Dexter's laboratory - klar for 2023

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Dexter's laboratory - endringer på gang

Legg inn av Snikkeren »

Dette var trist.
Håper det går bra med deg.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Dexter's laboratory - endringer på gang

Legg inn av JK95 »

Utrolig trist å høre, slikt er alltid sørgelig :sorry Håper dere fikser bra å være venner etterpå :[-o< Jeg fikk selv skilte foreldre for 6-7 år siden tror jeg :-k og det er ikke morsomt, bare stress :-)å De har vært uvenner siden skilsmissen, og nå er det null kommunikasjon, alt av beskjeder sendes med meg og lillebror :doh Nå har jeg ikke truffet pappa siden Jul pga mangel på trivsel ](*,) Så hvis dere får det til å gå opp er det supert for barna :prf :thumleft

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Dexter's laboratory - endringer på gang

Legg inn av SheDevil »

Veeel.....

Aldri noe moro, det å gå hver til sitt....

Kan ikke si noe annet enn: Velkommen i klubben...

Bra dere fortsatt er venner og forhåpentligvis vil bli det fremover..
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Dexter's laboratory - endringer på gang

Legg inn av Intruder »

Ofte er det like bra det ender slik,stadig kiving mellom foreldrene merkes garantert av barna.Men ikke alle har barn,da er det kanskje litt lettere.. Regner med at du og Nasseline har bodd rundt på flere steder i landet og har mange gode minner...
Du / dere står han nok av... :thumleft

Hørt om dem som var hos meklingsmannen ang. forholdet som skrantet...---Men deres partner har vel noen gode
sider ? :-k
-Joda,men dom snur a mot veggen... :lol

Lykke til og kjør pent med junior !! :gk :yeahright

Og Facebook har jeg kutta ut,60 åring som blir fjernforelska i ei kjerring 200 km borte som en aldri har sett,herregud..
game over !! :-)å
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - nye småting innkjøpt

Legg inn av Dexter »

Da har jeg fått kjøpt inn enda et par småting:

http://www.ebay.co.uk/itm/290557462581? ... 960wt_1270" onclick="window.open(this.href);return false;
Litt småpynt til tanken

http://www.ebay.co.uk/itm/220984756596? ... 164wt_1037" onclick="window.open(this.href);return false;
En litt lettere måte og fylle eller sjekke lufttrykk. Ha en slik med i lomma og skru på ved behov :thumleft Fikk tipset her på MCsiden men husker ikke i farten hvem det var som skrev at han hadde slike.

http://www.ebay.co.uk/itm/260981541761? ... 285wt_1037" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne kan være et svakt punkt på CBF1000. Kom over denne bryteren på ebay. Dem solgte egentlig kun til UK, men jeg sendte melding til selger og spurte om han kunne være så snill å sende 1 til norge, noe han gjerne gjortde for den nette sum av £5. Så da ble det uansett ikke så mange kronene :knegg

Temperaturmåleren jeg bestilte har ikke kommet enda.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - nye småting innkjøpt

Legg inn av Crinos »

Nice... Likte veldig godt de ventli-vinklene... Tror dog ikke det passer på min felg.. (jeg har da den klassiske d6 terningen drillet fast som ventilhette). hehe.

Jeg har forøvrig vurdet, siden jeg er en avid rollespiller... å bytte d6 med en d20 terning :thumleft
Bilde
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - nye småting innkjøpt

Legg inn av Dexter »

Bilde
Ferdig montert!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Dexter's laboratory - nye småting innkjøpt

Legg inn av Northman »

Dexter skrev:Bilde
Ferdig montert!
Det så bra ut, bitt av cabon basillen? Hørt at sånn kan bli svindyrt :D
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - nye småting innkjøpt

Legg inn av Dexter »

Jotakk, ble ikke så værst. Bitt av karbon-basillen vil jeg ikke si, men når jeg snubler over "billig bling" på ebay så hender det at jeg ubevisst (yeah right) trykker på kjøp :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Smia-tur med gutten bakpå

Legg inn av Dexter »

