Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av KawaJens »

Har brukt turtlewax sin bil shampo og avfetter fra benser stasjonen, har ikke sett hentydning til at glansen i lakken har avtatt. Er det vrikelig så stor forskjell på slikt? Voks ja den kan eg forstå men shampo?
Hake pepling og bere lurer.

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av sankyo »

KawaJens skrev:Har brukt turtlewax sin bil shampo og avfetter fra benser stasjonen, har ikke sett hentydning til at glansen i lakken har avtatt. Er det vrikelig så stor forskjell på slikt? Voks ja den kan eg forstå men shampo?
Hake pepling og bere lurer.
Han har matt lakk, kanskje det er det som er forskjellen? Eller det er bare et ny-sykkel-fenomen? 8-)
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23259
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Matt lakk skal jo forbli matt også etter vask og mye av såpene man får kjøpt i dag inneholder jo litt "voks" og ting som skal gjøre lakken blank. Det vil man jo ikke ha noe av når målet er at lakken skal forbli matt, så jeg tipper at produkter beregnet for matt lakk ikke inneholder slike ting som gjør det blankere. Så vidt meg bekjent så er dte heller ikke anbefalt å bruke noe som rubber/sliper overflaten som ofte er ønskelig på vanlig lakk.

Så jeg tror det er greit å velge produkter beregnet for matt lakk. Har man blank lakk så kan vel det meste brukes tror jeg...?

Turtlevax er noe skikkelig klineri å jobbe synes jeg når det kommer til voks/polish.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av KawaJens »

Ahha matt lakk jaja da så :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23259
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Mener det var en finne som het "Matti Lakken" faktisk... artig... :scratch :lol

Toven

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Toven »

Bjerknez skrev:Mener det var en finne som het "Matti Lakken" faktisk... artig... :scratch :lol
Kanskje samene har Lapp lakk på sine kjøretøy :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23259
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:
Bjerknez skrev:Mener det var en finne som het "Matti Lakken" faktisk... artig... :scratch :lol
Kanskje samene har Lapp lakk på sine kjøretøy :knegg
Dem har nok bare "samilakk" på sine kjøretøy tror jeg. Kan også forbindes med "salmiak" :-)å :scratch :lol

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av detvarvondtdet »


Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Bjerknez har helt rett, men forventet intet mindre av en tidligere detailers club entusiast.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23259
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Bjerknez har helt rett, men forventet intet mindre av en tidligere detailers club entusiast.
Chemical Guys er så absolutt et merke jeg har sansen for :thumleft

Sikkert ikke så voldsomt mye bedre enn andre ting, men jeg liker det litt røffe konseptet dem kjører med ujålete produkter etc. Rampete produkter til rampete gutter med rampete sykler :lol
Dessuten så er jo produktene utprøvd og blir brukt daglig av proffe detailere :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Bjerknez skrev:
Cutless skrev:Bjerknez har helt rett, men forventet intet mindre av en tidligere detailers club entusiast.
Chemical Guys er så absolutt et merke jeg har sansen for :thumleft

Sikkert ikke så voldsomt mye bedre enn andre ting, men jeg liker det litt røffe konseptet dem kjører med ujålete produkter etc. Rampete produkter til rampete gutter med rampete sykler :lol
Dessuten så er jo produktene utprøvd og blir brukt daglig av proffe detailere :thumleft
Høres bra ut. Det hadde sikkert gått helt fint med en vanlig såpe så lenge den ikke inneholder voks, men liker å være på den sikre siden:)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Forberedelsene fortsetter og PMSn gror

Bilde

Noen som har erfaring med disse? Det står at man kan bruke "windex, contact cleaner or alcohol" for å rengjøre flaten før man fester de. Contact cleaner har vell den egenskapen at den ikke etterlater noe og fordamper? Lurer på om jeg skal bruke det, men er litt skeptisk til om noen av versjonene kan skade lakken?

Toven

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Toven »

Cutless skrev:Forberedelsene fortsetter og PMSn gror

Bilde

Noen som har erfaring med disse? Det står at man kan bruke "windex, contact cleaner or alcohol" for å rengjøre flaten før man fester de. Contact cleaner har vell den egenskapen at den ikke etterlater noe og fordamper? Lurer på om jeg skal bruke det, men er litt skeptisk til om noen av versjonene kan skade lakken?
Ville sendt mail til TechSpec og spurt hva du skal bruke på matt lakk :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23259
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Ser bra ut dette Cutless! :thumleft
Jeg tror nok du kommer langt med slike servietter du vasker briller med. Jeg har en hel skuff full med slike vakumpakkede hjemme så du kan sikkert få en neve av meg. :thumleft
Brukte disse til å vaske kameralinser med. Produktet fordamper nesten med en gang.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Det var ikke dumt Bjerky.

Skal gjøre det Toven :)

Svar