned pga. tankveska. blei så jævli turbulens i hjelmen fra 280 og opp at jeg begynte å se uklart... litt greit med god sikt når en kjører nærmere 100m/sek
Tilbake til forbruk så sier kjørekomputer'n at jeg bruker 0,58 ved normal landeveiskjøring hvilket er heelt ok.