Jepp, da har jeg og gutten vært på Smia MC i dag. Det er den 3. turen vi har kjørt siden han fikk utstyret. Det er også den lengste vi har kjørt så langt. Turen gikk via Eidsfoss, ned Hanekleiva til Sande og ut til Smia og tilbake via Hof og Hvittingfoss. Gutten er kjempefornøyd og turen gikk greit. Det var litt kjølig. Grått og vått langs veiene, men slapp unna regn.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Dexter's laboratory - Smia-tur med gutten bakpå

Legg inn av SuperMorten »

Hva er alder og høyde på gutten din. Arvingen min er snart 3 år, ca 105 høy. Merker at interessen hans er stigende, og må nok begynne å tenke på et sete som det du har. Lurer på om det setet kunne vært noe for oss. Tror allikevel ikke at det blir noe før til neste år, med tanke på mental modenhet (eller hva en nå skal kalle det.. litt for mye baby ennå)
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Dexter's laboratory - Smia-tur med gutten bakpå

Legg inn av SheDevil »

Dexter skrev:Jepp, da har jeg og gutten vært på Smia MC i dag. Det er den 3. turen vi har kjørt siden han fikk utstyret. Det er også den lengste vi har kjørt så langt. Turen gikk via Eidsfoss, ned Hanekleiva til Sande og ut til Smia og tilbake via Hof og Hvittingfoss. Gutten er kjempefornøyd og turen gikk greit. Det var litt kjølig. Grått og vått langs veiene, men slapp unna regn.
Kjempemoro at du kan dele mc-gleden med guten :prf
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Smia-tur med gutten bakpå

Legg inn av Dexter »

SuperMorten skrev:Hva er alder og høyde på gutten din. Arvingen min er snart 3 år, ca 105 høy. Merker at interessen hans er stigende, og må nok begynne å tenke på et sete som det du har. Lurer på om det setet kunne vært noe for oss. Tror allikevel ikke at det blir noe før til neste år, med tanke på mental modenhet (eller hva en nå skal kalle det.. litt for mye baby ennå)
Hei! Gutten blir 7 år i august. Jeg er ikke sikker på hvor høy han er men han er midt på hva han skal være for alderen. Vi starta allerede i fjor å vurdere dette, men da var han ikke helt klar. Jeg har ei jente som fyller 4 år i juli, og jeg ser ikke at hun er klar selv om hun selv mener det. Det jeg tenker på da er spesielt at dem evner å selv kunne holde seg fast, ha balanse, være moden nok til å forstå at det er viktig å sitte i ro osv. I tillegg må barnet være gammel nok til å kunne kommunisere på en tydelig måte, og ha evne til å fortelle hvordan det opplever ting. Eks: er du kald? har du vondt noe sted? sitter du bra? skal vi endre på noe?

Jeg og gutten har selv om vi kjører med kommunikasjon, et tegn som han kan gi, uansett hva som er "galt" som han kan være trygg på. Når han gir meg dette tegnet (dunker meg tydelig i skuldren 3 ganger) så skal jeg stoppe ved første praktiske anledning. Dette har vi prøvd og det gir også han trygghet. Når han føler at noe ikke er greit så kan han stoppe turen for å si det sånn.

Men så langt har vi kun opplevd det som positivt. Han trives bak og han er akkurat stor nok til å klare å se frem over skuldrene mine. Den biltema-kommunikasjonen funker, men er ikke bra nok, så vi kommer til å finne en ScalaRider å montere i hjelmen hans.

Var dette litt svar?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Dexter's laboratory - Smia-tur med gutten bakpå

Legg inn av SuperMorten »

Flott. Støtter egentlig opp om meningen min om at mental modenhet er minst like viktig som den fysiske størrelsen. Min blir 3 år til sommeren, så enn så lenge får han nok nøye seg med å sitte på en stillestående sykkel mens han selv står for muntlig gasspådrag med innlagt girskift.. broooom, broooom.... :prop:
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Dexter's laboratory - Smia-tur med gutten bakpå

Legg inn av Snikkeren »

Guttungen min ble 4 år i går, og i den anledning tok jeg han med til MC-deler på Vartdal. Der ble det kjøpt hjelm, kjøresko og kjørehansker. Det var det de hadde i hans størrelse der, resten ble for stort. Skal surfe litt og se om jeg finner resten av kjøreutstyret på nett.
Det blir jo ikke noen lange turer med han, men tror det skal gå helt fint å kjøre den korte veien ned til soft-is sjappa (1,5 km med 50 sone).
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Svar