Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb ?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av evike »

EU vurderte/vurderer sterkt en slags mekanisme som gjør at vi ikke får mer gasspådrag når max. hastighet (les: fartsgrense) er nådd. NMCUs moder-organisasjon: FEMA slåss hardt mot dette. Nok en grunn til å støtte NMCU for at vi ikke skal få tredd Europas fremtidige regler nedover oss, uten engang å ha vært med på å protestere.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av jhn »

For ordens skyld, æ har ingenting i mot NMCU, de har nok gjort mye bra.
Men æ trur ikke det hadde blitt begrensning på 250ccm, NMCU eller ei

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av JohnnyTh »

For lenge siden var det forslag fra KrF om at vi ikke skulle ha fargetv i Norge.
Heldigvis ikke alt som blir vedtatt:)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av Intruder »

jhn skrev:SV har vel hatt et "seriøst" forslag om lyntog fra Kristiansand til Kirkenes, men det e vel ikke mange som tror at det blir en realitet likevel
Mange glupe innlegg fra de flestepolitiske hold da... :-)å
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av SheDevil »

Har skrevet innlegg i denne tråden tidligere men ser ut til at jeg glemte å fortelle hvor jeg er medlem selv, så derfor:

NAF MC Trondheim
NMCU

:mc6
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av MaxTron »

Etter min oppfattning er det å IKKE være medlem av NMCU det samme som å være enig med de politiske kreftene i norge og europa som vil innføre fartssperrer, EU-kontroll, og aller helst avskaffe motorsykkler i sin helhet.

0-visjonen er lettere og billigere å komme nærmere uten motorsykkler på veien!!
Og disse folka ser HELT bort ifra hvem som har skylda vist motorsykkler er innblanda hadde statistikken sett bedre ut vist motorsykkelen ikke hadde vært der ganske enkelt.

No er det heldigvis mange nok i norge som betaler kontigent til at noen få ildskjeler faktisk kan drive politisk påvirkning og lobbyvirksomhet på heltid, sånn at politikerene stadig blir minnet om at vi er tilstede, og vi VIL fortsette å kunne kjøre på nordke og europeiske veier uten så mye flere restriksjoner, og uten så alt for mange flere veifeller!!

De som ikke forstår hvor viktig jobb disse folka i NMCU sentralt gjør, kan jo uansett nyte godt av det uten å betale vist de er egoistiske nok, eller bare lykkelig uvitende.

Hvor mye lokallaga har gjort er vel desverre varierende...
Men ikke grunn nok til ikke å betale kontigent!!

Forøvrig er æ, som kanskje noen mistenker, medlem av NMCU, Medlem av Fosna MC http://fosnamc.com/" onclick="window.open(this.href);return false;, og medlem av Norsk Vmax Klubb http://www.vmax.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av mekkern »

det jeg sparer på årsavgiften takket være NMCU dekker mer enn kontigenten...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av jhn »

MaxTron skrev:Etter min oppfattning er det å IKKE være medlem av NMCU det samme som å være enig med de politiske kreftene i norge og europa som vil innføre fartssperrer, EU-kontroll, og aller helst avskaffe motorsykkler i sin helhet.
..... ......

De som ikke forstår hvor viktig jobb disse folka i NMCU sentralt gjør, kan jo uansett nyte godt av det uten å betale vist de er egoistiske nok, eller bare lykkelig uvitende.

Hvor mye lokallaga har gjort er vel desverre varierende...
Men ikke grunn nok til ikke å betale kontigent!!
No synes æ du e litt vel kategorisk og fordømmende og på grensa til ... ufin.
Din oppfatning stemmer nok ikke med virkeligheta
Det må være helt opp til den enkelte hvilken organisasjon man velger å være medlem i, uten å bli kalt for egostisk og uvitende, og bli tillagt meninger man ikke har. Æ trudde jo det va en frivillig sak. Hvilke grunner man har kan jo variere, men kanskje det du sier om lokallaga kan være en grunn. Ka vet æ (eller du, for den saks skyld)
Æ e ikke medlem, men æ e ikke "enig med de politiske kreftene i norge og europa som vil innføre fartssperrer, EU-kontroll, og aller helst avskaffe motorsykkler i sin helhet" Ikke ser mæ på mæ sjøl som spesielt egoistisk eller uvitende heller, men ganske lykkelig likevel

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av Intruder »

Før ein gongs skyld ska je fatte meg i korthet : Je æ enig mæ sistnevnte taler fra nord !! :roll
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jolan
Innlegg: 53
Registrert: 22 mai 2012, 21:47
Motorsykkelen din: mc

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av jolan »

Jeg er medlem av NMCU og enig med MaxTron. Som veldig fersk motorsyklist har eg kanskje ikke så mye grunnlag å uttale meg om deres arbeid, men jeg leser og hører en del om det. Og jeg tenker som så: hvis de faktisk gjør bare halvparten av det de sier at de gjør, så er det allerede grunn nok for å støtte dem med årlig kontingent. Nesten alle motorsyklister jeg kjenner personlig (utenom forumet) er medlemmer av NMCU.

Og det MaxTron sier om at "0-visjonen er lettere og billigere å komme nærmere uten motorsykkler på veien!!" er faktisk noe man bør tenke på. Det er blitt bemerket at ikke alt som blir foreslått av lover blir vedtatt. Det er jo sant, men hvis man tenker på f.eks. at man i Norge fortsatt har Vinmonopolet - som minner veeeldig om det vi hadde i Polen midt i dypeste kommunisttida (utvalget var litt mindre der, da...), så ser det ut til at ganske mye kan passere i lovgivningen her til lands... Ingen tror på forbud mot motorsykler i Norge (eller forbud mot bare de over 250ccm, eller de med RR i navnet, osv...). Neivel. Da jeg kom til Norge for 10 år siden trodde jeg heller ikke at det fortsatt fantes et demokratisk, vestlig, sivilisert land, hvor man måtte kjøpe vanlig øl (4,5% er ikke vanlig øl) i en "monopolforretning". Dette beviser at politikerne er i stand til å gjøre hva som helst hvis man ikke ser dem på hendene. Det er nettopp det NMCU gjør.

huff ,da har jeg sagt mitt :-)å

Beklager digresjonen :D

Janusz
Medlem av NMCU, alså...

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av jhn »

Æ har kjørt sykkel i en del år nå, og har vært medlem mange (år) ganger, og mange (år) ganger ikke, og det har alltid vært frivillig.
NMCU har gjort mye bra, ingen tvil om det, men at det skal sitte en polakk eller nordmøring eller indianer eller hva som helst, et eller annet sted, å tillegge mæ meninger og personlige egenskaper på bakgrunn av om æ e medlem av NMCU, eller ikke, uten å vite noe annet om mæ enn akkurat det, det e i beste fall litt merkelig.
Det finnes hundrevis av veldedige organisasjoner som redder mange flere liv enn NMCU og FEMA, og gjør et stort og meget viktig arbeid for hundretusener, om ikke millioner av mennesker rundt om i verden som har det adskillig værre enn noen bortskjemte rike europeiske motorsyklister.
Hvis det e hvilken organsisjon man støtter, som avgjør hvor godt menneske man er, så kunne man nok gjort bedre valg enn NMCU for å flagge sin egen flotte moral

Brukeravatar
jolan
Innlegg: 53
Registrert: 22 mai 2012, 21:47
Motorsykkelen din: mc

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av jolan »

Jeg tillegger ingen noe som helst, hverken på bakgrunn av tilhørighet eller noe annet. Beklager jhn, hvis det jeg skrev kunne tolkes på denne måten, det var absolutt IKKE meningen. Alle gjør sine egne vurderinger og velger det de mener er best. Det å være medlem eller ikke av hvilken som helst organisasjon har ingenting med personlige egenskaper eller moral å gjøre. Jeg er ikke i tvil om at du har mye mer erfaring med spørsmålene vi diskuterer enn jeg. Det at du har vært medlem før i tiden viser at du også har vurdert det som viktig, selv om du kanskje mener noe annet nå...

Når det er sagt så er det vel lov å si hvorfor man mener det greit å være medlem i NMCU? Det er det jeg mener jeg har gjort i mitt innlegg, ikke noe annet. Flagger ikke min moral, bare mine meninger. Ingen steder har jeg sagt at de som mener noe annet er dårligere mennesker, ikke har jeg ment det heller.

Så, jhn, no hard feelings?
:thumleft

polakken ;-)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av jhn »

Tolket det vel ca sånn siden du sier du e enig med MaxTron som mener en del om de som ikke e medlem
Æ vurderer vel medlemskap omtrent like viktig i dag som æ alltid har gjordt, sånn passe viktig, men prioriterer litt ulikt fra år til år.
Javisst er det lov si hva man mener, og hvorfor, akkurat derfor har jeg sagt hva jeg mener om deres meninger
Men neida, no hard feelings

Brukeravatar
jolan
Innlegg: 53
Registrert: 22 mai 2012, 21:47
Motorsykkelen din: mc

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av jolan »

OK, sorry... Jeg er enig med MaxTron i at NMCU gjør mye bra for mc-folk. Den setningen du sikter til har jeg rett og slett ikke heftet meg ved...

Selv har jeg gjort for mye gæli i mitt eget liv for å kunne vurdere moral til noen som helst :-)

Og så setter jeg veldig pris på at du slengte på en indianer for å dempe den negative klangen mange legger inn i en polakk. Seriøst, takk for det :-)

Den dagen jeg ligger i grøfta og du kjører forbi så er det mye viktigere med din velvilje mot en polakk i nød enn med mitt NMCU-medlemskap :D

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av jhn »

jolan skrev: Selv har jeg gjort for mye gæli i mitt eget liv for å kunne vurdere moral til noen som helst
Sånn e det vel for de fleste av oss
jolan skrev: Og så setter jeg veldig pris på at du slengte på en indianer for å dempe den negative klangen mange legger inn i en polakk. Seriøst, takk for det :-)
Har ingenting i mot hverken polakker, nordmøringer eller indianere, så det var en bevisst handling for å unngå noen misforståelser, så ingen årsak :thumleft

Svar